Reklama

Reklama

Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) tak dlouho utíkala před tichým vraždícím monstrem jménem Michael Myers, až se rozhodla změnit taktiku. Přestala utíkat, začala bojovat. Nalákala Michaela do dokonalé pasti. Ta sklapla, jenže… Příběh filmu Halloween zabíjí začíná v okamžiku, kdy předchozí film skončil. Těžce zraněná Laurie odjíždí v doprovodu dcery a vnučky do nemocnice a v protisměru se k jejímu hořícímu domu řítí hasiči. V jeho útrobách je v ohnivém pekle uvězněný zabiják, který ji pronásledoval celý život. Bohužel, nejen kočky mají sedm životů. Uběhne pár minut a Michael Myers už zase chodí ulicemi města, které se připravuje na halloweenskou noc, a úspěšně zvyšuje počet svých obětí. Zpráva o tom, že z její pasti unikl, se dostane i k Laurie, která si je jistá, že když Michaela porazila jednou, porazí ho i podruhé. Jen bude potřebovat pomoc. Bude ale nutné přesvědčit obyvatele městečka, aby se Myerse přestali bát. (CinemArt)

(více)

Videa (14)

Trailer 2

Recenze (156)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Na nový Halloween jsem se těšil i po těch rozpačitých ohlasech z Benátek. Myslel jsem si, že návštěvníci tohoto festivalu prostě jen nedokázali ocenit jednoduchou, tupoučkou, ale zábavnou, brutální a atmosférickou slasherovou jízdu. Však se celou kampaň lákalo na to, že Halloween Kills bude mean and evil, nejrozmáchlejší Halloween ever s mohutným bodycountem. A i ty ohlasy zde tak vlastně dominantně působí - že masakr je to slušnej a vadí hlavně nelogické chování postav. Tak to je teda podle mne bullshit a papouškování toho, co nám vtloukla do hlavy kampaň. Halloween Kills je hlavně otřesná nuda, konceptuálně úplně blbě postavená. Snaží se psychologizovat jakési kolektivní trauma Haddonfieldu a neskutečný množství času otravuje postavama, který nikdy nikoho nezajímaly a zajímat nemohou. A Laurie je po celou stopáž odstavená ve špitále a nic nedělá. Jednotlivá zabití jsou sice fajn, ale čistýho času moc nezaberou a rozhodně mi nepřijde že by byl Myers na obrazovce víc než v jiných Halloweenech. Kéž by byl! Na úkor Tommyho, Lonnieho a těch dalších otravů. S každým dalším "Evil dies tonight!" se mi víc a víc chtělo vyhodit monitor z okna. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Michael Myers uniká z ohnivého pekla a jde zase kosit lidi. Tentokrát proti němu však nestojí Jamie Lee Curtis, ale město plné lidí, kteří si náhle vzpomněli, že tenhle sériový vrah existuje a všem jim nějak ublížil. A tak Myers kosí jednoho anonymního člověka za druhým, aby to pak celé skončilo. A zanechalo dost nepříjemný pocit, že Green s McBridem to možná mysleli dobře, bohužel při realizaci popřeli celý předchozí díl a natočili přinejlepším průměrnou vyvražďovačku postavenou na ambiciózním, ale naprosto nezvládnutém nápadu. Tahle série má na víc. A tihle tvůrci taky. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Je to z mé strany otřepaný hodnotící soud, ale některé franšízy by měly zemřít, protože nedokážou nalézt způsob, jak uchopit ústředního zabijáka. Zatímco z Freddyho anebo Chuckyho se staly popkulturní ikony, které v přiznaně pokleslých dílech slouží ke glosování dějin audiovize, různé reinkarnace Michaela Myerse trápí sebe i své publikum. Výborná halloweenská trilogie (H1 + H2 + H20) uchopila maskované monstrum psychoanalyticky, jako návrat vytěsněného, spojeného s rodinou a traumaty, násilí provázala se sexualitou. Pokračování od čtverky dál - s výjimkou H20, samozřejmě - zase ze slasheru učinila rodinné drama, maskovaný postrach s nožem v ruce se v nich kvůli nadpřirozeným prvkům (runy a tak) proměnil v naprosto běžné nesmrtelné osmdesátkové monstrum ala Jason ze sequelů PÁTKU TŘINÁCTÉHO. Zombieho remaky byly pro změnu hixploatace, ale odvyprávěné z perspektivy a empatické vůči monstru, jeho zázemí i prostředí. V podstatě šlo o origin story o monstrech utvářených společností (HALLOWEEN 1 - Michael, HALLOWEEN 2 - Laurie), což je koncept, jímž se Rob Zombie vzdaloval carpenterovskému pojetí abstraktního zla (kinoverze H1).__________ David Gordon Green se s H2018 jakoby navrátil ke carpenterovskému přístupu, který ozvláštnil mezigeneračním konfliktem, jenž zároveň umožňoval nepřímo glosovat proměny subžánru na příkladu tří různě poučených final girls. HALLOWEEN KILLS, pokračování H1 (´78) a H2018, do toho všeho hází vidle, a to ke konci i doslova: z abstraktního zla, nezastavitelné a ohrožující síly, činí velmi doslovným a tupým způsobem projekci společenských strachů a úzkostí, zjevnou politickou alegorii (vlivu dezinformací, psychologie lynčujícího davu, strachu z jiného jako strach a teror nadále udržující). Jenže celá významová rovina je neokázalá, chytrá a důmyslná asi stejně jako název filmu, který by asi chtěl něco sdělit o společenských fobiích, ale taky by moc chtěl jako první nějak rozpoznatelnou postavu zabít Afroameričanku a brutálním způsobem odpravit dva fakt stereotypně vyobrazené gaye. Přitom jednotlivé vraždy jsou jednou z mála věcí, která tam za něco stojí (nejvyšší body count v historii halloweenské značky). Úmrtí jsou totiž podána jako procházka historií subžánru, upomínající zejména na omsdesátkové slashery. Navázání na poetiku osmdesátek, kdy by nebyla zápletka, pokud by se všichni do jednoho nechovali jako idioti (HK je ukázkový příklad idiot plot), si ale nelze ani náležitě užít. Místo přímočaré zábavy - vrah kydlí idiot(k)y a na konec stane proti final girl - je fokus soustředěn na město a jeho obyvatele jako kolektivního "hrdinu" projevujícího svou monstrozitu (lynč). V rámci subžánru nezvyklá volba, jenže kvůli ní je vyprávění hrozné rozpadlé a rytmicky i co do tempa nevyrovnané: prolog před titulky má podobu štafety mezi několika postavami, poté se stříhá mezi několika vzájemně neprovázanými liniemi apod. Obdivuji ambice, snahu se subžánrem něco dělat, přitom se odkazovat na jeho bohatou historii a snažit se fungovat jako relevantní politický a společenský komentář, ale ve všech ohledech HK selhává. Green a spol. by se mohli podívat na NOVOU NOČNÍ MŮRU, jak se aktualizuje slasher a utváří komentář ke společenské funkci strachu v hororech. Halloween Bores. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Film zbytečný jako Mynářova tiskovka. Do žánru nepřináší nic nového, dvanáctkrát vylouhovaný čajíček ždíme ještě tak mocně, že se to už nedá pít, a když už přijde s něčím neobvyklým, za což považuju to „lidové povstání“ obyvatel Haddonfieldu, je to stejně hloupé, jako Ovčáčkovy tweety. A Michael Myers mi tu připadá jako nesmrtelná kyber verze T-1000 z Terminátora, a ne jako bytost z masa a kostí. ()

T2 odpad!

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $20miliónov║ Tržby USA $50,350,000║ Tržby Celosvetovo $55,890,000▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Nový Halloween to teda riadne zabil! To ako takéto bezduché samoúčelné výplachovky "horor splašky" ešte niekoho bavia? Bez poriadne atmosféry bezducho naservýrovaní splasch či slash hnoj. Nepomôžem si ale na čo je dobré takéto ako x-té pokračovanie, ktoré sa nevie pohnúť z jedného miesta. V tej nemocnici tá hystéria to úplne s prehľadom dala maximálne dole, to bola ale riadne primitívna tukačka na čelo, ten ako že príbeh, heh.  Čistá tragédia. Kedy tomu bude koniec? Normálne mi zhnusia pôvodný horor z 1978. /5%/ ()

Galerie (35)

Zajímavosti (5)

  • Masky dýně, zelené čarodějnice a kostlivce, které lze vidět v traileru, jsou tytéž masky, okolo nichž se točil příběh Halloweenu 3 (1982), jediném filmu ze série, kde se neobjevuje Michael Myers. (Z3kr0m)
  • Natáčelo se od 12. září do 3. listopadu 2019. Točilo se ve Wilmingtonu v Severní Karolíně a v Chicagu (Illinois). (fanda124)

Reklama

Reklama