Reklama

Reklama

Malý pitaval z velkého města

(seriál)
  • angličtina Minor Tales of Crime from a Major City
TV spot 3
Československo, (1982–1986), 14 h 8 min (Minutáž: 49–63 min)

Režie:

Jaroslav Dudek

Scénář:

Jaroslav Dietl

Hrají:

Jiří Krampol, Ladislav Frej st., Michal Pešek, Pavel Zedníček, Josef Abrhám, Svatopluk Skopal, Jan Faltýnek, Vlastimil Hašek, Vlastimil Zavřel (více)
(další profese)

Epizody(15)

Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (Česká televize)

(více)

Videa (13)

TV spot 3

Recenze (301)

velkyvezir 

všechny recenze uživatele

Po nějaké době se znovu dívám na seriál a říkám si, že by bylo zajímavé provést analýzu, kolik kritiků dramaturgie tohoto seriálu nyní opěvují Případy 1. oddělení, které se co do zobrazení reálnosti vyšetřování příliš neliší. Jinak Ladislav Pešek ve své roličce ukazuje, jak byl výborný herec, ty emoce z něj tečou proudem, fakt parádní scéna (díl Kuchařinka). ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Jaroslav Dietl je rozporuplná osobnost české televizní tvorby. Jedněmi je bez ironie nazýván "Dumasem českého seriálu", druhými je mu naopak přisuzována mefistofelská role stranického slouhy, který prostřednictvím svých televizních hrdinů intoxikoval národ zhoubnou, rafinovaně zpracovanou ideologií. Podstatné je to, o čem nelze příliš polemizovat – Dietl uměl napsat poutavý příběh s dobrými zápletkami, živé dialogy a postavy, které často šustily papírem míň než skuteční "hrdinové práce", zároveň ale jeho seriály nejsou dramata řešící složité existenciální otázky. Jsou řemeslně dokonale zvládnuté, posvěcené schopností fascinovat, přestože zdaleka ne všechno odpovídá realitě. Pitaval tedy nejsou jen detektivní příběhy, ale i jeden z vhodných způsobů, jak zpopularizovat tehdy neoblíbené příslušníky socialistické bezpečnosti. Seriálu nelze upřít jisté výsady, třeba, že dal šanci některým hercům, kteří byli spíše upozaďováni – např. Vlastimil Hašek opustil plejádu figurek a zahrál si bezmezně trpělivého, přemýšlivého kriminalistu v taťkovské pletené vestě, který řeší případy raději u psacího stolu, než v terénu. Drsného a vtipkujícího Libora Krejcárka si vystřihl do škatulky bavičů pomalu mířící Jiří Krampol, někdejší moderátor Kufrů a obdobných taškařic Pavel Zedníček zase ztělesnil trochu hejskovského podporučíka Hamříka... Narozdíl od jiných seriálů se osudy kriminalistů nerozvíjejí, ani neproplétají, každé je věnována jen jedna epizoda. Ale nebyl by to Dietl, aby nepolidštil práci vyšetřovatelů Veřejné bezpečnosti jejich soukromými problémy. ()

Reklama

Colonist 

všechny recenze uživatele

Mně tento seriál nikdy nepřišel zase tak zlý. Na to, že je to z roku 82, tak tam tolik vyložených "komunistických keců" ve většině epizod nenajdeme. Stejně se to ale musí brát trochu s nadhledem. Hvězdné herecké obsazení je v každé epizodě doplněno ještě dalšími známými herci, kteří hrají podezřelé, oběti i se třeba jen mihnou v nějakém štěku. Zápletky nejsou nějak akční nebo obzvlášť napínavé, ale já jsem se u většiny epizod nenudil. V tomto seriálu můžeme sledovat nejen důkladné vyšetřování, ale i jistou psychologii, a to nejen u vyšetřovatelů, ale i u podezřelých u výslechu. Rozhodně lepší, než podobný seriál "Případ pro zvláštní skupinu". Dost možná jeden z nejlepších českých krimiseriálů. ()

maxxxim 

všechny recenze uživatele

Kvarteto cirkusantov pod šambriérou principála Břéťu pravidelne napĺňajúce smiechom nejedno domáce šapitó. Tak týchto eskamotérov môžem za každého ročného obdobia, počasia a hodiny. Ale aby človek nebol na nich zlý, tak takto. Ono v podstate stačí zamerať pozornosť na detail a máte vyhraté. Napr. v časti "Jupiter" tá babka alias vrátnička miestneho múzea/galérie dostáva ľahkú mrtvicu pri oznámení jedného z návštevníkov - vedúceho skupiny filmárov, že oni sú kompletní a kompletní aj odchádzajú, a to po oznámení tejto babky, že jeden z nich už medzičasom odišiel. Údiv priam až zdesenie, ktoré sa babke alias vrátničke zračilo v tvári s následným odobratím sa vyskákať do výstavných siení múzeá/galérie štýlom "Grand Jeté" a za šokantného sa pristavenia pri piedestáli, na ktorom "Jupiter" svojho času stával, bolo parádne, neuveriteľné, ale parádne. Na inom mieste "Notes" alias Notes obrástol v tvári slabunkozeleným machom, neviem či to bolo tým svetlom/tieňom, zlou prácou kamery, zfušovaným maskovaním alebo nie príliš kvalitným "holením", ale každopádne v niektorých momentoch sa vám bude javiť ako nedozretý strýček "Pompo" z Arabely, ak nie hastrman - Obdachlose. No, svoje si "Notes" uhrá v každej časti, v ktorej je aspoň trochu vystavený svetlu reflektorov, resp. kamery, to mu nemožno uprieť a jeho moudrá typu "To bude tajnej. Jen ho nechte, to bude zaručeně tajnej." režú v každej situácii do živého, odrážajú tak jeho dlhoročné skúsenosti s pobytom na kriminálke, slnku a vo svetri vôbec. Na druhej strane aj skúsenosti je treba v kolektíve mladých dravých vyšetrovateľov, ktorí idú po zločincoch bez zľutovania v hlase, činoch a praktikách (V skutočnosti, idú po nich pekne v klídku sa štýlovej ploužákovej hudby tak, aby sa nikomu nikdy nič nestalo.). Inde zase Jiříček špehuje svojho kienta spoza rohu, ako by mu chcel dať za hrsť lentiliek alebo prisypať pár orieškov do cesty. Rovnako tak, keď ho sleduje po "podnikoch" za usrkávania oranžády alebo ho priamo na drzovku prenasleduje zakrádajúc sa poza jeho chrbát, kým ho nezmerčí a on sa nehodí za najbližší roh, spoza ktorého vytŕča iba ňufák, resp. riť. Nuž Jiříček je za každých okolností a v každej situácií kabrňák a hlavne je nenápadný ako Jiříček na "špehovačke", keď na sledovanie kohokoľvek, kdekoľvek a kedykoľvek má neskutočný talent od/pre pána boha. Keď potom Libor a Kamil sú taktiež kapitoly samé o sebe, ale o nich až nabudúce, keď tak, dobre? Najlepší je Kamil, keď si donesie do práce peceň chleba a začne opekať doobeda v kancli. Som počul, že v tom čase na západe ľudia v obdobnom postavení hlavných hrdinov - vyšetrovateľov sa ti normálne chodili prestravovať do reštaurácií, prevádzok rýchleho občerstvenia, prípadne obdobných zariadení, pomaličky ale isto sa ukazuje, že za onóho režimu sa žilo lepšie ako dnes, jednoznačne to dokazuje životná úroveň doby, ktorá na nás dýcha z podobných projektov, ako je tento, a to ešte budeme veriť, že súdruhovia - kritici a podobné kapacity zainteresované do projektu a dbajúci o jeho hodnovernosť a súlad s kostolným poriadkom, nepripustili, aby bolo ukázané niečo nad rámec nevyhnutného :). A na záver už iba; "To snaď není pravda ...." Pôvodcu týchto slov už nemusím ani predstavovať. Ale inak je to super seriál s atmosférou burlesky :). () (méně) (více)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Svodka událostí o zjištěných případech za dobu od 0 do 24 h na území OS SNB Praha." Umím vyšetřit každý případ ještě dříve, než se skutečně stal, a odhalím i vraha, který se ještě nenarodil. Určitě to umí i pražští detektivové, ale ona by pak s nimi nebyla taková zábava. Mne zkrátka Břéťovo vedení Kamila, Rudly, Libora i Jiříčka vždycky bavilo a nic na tom nemění ani změna režimu. Kriminalistické metody se totiž příliš nemění a tak mne uspokojí to, když kriminalisté podezřelého vždy usadí v oranžovobílé Volze na správné sedadlo, při vstupu do věznice odevzdávají u vchodu zbraně a podobné profesní vychytávky. Navíc je s touhle partou i přiměřená zábava a pokud přitom někdo postrádá používání počítačů, chytrých mobilních telefonů či pátrání po DNA, tak se mu tímto omlouvám jménem celého štábu a zejména jménem ordinace MUDr. Chocholouška. ()

Galerie (419)

Zajímavosti (90)

  • V baru, kde pozoruje cvrkot podporučík Kamil Hamřík (Pavel Zedníček), vyhrává v pozadí na housle Otto Sattler, který měl za sebou Osvětim, kde přišel o celu rodinu. Hrál do ouška králům, maháradžům i slavným umělcům. Také sepsal knížku „Celý život v baru“. (Ganglion)
  • V čase 39:13 zazní: „Projeli jsme kolem nádraží a do Dlážděný,“ přitom je vzápětí opakovaně vidět cedule Pod Kaštany. (ladyViolet)
  • Jupiter byl ukraden na zámku v Libochovicích. (sator)

Reklama

Reklama