Reklama

Reklama

Minority Report

  • USA Minority Report (více)
Trailer
Sci-Fi / Akční / Thriller / Mysteriózní
USA, 2002, 145 min (Alternativní 140 min)

Předloha:

Philip K. Dick (povídka)

Scénář:

Scott Frank, Jon Cohen

Hudba:

John Williams

Hrají:

Tom Cruise, Colin Farrell, Samantha Morton, Max von Sydow, Patrick Kilpatrick, Kathryn Morris, Lois Smith, Peter Stormare, Jessica Capshaw, Tim Blake Nelson (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V nedaleké budoucnosti ve Washingtonu D. C. byl spuštěn program PreCrime, který byl založen na tom, že tři tak zvaní tušitelé předpovídali vraždy, které se měly stát v nejbližších dnech. Policie pak vrahy zatkla dříve, než mohli vraždu uskutečnit. Tušitelé byli sourozenci. Děvče se jmenovalo Agáta a dvojčata Artur a Dash. Vědci přišli na to, že vidí vraždy v okruhu 160 kilometrů několik dní před tím, než se mají stát. Po dobu programu byli naloženi v mléčné lázni a za tuto dobu si nic nepamatují. Po skončení programu byli tušitelé přesunuti na ostrov, kde měli v klidu žít. Dash se ale nesmířil s tím, že by nemohl díky svým vizím pomáhat, a tak se vrátil do Washingtonu D. C. a snaží se zabránit vraždám. Sám má ale jen malé útržky. Agáta toho viděla o mnoho více a Artur zase předvídá jména. Říkalo se, že Dash byl z nich nejslabší, viděl jen detaily vraždy. Dash se nyní snaží zabránit vraždě, vidí, že je nějaká žena vyhozena z okna. Podle nápisu na budově zjistí, kde to je, a jede tam, ale už je pozdě. Žena právě vypadává z budovy. Na místo přijíždí policistka jménem Vega. Ta rekonstruuje čin a přitom najde pod kuchyňskou linkou schovanou dceru zavražděné. Dash chce pomoct s vraždou a vyhledá Vegu. V uličce jí předá identikit pachatele, který nakreslil, a nato zmizí. Vega se poté baví se svým šéfem Blakem. Moc s ním nechce spolupracovat, protože byl povýšen na její úkor. Blake jí řekne, že oběť byla sestra v zařízení pro bývalé vězně PreCrimu. Ti mají často poškozený mozek a jsou ve speciálním zařízení. Počítač najde Dashův identikit. Vrah je Sam Adrangi. Pracuje v ocelárně a detektivové ho jdou zatknout. Když to zjistí, zabije se dřív, než z něj něco dostanou. Dash mluví po telefonu s Agátou a ta mu jeho aktivity vytýká. Vegová a Blake neví, jak dál. Vegová si najde podle fotky z budovy Dashe a vyhledá, kde se nyní pohybuje. Když ho najde, chce vědět víc. Dash se přizná, že je tušitel, pak vidí další vraždu. Podle obrázku pozná, že obětí je žena kandidáta na starostu Petera Van Eycka. Van Eyck byl zástupce šéfa PreCrimu a má nepřátele mezi bývalými vězni. Vegová a Dash pak mluví s Van Eyckem. Ten jim řekne, že chystá nový systém předcházení zločinů založený na predikci počítačů, který se jmenuje Hawkeye. Vedle Adrangiho postele leží jiný muž jménem Rutledge, který na střeše ovládá holuby pomocí mozkových implantátů. Za Rutledgem dochází jeho dcera Liz, ta vezme Dashe a Vegu na střechu. Vega na něj zatlačí a Rutledge uteče. Dash pak jde na návštěvu k Veze. Dash a Vega potřebují pomoc, a proto jdou za Wallym, který se staral o tušitele, když byli v PreCrimu. Wally má zařízení, pomocí kterého přehraje Dashovu vizi do počítače. Ale ani to nepomůže. Dash jde proto za bratrem Arturem... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (922)

H34D 

všechny recenze uživatele

Svého času jsem považoval Minority Report za film, který nejlépe přibližuje vizi utopické budoucnosti a to jak obrazově, co se mizanscén týče, tak vskutku zajímavým dějem, jež je postaven na brilantním námětu pro kriminálku. Nyní pro mě Minority Report představuje především vyšperkovaný inteligentní blockbuster, který tak nějak "má všechno", co mít má. Pochválit musím ještě unikátní atmosféru, která kombinuje temný futurismus a emocionálně zabarvené momenty, které zde vyzní mnohem líp, než standardní Spielbergův patos. 9/10 ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Působivý svět v americkém provedení se vším, co k tomu patří. Svět Minority report je budovaný velmi zdařile z technologií dneška (hi-tech pro vyvolené a armáda) a technologií, které jsou v blízké době očekávány nebo plánovány. Divák si na svět rychle přivykne, začne po něm toužit a jen se ukájí jeho futuristickým vzhledem a filtry. Temnější strana s drogami a potulnými operacemi je sváděna na PK Dicka, ale tentokrát je to úplně mimo. MR totiž jako adaptace jde úplně jiným směrem a z povídky si půjčuje jen pár jmen a velmi pozměněnou hlavní dějovou linii (jiné myšlenky, zjednodušení příběhu). Možná i právě proto tleskám Spielbergovi a jeho lidem, kteří dokázali vytrhnout kostru povídky, obalit ji moderním vzhledem i postavami a výsledek je skvěle koukatelný. Čistá komerce? Jasně, ale šla udělat lépe? Ne. Ke castingu včetně Toma Cruise nemám jediné slovo. Takhle to má vypadat. ()

Reklama

Rogue 

všechny recenze uživatele

Ano, kniha je jiná... Ale koho to zajímá. Inteligentní scénář, dobrá atmosféra, Spielbergova blockbusterová akčnost a tvorba napětí člověka zpočátku příjemně pohltí. Bohužel, nemožná poslední čtvrthodina a vtipné odlehčující scény posílající jinak skvělou atmosféru do háje. Po dokonalých trailerech a slibném rozjezdu trochu zklamání, takže "jen" za čtyři. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

[SPOILER, nebo možná taky jen mylný menšinový záznam] ____ Paradox "Minority Report" spočívá v tom, že jsme natolik uvyklí na hollywoodsky kýčovité konce, že nás spíš jen pobaví či otráví, než aby nás svou schematičností a klišovitostí vedly k jejich zpochybnění. Jak nasvědčují recenze a ohlasy, tak většina lidí nad závěrem Spielbergova filmu jen mávne rukou, že to je prostě typický mainstream s hranami zahlazenými do totálně konformní unylosti podložené scenáristickými berličkami. Co ale když nás hladké rozuzlení a cukrkandlové finále má naopak urážet a provokovat? Třeba začneme zpochybňovat závěrečný záběr idylky s chatou a traktorem jako okatě iluzorní. Možná si uvědomíme, že závěrečných 20 minut filmu má jiné svícení a barevnou paletu než předchozí dvě hodiny. Obzvláště obsesivní diváci pak můžou hledat deset rozdílů ve výpravě či kostýmech oněch závěrečných pasáží a jejich dřívějších vyobrazeních. Vážně jsme si mysleli, že by se Spielberg nechal zahanbit a jako naprosto jediný by předlohu od mistra paranoidní sci-fi adaptoval do podoby tupé úlitby domnělému většinovému publiku? Jen prostě na rozdíl od "Total Recall" tentokrát nedostaneme hezky pod nos naservírované doslovné konstatování, že tu možná něco nesedí. Zde je naopak ono znejistění mnohonásobně subtilnější, protože se nositelem dickovského twistu stává vědomě aplikovaná hollywoodská krotkost, naivita a schematičnost. Ostatně mělo by nás trknout i to, že naivní finále nápadně nelícuje s bizarností mnohých předchozí pasáží. Ale třeba zase přítomnost těchto výstřelků po boku ukázkově hladkých žánrových pasáží nás nasměruje k dalšímu zpochybňování. Co když se hrdina, a s ním film samotný, nenechal jen ukolébat do splněného snu v Úložně, ale už mnohem dříve se odpoutal od "reality" a dal před ní přednost vylepšené pohodě drog? Každopádně Spielberg natočil fantastický a řemeslně fascinující biják, který možná dokonce ještě víc než ostatní sci-fi vyprávění zůstává odkázaný na ochotu diváků přistoupit na zdejší pravidla a přestat zpochybňovat, nýbrž se naopak nechat unášet předkládanými motivy a myšlenkami. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Jojo, kdyby bylo aspoň každé druhé scifi takhle dobře vymyšleno a natočeno, hned by bylo na světě líp. Rychlý rozjezd, vysvětlení pravidel, problém, útěk - to všechno už tu v nějaké formě bylo, jde tedy o to, jak věci podat. Spielbergovi, jemuž pomohla kvalitní předloha, se to povedlo (téměř) dokonale. Mám docela rád utíkací akce ve stylu Uprchlíka, pokud se netopí v přepálené akci jako u nejmenovaného "akčního krále" a škody při honičce vzniklé nejsou větší, než ty, co hrozí. Rovněž výprava filmu nepůsobí uměle, je přirozená a životaschopná, některé srandičky mě fakt dostaly (reklamy oslovující vás jménem, virtuální místnosti pro odreagování). Škoda jen, že se velký Spielberg neoprostí od představy velkého konce. Kdyby film skončil v jistém momentě (asi víte kdy), dal bych bez váhání *****. ()

Galerie (147)

Zajímavosti (51)

  • Scéna, kde bojuje John Anderton (Tom Cruise) s dôstojníkmi v jetpackoch bola natáčaná v uličke, postavené v štúdiu Warner Bros. (Greenpeacak)

Související novinky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

19.02.2013

Březnový start natáčení se blíží a krimi-thriller A Walk Among the Tombstones rychle nabírá obsazení. Ale nejdříve stručně o projektu: film je adaptací jednoho ze sedmnácti románů, které uznávaný… (více)

Spielberg plánuje válku s roboty

Spielberg plánuje válku s roboty

14.01.2012

„Vládce snů“ je právě uprostřed natáčení historického životopisného dramatu Lincoln s Danielem Day-Lewisem v hlavní roli, ale už ví, na co se vrhne pak. Jeho dalším filmem bude adaptace románu… (více)

Worthingtonův poslední zločin

Worthingtonův poslední zločin

14.05.2011

Zhruba před rokem byl Sam Worthington spojován snad s každým chystaným blockbusterem. Dnes jako by se na něj Hollywood snažil zapomenout. Ano, právě v těchto dnech natáčí pokračování starořecké… (více)

Reklama

Reklama