D´Artagnan a jeho přátelé se musí opět setkat, aby zachránili čest koruny a taky osud Francie v posledním osudovém boji. Sobecký král Ludvík XIV. se věnuje jen rozmarným zábavám, zatímco jeho poddaní umírají hladem. Jeho neomezenou moc by mohl ukončit jen jeden člověk - muž, kterému dal nasadit železnou masku a uvrhl ho do vězení. Když zábavy Ludvík XVI. zajdou příliš daleko, mušketýři se rozhodnou osvobodit tajemného vězně.(oficiální text distributora)
D´Artagnan a jeho priatelia sa opäť musia stretnúť, aby zachránili česť kráľovskej koruny svojho Francúzska v poslednom osudovom boji. Kráľ Ľudovít XIV. A jeho pýcha a samoľúbosť sa stali témou asi v už aj najzapadlejšom hostinci. Zatiaľ čo ľudia sa sťažujú na nedostatok potravy, kráľ sa znova a znova oddáva svojim radovánkam. Jeho neobmedzenú a absolútnu tyraniu môže obmedziť iba jeden človek. Muž so železnou maskou. Problém je však v tom, že tento tajomný muž je uväznený v kráľovskom žalári. Keď sa však kráľovský dvor ponorí do tmy, mušketieri môžu opäť zasiahnuť do dejín...(STV)
Ono je jedno, že to nebzlo podle Dumasova románu, že tam vypadli tři mušketýři. Ono to mělo šťávu. Výborná hra mezi Colbertem a Foucetem. A ten konec "Bratře, nepolíbíš mě?"
Je plno železných masek: jedna brilantně francouzská, ale na můj vkus příliš snažící býti vtipný. druhá zase typicky americká bez taktu, kdy se královně "tyká", atd atd...
Pro mě zatím vítěz tématu Filip vs Ludvík.
"Jsem Ludvík, jsem Ludvík..... Ludvík!"(1.12.2013)
Historický filmový příběh z dob Ludvíka XIV. Alexander Dumas opět nezklamal, nezklamal ani režisér Mike NEWELL, z kterého se stala za ta léta režisérská hvězda. V hlavní roli můžeme vidět Richarda CHAMBERLAINA, který zahrál roli dvojníka mistrně, takže L. Di Caprio měl co dělat, aby se v pozdějším remaku filmu aspoň trochu přiblížil výkonu R. Chamberlaina. Podle mého názoru se mu to nezdařilo, protože nemá pro historické filmy to pravé mužské charisma. Vypadá furt jak když tam hraje 17 letý kluk a tváří se ne odhodlaně, ale zarputile. Prostě nemá ten správný "drive".(5.12.2008)
Příběhové celkem slabší než Monte Christo (taktéž s Chamberlainem), ale to je spíše dáno předlohou. Rád bych srovnal tuhle verzi s tou s DiCapriem, ale protože jsem viděl naposledy před hodně dlouhou dobou, nepůjdu do žádných velkých extrémů. Tato verze je starší (což samo o sobě o něčem vypovídá), je lépe natočená, má takovou tu úžasnou atmosféru, kterou dokáží navodit jen anglické a staré francouzské historické filmy a má to již zmíněného Chamberlaina, jenž si svou dvojroli náležitě užil, hlavně Ludvík byl parádní. Navíc mu dabing Eduarda Cupáka sedí víc než ten Moravec (viz Hrabě), snad jediné, co mi na tom filmu nesedělo, byl trochu nevýrazný D'Artagnan a občas pomalejší tempo. V rámci žánru jde ale o skvělý historický nadstandart a já byl s filmem spokojen. A jak nad tím tak přemýšlím, tahle verze je asi opravdu lepší, a hlavně jiná (dobře jiná), než její mladší zpracování. Celkem rychle to uteklo a délka je ucházející, takže celkově mi z toho vychází tak 75%.(15.1.2015)
Literární předlohu neznám, ale film sám o sobě mi připadá hodně povedený. Kostýmy, herci, scénář - všechno má úroveň. Upřímně řečeno mě trochu zarazilo, když jsem zjistila, že to bylo natočeno pouze do televize. Možná pár logických přešlápnutí a jednou dvakrát dobrovolné podřezávání si vlastní větve, Colbert možná trochu moc riskuje (jakože nebezpečněji by tu výměnu asi provést nemohl), ale to se dá odpustit. Po dlouhé době jsem tenhle film vyhrabala v mé sbírce DVD a opět jsem se dobře pobavila. P. S. Richard Chamberlain má jednu ze svých světlých chvilek a role mu dokonale sedne.(7.9.2013)
Ani nevím proč, ale tuto verzi mám tendenci brát velice vážně a pak mě na ní zarážejí zásadní rozpory s předlohou a s realitou. To co bych u americké verze z roku 1998 „Man in the iron mask“ s klidem přešla, protože v tomhle paskvilu je možné všechno, mi tady vadí! Film zachovává Dumasův styl plný dobrodružství, napětí, poměrně složité zápletky a romantiky. Nicméně nezachovává historická fakta, která jsou v předloze více respektována. Nikdo neví, kdo byl muž se železnou maskou, ...prosím, tady je velký prostor pro představivost filmových tvůrců..., ale dobře známe reálné osobnosti 17. století, jejich charakteristiky a data. Je pak dosti šokující spatřit Marii-Theresii (španělskou infantku a manželku Ludvíka XIV), jako obstarožní dámu s holou hlavou, jíž Louis XIV. otevřeně pohrdá. Je totiž fakt, že královna Francie byla stejně stará jako její bratranec a manžel, který žil pro okázalé tradice a rituály! Proto jeho vztah k ní musel veřejně vypadat jinak. Fyziognomie filmového Colberta a Fouqueta je naopak skvělá. Příběh je dost ponurý, vážný a francouzský šarm a „barvitost“ se mu nepodařilo vytvořit. V tomto směru je mnohem zábavnější verzí je „Le masque de fer“ (1962).(31.10.2003)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Gig
Ono je jedno, že to nebzlo podle Dumasova románu, že tam vypadli tři mušketýři. Ono to mělo šťávu. Výborná hra mezi Colbertem a Foucetem. A ten konec "Bratře, nepolíbíš mě?" Je plno železných masek: jedna brilantně francouzská, ale na můj vkus příliš snažící býti vtipný. druhá zase typicky americká bez taktu, kdy se královně "tyká", atd atd... Pro mě zatím vítěz tématu Filip vs Ludvík. "Jsem Ludvík, jsem Ludvík..... Ludvík!"(1.12.2013)
Orlau32
Historický filmový příběh z dob Ludvíka XIV. Alexander Dumas opět nezklamal, nezklamal ani režisér Mike NEWELL, z kterého se stala za ta léta režisérská hvězda. V hlavní roli můžeme vidět Richarda CHAMBERLAINA, který zahrál roli dvojníka mistrně, takže L. Di Caprio měl co dělat, aby se v pozdějším remaku filmu aspoň trochu přiblížil výkonu R. Chamberlaina. Podle mého názoru se mu to nezdařilo, protože nemá pro historické filmy to pravé mužské charisma. Vypadá furt jak když tam hraje 17 letý kluk a tváří se ne odhodlaně, ale zarputile. Prostě nemá ten správný "drive".(5.12.2008)
filmmovier
Příběhové celkem slabší než Monte Christo (taktéž s Chamberlainem), ale to je spíše dáno předlohou. Rád bych srovnal tuhle verzi s tou s DiCapriem, ale protože jsem viděl naposledy před hodně dlouhou dobou, nepůjdu do žádných velkých extrémů. Tato verze je starší (což samo o sobě o něčem vypovídá), je lépe natočená, má takovou tu úžasnou atmosféru, kterou dokáží navodit jen anglické a staré francouzské historické filmy a má to již zmíněného Chamberlaina, jenž si svou dvojroli náležitě užil, hlavně Ludvík byl parádní. Navíc mu dabing Eduarda Cupáka sedí víc než ten Moravec (viz Hrabě), snad jediné, co mi na tom filmu nesedělo, byl trochu nevýrazný D'Artagnan a občas pomalejší tempo. V rámci žánru jde ale o skvělý historický nadstandart a já byl s filmem spokojen. A jak nad tím tak přemýšlím, tahle verze je asi opravdu lepší, a hlavně jiná (dobře jiná), než její mladší zpracování. Celkem rychle to uteklo a délka je ucházející, takže celkově mi z toho vychází tak 75%.(15.1.2015)
RyxiraAmy
Literární předlohu neznám, ale film sám o sobě mi připadá hodně povedený. Kostýmy, herci, scénář - všechno má úroveň. Upřímně řečeno mě trochu zarazilo, když jsem zjistila, že to bylo natočeno pouze do televize. Možná pár logických přešlápnutí a jednou dvakrát dobrovolné podřezávání si vlastní větve, Colbert možná trochu moc riskuje (jakože nebezpečněji by tu výměnu asi provést nemohl), ale to se dá odpustit. Po dlouhé době jsem tenhle film vyhrabala v mé sbírce DVD a opět jsem se dobře pobavila. P. S. Richard Chamberlain má jednu ze svých světlých chvilek a role mu dokonale sedne.(7.9.2013)
Jeanne
Ani nevím proč, ale tuto verzi mám tendenci brát velice vážně a pak mě na ní zarážejí zásadní rozpory s předlohou a s realitou. To co bych u americké verze z roku 1998 „Man in the iron mask“ s klidem přešla, protože v tomhle paskvilu je možné všechno, mi tady vadí! Film zachovává Dumasův styl plný dobrodružství, napětí, poměrně složité zápletky a romantiky. Nicméně nezachovává historická fakta, která jsou v předloze více respektována. Nikdo neví, kdo byl muž se železnou maskou, ...prosím, tady je velký prostor pro představivost filmových tvůrců..., ale dobře známe reálné osobnosti 17. století, jejich charakteristiky a data. Je pak dosti šokující spatřit Marii-Theresii (španělskou infantku a manželku Ludvíka XIV), jako obstarožní dámu s holou hlavou, jíž Louis XIV. otevřeně pohrdá. Je totiž fakt, že královna Francie byla stejně stará jako její bratranec a manžel, který žil pro okázalé tradice a rituály! Proto jeho vztah k ní musel veřejně vypadat jinak. Fyziognomie filmového Colberta a Fouqueta je naopak skvělá. Příběh je dost ponurý, vážný a francouzský šarm a „barvitost“ se mu nepodařilo vytvořit. V tomto směru je mnohem zábavnější verzí je „Le masque de fer“ (1962).(31.10.2003)