Kamera:
Brett JutkiewiczHudba:
Brian TylerHrají:
Neve Campbell, Courteney Cox, David Arquette, Melissa Barrera, Jack Quaid, Mikey Madison, Jenna Ortega, Dylan Minnette, Jasmin Savoy Brown, Mason Gooding (více)VOD (2)
Obsahy(1)
25 let po brutálních vraždách v městečku Woodsboro se na scéně objevuje nový vrah, který si nasadil na obličej kultovní bílou masku. Tentokrát se zaměří na teenagery, oživí tím dávno pohřbenou noční můru a opět odkryje strašidelnou minulost města. (Forum Film CZ)
Diskuze
vyborne to bolo, az na par chyb s vonkajsim svetlom..... plus aky zmysel malo aby sa vracala sydney...... a ze nic tento diel noveho nepriniesol?, ved skoro cela skupina prezila...... jop a este bolo zaujimave dueymu zostarli schopnosti, v 2ke pri povrchovom reze na ruke bol podozrievavy, tu to nechal tak..... plus to odmaskovanie v nemocnici preco nespravili hned?
Asi jsem nakonec čekal trošičku víc a v Cravenově režii by to bylo rozhodně hravější a i zábavnější - příjde mi, že se ubralo na humoru, který byl v předchozích dílech a zrovna u téhle dvojce režisérů mě to překvapuje. "Hra na vraha" tady taky hapruje, protože postavy v zásadě nemají tolik prostoru a vrahové jsou tentokrát očividní hodně dopředu. A asi největší kopanec je, že 2 ze 3 postav hlavního tria série jsou tam nacpané totálně na sílu a z filmu je vypustit, tak to s dějem nic neudělá (asi protože nikdy z trojice nemá s vrahem nic společného).
Meta hra s divákem je i teďka docela fajn, ale bál jsem se, že není v žánru kde pořádně brát, protože slashery se vlastně tak trochu zasekly a proto mi příjde volba se tentokrát strefovat do, že se dneska většinou navazuje na jedničku a z dalších dílů si jenom něco vyzobávat, příjde i celkem logická, ale bohužel je na to brzy, protože jsme se ještě v reálu nedostali za hranici, kdy už je toho moc (udělal to jenom Halloween a v budoucnu Vymítač ďábla a to je prostě málo) - v době čtyřky už to s těma remakama silně přeháněli a proto fungovala. A fakt že je to rozkročený mezi poctu originálu a zároveň kritika té toxické část fandomu mi příjde schválně. Ale upřímě jsem nečekal, že největší poita filmu bude, že Rian Johnson je kretén, který by si za The Last Jedi zasloužil nejlíp upálit zaživa (někdo se přes ten film asi ještě nepřenesl). Jo a odkaz na Tarantina byl zbytečně okatě na sílu.
na příspěvěk reagoval Bluntman
k čomu pádne argumenty? je rozdiel, či je film dobrý, alebo či sa podaril tak, ako autor zamýšlal. annie hallová, alebo hana a jej sestry sú tiež vrcholné diela allena a svojich žánrov, ale tak ako režisér chcel, sa nepodarili. ale už moc slovíčkaríme, hej.
Nezmysel to urcite nie je, ak ma k tomu padne argumenty. Uwe Boll tiez toci filmy presne take ako chce, ale za vydarene ich okrem neho povazuje len par ludi s mizernym vkusom.
na příspěvěk reagoval dr.horrible
To co píšeš je určitě smysluplné a dává to i smysl. Já ti odpovím jen tak, že Já jako fanoušek jsem se bavil královský a vlastně si to ani nemusím obhajovat :) Dostal jsem přesně To, co jsem čekal a vlastně i něco málo navic. Www mel samozřejmě jiny styl, ale nové duo ho určitě nepoškodilo
Nechávám stranou MR, protože ten je polarizující, byť se na něm dá demonstrovat, proč je nemalá část legacyquelů karcinogenem, které si vystačí s pouhou nostalgií.
Čím má Scream (2022) být? Legacyquelem, který pojmenuje, že je legacyquel, aby byl dalším z řady ničím vybočujících legacyquelů? Nebo má být elevated hororem, který je ale ve svém přesahu velmi explicitní? Pokud má být prvním, tj. nostalgicky chlácholit fanouškovskou obec, proč chce vyznívat kriticky vůči toxickému fandomu? Pokud má být druhým, tj. vymezovat se vůči fandomu, proč tolik staví na nostalgii, opakováním pořád toho stejného, ať fanouškovská obec dostane úplně vše a ještě něco víc (poslední akt není sofistikovanost, to je vzhledem k finále jedničky a čtverky prostě lenost)?
A k tomu Cravenovi: ono je to znát. Craven si nevypomáhal rychlým střihem na úkor přehlednosti dění v čase a prostoru v závěrečných aktech (s výjimkou trojky, která ale utrpěla přepisováním, kdy z původních dvou vraždících byl na konec jeden). Cravenovy Vřískoty nebyly tak zvláštně arytmické (ve V2022 např. ona delší pasáž v domě po sprše v jinak rychle stříhaných scénách vražd). Craven ironicky pracoval s písňovým doprovodem spojujícím jednotlivé scény. V prvních dvou dílech inscenoval delší záběry, které byly rytmizovány příchody, odchody a vůbec pohybem postav v nich (a zároveň tím upomínal na Carpenterův Halloween, že). A tak dál, a tak podobně. Co má V2022 (s výjimkou jedné nápaditě inscenované scény - v domě po sprše - a dvou kreativních návaznosti ze scény na scénu prostřednictvím práce postavy s nožem)?
na příspěvěk reagoval rollman1
Jenomže Matrix se prostě nepovedl :)) Tady to je přesně tim, čím to má být a na nic si nehraje. A je to tedy dostačující. Matrix me zbytečně moc velké ambice na to jakej je to nejspíše sranec
na příspěvěk reagoval Bluntman, dr.horrible
Vřískot, Matrix Resurrections, Spider-Man: Bez domova i Krotitelé duchů: Odkaz jsou za poslední cca měsíc ukázkou legaycyquelů (pojmenování vzešlé od jednoho amerického žurnalistiky, pojem rozebírají v posledním Vřískotu) - a všechno jsou to filmy, které se vztahují výhradně k sobě, ke svých předchůdcům, k popkulturnímu odkazu svých značek. Matrix ale jako jediný má tohle jako záminku k experimentování s vyprávěním, s montáží, s transmedialitou a dalšími věcmi, tj. dělá něco neobvyklého. Ostatní jmenované tituly jsou sázkou na jistotu, nostalgickým vytěžováním značky.
Problémy s Vřískotem (2022) jsou pro mě odvislé od toho, že pouze pojmenovaná svou příslušnost k legacyquelům, ale nijak tuhle škatulku nepřekračuje - a že sebereflexivita, sebeuvědomělost apod. je v hollywoodské kinematografii v současnoti normou. Jistě, Vřískot (1996) taky pojmenovával hororová klišé a konvence, ale to proto, aby si z nich jednak utahoval (je i ve 2022), jednak aby překvapoval, přišel s něčím novým (např. nepanna, která se stane final girl, dva zabijáci místo dvou apod.). Vřískot (2022) se spoléhá jenom na osvědčené, a to až do té míry, že přestává fungovat i jako whodunit (identita/idendity pachatele/pachatelů/pachatelek jsou se znalostí jedničky fakt odhadnutelné nejpozději do konce druhého aktu ze čtyř). Plus mi osobně uniká, proč musí Vřískot (2022) tematizovat vztah remaků a sequelů, když totéž dělala čtverka (2011) - a mnohem nápaditěji, kdy nejela jenom přes kopírák, ale měla i vlastní alternativní konec. V2022 nemá nic moc alternativního, jenom zesiluje konvence z devadesátek (a je výrazně hůře zrežírovaná než Cravenovy první dva Vřískoty).
na příspěvěk reagoval rollman1
Uživatel rollman1 smazal svůj příspěvek.
No vidis, hned ta napadlo par zmysluplnych dôvodov.
Ved uvidime, ak k tomu napise nejaky text, kde je pes zakopany.
Jakou si prosimtě ode mě představuješ odpověď na otázku, proč je někdo s filmem spokojený (hodnotí lépe) víc než já? :) Co já vím, třeba má větší slabost pro nostalgické vytěžování značky; třeba si před tímhle dílem neosvěžil ty předchozí, které jsou lépe a nápaditěji zrežírované (práce s delšími záběry, ironické užití hudby...); třeba je to větší strašpytel, a tak na něj lekačky fungovaly a ke zhnusení mu stačí větší množství gore... Nevím, otázka, proč se někomu jinému něco zamlouvá více, je fakt na toho někoho jiného.
To není otázka na mě, ale na něj, případně na někoho se zájmem o recepční studia. Jak si vysvětlit, že lidé schopní sledovat audiovizi určitým způsobem, protože mají určité vzdělání, hodnotí od dvou do čtyř hvězdiček (Matty-já-Douglas)? Jak si vysvětlit, že JAn, který má velmi rád vřískotí sérií, je velmi spokojen, zatímco já, který jsem na tom podobně, jsem spíše zklamán? Otázky, samé otázky. :)
na příspěvěk reagoval Lacike
Film pro lidi, kterým se zamlouval poslední Spider-Man či poslední Krotitelé duchů. Member berries jsou fakt jed, tohle je akorát member berries, který řekne, že je member berries.
na příspěvěk reagoval Lacike, ComicBookGuy
Naprostá pecka :))) Pro fanoušky je tohle splněný sen. Žádnej kopanec nebo sraní na sérii se nekoná :))
Byl někdo na te předpremiéře? :D Nechci spoilery, jen zda to je dobrý. Jdu ve čtvrtek :) Kdyžtak PM
Za mě teda 2-4-1-3, když už se zde uvádí, jak kdo preferuje jednotlivé díly. Je to ale ošidné, protože by taková čtverka nebyla tak působivá, kdyby netěžila z jedničky a z tématu reboot vs. sequel, který byl v době uvedené čtverky v případě hororů velmi relevantní.
lenze ona si z tych klise neutahovala, ale otacala ich..... a mozno ak by crawenovi neunikli materialy, ak to teda neurobil naschval, vo stvorke by otocil este raz.... s tou gale..... aj ked by to asi velky zmysel nedavalo..... tak ja dufam, ze to bude dobre..... a u mna 1-4-2-3
S takovým přístupem můžeš odsoudit i jedničku, protože je teen slasherem, který komentuje a dělá si legraci z předchozích teen slasherů, jejich konvencí, klišé apod. A ten nárok na realističnost u slasherové série, byť sebereflexivnější než jiné, mi nepřijde na místě. Jednak je v každém pokračování Vřískotu zdůvodněno, proč se vrah navrací, jednak pozdější díly pracují s dopadem všeho na postavy (vždyť hrdinka má ve trojce regulérně post-traumatický syndrom, super zabezpečený barák a snad i tu zbraň).
5*, 5*, 3*, 5*