Režie:
Curtis HansonKamera:
Dante SpinottiHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Kevin Spacey, Russell Crowe, Guy Pearce, James Cromwell, David Strathairn, Kim Basinger, Danny DeVito, Graham Beckel, Simon Baker, Matt McCoy, Jim Metzler (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Všechno je úplně jinak, ale zkuste to dokázat! Kriminální příběhy "drsné školy" měly v minulosti nejen velký úspěch mezi čtenáři, ale také získaly dlouhou řadu napodobitelů. Mezi ty nejlepší patří bezesporu spisovatel James Ellroy, podle jehož stejnojmenného románu natočili američtí tvůrci svůj film. Detektivové Bud White, Jack Vincennes a Ed Exley pátrají v Los Angeles po pachatelích několika vražd. Mezi ně patří krvavé přepadení v kavárně Nite Owl a podivná smrt tajemné krásky Susan Leffersové. Jako by mezi nimi existovala nějaká spojitost. Policisté ovšem nejsou jenom "hodní beránkové", občas jako jiní lidé nedodržují přísně stanovená pravidla svého povolání. Snad proto je při řešení případů tak těžké rozeznat zlo od dobra a nalézt jejich konečné řešení... Retro laděný thriller, situovaný do padesátých let, natočil režisér Curtis Hanson (Okno z ložnice, Ruka na kolébce, Tichý společník). Společně se scenáristou Brianem Helgelandem obdržel Oscara za zajímavé zachycení dobové atmosféry již ve scénáři. Film je po právu srovnáván s "chandlerovskou" Čínskou čtvrtí. V důmyslně propracovaném příběhu nalezneme úryvky z filmů Revolver k pronajmutí, Prázdniny v Římě. Postavu osudové ženy představuje Kim Basingerová (Přirozený talent, 9 a 1/2 týdne, Batman, Krásná mimozemšťanka), která za svoji hereckou kreaci získala Oscara. Ležerního detektiva Jacka Vincennese hraje Kevin Spacey (Smrtící epidemie, Albino Alligator, Americká krása). Jeho policejní kolegy Buda Whitea a Eda Exleye ztělesňují herci Russell Crowe (známý ze seriálu Záchranáři a filmu Rychlejší než smrt) a Guy Pearce (Dobrodružství Priscilly, královny pouště, Flynn). Roli revolverového reportéra hraje Danny DeVito. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (1 191)
Pro mne tento úžasně napsaný a především zahraný film, představuje to nejlepší, co v krimi žánru vzniklo. Jeden z filmů, které jsou mému srdci nejbližší. To není jen dokonale řemeslně odvedená práce, tento snímek je něcím víc, je natočen z lásky k filmařině a jako takový mě dostane při každém dalším zhlédnutí, což je zhruba každé tři měsíce. ()
Pekelně dobrá režie, scénář, střih, herecké výkony a andělsky krásná Kim Basinger - to vše dělá z L. A. - PŘÍSNĚ TAJNÉ jeden z vrcholů krimi-žánru. Film se na povrchu tváří jako obyčejná detektivka, ve které se odkrývá jeden spletitější případ. Stačí však odkrýt vrchní vrstvu a divák najednou proniká do světa plného vrtkavé lidské spravedlnosti, intrik, komplotů a sviňáren všeho druhu, které se dějí ve "městě andělů" (bohužel však spíše těch padlých). Pokud máte rádi detektivní příběhy, 50. léta, vhodnou míru napětí a zároveň u filmů rádi přemýšlíte, pak je toto ta správná volba. Poznámka závěrem: Snímku nechybí ani špetka odlehčení - viz nádherný gag s Lanou Turner. ()
Skvěle napsaná, poutavě zrežírovaná a ještě lépe zahraná krimi detektivka - Spacey, Crowe a Pearce ze sebe opravdu vyždímali maximum a předvedli doslova herecký koncert. Scénář je výborný, i když možná ne tak propracovaný jako v Obvyklích podezřelích, ale pořád patří ke špičce všech detektivek. Atmosféra nasadí vysokou laťku hned zpočátku, zdatně se jí drží po více než 2 hodiny a vyvrcholí v hutné přestřelce ve starém domku na kraji města. L. A. - Přísně tajné není nijak inovativní film, je to "pouze" kriminálka ze staré školy dotáhnutá (téměř) k dokonalosti, ale přesně o tom to je - jde cítit s jakou precizností a láskou byla natočena... Škoda jen toho průměrnějšího závěru. 9/10 ()
Korupce, podsvětí, zločin, luxusní děvky. Přijde mi, že toho času tenhle kus u nás tak nějak prosvištěl opodál diváckého zájmu, i kritici kriminálku o odvrácené straně spravedlnosti tak nějak neřešili. Ač si v kinech po světě vedla velmi solidně. Máme tu ambiciózní svini, jinak synka z policejní rodiny, málomluvného drsoně, kterému vadí, když někdo uhodí ženskou, i elegantního poldu, který o sobě rád čte v novinách. Masakr v nočním baru tyhle tři spojí, ač každý nejprve sleduje stopu na vlastní pěst. Jenže pochybná věrnost služebním řádům nakonec vstupuje až na nejvyšší místa. Celkově je to přitažlivá látka, výborně napsaná (těch milých cynických dialogů) a stejně dobře zahraná. Na chuť jsem jí ovšem přišel až jako „zkušenější“ divák, možná jsem lehce zamotanou zápletku dřív jednoduše nepobral. Pečlivě stylizovaná atmosféra a mistři svého oboru za kamerou (skladatel Goldsmith, scénárista Helgeland, kameraman Spinotti, kostymérka Myers) jsou pak dalším bonusem. Pánové před kamerou výteční, Kim Basinger možná roky nedostala takovou roli, ale Oscar v jejích rukou je totálním přehmatem. Výsledný dojem to ovšem nezmění. Zatraceně chytré. A pořád dobré. ()
Nejlepší policajtský film všech dob. Oscar za scénář se skvěle napsanými postavami a s parádně zašmodrchaným případem nemohl být zaslouženější. Herecké výkony prvotřídní. Nádhera. Jinak sledovat ten film po Spaceygate je ještě zábavnější, ať už jde o jeho manipulování mladým gayem nebo hlášku "Amerika není připravená na mý skutečný já." ()
Galerie (108)
Zajímavosti (38)
- Film, na kterém byli Bud White (Russel Crowe) a Lynn Bracken (Kim Basinger) v kině, se jmenuje Prázdniny v Římě (1953). (Devitka)
- Zlaté hřívy Lynn Brackenové (Kim Basinger) docílili maskéři pomocí velkého množství peroxidu. Následkem toho začaly herečce vlasy velmi rychle vypadávat a v závěrečné scéně snímku už se s tím nedalo dělat nic jiného, než je ostříhat a efektivně nafoukat. Když si pak šla Kim Basinger pro Zlatý glóbus a pro Oscarovou sošku, bylo docela obtížné vytvarovat její účes, aby to alespoň nějak vypadalo. (Agatha)
- Curtis Hanson si pro roli Buda Whitea vybral Russella Crowea, když viděl jeho výkon v Romper Stomper (1992). Studio bylo následně znepokojeno, že dvě hlavní role budou hrát rodilí Australané (druhým je Guy Pearce, který ztvárnil Edmunda J. Exleyho). (Satan)
Reklama