Nastala chyba při přehrávání videa.
  • classic
    ***

    „Bavlnový klub” je nočný, TOP-špičkový, harlemský podnik, zažívajúci asi najväčšie fanfáry už od roku 1928, kde sa do rána tancuje a spieva, že publikum je automaticky, úplne celé bez seba, lebo aj takí HERCI: Charlie Chaplin, Jim Cagney, či aj taká speváčka Fanny Brice, sem radi vkročia. No, taktiež sem i takí zločineckí mafiáni s veľkou obľubou zavítajú, že koľkokrát dôjde ku stretom, ktoré končia totálne-fatálne. Nadaný, jazzový trumpetista Michael “Dixie” Dwyer, ktorého meno vyslovuje snáď iba jeho matka, čo tu inak stále tak o dušu na trubke vyhráva (aj hranie na klavíri zručne ovláda), že raz, pohotovo a duchaprítomne, s vlastnou odvahou, zachráni miestneho gangstera Dutcha Schultza pred dynamitom, ktorý mu bol pod stôl náhle hodený od dvoch, falošných fízlov, keď práve odvtedy, sa mu stáva akousi spojkou, prostredníkom, cez ktorého sa budú rozvíjať ďalšie udalosti, trebárs, znepriateliť si iného gaunera (Owneyho Maddena), absolútne nepripadá do úvahy, pretože svoje chápadlá, má asi všade ? A tak radšej, kvôli bezpečnosti, Dixie prikývne na lukratívnu ponuku z Hollywoodu, kde má jednak Madden svoje styky, alebo herečka Gloria Swanson, mu na začiatok udelilí odporúčanie. Čiže od jedného hrdloreza, k druhému, keď aspoň, extra, dobije ešte "strieborné plátno" s filmom "Šéf bandy" . Zatiaľ tu mám typickú, kriminálnickú, filmovú zložku, ktorá sa často miesi s vystupovaním afroamerických umelcov, od prvotriednych steperov, ktorí sa snažia presadiť v šoubiznise s predsudkami zo strany bielych, až po sexy speváčku, miešankyňu Lilu Rose Oliver, a tak teraz vážne neviem, čo chcel režisér a scenárista Francis Coppola, nakrútiť skôr, či gangsterský alebo hudobný film ? Pravdepodobne skombinoval obidva žánre dohromady, čím sa vytvára taký zvláštny mix, o ktorom neviem, čo si mám vlastne myslieť ? Určite viem, že Diane Lane je síce krásavica, najmä za mladých čias, ale herecké nadanie isto nemá, ako jej kolega Richard Gere, ktorý mi tu zase prišiel, ako fackovací panák, ktorému sa nikdy nič nestalo. Francis už trošku preceňuje svoje sily ?!(24.5.2020)

  • Djkoma
    ***

    Chvílemi velmi stylová záležitost, která se utápí v délce a obsahu. Richard Gere je velmi stylový, i když mi na něm něco nesedí. Postavy a celé prostředí je přesně jak má být. Nicholas Cage v jedné ze svých prvních rolí, možná lehce protekční, celkem potěší vedle všech malých velkých hvězd jako jsou Bob Hoskins, Diana Lane, Laurence Fishburne a další. Film se příjemně rozjíždí, ale postupně ztrácí ve snaze Coppoly být "velký". Retro vzhled je velmi příjemný a nevidí se v takto podařené formě v každém filmu z té doby, ale to opravdu nestačí.(26.7.2008)

  • Šakal
    ****

    Vynikajícím způsobem zachycená atmosféra 30. let. New York, Harlem a jeden jazzový bar, kde se nejen tančí a zpívá, ale také se zde schází šéfové podsvětí. Excelentní taneční čísla a skvělá dobová hudba, to je to, co " dělá " především tento snímek. Výborný Bob Hoskins, krásná Diane Lane jako osudová žena a nevýrazný Richard Gere ( upřímně se divím, že si ho Coppola do role mladého hudebníka Dixie Dwyera vybral ). Na druhou stranu musím uznat, že jsem čekal o dost horší výkon. Gere film rozhodně " netáhne " , nicméně ho ani " nestrhává dolů " . Nevadilo mi ani pomalejší tempo, ba právě naopak, co mi však chybělo k většímu zážitku a tím pádem i lepšímu hodnocení, byl SILNĚJŠÍ PŘÍBĚH. 75%(13.7.2009)

  • Indiana
    ***

    Velkolepé, skvěle natočené (Coppolova se nezapře), atmosféra té doby zde funguje na jedničku, ale bohužel trochu nudné a rozporuplně zahrané. Na jedné straně brilantní Bob Hoskins a Nicolas Cage, na té druhé maximálně tak průměrný Richard Gere, jemuž jsem tu jeho roli moc nevěřil. Navíc zde není narozdíl od jiných gangsterských filmů příliš mnoho scén, na které bych se ochotně díval furt dokola. Ale jinak řemeslně skvěle zvládnuté. 70%(24.8.2005)

  • spiritus
    ****

    Určitě se nejedná o špatnou gangsterku, ale nadruhou stranu mě ani nijak zvlášť nezaujala. Příběh je klasickým vyprávěním z přelomu 20/30 tých let. Atmosféra je velmi věrohodná a myslím, že z tohoto filmu hodně čerpala veleúspěšná hra MAFIE. Ne příběhem, ale atmosférou, hudbou atp. Nadruhou stranu, je ve filmu na můj vkus až moc hudby a představeních. Kdyby místo nich bylo více mafiánských dialogů a akcí, určitě bych se nezlobil. Hereckému obsazení, nemám co vytknout, Gere si myslím, svojí roli, zahrál minimálně slušně. I ostatní herecké výkony jsou nadprůměrné. Trošku mě na filmu zklamala malá rolička Charlese "Lucky" Luciana. Jako jednomu z nejvýznamějších bosů americké mafie, by mu slušelo více času a také více rozvinout příběh kolem jeho postavy. Několik postav je opravdu reálných, ne však jejich příběhy. Luciano skutečně nechal odstranit Dutche Schultze z důvodu, který je uveden ve filmu.Schultz chtěl odstranit vlivného prokurátora Deweyho, s čímž Luciano nesouhlasil. Schultz neuposlechnul radu a byl odstraněn. V té době už byl Luciano vládce mafie po Castellamarské válce. Ten samý prokurátor poslal Luciana za rok do basy, kde si odpikal 10, ale mafii díky dobrým kontaktům řídil i z tama. Zkrátka je škoda, že se autoři více nedrželi skutečnosti a neukázali více důležitých údálostí ze života tehdejší mafie. Takže dávám lepší *** a jdu se kouknout na Kmotra :-)(9.9.2008)

  • - Poté, co byl Dutch Schultz (James Remar) vyveden z podniku a jede autem pryč, je viditelně zakrvácen na obličeji a košili. Poté, co vzápětí přijede do baru, je košile bez jediného náznaku krve. (AlfaNumerO)

  • - Mario Puzo scénář nedokončil, psaní se mu nedařilo, a tak byl povolán držitel Pulitzerovi ceny William Kennedy. Ten musel scénář asi dvacetkrát přepsat. [Zdroj: časopis Cinema 4/2015] (Terva)

  • - Videokazety s filmem se začaly prodávat v dubnu 1985. Byly to první videokazety s ochranou proti kopírování. (Tonula)