Reklama

Reklama

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 648)

verbal 

všechny recenze uživatele

A mohla to být taková pěkná, temná fantasy... A je z toho Sněhurka a Blbec aneb T(c)hoří Tvajlajt... Další hollywoodský zvratek pro dvanáctileté otyloně, anemický jako vysátá Bella v hlavní roli, která se celý film tváří, jako by se zrovna orálně vypořádala s překvapivou erekcí nějakého nemytého upíra. A navíc je hnusná tak, že by i zrcadlo hodilo kosu a popraskalo než by se vyžvejklo, že Charlize namočená do mlíka by mi klidně mohla otestovat vzorek na pneumatikách, aniž by musela škemrat. A pak tu máme toho Tchora. Kladivo nechal v Assgardu, chopil se sekyry a opět předvádí herecký výron, který se mohl naučil jedině při funění na benchpresu. Impresivní! No, je to škoda, z toho trpasličího komanda se dala vymáčknout docela milá banda hrdlořezů, která mohla ty fakany v kině pěkně vyděsit a zacákat krví. Ale to ne, oni se museli změnit v partičku přítulných, vyteplených skřítků. Takže to bychom měli Karkulku, Sněhurku a k finálnímu vyzvracení už schází jen Čípková Růženka a Spiderman. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Film drží pokope vďaka Charlize Theron a Kristen Stewart, ktoré sú nielen pekné a slušne hrajú, ale hlavne sú skvelo obsadené. Čo platí aj o ostatných hercoch, od breivikovského záporáka Sama Spruella až po tlupu trpazlíkov, v ktorej minimálne Raya Winstona spoznáte iba po hlase. Chris Hemsworth ako Lovec dostáva prekvapivo málo priestoru na to, že je v názve filmu, a jeho vzťah k Snehurke príliš nefunguje (na to že je názvom filmu ako takým). Prekvapí tiež absencia humoru pri trpazlíkoch. Film je vynikajúci v prvej tretine, ktorej kraľuje jedinečne zlá a chladná Charlize (chladná mrcha Eva Green z Temných tieňov sa nechytá). Celkovo nie je plochý, ma drajv, vie strhnúť a oplýva fantazy kúzlom i temnotou. Výborný vizuál a Howardov soundtrack neprekvapia, dali sa očakávať. Čerpaniu z Pána prsteňov sa už asi vyhnúť ani nedá, náznaky Nekonečného príbehu ale potešili a dávajú tušiť, že scenár jeho hollywoodského remaku na niekoho stole v meste anjelov už naberá kontúry. Stopáž prepálená, druhá polovica filmu mala byť kratšia a dynamickejšia. Celkovo ale stále vyššie než detinské Narnie či umelohmotný Zlatý kompas. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Výborná pohádka, přesně šmrncnutá temnou fantasy atmosférou, v níž Rupert Sanders překvapuje jako aktuálně výrazně zručnější režisér než Peter Jackson. Prachy jsou vidět do posledního centu, herci oživují poutavé postavy a vše je to tak akorát epické, aby člověk zapomněl na Rumplcimprcampr i Sedmero krkavců. Navzdory přepálené stopáži chci další nášup - pokud možno se stejnou sestavou. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem byl až překvapený, jak moc se mi ten film líbí (neboť jsem od něj vůbec nic nečekal), nicméně jak minuty ubíhaly, nadšení se povážlivě vytrácelo a skončil jsem až na nějakých 4/10. Krásný vizuál a démonická Charlize holt debilnímu scénáři a prkenné Sněhurce a nevýraznému princi celých 127 minut odolávat nevydržely. ()

Galerie (145)

Zajímavosti (34)

  • Sněhurčino (Kristen Stewart) setkání s bílým jelenem s velkým parožím je odkaz na film Princezna Mononoke (1997), kde podobný jelen představuje Ducha lesa. Malé bílé víly/skřítci jsou pak velmi podobní kodymům z téhož filmu, jejichž přítomnost dokazovala, že les je zdravý. (Plamen_Ignis)

Reklama

Reklama