Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
Škoda, že tvůrci nezvolili o poznání výstižnější název: Pat & Mat: Annabelle 2, protože v takovém případě by každý hororový laik získal o (ne)kvalitách snímku poměrně jasnou představu ještě před osudnou návštěvou kinosálu. Pat Sandberg a Mat Dauberman. Jeden se proslavil jako režisér repetitivních kraťasů nevalné kvality. Druhý vešel ve známost jako scénárista Krvežíznivé opice (68. nejhorší film na csfd.cz) a dalších dvou černě hodnocených hororů. Inu, dvojka k pohledání. Jakožto zdejší hororový expert se na každém filmu snažím nalézt alespoň malé pozitivum, ale Annabelle 2 zkrátka žádné nenabízí. Snad jen skutečnost, že se nejspíše jedná o Sandbergovu hororovou derniéru. Pan režisér totiž k velké úlevě všech hororových diváků vymění královský filmový žánr za prostoduchý komiksový svět. Rozumná volba, jelikož tam se jeho tvůrčí bezradnost velmi lehce ztratí. Annabelle 2 se bohužel nemůže pochlubit ani prostými atmosferickými základy. Mnoho scén (I want your soul) dokonce působí vyloženě komicky, přestože se zcela jistě nejednalo o Sandbergův autorský záměr. Daubermanův lobotomický scénář pak přichází s gejzírem žánrových klišé, kdy se nad do očí bijící hloupostí postav neustále pozastavoval i asi desetiletý chlapec sedící v řadě přímo za mnou. Odpad. ()
Jedničku si opravdu pamatuji jen matně, ale vím, že největším plusem filmu byla Annabelle Wallis, která mi tu citelně chyběla. Z logických důvodů tu ale být nemohla a tvůrci vlastně udělali nejlepší možný krok, když se vydali cestou prequelu. Navíc s poměrně slušně napsanými a zahranými postavami. Prequel má každopádně mnohem lepší atmosféru, lekačky taky fungují mnohem lépe a je celkově vidět, že schéma poloopuštěného strašidelného domu kdesi v zapadákově pořád funguje. Žádný zázrak to není, zkrátka dobře natočený horor z producentské Wanovy dílny, která jede pořád na plné obrátky a pokud bude takto fungovat i nadále, jednou max dvakrát za rok mě to neomrzí. PS : Potěšila mě úplně poslední scéna, cameo a potitulková scéna. Hororový svět ve Warnerech zvládli na jedničku a nyní sklízejí zasloužené ovoce. ()
Říkejte si co chcete ale tohle nefunguje. Tohle je přesně typ hororu který nesnáším. Snaží se vyděsit zvuky. Stejně jako Insidious v kterým to ale není tak časté. Tady je hlasitý zvuk každých 5 minut a po čase je to neuvěřitelně ohrané. Tohle dělají filmy které nemají atmosféru což Annabelle rozhodně nemá. A herečky? PRostě špatné. Hlavně hlavní představitelka které byla na přes držku. Ale pokavaď máte rádi neustále slyšet křik 12 letých holčiček je film pro Vás. Já se nudil a film mě spíše zklamal. Ještě jsem neviděl Lights Out ale bojím se už teď že to dopadne stejně. ()
Keď výrobca hračiek príde o svoju milovanú dcéru, rozhodne sa po dlhých rokoch smútku pomôcť dievčatám zo sirotčinca a spolu so sestrou ich pozve do obrovského domu. Chce tým potešiť aj svoju manželku, ktorá je ťažko chorá a detský smiech jej po smrti dcéry urobí radosť. Radosť ale nepotrvá dlho. Ich dom je totiž aj domovom prekliatej bábiky Annabelle, pre ktorú sú nevinné dievčatá práve tým, na čo dlhé roky čakala. - Prvý diel Annabelle nebol podla mňa zlým hororom. To len pán John R. Leonetti nebol po rokoch za kamerou pripravený režírovať mainstreamový horor. Pán David Sandberg je však úplne odlišným príkladom. On si velmi dobre pamätá časy, keď ešte pred pár rokmi odkladal každý cent a investoval ho do svojich hororov, a preto si kormidlo u tohto prequelu zaslúžil a svoju šancu patrične využil. Bol som až prekvapený, ako velmi sa v tomto snímku straší, pretože v podstate takmer každá druhá scéna má za úlohu vystrašiť a nie je tu zbytočne strácaný čas na nezmyselné dialógy. Parádnu réžiu doplnili herecké výkony talentovaných dievčat, o ktorých v tomto žánri ešte určite budeme počuť, hudba pána Benjamina Wallfischa, ktorá síce dosť pripomína prácu z jeho predchádzajúceho hororu A Cure for Wellness, ale zase má znamenitý a po dlhej dobe zapamätatelný soundtrack, a v neposlednom rade sa mi velmi páčili aj lokácie, v ktorých sa natáčalo. Scéna po záverečných titulkách ukazuje, že v budúcom roku sa teda vyberieme do Rumunska, kde sa pozrieme na príbeh Valak, a opäť sa tu stretne talentovaný režisér a vynikajúci casting. Či sa to už luďom páči alebo nie, séria The Conjuring jednoducho vládne modernému hororu. A aby som nezabudol. Dobre ma pobavil jeden z posledných príspevkov v diskusii k tomuto hororu, kde očividne dosť zaostalá slečna píše, že na monitore nič nevidela. No ani sa tomu nečudujem, keď sa pozerá na nejaký ruský CamRip, v ktorom nie je nič vidieť. + Joseph Bishara + herečka z Deliver Us from Evil a Ouija: Origin of Evil + herečka z Hostel: Part III, The Purge, Underworld: Blood Wars a Lights Out + herečka z The Hive ()
║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA $102,092,201║Tržby Celosvetovo $306,515,884 ▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Tak toto veru nevyšlo. Rutina ako sviňa, bez poriadnej, ešte raz bez atmosféry a napätia. Všetko strieľané od pása, nič tu nemá správne miesto, žiadna poriadna predohra, či budovanie napätia a najhoršie dopadne posledná tretina, keď sledujeme úplne banálny dej s jednou za vlasy pritiahnutú scénou za druhou s uvreštanými dievkami. Takto som si to veru nepredstavoval, to už aj prvý diel Annabelle bol ďaleko lepšie spracovaný. Tu poriadne nefunguje nič. Jednoznačne najslabší diel danej duchárskej série. Máme z toho len béčko, kde rovnako ako zlyháva réžia aj herci. /videl v kine: 40%/ ()
Galerie (43)
Zajímavosti (21)
- Pickup Samuela Mullinse (Anthony LaPaglia) je Chevrolet One-Ton z roku 1941. S ním souvisí i jedna z chyb ve filmu. Když se dívky ke konci pokusí utéct v pick-upu, snaží se Chevrolet nastartovat spínačem na sloupku řízení. Tento typ spínače nebyl běžný až do konce šedesátých let. Náklaďáček z éry 40. let měl zapalování na palubní desce. (biker)
- Film se odehrává v roce 1958. (ČSFD)
Reklama