Reklama

Reklama

Halloween: H20

  • USA Halloween H20: 20 Years Later (více)
Trailer

VOD (1)

Šílený psychopat Michael Myers se vrátil a s ním i kletba jeho rodiny. Svůj pověstný nůž obrátil znovu proti své sestře Laurie (Jamie Lee Curtis), pro niž se noční můra stává skutečností. Tentokrát však je na střet s vrahem připravena.  Horor Halloween: H20 je v pořadí sedmým dílem klasické série, kterou zahájil v roce 1978 režisér John Carpenter kultovním snímkem Halloween (u nás vyšel na videu pod názvem Předvečer svátku všech svatých). Pokračování režiséra Steva Minera se odehrává o dvacet let později (odtud šifra v názvu snímku). Na scénu se v něm vrací jak ďábelský vrah Michael Myers, tak jeho sestra Laurie Strodeová, která jako jediná přežila jeho řádění. Nyní žije pod změněným jménem, má sedmnáctiletého syna, ale stále ji pronásledují děsivé vidiny o Myersově návratu. Není tedy překvapena, když se tak opravdu stane. Po dávných zkušenostech s nezničitelným zabijákem je však na střetnutí s ním připravena a je odhodlána sprovodit ho tentokrát ze světa definitivně. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (323)

Jordan 

všechny recenze uživatele

pre mňa osobne je halloween trilógia - jednotka zo 78 od carpentera, potom 81 rosenthal a uzatvára to elegantne miner po dvadsiatich rokoch. aj keď je to najslabší diel z tejto trilógie, je to tretí najlepší film pod hlaviškou halloween a je celkom slušný. hlavne je to riadne postmoderné dielko ktoré cituje, parafrázuje a odkazuje... najviac na psycho, ale aj na rôzne iné strany a legendy... hlavne tu sú 2 pekné mladé šušky, čo je vždy plus... všímnite si, ako hudba, ktorá pracuje s pôvodným carpenteroým motívom a okrem toho na nej pracovali ottman a beltrami krásne a nenápadne pracuje s legendárnym motívom z hermannovho psycha - oveľa citlivejšie, ako napríklad surový "cover" v takom re-animatovori... inak taká zaujímavá chybička - v úvodných titulkoch je jeden "omyl": v článku o pôvodných vraždách je uvedený zlý rok, miesto 1978 je tam 1968 - odhalil som to náhodou, keď som kvôli niečomu musel pauznúť film a to sa stalo rovno na tomto zábere... ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Pokud slasher trvá osmdesát minut a první hodinu se v něm neděje nic, je zřejmě něco špatně. Prolog, zkombinovaný s klasickou taškařicí na téma "já, má máma, moje holka a naše běžné handrkování", skutečně zabere úvodní tři čtvrtiny filmu a ve zbylých minutách se nestane nic, co by diváka překvapilo, případně neotravovalo. Už v momentě, kdy studentka mluví o nutnosti postavit se zlu, které ničí všechno, co máme rádi, je nám de facto vyspoilerován závěr filmu. Z Michaela definitivně vyprchalo veškeré zabijácké charisma a legendární hudební motiv zaznívá jen hodně poskrovnu. Výsledek podtrhuje několik žánrových debilit typu ožívající vrátný či neodmaskovaný a nemrtvý padouch v pytli na mrtvoly. Jedna hvězda za to, že se film rozhodl ignorovat nešťastně se vyvíjející předchozí tři díly a za moment, kdy Jamie Lee Curtis bere do ruky sekeru. ()

Reklama

anais 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době dostala slavná série docela kvalitní přírůstek. V Halloweenu H20 se sice nestane nic, aniž byste to předem nečekali a vše ubíhá v typicky "halloweenovských" kolejích, přesto film působí příjemným, trochu nostalgickým dojmem. Z počátku se film vleče, a chvíli trvá, než se Michaelův nůž poprvé zapíchne do vřeštící oběti, trpělivost však hor(or)y přenáší, a v tomto případě divákovi předloží skvěle vygradované finále, v němž Laurie (Jamie Lee Curtisová) "naposledy" stane tváří v tvář svému šílenému bratru. Její volání "Michaele!!!" se nese stichlými chodbami. Je to volání po odplatě, po pomstě za život, který strávila skrýváním se. Je to volání, které by měl vyslechnout každý, kdo má jen trochu rád hororovou klasiku. (a nemusí se jmenovat zrovna Michael) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

John Carpenter dal v roce 1978 světu zásadní slasher jménem Halloween, který poprvé představil ikonického zabijáka Michaela Myerse a skrze něj jednu z nejikoničtějších hororových postav všech dob. Druhý Halloween v režii Ricka Rosentala je poté ucházející sequel, který Carpenter již pouze psal a došlo v něm na zvrat, kterého sám Carpenter později litoval. Každopádně to po závěru filmu vypadalo, že má Laurie Strode od svého bratra Michaela definitivní pokoj a tvůrci se tak skrze Halloween III rozhodli vydat směrem antologických filmů, po tragickém výsledku ovšem bylo snazší vrátit se k Myersovi. Jenže Halloween IV-VI jsou z dnešního pohledu přinejlepším snesitelné braky, které odkaz původního filmu nemohli pomočit ve větší formě. I proto sedmý Halloween ve finále udělal několik chytrých kroků. Z prstu vycucaný zvrat sice zůstal kánonem, z kontinuity se ovšem rázem vymazalo vše po dvojce, došlo k návratu Jamie Lee Curtis v roli Laurie Strode a především si někdo uvědomil, že je v roce 1998 ideální přijít v rámci řádění Michaela Myerse s nějakou svěžejší formou. A i proto byl v době svého vydání sedmý Halloween se symbolickým podtitulem H20 (20 let později) tím nejlepším Halloweenem od prvního filmu.   S původním námětem přišel Kevin Williamson, který skrze jím napsaný Vřískot v roce 1996 zvládl nakopnout novou vlnu slasherů, která nově především fungovala na principu uvědomělosti hororových stereotypů a výsměchu samotnému slasherovému podžánru. Williamson sice není u filmu uveden, pomáhal ovšem dvojici Robert Zappia a Matt Greenberg s libovolnými replikami a drobnými úpravami. K návratu Carpentera poté tehdy nedošlo, režie se ovšem chopil Steve Miner, který svou režijní kariéru započal druhým a třetím dílem Pátku třináctého, kdy světu představil Jasona Vorheese a především se u série o zabijákovi s hokejovou maskou držel v jejím nejsnesitelnějším období. Se scénářem tak pomáhal zkušený autor nejprogresivnějšího slasheru 90. let, režie se chopil se slasherem zkušený tvůrce a v hlavní roli mohla opět zazářit královna všech scream queens. Co by se vlastně mohlo pokazit?   Samotný film po vzoru Halloweenu II začíná za doprovodu písně Mr. Sandman a zobrazení rozverné halloweenské nálady, kdy lidé krájí dýně, připravují se na koledování a vše vypadá velmi idylicky. Jenže pak si jednoduše Michael Myers řekne, že 20 let už je dlouhá doba a že by nebylo špatné udělat si jeden rodinný sraz. Halloween: H20 se v tomto ohledu nesnází odpovědět na nejrůznější otázky, nijak výrazněji neprozkoumává pochybnou mystičnost Michaela Myerse a nesází ani na kdovíjak kreativní vraždění a vysoký body count. Miner se v tomto ohledu překvapivě distancuje od všech předchozích příšerných dílů Halloweenu a po vzoru Carpentera na to chce primárně jít přes budování atmosféry, které následně prakticky celou dobu funguje. Po 20 letech a šesti (respektive pěti) se mohl zdát koncept naprosto vyčerpaný, Miner ovšem dokázal, že se s Michaelem Myersem ještě pořád dá zpracovat zajímavým způsobem.   John Carpenter se tehdy neobtěžoval vrátit ani na pozici skladatele, dvojice John Ottman a Marco Beltrami ovšem tehdy byli ideální volbou, kdy se tento fakt utvrdí už během úvodních titulků, které doprovází známý proslov Dr. Loomise o tom, jak je Michael Myers představitelem čistého zla. Jamie Lee Curtis tu díky PTSD Laurie Strode a jejím nově nabytém statusu matky měla prostor pro to něco hrát a mohla působit dojmem, že si tehdy návrat do své první velké a především nejslavnější role zatraceně užívá. V Halloween: H20 se ostatně nevyhnutelně z kořisti musí stát lovec, kdy je v tomto případě vidět nadhled příspěvku samotného Williamsona. I když Michael Myers v roce 1998 pořád byl tím nejstylovějším slasherovým zabijákem, rázem bylo o poznání snadnější přát mu smrt. I proto, že vizuální řešení jeho masky tentokrát nebylo tím nejšťastnějším.   Halloween: H20 měl štěstí i v castingu jednotlivých vedlejších roli, kdy za vypíchnutí stojí především Josh Hartnett ve své první velké roli jakožto syn Laurie John, kdy jen zamrzí, že načrtnutý komplikovaný vztah s jeho matkou není ve finále komplexnější. Dále LL Cool J, kdy jeho Ronny patří mezi nejzábavnější postavy z celého Halloweenu či Adam Arkin jakožto Will Brennan, tajný přítel Keri Tate (tedy Laurie). Vedlejší postavy poté sice dle očekávání předeším vyplňují kolonky tradičních postav v rámci slasheru, s některými z nich (především s Ronnym) se občas pracuje poměrně zajímavým způsobem.   V průběhu je vlastně strašně zábavné sledovat, že si v případě Halloween: H20 Miner uvědomuje práci s očekáváním a v jistých momentech diváky šikovně potahá za nos, aby tím narušil jejich víru a následně je zasáhl nepřipravené. Finále i díky tomu působí dojmem, že je bravurně vystavěné a jeden finální úder vyvolá ten správný pocit zadostiučinění. Právě v ten moment snad i vyvstane pocit, že by Halloween: H20 mohl fungovat jako solidní zakončení trilogie. Jenže to by život musel být férový a Jamie Lee Curtis by skutečně musela odejít na vrcholu. Díky klauzuli ve smlouvě producenta Moustaphy Akkada totiž bylo již při realizaci H20 jasné, že tímto bravurním návratem příběh nekončí. Skrze následující Halloween: Zmrtvýchvstání poté sérii paradoxně zvládl pohřbít právě Rick Rosental, který již jednou příběh Michaela Myerse zdánlivě uzavřel. Jen to bohužel v roce 2002 bolelo o poznání víc. A nejen díky přítomnosti Bustyho Rhymese.   Na tom ovšem v součtu tolik dvakrát nezáleží. Ne poprvé a ne naposledy se totiž projevilo, že je u série Halloween vlastně snadné některé filmy naprosto ignorovat a díky retroaktivním kontinuitám a neustálým pokusům začít znova si vlastně divák může vytvořit vlastní kontinuitu dle vlastního výběru. S odstupem je to ovšem vlastně těžké, protože Halloween z roku 2018, který by klidně mohl nést název Halloween: H40, nastavil pár let nazpátek stejně vysokou laťku jako svého času H20. I navázání na H40 poté nedopadlo nejlépe, s odstupem času jsou ovšem nejspíš právě H20 a H40 těmi nejlepšími filmy ze série Halloween s výjimkou původní Carpenterovy klasiky. Jestli to chce někdo bude chtít v brzkých letech zkusit s Michaelem Myersem znova, inspirace těmi nejlepšími kusy jako právě H20 a zároveň pokus přijít opět s něčím svěžím by rozhodně (nevyhnutelnému) budoucímu 14. Halloween filmu prospěli.... () (méně) (více)

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Tam kde kultovní sérii zanechal Joe Chapelle, tedy na dně koše na odpadky mezi šlupkama od banánu, tak tam se vrhla odvážná ruka „antipopeláře“ Steva Minera a z legendy hororů zase horor udělala. I když ani tady není nijak zastírán moderní teenage střih hororů ala Vřískot, dokázal se tenhle Halloween od všech těchto znaků ve svém nitru oprostit. Vrátila se hvězda nejpovolanější v podobě Jamie Lee Curtis, na které stál a padal legendární Carpenterovský Halloween. A vrátila se ve velmi slušné formě, ty krátký vlasy jí děsně seknu a ta sekera ladí k jejímu nekonvenčnímu oděvu. Svižné tempo, skvělá stylistika záběrů jenž pořádně rozproudí stále více hrudkovativší krevní plazmu do napětím se klapajícího těla. Mladá generace představovaná Joshem Hartnettem nezůstává pozadu a stejně jako legendární Laurie se snaží nakopat zadek neméně legendárnímu strejdovi Myersovi. A když už nenajdou odvahu k tomu nákopu řiti, alespoň se mu snaží o vlásek uniknout. Tohle už není a ani nemůže být první díl, doufám že jím být ani nechtěl, ovšem pro 90tá léta je to to pravé ořechové. A kaskadér pod bílou maskou Durand konečně zas udělal z Myerse trocha chlapa a ne chodící reklamu na sádlo. Navíc scéna v jídelně, to je ultra jízda za doprovodu řinčejících nožů, bílých ubrusů a pořádnýho kopce strachu. Resurrection of legend!!!!!!! ()

Galerie (26)

Zajímavosti (37)

  • Film měl původně - na popud Jamie Lee Curtis (Laurie Strode), která chtěla uctít dvacáté výročí původního Halloweenu (1978) - režírovat John Carpenter, ale producent Moustapha Akkad mu odmítl zaplatit požadovaný honorář ve výši 10 miliónů amerických dolarů. O ten si Carpenter řekl jako kompenzaci za ušlé zisky ze zmíněného prvního filmu, za který tehdy dostal pouhých 10 tisíc dolarů plus 10 % z tržeb. (Eldrick)
  • Počas úvodných titulkov je možné vidieť na nástenke Dr. Loomisa útržky z novín, kde je v titulku zle napísané Michaelovo (Chris Durand) priezvisko. Namiesto Myers je tam Meyers. Rovnako je zle napísaný aj dátum udalostí, ktoré sa stali v prvom filme od Johna Carpentera. Namiesto roku 1978 je v novinovom titulku spomenutý rok 1968. (tXtX)

Reklama

Reklama