Reklama

Reklama

Burnt Offerings

  • Velká Británie Burnt Offerings
Trailer

Obsahy(1)

Existují na světě domy, které v sobě skrývají cosi tajemného. Manželé Mirian a Ben se svým dvanáctiletým synem si pronajmou na léto honosný dům. Původní majitelé se jim sice zdají jako podivíni, nicméně ani to jim nebrání přijmout tak lákavou nabídku, byť s podmínkou, že se budou muset starat o cizí a nemohoucí babičku, která prakticky nevychází ze svého pokoje v nejvyšším patře. Jakmile se rodina zabydlí, začnou se odehrávat zvláštní věci. Nejprve vše vypadá jako souhra náhod či shoda okolností, později si však všichni uvědomí, že na tomto domě není něco v pořádku. Náhlé změny nálad, podivné prostředí a bezdůvodné násilí vůči synovi je jen zlomek toho, co se otci honí hlavou. Ve vzduchu je cosi, co dokáže zpřetrhat dosud nedotknutelnou rodinnou lásku a na povrch vyvstávají staré, dávno již zapomenuté vzpomínky. Atmosféra se však stává méně a méně snesitelnou. (FIBO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

obitus 

všechny recenze uživatele

Sedmdesátá léta horroru přála a Burnt Offerings je toho dalším důkazem. Od počátku mistrně budovaný příběh rodiny, která si na léto pronajme starobylé sídlo, se kterým není všechno tak úplně v pořádku, originalitou zrovna nezáří. Ale ono to vlastně vůbec nevadí, protože v tomhle kousku jde hlavně o atmosféru, která každou vteřinou houstne a houstne. Občas ji protne nějaká ta infarktová situace, jejichž vrcholem je jistojistě závěr. V zásadě mě nenapadá, co bych filmu vytknul, možná občasné drobné zaváhání v i tak pomalém tempu, ovšem to není nic, co by mé nadšení zmrazilo. Strach zas jednou prostoupil mé rychle stárnoucí tělo. Doporučuji! ()

Flaxik 

všechny recenze uživatele

V tom filmu se vlastně nic moc neděje, teče tam málo krve, neuvidíte jedinou ohnilou nebo deformovanou zrůdu, hrozně často se tam žvaní mimo děj a počet mrtvých rozhodně není závratný. Přesto je to skvělá věc a všem duchařomilům můžu jen doporučit. Přece jenom je to ale dost pomalé a dlouhé, za to musí jedna hvězda dolů. Jedna věc mi ale vrtá hlavou...proč tenhle horor zná tak málo lidí a Poltergeist je všude? Že by kouzlo Spielberga? Nebo prostě lepší marketing? A co na to Jan Tleskač? ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Dom sa o seba postará.“ Parádne atmosférický začiatok, dobrý koniec (hoci trochu nepochopiteľný?), ale v strede to začne dosť výrazným spôsobom stagnovať, motať sa akoby od ničoho k ničomu a, nuž, nudiť. Ale herci veľmi fajn, takisto postavy a výprava. Možno s prižmúrenými očami a za istých okolností 4*? Tie sa ale nekonajú, čiže dávam o hviezdu menej. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Rodinka si pronajme na léto luxusní dům, v jehož ceně je i podivnská stará paní, kterou s domem pojí sentimentální vzpomínky a odmítá ho opustit ("Pravděpodobně ji ani neuvidíte, většinu dne prospí.") Rozesmátá idylka se vyvine v teror tak pozvolna, že zpětně nejsem schopen uvědomit si přesný bod obratu. K filmu mě přilákala účast Bette Davis a díky ní jsem byl napůl připraven i na možnost, že Burnt offerings klame tělem a vyklube se z něj další grande dame guignol. To se nepotvrdilo. Je to tradiční haunted house horror, Davisová (atypicky obsazená do role dobrácké tety) hraje vedlejší roli a původ zla je někde jinde. Doufal jsem, že se vyhnu srovnání s tolikrát vzpomínaným Osvícením, ale asi to není možné. Nejde jen o rámcovou rovinu podobné zápletky, ale i o několik podezřele totožných detailů. Ale zatímco Osvícení jako celek je strohé, pomalu a plíživě znepokojivé psychologické drama, Burnt Offerings je přímočařejší, "žánrovější" horror a nebojím se říct, že patří k nejlepším ve své kategorii, jaké jsem dosud viděl. Váhal jsem i nad pěti hvězdičkami, ale nakonec si přece jen myslím, že některé delší konverzační scény mezi Oliverem Reedem a Karen Black by film nepostrádal a že mohl lépe prodat trošku přechválený závěr. 80% ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní tento film o kterém jsem byl před shlédnutím přesvědčen, že si ho nechám a to se nemá jak víme, dělati. Má sice jen 2 hud. motivy, ale jsou natolik výrazné, že to vlastně nevadí. Dále obsahuje sice pro někoho (což plně chápu) přepálenou stopáž, leč já se nenudil ani chvíli. Pak je tu další z mnoha paradoxů tohoto díla, hl. mužská role jest hrána zvláštním hercem, který mě odpuzoval a zároveň fascinoval již v Cronenbergově the Brood. Zde opět jen šeptá (což je u tohoto herce copyright) a já byl ne zrovna nadšen z představy, jak ho budu museti skoro 2h sledovati/poslouchati. Načež jsem již v pol. zjistil, že byl dosti zajímavý natolik, že jsem si ho ozn. jako sympatickou postavu, zatímco ta jeho již od zač. domem posedlá žena (a to tam ještě ani nebydleli) mě od pol. štvala natolik (včetně scény u/v bazénu-pak dohra na trávníku) že já bych sebral už v 30.minutě syna (který byl světe div se, též fajn) a odjel velmi rychle pryč. Bete Davisová byla méně vizuálně děsivá, než ve 40.letech (další paradox) a potěšil Tučňák z tv 60tkového Batmana. Sice se maskoval jako běžný občan, ale já ho stejně hned poznal.;-) Posl. asi 15min. je ovšem absolutně dokonalých (a připomělo mi to můj silně oblíbený flák Dead Silence) a já si uvědomil další paradox (jo, je jich tu hodně) že jsem celou dobu cítil, že to je na 4, ale v mysli mi stále svítily 3. Takže jsem po shlédnutí (i přes ten závěr a několik vizuálně působivých scén alá Carpenterova Christina, jen si místo auta, dosaďte dům) dal jen 3,5 s klasickým příklonem ke 3, než ke 4. V každém př., pokud jako já, vyhledáváte horory z let 70. až počátku 80., za minimálně 1 shlédnutí to stojí. Má to silnou a hl. konstantní atmosphéru, kterou se už nikomu nepodařilo v dalších desetiletích úspěšně zduplikovati (že Daubermane s kámošem Flanaganem) páč to byly prostě 70tky, jak vyšité. Ta éra i v literatuře (i Dick psal ještě více ponuré věci než dřív) je naprosto specifická a moc positivismu (taky za Nixona?) v ní nenajdete. Což platí i o tomto filmu. Předlohu neznám, ale musel to býti slušný trhák, když to někomu stálo za to, to zvěčniti na celuloidový pás. Takže, stojí to za to? ANO. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (4)

  • Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu Roberta Marasca. (Hans.)
  • Film měl původně patnáctiminutovou úvodní scénu. Dan Curtis ji však nechal vystřihnou, protože se mu zdála nudná. (Terva)
  • Stavba z tohoto filmu byl později použit jako pohřební dům ve filmu Phantasm (1979). (hladass)

Reklama

Reklama