• martins
    ***

    Můj nejoblíbenější seriál z dob Normalizace společně se Sanitkou. Asi životní role pro Petra Haničince, kterému zdárně sekundují pánové Nedbal a Kemr. Po delší odmlce i velká příležitost pro Radka Brzobohatého a výborný je i Ladislav Mrkvička v roli stárnoucího žokeje bojujícího s démonem alkoholu. Mladou generaci zde zastupují Vaculík, Vl. Dlouhý nebo Ivana Andrlová. První seriál zabývající se životem lidí okolo koní, pro někoho možná nezajímavé téma, ale pro mne výborné, navíc další seriály tohoto typu Koňská historie nebo Znamení koně nedosahují kvalit toho dílka, jen to oslovování soudruhu nebo účast tajemníka tam být zrovna nemuselo, jinak seriál zcela apolitický, což je další plus.(25.8.2014)

  • Marthos
    *****

    (7/7) "Já neumím nic než jezdit na koni... Je to málo, já vím, ale mně to stačí," říká stárnoucí a neúspěšný jezdec Janýr v podání Ladislava Mrkvičky. Ačkoli příznivci dostihů a koní vytýkali seriálu již tehdy řadu odborných nepřesností či vyložených přešlapů, Dobrá voda dodnes zůstává nepřekonaná v autentičnosti vykreslení koňského prostředí a jeho podstaty. Největší podíl na tom má bezesporu scénárista Jiří Hubač, který prostředí jezdců a chovatelů dlouho studoval a dokázal vytvořit dodnes živý příběh, prodchnutý precizními dialogy i barvitou psychologií postav. A plejáda vynikajících českých herců, z nichž si diváckou pozornost vydobyli vedle skvělého Petra Haničince především Lukáš Vaculík s Vladimírem Dlouhým, je nositelem nenahraditelného bohatství uměleckých výkonů, jakých lze v současnosti jen stěží dosáhnout. Žádná nuda, naopak. V Dobré vodě totiž nešlo jen o koně. Hubač ji pojal jako netušený dokument boje s vrchností i jako poctu lidské vytrvalosti a houževnatosti.(29.5.2016)

  • topi80
    ****

    Trochu rozporuplné dílo. Ale musím uznat, že postavy jsou napsané velmi zajímavě, žádná dvojkombinace černé a bílé. Hovora v podání Petra Haničince má asi koně opravdu hodně rád, v této své vášni jde proti všem, zároveň je ale pěkně protivný a arogantní. A to až do té míry, že ho nedokážu vnímat jako úplně kladnou postavu, moc mých sympatií si nezískal. Zajímavá je životní dráha jeho syna v podání Vladimíra Dlouhého, ale i ostatních postav seriálu. Koňáci se stále starají o své koně, ale pořád se nedostavují žádné sportovní výsledky, což logicky vede předsedu (či co je to za funkci) k omezování tohoto chovu. Hovora koně brání všemi prostředky (vrcholí to totálním sabotováním prodeje na koňském trhu). Výsledky se nakonec dostavují doslova 5 minut po dvanácté, všechno to snažení má konečně výsledky a na Hovorově tváři se asi poprvé za celý seriál vykouzlí úsměv. Avšak, kdyby k těm zázračným výsledkům na dostihu na poslední chvíli nedošlo, poslední sekvence seriálu by asi patřila záběrům na výrobu koňského salámu. Váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, ale pokud si vzpomenu na Miloše Nedbala, přikláním se k horní hranici, i když oproti jiným seriálům, kterým jsem toto hodnocení dal, má toto dílo co dohánět.(1.7.2012)

  • pakobylka
    **

    Natáčení seriálu (stejně jako chov koní) by mělo mít svá pravidla ... a pravidla, jak známo, je třeba (až na odůvodněné výjimky) dodržovat, a ne se k nim stavět tak, jakoby někdy platila - a jindy zase ne. Občas jsem měla dojem, že zápletka je ponechána svému osudu, aby mohla růst jako pověstné dříví v lese ... aby se mohla poflakovat kdoví kde a lelkovat, kdy ji zrovna napadne. Její laxnost patrně nakazila i Lukáše Vaculíka a Vladimíra Dlouhého, kteří díky svému mládí ještě nebyli imunní vůči jejím rozmarům ... neboť jejich herecké výkony v některých scénách by se daly označit jako tragické. A jenom na okraj: TAK fádně nasnímané dostihy se hned tak nevidí. Nezbytný (nikoli nadměrný) ideologický balast ponechávám stranou jako úlitbu době ... nakonec, je to trochu i o vlastenectví, o národní hrdosti a identitě - což jsou vesměs atributy v současné době nedostatkové. Pro konzum a preferované globální evropanství jsme na ně jaksi skoro zapomněli ... 2,5*(13.8.2015)

  • MELODY
    ***

    Petr Haničinec umí zahrát, to jo. Proč ale v roli každou silnější myšlenku musí zařvat ( placama to vážně působí uměle), proč mu od úst ukapává sentiment hustý, jak sedmiletý sirup, proč jde z něho většinu času strach, jak z psychopata? Na tři hvězdy to seriál dotáhl přičiněním pánů Kemra, Mrkvičky, Hanzlíka a v neposlední řadě (ač poslední jmenován) vynikajícího Miloše Nedbala.(18.9.2011)

  • - Seriál se natáčel ve Slatiňanech u Chrudimi, v Chrudimi, hřebčíně Slavice a Slatiňany. Chalupa postavy Josefa Kemra se nachází u Kočičího hrádku. Natáčelo se rovněž v Kladrubech nad Labem, kde se filmoval hrebčín, v Písku, Pardubicích a v Heřmanově Městci. V seriálu se objevil i motorest Halda poblíž Dubence u Příbrami, který v minulosti býval oblíbeným místem filmařů. Vedle tohoto seriálu se například objevil i ve filmech Jak napálit advokáta (1980) či Smrt stopařek (1979). (M.B)

  • - Režisér František Filip uvedl humornou příhodu s hercem Ladislavem Mrkvičkou. „Ten přišel na plac ke koňům a měl náladu. Protože měl říct v záběru pouze jednu větu, usoudil jsem, že to svedeme. Mrkvička řekl:"Jdu do práce", a bylo znát, že má špičku. Skončili jsme, nechal jsem to tak a jemu jsem nikdy neřekl, že už je záběr natočený. I když se mě potom pořád ptal, kdy to budeme točit. Zkrátka měl špičku, nic jsme nepředstírali. Vycházel jsem z toho, jak jde život.“ (alonsanfan)

  • - Podle filmařského štábu bylo nejnáročnější natáčení kolizních scén a pádů při rekonstrukci slavné Velké pardubické. (Olík)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace