Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liquido26
    ****

    Jako vždy skvělá Greta Garbo v adaptaci klasického ruského románu, který jsem samozřejmě nečetl :-)) Nebavilo mě to tolik, jako předchozí filmy Grety z počátku 30. let, které byly natočeny ještě před zavedením kodexu a tudíž nepodléhaly přísné hollywoodské cenzuře. Kromě výkonu Grety ještě musím vypíchnout jejího manžela Karenina, kterého skvěle zahrál Basil Rathbone.(8.8.2012)

  • Kass
    *****

    Podle Tolstého rozsáhlé literární klasiky vzniklo dějově značně okleštěné a vnitřním potřebám filmu přizpůsobené slavné to drama z vysoké petrohradské společnosti. Nicméně i přesto zde nepůsobí okatě rušícím, zkratkovitým dojmem. Film se výlučně soustředí na rozehrání osobní tragédie Anny a její osud je zprostředkován v silném a sugestivně jímavém duchu. Greta Garbo v titulní roli milující matky; nešťastné manželky svého pragmaticky smýšlejícího muže; a posléze vášni charizmatického hraběte zcela propadnuvší ženy; ztělesnila jednu z nejvýraznějších a svému hereckému potenciálu nejvděčnějších postav. Rozehrála v ní celou tragiku a osamělost ženy, která je navzdory dobovým konvencím a všeobecnému veřejnému odsudku poslušna jen svých citů, na čemž ztroskotává.(8.4.2006)

  • Han22
    **

    Těžkotonážní klasika se vším všudy. Já věděl, proč jsem se podobným románům vyhýbal, protože vyškrtat z toho veškeré dějové linie, zbyde sotva průměrné melodrama. Jistě je to pěkně natočené z hlediska výpravy, kostýmů a Greta Garbo není špatná herečka, ale... stejně je to jen o tom, že hrdinka opustí jednoho chlapa kvůli jinému. Navíc Marchův Vronsky mi přišel stejný povahově i stářím jako Rathbonův Karenin a která milující matka by opustila syna pro chlapa? No nebudu soudit klasiku, ale moc mě to nechytlo.(31.5.2016)

  • vypravěč
    ***

    V americké velkoměstské kavárně – snad při čekání na aperitiv – blazeovaně převyprávěný Tolstého román. Ze strhující fresky zbyla jen klíčová dějová linka, pár postřehů lokálního koloritu, tresť z osudů a povah dalších postav. Hlavní hrdinové nebyli dostatečně psychologicky prokresleni (silná redukce postihla především schematicky podaného Annina manžela), zmizelo venkovské prostředí (coby kontrapunkt k devastujícímu městu) a počínaje Anniným příjezdem lze směle a bezchybně očekávat její tragický konec. Jako by nebyla žádná další možnost. Greta Garbo sice skvěle vyjádřila věčnou nesnesitelnost a nespokojenost hrdinky s dosaženou krásou, její sklon k podléhání jakési imaginární, spíše tušené a za konkrétní možnosti se maskující touze (z rodiny utíká k milenci, ale ani tam nedosahuje trvalého štěstí, vyciťujíc, že i jeho život (podobně jako život jejího manžela) má oblasti, kam ona nemůže dosáhnout, a to je mužova povinnost vůči Vlasti a nadosobní Pravdě), ale vzhledem k nedostatečné prokreslenosti dalších ženských postav (především Kitty Ščerbacké) se pak dojem z Anny zobecňuje a ústí v pesimistický obraz ženství, ne zcela v Tolstého intencích.(29.4.2010)

  • Jenni
    ***

    Trošku mě překvapuje, že tahle hollywoodská adaptace zvítězí v roce 1935 na MFF v Benátkách. Ale kdoví jak to za fašismu chodí a z čeho a podle čeho tehdy vybírali. Třeba kvůli gondolám... Jinak neříkám, že shlednutí právě komentovaného bylo ztrátou času. Uvidíš švédskou celebritu Gretu Garbo, některé zajímavé scény (opilí ruští důstojníci pod stolem a hlavně závěrečná vlaková sekvence) a celkově (na tehdejší dobu) mírně nadprůměrný film, avšak výrazně památníkovější než Jih proti Severu.(20.5.2013)

  • - Greta Garbo získala za herecký projev cenu Kruhu newyorských filmových kritiků pro nejlepší herečku. (JARDAHONDA)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace