Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ****

    Sly predviedol jedno z najpokornejších rozhodnutí svojej kariéry. Pred takmer 40. rokmi vytvoril kultovú postavu a ako režisér, scenárista, producent a herecká hviezda, ju naprieč desaťročiami dohnal k dokonalosti (a k piatim pokračovaniam). Hoci už je takmer sedemdesiatnik, v Expendables ukázal, že na to stále má a tým pádom by zvládol ešte aspoň jeden návrat ako Rocky Balboa. Čo urobí namiesto toho? Naberie imidž zostarnutého chlapa, majúceho najlepšie roky za sebou, navždy opustí myšlienku návratu do ringu a radšej začne trénovať novú generáciu a ponúkať jej životnú stabilitu, ktorej ho naučilo 39 rokov strávených v ringu a živote, plných fenomenálnych výhier, i smutných prehier. Od Slya to bol ohromný ústupok a dôkaz, že to má v hlave zrovnané a vie potlačiť svoje ego. To, čo urobil, si treba vážiť dvojnásobne, pretože svoju najobľúbenejšiu a najznámejšiu postavu v Creedovi poslal na cestu, z ktorej je nemožné vrátiť sa ako boxer. Film je veľmi fajn, od prirodzených dialógov a hereckých výkonov, až po pôsobivú atmosféru starej dobrej Philadelphie. Vtipy fungovali, dojemné scény boli nakrútené citlivo a pri Rockyho mentorovaní sa vám objaví slza v oku. Bohužiaľ, z deja nepochopiteľne miznú kľúčové scény s mamou a frajerkou (s diagnózou, ktorá má len jeden koniec - a happyend to nie je). Prečo sme s nimi nevideli rozlúčkové scény? Čo sa stalo v hotelovej izbe v Anglicku? Ako dopadol Rockyho „boj“? Tieto scény mi vo finálnej verzii chýbali. Napriek tomu je Creed skvelý film. Užite si ho.(1.12.2016)

  • cheyene
    *****

    Jsou filmy a filmové série, ke kterým se divák rád vrací, které jsou srdeční záležitostí a jejichž hlavní postavy natolik zlidověly, že nám ani nepřijde, že jsou fiktivní. Jsou takové filmy, které si nás získaly v minulosti a nepustily nás ani po letech. Dokonalým příkladem je Rocky a všechna jeho pokračování, včetně snímku z roku 2006, kde legendární boxer Rocky Balboa definitivně pověsil boxerské rukavice na hřebík. Jednalo se o krásnou a téměř dokonalou závěrečnou tečkou za úspěšnou rohovnickou ságou. Jenže o 9 let později přišli tvůrci s počinem, který oživuje hned dvě legendární postavy z původní série, tedy Rockyho a Apollo Creeda, resp. jeho nejmladšího potomka Adonise, jenž po svém otci zdědil srdce bojovníka a lásku k bojovému sportu. Film Creed jsem očekával s mírnou nedůvěrou, obával jsem se lacinosti či pošlapání důstojného šestého dílu a celkově hexalogie, na níž volně navazuje. Obavy byly zbytečné. Příběh sám o sobě je poutavý a na poměry žánru poměrně silný, čemuž nejvíce napomáhá vztah mezi stárnoucím šampionem a trenérem Rockym a mladou zápasnickou krví Adonisem. Fanouška série musí potěšit nejen použití záběrů ze starých dílů a zmínky o postavách, které v nich účinkovaly, ale také vkusné zakomponování původní hudby, jež pokaždé prozáří každou scénu, v níž zazní. Zde si můžeme pouze postesknout, že je jich poskrovnu. Tréninkové sekvence tradičně nemají chybu, byť nepřekonávají ty nejlepší z prvního až šestého dílu. Potěší také prostředí Philadelphie, romantická linie mezi mladým Creedem a Biancou, ovšem nejvíce divácké a fanouškovské srdce zasáhne onemocnění Italského hřebce, které je dle mého názoru neskutečně skvěle natočené a nejen v této pasáži snímku předvedl Sylvester Stallone brilantní herecký projev, který si zasloužil oscarové ocenění (i jako poděkování za stvoření dvou kultovních postav, které neodmyslitelně patří do světa kinematografie a jsou takřka světovým filmově-kulturním dědictvím). Mírnou obavu jsem měl rovněž z charisma hlavního hrdiny, avšak brzy mě přesvědčil, že kouzlo osobnosti Michael B. Jordan má a je důstojným následovníkem Carla Weatherse. Potěšení se dostavilo také při sledování finálního duelu, jenž je parádně nasnímán a v mnoha pasážích působí vskutku boxersky, což se ne u všech dílů Rockyho dá říci. Zejména poslední kolo za tónů notoricky známé melodie a samotný výsledek střetnutí mě potěšil, včetně oněch několika málo slov, které zazněly mezi oběma soupeři, ovšem také z úst Rockyho. Pro mne je Creed za jasných 5*, Stallone u mě vyhrává Oscara pro herce ve vedlejší roli a snímek Ryana Cooglera si nachází své zasloužené a čestné místo v sérii Rocky, byť nejde o přímé pokračování, ale spíše o jakýsi spin-off. P. S. Rocky, Adonis a Bianca sledující v televizi Skyfall je další ze záběrů, který potěší. :)(4.3.2016)

  • Zeck

    Minulý týden jsem zhlédnul Southpaw a přestože se snažil být v rámci žánru inovativní a z hlavního hrdiny dělal vypatlaného rebela bez příčiny, nikoliv tradičního intelektuálního Mirka Dušína s příčinou, nevytáhl to přes tři hvězdy, protože snad neexistuje větší normovaná nuda v žánru "sportovní drama" než boxerské filmy, které mají nalinkovaný děj od prvního upoceného skoku přes švihadlo až po závěrečný pravý hák zaručující "nečekané" a "dojemné" vítězství formou KO nad démonizovaným protivníkem, který zpomaleně slítne na zem s mohutným výflusem zředěného kečupu. O týden později nebylo na co čumět, porno se jevilo jako jasná volba, ale nebyla nálada, tak jsem si bez sebemenších informací o projektu pustil toho "skvělého" a "dojemného" Krýda, abych po dvaceti minutách totální nudy v úžasu zjistil, že jde o vykopání té nejnudnější boxerské mrtvoly z hrobu v podobě Rokyho, který ty roky zastavit skutečně nedokázal, takže by mohl alespoň jako senilní důchodce přestat předstírat, že je uznávaná boxerská kapacita a uvědomit si, že ho do té síně slávy světového boxu uvedli jen jako špatný vtip, ne za sportovní výkony v zinscenovaných zápasech. Celou hodinu jsem tedy přetrpěl ta ohavná klišé v podobě přesvědčování polodementního trenéra, aby ho trénoval, ty milionkrát viděné pokusy o sbalení nějaké nedostupné frndy, která mi byla u prdele stejně jako to, jestli si hlavní postava romanticky zašuká s postiženou holkou za zvuku piána, abych si sentimentálně pobrečel u té dojímavé ejakulace, všechny ty ubohé vzpomínky postav odkazující na kreténské boxerské braky ze 70. a 80. let, na které může v 21. století nostalgicky vzpomínat jen naprostý degen nebo Stallone. Zkrátka a dobře, po hodině jsem to vypnul naprosto znuděn a odmítal sledovat další hodinu a půl "trnité" cesty Krýda za finálním vítězstvím v děsně vyrovnaném zápase, za zvuku trumpet vidět jak mu zvedají pinďour nad hlavu, to vše za dozoru a (de)mentorství nesmírně pyšného Italského osla. Pokud snad Krýd prohrál drtivým způsobem a skončil na vozejku, holka s nim odmítla chodit a roztáhla jeho protivníkovi za perfektní výkon a prémie za vítězství, Italský osel z toho všeho dostal infarkt a těsně před koncem někdo v aréně odpálil bombu a všechny zabil, takže žádné podělané pokračování nehrozí, nechť mě kdokoliv kontaktuje do pošty, pak ten film možná dokoukám.(26.1.2016)

  • lamps
    ***

    Stojím si za tím, že tahle série měla definitivně skončit před deseti lety nostalgickou "šestkou", které se povedlo parádně, s výpomocí starých známých postav, navázat na formální a především pocitové ladění prvních čtyř filmů. Creedovi se to bohužel nepovedlo. Příběh není špatný, v charakterovém světě své slavné dějové značky naopak hezky stmeluje dvě boxerské generace a potěší svým existenciálním přesahem, který staví ring a boj do stínu osobního života a výborně načrtnutého vztahu Creeda juniora se stárnoucím (už definitivně) italským hřebcem. Ale přesto pro mě není ničím víc než nadbytečnou variací na nechutně ohrané příběhové schéma, které zkrátka ničím nepřekvapí, a nezachrání ho ani skrz na skrz průměrný režijní dotek, ani láskyplně tlukoucí srdíčko Rockyho Balboy, kvůli kterému celou sérii tak milujeme a respektujeme. Coby motivační song o buldočí vůli byla jednička nepopsatelně účinnější a dojímavější, jako strhující přímočaré drama o cestě za zadostiučiněním proti zdánlivě neporazitelnému nepříteli byla čtyřka emocionálnější a fyzicky mnohem hmatatelnější. Creed by chtěl být zřejmě obojím, ale daří se mu na úplně jiné, nenápadnější frontě - za zavřenými dveřmi, při vzájemných dialozích dvou postav, které jsou opravdu tím jediným, co má tu moc vynést tenhle film z prachu zapomnění. A alespoň za to mu děkuji...(30.12.2015)

  • HAL
    ***

    Kratičké, leč stále skvělé pokračování příběhu o Rockym a jeho stárnoucím životě, který je nesmírně rozmělněné spoustou utahané vaty o Creedovi, který vůbec nikoho nezajímá. Ne proto že je v sérii filmů "o Rockym", ale proto že Creedův příběh postrádá drama, jeho postava charisma, a jeho představitel schopnosti. Tedy vyjma schopností v ringu, protože ustát boxerské záběry natočené na jeden záběr není asi žádná sranda - a nutno uznat že díky tomu vypadají výrazně lépe, než zběsilý střihový bordel v Rocky Balboa. Předchozí díl je krom těch zápasů lepší úplně ve všem... ale i tak, pořád se to dá bez problémů brát jako další část bez nadsázky největšího příběhu mezi sportovními filmy. 6/10(9.1.2016)

  • - So stopážou 132 minút ide o doteraz druhý najdlhší film Stalloneho kariéry. Tým prvým je dráma F.I.S.T. (1978) so 145 minútami. (Paldiny)

  • - V čase uvedenia filmu do kín bol Sylvester Stallone (Rocky Balboa) rovnako starý ako predstaviteľ jeho niekdajšieho trénera, Burgess Meredith pri premiére prvého Rockyho (1976). Obaja mali 69 rokov. (m.a.t.o.)

  • - Fotku, kterou si Adonis Johnson/Creed (Michael B. Jordan) prohlíží u Rockyho (Sylvester Stallone) doma, je skutečná fotografie Stalloneho nejstaršího syna - Sage Stalloneho. Ten debutoval po boku svého otce ve snímku Rocky V (1990), ze kterého pochází zmíněná fotografie. Sage Stallone tragicky zemřel v roce 2012 ve svých 36 letech na následky infarktu. (dickens)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace