poster

Největší příběh všech dob

  • USA

    The Greatest Story Ever Told

Drama / Historický / Životopisný

USA, 1965, 199 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • curunir
    ****

    ,,POČUJEŠ TO?" ,,,NEPOČUJEM VÔBEC NIČ." ,,A TO SOM MYSLEL. NAJKRAJŠÍ ZVUK ZO VŠETKÝCH." __ Dvaja giganti filmového priemyslu (aj keď v titulkoch je uvedený len Stevens), pričom obaja už mali v tej dobe na konte po dvoch Oscarov za réžiu, sa tak povediac spojili a nakrútili dielo s presahom. Sympatickým mi najmä bolo čo najväčšie odprostenie sa od starosvetských prístupov a postupov a snaha zobraziť najrôznejšie situácie z Kristovho života v novej a v mnohom doteraz nepredstihnutej či neošúchanej forme. Možno na niečom z tohto by sa dali odpustiť aj viditeľne americké exteriéry. Pomerne solídny je aj Max von Sydow, ktorý sa postave Krista snaží dať osobitý ľudský rozmer a zároveň to nepreháňať. Posledná polhodina však oproti zvyšku pôsobí značne nemastno-neslano, ako keby už všetkých dochádzal dych a samotné ukrižovanie je prekvapujúco nakrútené odtiahnuto od diváka, čomu príliš nerozumiem. Najväčší film všetko čias to rozhodne nie je, z filmov s tématikou Spasiteľovho života, ktoré vtedy Hollywood chrlil ako na bežiacom páse však patrí medzi tie najvýraznejšie. Scéna, kedy Kristus v Getsemanskej záhrade sleduje prichádzajúci dav je priam božská. (84. hodnotenie, 9. komentár k filmu)(20.2.2011)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Po Pasolliniho Evanjelia podľa Matúša (ktorý som videl nedávno) je táto hollywoodska freska jasným sploštením tématu a predostrením aktívneho prístupu a sprístupnenia voči divákovi ako takému. Funguje to na epickej a naratívnej báze s množstvom pátosu a veľkých výpravných scén (fakt klobúk dole), ale zároveň film postráda akéhosi ducha, momentu prekvapenia. A tiež stojí na dôvažok, že všetky megalomanské fresky už boli (na biblické a kresťansky motivované príbehy) rozpovedané takmer desaťročie dozadu a častokrát aj s lepším prevedením. Toto je skôr taká pekná a efektná manifestácia hereckých hviezd s etickým motívom, než fascinácia podaním deja skrz úryvky z evanjelií a pod., ktoré sú potrebné na filmové nároky hlbšie a komplexnejšie predsa len rozviesť.(14.4.2018)

  • Aelita
    *

    "A tvoje jméno? – Ježíš. – Ó, to je pěkné jméno." ___ Již pouhý název – "Největší příběh všech dob" – svědčí o zaslepeném a nabubřelém egocentrismu křesťanské civilizace. K tomu se bohužel přidává celková mdlost, umělost a odtažitost všech scén, kde zaznívají výroky Krista vyprázdněné častým opakováním a dnes již často i naivní. Kdo by například uvěřil tomu, že život ptáků je bezstarostný a čistota lilií bezúčelná. Emočně vyprahlý film, který zaspal dobu již v čase svého vzniku a který se hodí snad jen jako obrázková pomůcka pro hodiny katechismu v první třídě církevní školy. Čtení čtyř evangelií, mezi kterými je Janovo evangelium nejmetafyzičtější, nezabere o moc víc času než sledování tohoto filmu, rozhodně ale dá člověku více poznatků, emocí a hlavně vlastního vidění tohoto příběhu, který položil základ jednomu ze současných vládnoucích světonázorů.(24.12.2012)

  • NinonL
    ****

    Film je vizuálně velkolepý, obrazy nedozírných krajin, oproti nim nepatrnost člověka. Pak ale přijde Ježíš s průzračně blankytnýma očima a obrazy se změní. Člověk jakoby najednou nabyl významu. Ježíšův příběh je zpracován střízlivě a bez velkých emocí. Je v něm dobře vidět, proč a jak moc byli Jan Křtitel i Ježíš Kristus stávajícím autoritám (římským i židovským) nebezpeční. Doprovází ho krásná hudba. Mladý Max von Sydow měl velké charisma. I Charlton Heston v roli Jana Křtitele, i Telly Savalas v roli Piláta. Film není tak efektní jako třeba Král králů, ale mně se docela líbil.(25.12.2014)

  • berg.12
    **

    Velkolepá podívaná v Leanovském hávu, na které jsou ovšem oskarové kategorie vesměs to nejzajímavější. Ten film nežije, nedýchá, je to jen jedno velké patetické gesto. Ve filmech jako tento může navíc hrát téměř kdokoliv a na výsledku to příliš nezmění. Zeffirelliho opus "Ježíš Nazaretský" z r. 77 je přirozenější a bez korektní postavy černocha pomáhajícího Ježíši s křížem.(25.7.2008)

  • - Telly Savalas si kvůli roli Piláta Pontského poprvé oholil celou hlavu. Nová vizáž se mu tak zalíbila, že si už vlasy nenechal nikdy narůst. (jenik71)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace