Reklama

Reklama

Ashes to Ashes

(seriál)
Velká Británie, (2008–2010), 23 h 36 min (Minutáž: 59 min)

Tvůrci:

Matthew Graham

Hudba:

Edmund Butt

Hrají:

Philip Glenister, Keeley Hawes, Dean Andrews, Marshall Lancaster, Montserrat Lombard, Joseph Long, Geff Francis, Grace Vance, Amelia Bullmore, Daniel Mays (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(24)

Obsahy(1)

Copak se asi stane, když vám před očima cvakne spoušť a vzápětí nato se vám střela z revolveru zaryje do hlavy? Dříve než dopadnete na zem, ta jedna jediná kulka vás může v mžiku strhnout na věčnost. Nebo snad někam úplně jinam? Třeba někam na tu táhlou tenkou hranici mezi životem a smrtí. Alex Drakeovou, šarmantní a úspěšnou londýnskou policistku, přesně taková střela poslala ze současnosti do roku 1981 nebo alespoň na místo, které se mu více než velmi věrně podobá, a to nejen kouzlem osmdesátých let, ale také realitou tohoto vjemu. Zmatená, zato živá a zdravá se Alex po prvotním rozrušení opět připojuje k policii, vydává se řešit případy a s tím i jedinou věc, která jí pro tuto chvíli zbývá – bojovat. Bojovat, aby našla cestu zpátky domů. Spin-off úspěšného britského krimi seriálu LIFE ON MARS. (Puddle)

(více)

Recenze (36)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Možná ještě o chlup lepší než Life on Mars. Gene Hunt a jeho hoši tentokrát v osmdesátém prvním. Hlavní hrdinka (extrémně sympatická a okouzlující Keeley Hawes) se ocitá v komatu (a propadá se časem do minulosti) poté, co je střelena do hlavy padouchem pobrukujícím si titulní Bowieho píseň. A není to rozhodně náhoda, protože vše souvisí se vším. Parádně propracovaný, gradující děj, postavy, které si zamilujete (i když stejně jako hrdinka víte, že jsou to jen "konstrukty" jejího podvědomí), brilantní evokace osmdesátek. Těším se na příští rok a další díly. P.S. Ano, je to zároveň dost jiné než LOM, ale to proto, že sedmdesátky byly o něčem jiném. Update: Druhá série je stejně výborná. Snad bude i třetí. ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Mnohem slabší odvar Life on Mars. Což neznamená, že tu stále určité kvality nejsou. Zůstala většina suprových postav v čele s Genie Genem a atmosféra osmdesátek je podobně skvělá (Bowie to jistí). Příběhy taky nejsou špatný, humor taky stále přítomný, tak v čem je problém? Hlavní hrdinou není Guv, jak by se mohlo zdát, ale Alex, a to je... rozporuplná postava. Na jednu stranu ji ta herečka hraje pěkně, je se do koho vcítit a dokonce i to, že je trochu víc do větru, než je u ženských hrdinek zvykem, je docela sympatický. Co ale není, je její neustálá hysterie a říkání věcí, který by neměla. Resp. já to chápu, divák to chápe, ale otravný je, že to pořád nějakým zázrakem respektují všichni kolem, včetně Guva... který by sebou sakra neměl nechat takhle zametat... Tak v každým druhým díle mu Alex něco provede nebo mu uškodí kvůli svému "vyššímu cílu", aby jí to Guv nějak za chvíli odpustil. "Odpouštěcí" - takoví jsou všichni hrdinové ohledně Alex a je to fakt otravný, protože si v podstatě dělá, co se jí zlíbí, a na následky nemyslí. To se sice dá okecat tím, že věří, že to jsou výtvory v její hlavě, ale spíš to vidím na neschopnost scenáristů, kteří pořád všechno vnímají jen z jejího pohledu a myslí si, že je hrozně roztomilé, když hrdinka dělá pro ostatní nesmyslné věci. Není. Plus ta holčička v televizi v Life on Mars byla opravdu dost hrozivá a zajímavá část děje, zatímco šašek Bowie mi tam přišel spíš násilně vecpaný. V prvním a v posledním díle byl super, ale ve zbytku mě spíš iritoval... A na závěr - Tenhle seriál je dobrý, dokonce slušný. Problém je, že navazuje na Life on Mars, který je mnohem lepší. (6/10) ()

Reklama

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Výrazně slabší pokračování vynikajícího seriálu Life on Mars. Nenechte se mást, pořád se jedná o kvalitní krimi-sérii, návrat Gena Hunta a jeho party zaručeně potěší všechny příznivce původní řady, ale prostě oproti LOM to působí jako nastavovaná kaše. Jednotlivé epizody nejsou tolik zajímavé a Keeley Hawes je sice o hodně hezčí než Sam Tyler, ale její postava mi už od prvního dílu lezla na nervy. Také bych řekl, že se druhá série posunula trochu víc ke komedii. Hláškami a vtipnými situacemi se to tu jen hemží. Sečteno a podtrženo, neznat Life on Mars, dal bych klidně čtyři hvězdičky, ale takhle musím jít s hodnocením dolů. ()

klida 

všechny recenze uživatele

1. série (2,5*): Life on Mars mě před lety hrozně bavilo. Ale todle nepřináší nic lepšího, jenom horšího. Realita minulosti je stejná, krimi stránka je nudná a bez napětí, policisté diletanští a naivní. K tomu všemu otravná DI Alex.... 2. série (3*): Druhá řada je o chlup lepší, snaží se (s kolísajícím úspěchem) vytvořit nějakou větší kontinuitu, která by motivovala k vidění i dalších dílů, což v první sérii vůbec neexistovalo. Většina dílů ale jede podle hodně podobné šablony, takže to trochu nudí, zůstávají navíc i všechna negativa první řady. 3. série (3*) Po skvělém úvodním dílu padáme zpět do vyjetých kolejí nudy, i když je znát navýšení rozpočtu. To ovšem nic nemění na selhání location managera, když si jsou všechny exteriéry nápadně podobné. Ke konci by to mělo trochu houstnout, ale příliš se tak neděje a pak přichází jen nepříliš uspokojivý závěr. Zklamání. ()

burina 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie LoM, ktoré celé univerzum zároveň ukončuje a vysvetľuje. S odstupom času hodnotím obidva seriály rovnako , čo sa mi ale v A2A páči viac, je fakt, že je dynamickejšie a ostatné postavy tu dostávajú viac priestoru, presne ako si zaslúžia. Plus nové autíčko, krásne Audi Quatro. Po LoM som nečakala, že by ma mohol ešte nejaký záver tak dostať, ale A2A sa to podarilo....We can be heroes, just for one day! ()

Galerie (15)

Zajímavosti (7)

  • Ve 21. minutě si jde Alex (Keeley Hawes) zatancovat se svým doprovodem do klubu Blitz, kde hraje naživo britská novoromantická kapela Visage svůj největší hit „Fade to Grey“. (Trajektt)
  • Když tým dostane zprávu o právě probíhajících vězeňských nepokojích a vzápětí vyráží ven do akce, tak během této akce můžeme slyšet skladbu „Sunday Bloody Sunday“ od irské kapely U2 z jejich třetího studiového alba s názvem „War“, které bylo vydáno v roce 1983. (Trajektt)
  • Ve 22. minutě při konverzaci v kuchyni slyšíme v pozadí skladbu „Das Model“ od německé elektronické kapely Kraftwerk, která byla původně vydána v roce 1978. (Trajektt)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno