Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (480)
Pro mě byl Hannibal vždycky hlavně o Hopkinsovi, takže když tu teď místo něj máme nějakýho mladýho francouze, tak mě to vážně nebere. Ten má sice docela dobrej úchyláckej kukuč, ale to je tak všechno co nám může nabídnout. A film na tom není o nic líp. Příběh je nezáživný a moc se mi k Hannibalovi nehodí.Celej film je nudnej a nenapínavej a to i když Hannibal náhodou někoho zabijí. Prostě zbytečné pokračování, které si tato postava vůbec nezasloužila ()
Hannibal Zrození mi naopak připadá jako druhý nejlepší díl (hned po Drakovi) .Absence Hopkinse je jedině bod k dobru, jiné prostředí a atmoséra zrovna tak. Mladý Hannibal se povedl, byl to zrovna takový slizák jako jeho starší já. A nejzapamatovatelnější scéna? Jednoznačně ta, kde se dozví, že snědl svou sestru. ()
Ve výsledku průměrný film o pomstě, který chce ještě něco vydělat na jméně Hannibal Lecter. V podstatě by mohlo jít o jakoukoli jinou postavu a výsledek by byl zhruba stejný - film o mstícím se mladíkovi. Jak už tu někteří říkali, postavě Hannibala chybí nějaký zřetelnější vývoj (zvláště nápadný je ten skok o několik let dopředu) a jeho přerod v Hopkinsova elegantního padoucha je i po vykonání krevní msty stále těžko uvěřitelný. Co mi ještě vadilo, byla nadměrná snaha o zvýšení efektu pomocí nechutných krvavých záběrů. ()
Mlčení jehňátek je můj nejmilejší thriller a Hannibal Lecter v podání Anthony Hopkinse pro mě jedna z nejvíce fascinujících postav filmového plátna. Na tomto nezajímavém filmu mě nejvíc mrzí, že se k Hannibalovi a Jehňátkům hlásí. Thomas Harris, jehož knihy jsem kdysi hltal asi ztratil soudnost a postavě, kterou stvořil, sebral všechno tajemno a vymyslel jí minulost silně přitaženou za vlasy. Gaspard hraje přiměřeně, ale zázrak to není (byl zajímavější, když ho ostřelovali v zákopech první světové). Snad jen celkem zajímavá hudba stojí za vyzdvihnutí. Jinak spíš nuda. ()
Ne, že bych čekal, že tato série bude s přibývajícími díly lepší, ale nečekal jsem, že se z celé ságy stane taková slátanina. Ani čtvrtý díl v sobě nenese nic ze skvělé pochmurné a mrazivé atmosféry Mlčení jehňátek. Není v něm ani špetka napětí. Charisma, které postavě Haniballa dodával Hopkins vyšumělo. Mladý Hannibal je nezajímavý, nevěrohodný a ani trochu ne děsivý. Jeho úsměv je křečovitě nereálný, zkrátka bída. Herecky naprosto nezvládnuté. Ale i příběh je postavený na hlavu. To jak se Thomas Harris pokusil na svou ságu navléci samurajské motivy svědčí o tom, že jeho tvůrčí originalita je vyčerpána. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Ve scéně, kdy si Lecter vpíchne do žil thiopental sodný, hraje v pozadí „Goldberg variations“ od Johanna Sebastiana Bacha. Tuto skladbu můžeme slyšet ve filmu Mlčení jehňátek během scény Hannibalova úniku z uvěznění. (Othello)
- Pro natáčení scény střetu německého letadla Štuka s tankem byla vyrobena věrná maketa letadla včetně interiéru pro posádku. Na světě totiž není dochován ani jeden takovýto stroj, který by létal. Tento letoun skutečně letěl, ale jen na 300 m dlouhé lanové dráze. Letoun je nyní ke shlédnutí v expozici letectví v Plzni. (duklak2)
- Tvůrci zvažovali na pozici hudebního skladatele Thomase Newmana. (KucC)
Reklama