Tvůrci:
Dick WolfHrají:
Mariska Hargitay, Dann Florek, Richard Belzer, Ice-T, Christopher Meloni, BD Wong, Tamara Tunie, Diane Neal, Stephanie March, Dean Cain, Michelle Hurd (více)VOD (4)
Série(25) / Epizody(551)
-
Série 1 (1999) - 22 epizod
-
Série 2 (2000) - 21 epizod
-
Série 3 (2001) - 23 epizod
-
Série 4 (2002) - 25 epizod
-
Série 5 (2003) - 25 epizod
-
Série 6 (2004) - 23 epizod
-
Série 7 (2005) - 22 epizod
-
Série 8 (2006) - 22 epizod
-
Série 9 (2007) - 19 epizod
-
Série 10 (2008) - 22 epizod
-
Série 11 (2009) - 24 epizod
-
Série 12 (2010) - 24 epizod
-
Série 13 (2011) - 23 epizod
-
Série 14 (2012) - 24 epizod
-
Série 15 (2013) - 24 epizod
-
Série 16 (2014) - 23 epizod
-
Série 17 (2015) - 23 epizod
-
Série 18 (2016) - 21 epizod
-
Série 19 (2017) - 24 epizod
-
Série 20 (2018) - 24 epizod
-
Série 21 (2019) - 20 epizod
-
Série 22 (2020) - 16 epizod
-
Série 23 (2021) - 22 epizod
-
Série 24 (2022) - 22 epizod
-
Série 25 (2024) - 13 epizod
Obsahy(2)
Elitní oddělení newyorské policie, Útvar pro zvláštní oběti, pod vedením odvážné a soucitné kapitánky Olivie Bensonové, vyšetřuje a hledá spravedlnost pro oběti a přeživší ohavných zločinů. (SkyShowtime)
Videa (38)
Recenze (96)
Důkaz, tak trochu samozřejmý, že i Američané dovedou natočit seriál, kde by se to nehemžilo "týpky" hýřícími výroky "to si piš" "kam jdeš kámo" apod., to všechno donekonečna stále stejněji a bezbarvěji. ÚTVAR svou šablonu vypilovává k dokonalosti, která rozmnožuje rozmanitost detektivního žánru tak, jak je u nás poměrně lehce dostupná: školu českou, německou, francouzskou, italskou, anglickoskotskou doplňuje americká a kanadská, případně australská. Netopíme se tu v gejzírech kečupové krve, nehyneme nudou v stále stupidnějších scénách nekonečných honiček a setřelovaček či přestřelek. Záznam policejního vyšetřování se v mnoha ohledech přes nutná zjednodušení blíží skutečnosti a kupodivu v jeho telegrafickém rytmu zbývá místo i pro lidské charakteristiky nejen členů týmu, ale i pro průhledy do světa amerického nálezového práva a často i duševních dramat obětí a jejich blízkých. Není to evropský rytmus; o tom není pochyb; Spojené státy však také o sobě nikdy netvrdily, že jsou součástí Evropy. Seriál tak nabízí svědectví a pohledy, které jsou namnoze za hranicemi žánrů a nabízených obsahů. Už teď se pohybuje na hranici příležitostnosti a nadčasovosti. Bude zajímavé sledovat z tohoto hlediska další vývoj jeho návštěvnosti a na ní založené křivky popularity. ()
Sídliště, parkoviště u Billy. 6:00. Embéčko nacouvalo před svědky do modrého Hjundé. V klidu odjíždí. Koukám na to z okna. Rozhodl jsem se napsat komentář o lidské lhostejnosti. Byt, sídliště. 7:00. Usnul jsem na stole s kusem bagety v ústech. Sousto se úplně rozmočilo a nebylo již k pozření. Dolní město, Hlavní ulice. 8:00. Spěchám do práce a zahlédnu inkriminované Embéčko. Zapamatuju si značku. Vzpomenu na Zákon a pořádek: Útvar pro zvláštní oběti. Vcházím do budovy soudu. Budova soudu, U křižovatky. 10:00. Svačil jsem kafe a cigára. Na chodbě jsem uviděl stát řidiče Embéčka. O hodinu později řeším dilema, zda ho udám nebo vezmu zákon a pořádek do vlastních rukou. Znovu si vzpomněl na Zákon a pořádek: Útvar pro zvláštní oběti. U Hnátků. 13:00. Sleduji řidiče. Teď sedím v restauraci asi dvě hodiny a čekám, kam se vydá dál. U Hnátků. 22:00. „Jáá si myšlím, žeee… žeee… tendle pží... pží… pží… případ! Že tendle případ můžeme uza… tento, no… uzavžít,“ povídám řidiči Embéčka, nyní mému kamarádovi. Byt, sídliště. 00:00. Koukám na Zákon a pořádek: Útvar pro zvláštní oběti a říkám si, jak skvěle je to natočené, že je to jak ze života. Došlo mi, že i já jsem taková zvláštní oběť. Druhý den nato musí mé modré Hjundé odtáhnout. ()
Zařekla jsem se, že žádná TV a už vůbec ne žádná kriminálka. Ale tohle je vážně dobrý kafe. Kromě policajtů, který nejsou tak chytrý jako ve všech ostatních kriminálkách a neřeší vše tak super truper, že se až divíte, že dělají jen policajty, se tu setkáte s pozadím zločinů, které by vám zůstalo skryto. Takže jen tak dál, jak dlouho bude trvat, než dojde elán? ()
Možná si jen nepamatuju první řady, ale ty poslední čím dál víc zavánějí propagandou "těch správných" hodnot. A propos, pokaždé mě zarazí, jak se Američané na jednu stranu neustále v rodinách přesvědčují, že jeden druhého miluje (odpověď "Já tebe víc"), na druhou stranu spousta synů oslovuje své otce "pane", ačkoliv snaha o gendorovou rovnost čouhá pomalu z každé věty. ()
Dobrý seriál s mírně kolísající úrovní jednotlivých dílů. Ještě dnes se občas podívám, ovšem jednu výhradu mám od počátku: ten tlak na emotivní pilu je tady až příliš vysoký. Speciálně v případě Marisky Hargitay to platí takřka beze zbytku. Nedokážu si představit, že by tak intenzivně na každém případu osobně zainteresovaná vyšetřovatelka dokázala něco opravdu vyšetřit, navíc mám pocit, že by se po prvních třech případech musela neodvratně zbláznit. ()
Galerie (5 290)
Zajímavosti (20)
- Dominnick Carisi (Peter Scanavino) nosí v 16. sérii výhradně košili s kravatou a sponou, od začátku 17. série jej ale můžeme vídat už jen v košili s vestou a kravatu mívá bez spony. (TaNya_)
- V epizodě je zmíněna Česká republika. (fleker)
- V epizodě si scénáristé či sám Ice-T neodpustili vtípek týkající se jeho manželství s Coco Austin. Ve scéně, kdy detektivové odhadují velikost prsou jedné z obětí, Stabler (Christopher Meloni) odhadne její velikost prsou jako C, ale Tutuola (Ice-T) jej opraví: „D, I got a good eye.“ („D, mám to v oku“). Je to odkaz na skutečnost, že Coco Austin má právě tuto velikost prsou. (velkyvezir)
Reklama