Režie:
Francisco Javier GutiérrezKamera:
Sharone MeirHudba:
Matthew MargesonHrají:
Matilda Anna Ingrid Lutz, Zach Roerig, Johnny Galecki, Vincent D'Onofrio, Aimee Teegarden, Lizzie Brocheré, Laura Wiggins, Bonnie Morgan, Patrick Walker (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Kruhy se odehrávají třináct let po událostech předchozího dílu. Příběh o vraždícím filmu je považován jen za hororovou historku, přesto studentku Julii zneklidní změna chování jejího přítele Holta, který prý toto video viděl. Přes jeho varování se na něj zvědavá dívka podívá. Nepochopitelný sestřih zdánlivě nesouvisejících scén korunuje telefonát, ve kterém jí neznámý hlas oznámí, že přesně za týden zemře. Protože ji v tu chvíli začnou různé děsivé události provázet doslova na každém kroku, nebere Julia varování rozhodně na lehkou váhu. Brzy jí také dojde, že jedinou naději na přežití jí může dát pochopení videa, kterým Samara, dívka ze studny, vyslala světu zašifrovaný vzkaz. Pátrání po Samařině děsivém osudu zavede Julii na cestu, kde je její život ve stejném ohrožení, jako kdyby na smrt odevzdaně čekala doma. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (325)
Uznávám, že ani jednička mě moc nebrala, ale po tomhle si jí začínám víc a víc vážit. Kruhy se zasekly někde mezi pokračováním a remakem, takže sledujeme prakticky totéž, jen místo výborně zahrané a napsané milující matky dostaneme tupými očky zírající tupou puberťačku a místo neslepého Briana Coxe se odvážíme do poustevny Vincenta D'Onofria (který tam jako jediný něco hraje). Celé se to vleče jako by to mělo přes dvě hodiny, atmosféra nefunguje, úmrtí rozesmívají, děj nám protáčí panenky o 180 stupňů a lekačky uspávají. Navíc jsem se asi omylem dostal na projekci pro slepce, protože cokoli se na plátně dělo, mi vždy nějaká postava popisovala jako bych byl totální idiot. ()
Na rovinu: už první americký Kruh byl strašně přeceňovaný. A protože máloco během patnácti let zastará tolik jako technologie, museli s tím tvůrci Kruhů počítat, takže když chtěli fenomén tajuplné nahrávky předvést současnému publiku, modernizovalo se. Bohužel, protože Samara i Sadako patří do časů videokazet - a tam měly obě zůstat. Dívat se, jak Samaře místo televizní obrazovky poslouží i displej mobilu, je směšný. Vtipně zmíněná legenda o Orfeovi, který sestoupil do podsvětí, aby přivedl svou lásku zpět na zemi, ale nevydržel se neotočit, probouzí silné naděje. Zvlášť když se hrdinka ohradí, proč ve starých legendách ženu vždy zachraňuje muž a nikdy ne naopak. Jenže zůstane trestuhodně nevyužitý. Průšvih vůbec představuje celý děj, který je kopíruje vzorec předchozích filmů bez nějaké inovace. Škodí to hlavně italské herečce Matildě Anně Ingrid Lutzové, u nás prakticky neznámé, což je vzhledem k její vizáži i výkonu docela škoda, tahle kočička by si zasloužila pořádnou šanci. A ještě ke castingu - pokud se něco nestane, Johnny Galecki bude pořád Leonard Hofstedter. Zvlášť když hraje univerzitního profesora. Proto mi pořád vrtalo hlavou, když má takový trable se Samarou, proč se sakra neporadí s mnohem chytřejším Sheldonem...? ()
„Noli turbare circulos meos,“ pronesl s arogantním úšklebkem Gutieréz. „Osculate posterior, debile,“ odvětil nasraně verbal neméně plynulou katalánštinou, nadrcenou k dokonalosti dlouholetým studiem příbalových letáků svých psychofarmak, a probodl ho. Pohledem natolik sžíravým, že už se ten manták znovu objeví ve studiu snad jen v případě, že bude nosit nějakému opravdovému režisérovi tortily ke svačině. Nejprve trojice narkoleptických matlalů narychlo uplácala kruhový scénář k bingu ve starobinci, poté se k tomu nachomejtl nějaký hispánský amatér, uchopil kruh mezi dvanáctkou a šestkou a zatáhl, načež totéž zopakoval mezi trojkou a devítkou. Ve vzniklém kosočtverci se pak vcelku bez reptání prznitelná italská kočička (jediné pozitivum) a mimořádné slizký, nesympatický a prkenný bukanýr, co si v mládí asi příliš často holil obočí, potácejí od ničeho k ničemu a chovají jako bitchíkovci po nukleotomii, aby jim náhodou místy až komická, nahnilá studniční mastňačka nezapatlala displej na elcédéčku. Výborná alternativa, když zatoužíte bezuzdně vyprcat nějakou vzpurnou figurantku a nemáte zrovna po ruce Rohypnol. Ale pozor, vy se samozřejmě musíte celou dobu dívat stranou, to dá rozum! ()
Na míle vzdialené od originálu. Jediné v pohode scény sú len vykrádačkami jednotky, všetko ostatné sú len polodramatické situácie, akých uvidíte hodne v akejkoľvek detektívke. Až som neraz ostal zarazený, prečo tá hlavná predstaviteľka pri všetkom toľko kričí. Nič sa tu dokopy neudeje a najstrašidelnejší moment je hnusný piskľavý tón ako z monoskopu, keď ide Samarine video. Horor to určite nie je. ()
Zdá sa mi, že námet Kruhu už jednoducho nemá čo poskytnúť (alebo to tvorcovia nevedia správne poňať). Všetko staré čo sme už v sérii videli ma očariť nevedelo a všetko nové čo sa filmári pokúsili zakomponovať (profesor, kňaz, rebirth) nemalo absolútne žiadnu hodnotu. Vyšetrovanie bolo síce aspoň ako tako znesiteľné, ale strach z filmu by myslím nepocítil ani žánrový neznalec. ()
Reklama