• Danulinda
    *****

    Jeden z našich legendárních seriálů 80. let zaobírající se problematikou chovu koní nejen pro užitkové, ale zejména pro dostihové účely. Je zde velmi kvalitním způsobem vylíčeno, jak může být pro chovatele těžké každý rok obhajovat chov koní pro dostihové účely oproti chovu na první pohled užitečnějšího dobytka. Osobně nechápu, proč dostal seriál v CSFD tak nízké hodnocení, jelikož scénář je velmi poutavý a režisér odvedl svou práci naprosto skvěle; stačí se podívat na herecký koncert všech hlavních představitelů (včetně mladého Vaculíka či V. Dlouhého), které by bylo zbytečné jmenovat, protože všichni předvedli naprosto profesionální a zcela věrohodné výkony. Dojemné scény byly opravdu dojemnými a ty poutavé člověka skutečně zcela strhávali do děje. Ačkoliv nejsem příznivec "štvaní" koní v závodech, dávám bez rozpaků plný počet 100% bodů za tento perfektní a po všech stránkách povedený seriál.(8.1.2010)

  • LuccinyFilmy
    ***

    Na seriálu jsou nejlepší koně - ač se ty tři předtočené záběry starokladrubských vraníků, které jsou pouštěny na začátku, na konci a vždy, když se někdo pohybuje v okolí výběhů, trochu bijí se skutečností, že Dobrá voda chová a trénuje dostiháky. Jinak je opravdu mimořádné, že soudruzi dokázali natočit takhle pomalý a depresivní seriál, který se točí pořád kolem jedné dramatické zápletky (zrušení chovu) a při kterém vám cuchá nervy přítomnost krajně nesympatických postav (bezpáteřní syn, rozmazlená dcera běhna).(4.6.2017)

  • Drom
    **

    Inženýr Haničinec již dvacet let buduje chov stáda koní a stáda lidí. I díky tomu je obklopen mnoha koňmi a řádkou pečlivě vybraných nespolehlivých pracovníků: pospávajícím senilním důchodcem, zakrslým ožralou, vysloužilou gumou, standardním troubou Hanzlíkem a dalšími. I rodinný krb si věru zařídil chytře, dědek je zapšklej škarohlíd s kolotočářským snem, manželka pitomá slepice a synáček rozmazlený budižkničemu, zkrátka životní opora. Ostatně sám inženýr je zoofil s úchylkou na koně a hlavní hřebec svého chovu. Proto se zdráhá uvěřit floutkovství svého syna, ač se z něj vyklube kuchařinka a milovník bičování. To však vycítí hlavní buchta seriálu, zubatá domina Andrlová, a milého synáčka si rázně osedlává. Tedy do doby, než jí zbouchne Lothar fon Dojčland. A jelikož velkochov v těchto ideálních podmínkách veselé upadá, každý den je bojem o budoucnost celé estrády, vrcholící rozhodujícím závodem. Naštěstí je tu nenápadný hrdina Vaculík, jediná nedebilní postava, který, ač dlouho podceňován, všechno zachrání v pravý čas v sedle svého koně a zařídí tak hepyjend. Až se soudruzi podiví...(20.4.2014)

  • martins
    ***

    Můj nejoblíbenější seriál z dob Normalizace společně se Sanitkou. Asi životní role pro Petra Haničince, kterému zdárně sekundují pánové Nedbal a Kemr. Po delší odmlce i velká příležitost pro Radka Brzobohatého a výborný je i Ladislav Mrkvička v roli stárnoucího žokeje bojujícího s démonem alkoholu. Mladou generaci zde zastupují Vaculík, Vl. Dlouhý nebo Ivana Andrlová. První seriál zabývající se životem lidí okolo koní, pro někoho možná nezajímavé téma, ale pro mne výborné, navíc další seriály tohoto typu Koňská historie nebo Znamení koně nedosahují kvalit toho dílka, jen to oslovování soudruhu nebo účast tajemníka tam být zrovna nemuselo, jinak seriál zcela apolitický, což je další plus.(25.8.2014)

  • pakobylka
    **

    Natáčení seriálu (stejně jako chov koní) by mělo mít svá pravidla ... a pravidla, jak známo, je třeba (až na odůvodněné výjimky) dodržovat, a ne se k nim stavět tak, jakoby někdy platila - a jindy zase ne. Občas jsem měla dojem, že zápletka je ponechána svému osudu, aby mohla růst jako pověstné dříví v lese ... aby se mohla poflakovat kdoví kde a lelkovat, kdy ji zrovna napadne. Její laxnost patrně nakazila i Lukáše Vaculíka a Vladimíra Dlouhého, kteří díky svému mládí ještě nebyli imunní vůči jejím rozmarům ... neboť jejich herecké výkony v některých scénách by se daly označit jako tragické. A jenom na okraj: TAK fádně nasnímané dostihy se hned tak nevidí. Nezbytný (nikoli nadměrný) ideologický balast ponechávám stranou jako úlitbu době ... nakonec, je to trochu i o vlastenectví, o národní hrdosti a identitě - což jsou vesměs atributy v současné době nedostatkové. Pro konzum a preferované globální evropanství jsme na ně jaksi skoro zapomněli ... 2,5*(13.8.2015)

  • - Na začátku Michal (Vladimír Dlouhý) spojuje falešné okno s výcvikovým jezdcem s „hrabětem Aušpurkem“. Při vybalování ke staré skříni dodává, že pochází ještě z dob knížete Auersperga. Teprve druhá varianta je správná. František Josef, kníže z Auerspergu byl velkým milovníkem koní a roku 1938 na jeho oblíbených Slatiňanech také umírá. Proslavil se zejména moderním způsobem hospodářstvím nejen na Slatiňanech, ale také na blízkém sídle Žleby, kde rodina vlastnila stejnojmenný zámek Žleby. (DexMASTER094)

  • - V pátém díle ve scéně, kdy mluví Hovora (Petr Haničinec) se Šemberou (Radoslav Brzobohatý), je kolem sucho, avšak v dalším záběru, když jde Hovora na dvůr, je dvůr celý mokrý. (M.B)

  • - S jízdou na koni měl Vladimír Dlouhý zkušenosti již ze svého debutu Už zase skáču přes kaluže (1970), a tak mu bylo dovoleno natáčení skoků přes lehčí překážky. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace