Kamera:
John InwoodHrají:
Ellie Kemper, Tituss Burgess, Jane Krakowski, Carol Kane, Ki-hong Lee, Jon Hamm, Adam Campbell, Tim Blake Nelson, Tina Fey, Martin Short, Dean Norris (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(51)
Obsahy(2)
Po záchraně z apokalyptického kultu odchází Kimmy do New Yorku, kde se setkává se světem, o jehož existenci neměla ani ponětí. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (40)
Další hitovka ze stáje Netflixu? No slušelo by se, pokud je z pera Tiny Fey a tematicky to evokuje můj oblíbený film Dožeň, co se dá. Její 30 rock považuju za vůbec nejvtipnější věc z televizní produkce a se slzou v oku na to pravidělně vzpomínám. Tohle je tomu poetikou hodně podobné, ale spíš to tíhne k takovým těm šílenějším věcem, co Liz Lemon prováděla. Tracy Jordan by tu působil jako jeden z normálnějších elementů. Stejně jako 30 rock to není nic co musíte nutně vidět dalším dílem kvůli ději, ne tady koukáte na další a další další díl, protože je to neskutečně vtipný. A tomhle případě i svěží, hlavně když to srovnám s většinou po himymovsko bigbangovských sitcomů. Narozdíl od nich jsem tu ani přes trhlost námětu i provedení necítil tu pachuť trapnosti. I když se nemohu zbavit dojmu, že bych si to užil více před 12 lety a to ještě kdybych měl pohlavní ústrojí uvnitř těla. Pořád to má neskutečnou lizlemonovskou kadenci vtipů, ve které se našinec snadno ztratí, ale i tak by to podle mne byla chyba minout minimálně bez zkoušky. 8/10 ()
Ze začátku mě tento seriál hodně nudil, dlouho mi trvalo, než jsem se do něj dostala. Je ti ale vlastně velmi originální podívaná a poslední dvě sezony byly dle mého geniální. Hrozně mě baví ty postavy a ten věčně ulítlej humor. Například scény typu: Titus s Kimmy ječej při spatření skvrny na zdi připomínající satana a pak se o tom už nikdy nezmíněj. Fajn, že to má jenom čtyři sezóny, je to od jiných amerických komediálních seriálů příjemná změna. ()
Americká odpověď na Bridget Jones. Sem tam mrazivě povědomá; jindy (a povětšinou) zase tak moc vzdálená, jak jen to je technicky možný. Obsazení Ellie Kemper byl super tah, neboť ta typicky feyovský hlášky a ksichtíky ještě vytuční, přičemž hlavní postavě jednim tahem dodává na roztomilosti, která je zde obzvlášť potřeba. Co se dalších postav týče, hemží se to tu prvoplánovkama (Jacqueline, Dong, ale i Titus "Bald by choice" Andromedon), stejně jako relativně originálníma a správně cáklýma charakterama, z nichž mě asi nejvíc bavila nenápadná paní správcová Lillian. --- "You know, Disney lies to little girls. Step mothers aren't scary. And nannies aren't magical. And dwarfs do NOT let you sleep in their house without expecting something." --- Edit po druhý sérii: Nic, já jsem se regulérně zamiloval. Na pět hvězdiček a zařazení do topky mě definitivně zviklala role pro autorku samotnou, která možná neni napsaná dokonale, ale v kontextu seriálu dokonalá je - cynická, až dekadentní, Kimmy slušivý zrcadlo nastavující. Nezvykle explicitní apel na zavržení Redskins závěrem velmi potěšil a zhruba potisící zdokumentoval, že Tina Fey moc dobře ví, jak psát a co psát. Sofistikovaná zábava pro, um, nesofistikované? --- "So I don't get pissed off. I get pissed on!" ()
1. série: Přesto, že se tento seriál může zdát jako úplně debilní, praštěný a bez smyslu, naopak je tento sitcom pro znalé a inteligentní diváky, kteří se orientují v americké kultuře a politice. Scénář je napsaný naprosto úžasně a geniálně, ale až časem a postupem epizod dívák pozná, že je mířený hlavně satiricky, ironicky, politicky nekorektně a sociálně-kriticky. Už jen to, jak jsou zdejší postavy naprostými alegoriemi na odporné lidské vlastnosti, se kterými se setkáváme všude a každý den. Často vypouštějí z úst to, co se nikdy neříká a nemělo by se říkat nahlas. Obzvláště se tu poukazuje na rasismus, nadřazenost bílé rasy, vztahy Američanů s původními obyvateli, sílu médiií, alkoholismus, užívání drog a spoustu dalších společenských tabu, o kterých se moc nemluví. Tina Fey je prostě geniální tvůrkyně, která nebude asi nikdy patřičně doceněná a lidem, kteří se rozhodnou Kimmy sledovat jen pro zábavu a nebudou číst mezi řádky a poslouchat skryté narážky, unikne podstata celé této tvorby. 2. série: Nejslabší série celého seriálu. Opravdu dost pokulhává humor, a ač se soustředí nejvíce asi na postavu Tita, bohužel to nestačí a scénář má hodně hluchá místa a některé epizody opravdu nudí. To ale není důvod, proč bych to s tímhle seriálem měla vzdát, protože další série slibují hodně. Ve 3. sérii: se z Kimmy stává vysokoškolačka a k tomu feministka, proto tu máme hodně dílů o ženské síle, nerovnosti žen, ženách jako objektech, ale taky o virálním šíření příspěvků na internetu, církvi a spousty dalších ožehavých témat. Sice kvalitou dílů asi nedosáhne na první sérii, ale pořád je to hodně kvalitní záležitost, co se humoru týče a nepřestává mě to bavit. 4. série začíná přitvrzovat, co se společenské kritiky týče a dává na odiv problematiku spojenou s hnutím #metoo, pracovní morálkou a korupcí a nakonec dává i jedinečnou příležitost podívat se na díl, který ukazuje, kam by osud Kimmy směřoval, kdyby se v patnácti letech rozhodla nenastoupit do reverendovy dodávky. Kvalitativně hodně podobné první a třetí sérii. Je mi hodně líto, že Kimmy končí, ale myslím, že konec zvládli tvůrci zapracovat elegantně, dojemně, ale zároveň i šťastně a nechali nás rozloučit se s Kimmy opravdu oduševněle a příjemně. Ač je to už dlouho, co jsem tento seriál dokoukala, často si na něj vzpomínám a myslím, že není vyloučeno, že si ho někdy sjedu zase od začátku. ()
Kimmy Schmidt žila patnáct let v podzemním bunkru, unesená šíleným reverendem v domnění, že svět skončil. Teď je zachráněná, a že má sakra co dohánět. Hlavní ovšem je, že to přežila a se vším se vypořádala, protože je nerozbitná. UKS stojí především na totálně absurdním humoru, který často balancuje na hranici trapnosti, mnohdy bránici polechtá heverem, ale mnohdy tu hranici taky o hodně překročí. Velká porce vtipů je vyloženě infantilní (Dong, prdění), ale jako celek je to svěží a hravé. Pro mě dosud neznámá představitelka Kimmy, roztomilá Ellie Kemper, má přesný komediální timing, a zdatně jí sekundují 30rockoví veteráni Jenna a D'Fwan v možná ještě praštěnějších rolích. Určitě se nejedná o žádné nevídané komediální zjevení, a do pětihvězdy má daleko, čtvrtá ale utekla jen o kousek. Tina Fey se skutečně nezapře, ať už humorem, nebo příjemně nenuceným feministickým vyzněním (females are strong as hell!), a u úvodních titulků se spokojeně culím vždycky. 1. série - 70%. Po druhé sérii zvyšuju na 4, ve srovnání s mizérií, jakou momentálně představují TBBT, The Odd Couple nebo 2 Broke Girls je pohodový a spolehlivě vtipný sitcom jako UKS skoro vzácností. 2. série 80%. ()
Galerie (605)
Photo © Netflix / Eric Liebowitz
Zajímavosti (8)
- Role Kimmy Schmidt byla psaná přímo pro Ellie Kemper. Stejně tak jako role Jacqueline, kterou Tina Fey psala pro Jane Krakowski. (Patw)
- Jon Hamm, který hraje únosce reverenda Richarda Wayne Gary Wayna, byl učitelem herectví Ellie Kemper na střední škole, když jí bylo čtrnáct let. (Patw)
- Jedná se o první epizodu seriálu, která ve svém názvu nemá Kimmy (Ellie Kemper). (hansel97)
Reklama