Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liborek_
    *****

    Kmotr III je opravdu hodně podařené vyvrcholení slavné ságy rodiny Corleonů. I když... Je to sice výborný film, avšak dle mého úsudku je z celé trilogie až na třetím místě - ale rozhodně se tam nekrčí, nýbrž kříčí a žádá si pozornost. Stárnoucí Micheal Corleone, překvapivě trýzněn čímsi jako výčitkami, se snaží svou rodinu kormidlovat do legálních vod světového byznysu a současně najít svého nástupce. Mocná rodina opouští svět hazardu, zato se vrhá do zajímavých obchodů s církví, která je zde vykreslena jako silně zkorumpovaná organizace - což nemusí být taková fabulace, jako tomu je u popisu pontifikátu Jana Pavla I... Autoři se sice dopustili menší chybičky, když příběh zasadili do roku 1979, kdy už byl papežem Jan Pavel II., ale to by se dalo odpustit. Důležité je, že jde o skvěle vygradované drama, jež těží z tradice svých dvou předchůdců a je více než důstojným završením celé trilogie.(12.2.2007)

  • Fr
    *****

    Objevuje se Vincent. Že je to Sonnyho syn v sobě ničím nezapře. Michael už je váženým KMOTREM. Ba co víc, rozmach jeho počínání zaznamenává samotná církev..... . Stále se je na co koukat. Bohužel některé scény působí zdlouhavě. Ovšem A. Garcia je hoden následnického žezla! Jsem nadšen a rád, že jsem tuto trilogii měl možnost zhlédnout. Určitě jeden z největších a hlavně nejlepších filmových počinů všech dob. Vivat Coppola!! Být čestný je nebezpečné. To platí i dnes.(1.11.2006)

  • Shadwell
    *****

    Zdá se, jako by celá kmotrovská trilogie nevykazovala výkyvy. Odlišuje tedy jednotlivé díly něco? Odlišuje je pohyb po politickém spektru z extrémní pravice ke středu. Zatímco jednička se klonila skrz metaforu kapitalismu až k fašismu geneticky vyvolených mafiánů a dvojka směřovala do méně vyhraněného pravicového konzervatismu, trojka je ještě umírněnější. Chce legalizovat mafiánství, je sebereflexivnější, poznamenaná stařeckým nadhledem (Al Pacino zabíjet odmítá, hledá lásku a odpuštění) a především podvratně sekulární tím, jak si vyměňuje roli s církví a přenechává ji roli těch špatných. Z církevních hodnostářů se tudíž stávají mafiáni a z mafiánů papežové. ____ Celý film je střídmý, pomalý, přitom tak hutný a sebejistě uchopený. Coppola je patrně nejlepší v tom, jak skrývá předstírané pravděpodobnosti a dělá je samozřejmými. Zemité dialogy, ač nikterak důmyslné, vyznívají díky hereckým výkonům a kompaktnímu rámci trilogie jako poučky z Platónových Listů. ____ Třetího Kmotra pokládám za famózní dílo a z celé trilogie si ho považuji nejvíce.(25.7.2008)

  • Davies182
    ****

    Po pravdě napsáno, už mě to docela prudilo. Hlavní Coppolův problém z mého hlediska jako diváka je ten, že každý díl jeho slavné trilogie pracuje s osvědčenými motivy. Ten chlápek na sedačcce prostě servíruje publiku to, co se mu kdysi tak líbilo a co mělo úspěch. Snímky se jmenují podobně, opakované scény v prvním a druhém díle fungují, tak proč je nevložit i do závěrečné části biografie rodu Corleone? Jenže na mě to nefunguje: vždy jsem deset minut dopředu věděl, co se stane. Kdo koho zradí, a proč. Že se dočkám "nečekaných" převleků a pomsty na tom nejnepravděpodobnějším místě. Že Pacino a Garcia budou pořád tvrďáci a nic je nepřekvapí... Ke konci mi to už přišlo jako: dívej, co jsem natočil! No dobrá, všechny archetypy se naštěstí tak úplně nevyplnily, ale i tak si z Kmotra III odnáším "pouze" velmi kvalitní zážitek. Je to bezesporu výjimečné dílo, navíc v kontextu s jeho dvěma předchůdci. Dostal jsem, co jsem chtěl, jenže nic navíc. Žádné nečekané zvraty, děj si plyne pomalu kupředu jako řeka Nil v období sucha... Jak ale říkám, jsou to všechno opravdu zápory? Funguje to, prostě jsem jen nebyl překvapen. Solidních 80%, a závěr v opeře k nezaplacení.(3.2.2010)

  • B!shop
    *****

    Coppola dostal skvelej napad zakoncit osudy rodiny Corleonu a povedlo se mu to na vybornou. Prvni dil sice neprekonava, ale s druhym je tak na stejne urovni. Al Pacino, ac dost zestarlej, hraje mozna jeste lip nez zaziva a Andy Garcia se mu skoro vyrovna. Narozdil od druheho dilu jsem se zde neztracel a film ani nepusobi jak nastavovana kase, protoze se resi opet neco originalniho. Jedinej problem filmu je Sofia Coppola, tu sice povazuju za dobrou reziserku, ale jako herecka stoji za hovno. Opravdu vyjimecne se ji povedlo, aby se tvarila normalne, ale vetsinou se na ten jeji skleb ani nedalo divat. Skoda, ze se ve filmu obevuje tak casto, ale ne zas tak moc, aby mi zkazila skvelej dojem z filmu.(20.7.2006)

  • - Na závěr filmu můžeme slyšet skladbu "Cavalleria rusticana: Intermezzo", od hudebního skladatele Pietra Mascagniho, stejná píseň je i ve filmu Zuřící býk (1980). (Joker Punx)

  • - Ze stejných důvodů musel nahradit Vittorio Duse Corrado Gaipu v roli Don Tommasina. (don corleone)

  • - Postava tety Sofie Coppoly je hrána její opravdovou tetou Talií Shire. (don corleone)