Reklama

Reklama

Kókaku kidótai: Stand Alone Complex

(seriál)
  • Japonsko 攻殻機動隊 STAND ALONE COMPLEX (více)
Japonsko, (2002–2005), 21 h 40 min (Minutáž: 25 min)

Předloha:

Masamune Širó (komiks)

Kamera:

Kódži Tanaka

Hudba:

Jóko Kanno

Hrají:

Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Kóiči Jamadera, Ken Narita, Šin'ičiró Miki, Robert Axelrod, Tóru Šinagawa, Daran Norris, Murphy Dunne, Kazuja Ičidžó, Akiko Jadžima (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(52)

Obsahy(1)

Kôkaku kidôtai: Stand Alone Complex je Japonský cyberpunkový anime seriál. Původní tvůrce manga předlohy Masanori Ota, známý pod svým pseudonymem Masamune Shirow, zasadil děj svého díla do Japonska ne až tak vzdálené budoucnosti. Hlavní postavou je mladá majorka ze speciální jednotky SEKCE 9 Motoko Kusanagi. SEKCE 9 slouží jako policejní jednotka, mající na starosti problémy spojené s hackery a zločiny, které páchají, což rozhodně nejsou pouhé úniky dat a převody peněz z konta na konto, ale například ovládání cybermozků ochranky prezidenta policie za účelem jeho atentátu a podobné. To vše je zabaleno do slušivého sci-fi kabátku. (Mr.Crowley)

(více)

Recenze (74)

Gemini 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kôkaku kidôtai je moje anime srdcovka a Stand Alone Complex je kdesi velmi, velmi vysoko v mém pomyslném žebříčku. Ale na čistých pět to není, přece jen některé "stand alone" díly byly trochu slabší. Ano, vyvážily je jiné samostatné, naprosto špičkové epizody jako od Asimova, jedna totální Fincherovina a taky Tachikomy a kdybych chtěl, mohl bych ty "slabší" díly obhájit tím, že autoři nechtěli všechny díly našlapané kyberpunkem a chtěli předvést i něco civilnějšího, poctivě detektivního. Jenže já nechci:) Navíc, vedlejší členové Sekce 9 by si zasloužili více prostoru. Nebo alespoň sniper Saito;) Ale to jsou v porovnání s výborným případem Laughing Man a úžasnou Motoko;) jen takové drobné vady na kráse. Když je řeč o té kráse - nebýt výborné titulní skladby, tak bych ty nechutné CGI titulky, které se objevily někde u čtvrté epizody, přeskakoval:P Hudba celkově taky hraje pro vyšší hodnocení, elektronika od Yoko Kanno se k tomu podstatně akčnějšímu hávu, do kterého se SAC odívá, hodí stejně dobře jako ambientní Kenji Kawai k bezprecedentnímu rozjímání o individualitě a jiných věcech, tak jak jsou k vidění v legendárních filmech o duchu a jeho schránce. Stand Alone Complex jde trochu jinou cestou, dává divákovi jiný zážitek, ale rozhodně má své místo v historii anime jisté. 90% ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Naprosto fantastické. Velmi slušná Animace a naprosto profesionálně kombinovaná s 3D generovanými, ale přitom velmi citlivě zasazenými prostředími (Knihovna, dlouhé chodby, ale i Auta, letadla apod). Dějově stojí zcela mimo filmy Ghost in the Shell a Innocence od Mamoru Oshího... Prních pár dílů bylo poněkud méně záživných, jejich účelem bylo hlavně seznámit diváky s filozofii vyvíjejícího se ducha ve stroji. Počínaje 10. dílem ovšem nastupuje naprosto famózní jízda. Akce je napínavá, díly jsou o "něčem", případ Vysmátého muže je skutečně brilantně vymyšlen, některé scény jsou prostě fenomenální, především Poslední boj Tachikom vás dojme skoro až k slzám.Nejslabším aspektem seriálu tak zůstavají komplet 3D generované úvodní titulky, které běžely od 3ho dílu. P.S. Po shlédnutí druhé série musím poněkud ubrat. Nebyla tak dobrá jako 1st GIG. Postrádá monumentální scény, které činili první sérii nezapomenutelnou a ke konci seriálu místy pozlobí odfláknutá animace. Také konec mohl být poněkud doslověnjší, více strhující amožná i zdrcující, byť tachikomy bodují. druhá série tedy spíše za 4, celkově si seriálový Ghost in the Shell odnáší 4,5 ()

Reklama

3 AM Code 

všechny recenze uživatele

Perfektni cyberpunkovy serial. Jednak je tu hlavni dejova linie (jedna pro kazdou ze dvou sezon) a druhak samostane dily ktere v mnohem pripomenou SF povidky od autoru jako Asimov, P.K. Dick atd. Priznivci klasicke SF nebudou sklamani a fanousci "vaznych" serialu take ne. Pojetim a Atmosferou tak trochu jina zalezitost nez vetsina anime - je to takove civilni a nedockame se zadnych zuricich emoci, jedina ulitba pro anime typicka sou asi "legracni" robutci Tachikomi, ale nijak se to s nimy neprehani. Obcas trochu filozofujici ale tentokrat to beru. Pohled do budoucnosti ktery se nevyhyba drobnostem ani vaznym tematum. PS: Yoko Kanno a Steve Conte se zase jednou nasli. See the world that is.. not so far from now.. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak nevím, má tohle navazovat na původní Ghost in the Shell nebo je to úplně jiný universe? Podle wikipedie se děj seriálu odehrává v roce 2030 a film 2029, ale s tím, jak skončil film, předpokládám, že se to buď musí odehrávat před filmem nebo to s tím nesouvisí. Divné a matoucí. S ohledem na komplikovanost celého GitS světa si člověk nemůže být ničím jistý. Jistej si jsem ale tím, že seriál mě docela chytl (můj první anime). Mají to vymyšlené docela dobře a je jasné, že kdyby to bylo hrané, polovina věcí by nešla tak dobře zpracovat nebo by na to nebyly prachy. I když do GitS světa skočíme rovnejma nohama a někdy tápu, po čase se do toho člověk dostane a začne ho to bavit. Jsou tu dva typy epizod - ty "stand alone" jsou většinou samostatné příběhy, které se dají vypustit, kdybyste chtěli. Pak jsou tu "complex" epizody, které se motají kolem kybermozkové sklerózy a hackera, který si říká Laughing Man a dávají docela složitej příběh, ve kterém složitě se orientuje hlavně kvůli hromadě postav, propojením na úrovni různejch organizací a společností, hackování kybermozků, sdílení informací na síti, propojení myslí atd. Ale zas o to je to zajímavější. Na konci je navíc zmíněn jakýsi syndrom nazvaný "Stand alone complex", takže jmenuje se ten seriál podle tohoto syndromu nebo podle typu epizod? Takhle zmatenej jsem byl u seriálu (stejně jako u filmu) mnohokrát a některá vysvětlení, dialogy, souvislosti mi prostě unikly. Taky je možné, že něco se podělalo při překladu z japonštiny do angličtiny, z které někdo dělal české titulky. No nic, jdu koukat na 2nd GIG a na Ghost in the Shell 2: Innocence, tak uvidím, jestli mi bude dopřáno nějaké další porozumnění genialitě tvůrců, kteří tohle vymysleli. Ještě musím zmínit znělku, u které hraje výborná skladba Aeria Gloris, a u závěrečných titulků taky docela zajímavej song. Po skončení každého dílu nás vždy čekala krátká epizodka ze života Tachikom, které jsem ale nedával a přeskakoval. ()

TERRORDROME 

všechny recenze uživatele

Podarený seriál ktorého najväčším nepriateľom je dĺžka jednotlivých dielov. Tých zhruba 23 min. (nepočítajúc záverečné titulky ) je plne postačujúce pre sitcom, ale trochu vražedný termín na serióznu cyberpunkovú historku. Takže to vyzerá asi tak, že v úvode je predostrený problém, hrdinovia potom chvíľu tápu a nakoniec príde bleskové rozuzlenie. Vyšetrovací tím sekcie 9 má síce tuším 8 členov, ale svoj priestor väčšinou dostane len ústredné trio Motoko-Batou-Togusa+vyčúraný šéf Aramaki s účesom Keitha Flinta. Našťastie sa tvorcovia každým dielom zlepšujú a hlavne je tu ten prípad smejúceho sa muža ktorý sa ťahá cez viacero dielov a môže byť teda poriadne vygradovaný. Posledných asi šesť dielov je naozaj parádnych, akurát že po tom nerváku príde zrazu finálny, veľmi pokojný, rýdzo vysvetľovací diel a musím sa priznať že som niektoré aspekty toho geniálneho plánu veľkého šéfa nepochopil. Animácia je veľmi solídna, najmä tie Tachikomi sa podarili ( až na tie odpudivo švitorivé hlásky, to si japončíci nemohli odpustiť ) a aj tie digitálne úvodné titulky sa mi na rozdiel od viacerých páčili. A samozrejme, podarená hudba. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (10)

  • Ve 3. epizodě je část dialogů převzatá z filmu U konce s dechem (1959). Všichni androidi typu Jeri byli vytvořeni podle Jean Seberg, herečky učinkující právě v tomto snímku. Stejnojmenný film společně s několika dalšími od režiséra Jean-Luca Godarda má pak syn kanadského velvyslance ve své sbírce. (Zofan)
  • V 18. epizodě je ve scéně, kdy Batou pozoruje ze sochy anděla Berlín, možné najít podobnost se scénou z filmu Nebe nad Berlínem (1987), ve které neviditelní andělé pozorují město a jeho obyvatele. (Jigvell)
  • Druhá epizoda je z velké části poctou k filmu Taxikář (1976) od Martina Scorseseho, a to včetně monologů, zacházení se zbraní před zrcadlem a záchranou prostitutky. V této epizodě jsou také zahrnuté odkazy na New York a fakt, že stejně jako Travis (Robert De Niro) se i Gino, hlavní postava této epizody, vrátil z války, na kterou se společnost snaží zapomenout. (Jigvell)

Související novinky

Pán prstenů dostane anime prequel

Pán prstenů dostane anime prequel

11.06.2021

Studia Warner Bros. a New Line Cinema se vrací ke značce Pán prstenů. Oznámili totiž čerstvě anime prequel k trilogii režiséra Petera Jacksona The War of the Rohirrim. Příběh samostatně stojícího… (více)

Reklama

Reklama