Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    ****

    Ale áno. Má to svoje muchy (je to asi o 20 minút dlhšie, než by sa patrilo, hlavne potácanie sa Temným lesom je naťahované a filmu by vôbec neuškodilo, keby sa kompletne vystrihli scény s trpaslíkmi), ale herci sú výborní, réžia suverénna a mierne ponurá fantasy atmosféra bezchybná. Po tej záplave detských fantasy osviežujúci dúšok. 7/10(19.6.2012)

  • TheDarKnig
    ***

    Snaha podobat se Pánu prstenů na jednu stranu chválihodná, no při absenci zajímavějšího a hlavně méně tupého scénáře a mytologického podhoubí to vyznívá naprázdno. Kristen neuráží, ale Sněhurku bych si typově představoval zcela jinak, Charlize je démonicky krásná, ale neměli se její postavě snažit vtlačit nějakou tragédii, to spolu s jejím koncem k celkovému konceptu zcela nesedí. Trpaslíci zbyteční a otravní, princ pramálo využitý, nejvíce jsem si tak užíval Thorův chraplák. Když přidám plusové body za snahu zasadit pohádku do opravdu temného, hnusného, špinavého světa a za efektní bitvy, a odeberu body za Johanku (včetně a hlavně za modlitbu ve vězení ??) a podivné a slepé zrcadlo, vychází mi pěkné tři. Má to ale potenciál a těším se na rozvíjení světa.(10.9.2012)

  • Botič
    ****

    Sympatický debut, který má duši a film, kde se hlavní postavy nebojí ušpinit. Snow White and the Huntsman mi svojí poetikou připomnělo spíš Scottovu Legendu šmrnclou Hvězdným prachem, než Gilliamovu Kletbu bratří Grimmů - jen namísto rohaté temnoty zde herecky vládne bílý žralok v podobě Charlize Theron, která je až trestuhodně upozaděná na úkor halucinogenních toulek temným lesem za zvuků hej hou, hej hou, ale pokaždé, když se zjeví je skvostně ďábelská. Sanders na své fantasy cestě sice párkrát zaškobrtl a místy je nekompromisní zásah střihačských nůžek silně znát, ale divák i přes to dostane všechno, co bylo naslibováno - a to se musí podporovat!(3.6.2012)

  • flanker.27
    **

    Brát za klad, že jsem čekal daleko horší břečku nejde brát na druhou stranu za klad. Zcela upřímně: Kristen je přímo tragická jak co do vzhledu, tak do herectví, v čemž jí zdatně sekunduje většina pěšců na šachovnici s čestnou výjimkou Charlize Theron, která si u mě notně zachraňuje reputaci po svým výstupu v Prometheovi a je jednou z mála světlých stránek útoku temnoty na diváka. Pokusy o temný vyznění, osudovost a vůbec dospělost jdou do kytek díky ořezanému prostředí, postavám a vztahům. Dialogy jsou nejtragičtější ze všeho, tak nevěrohodný a nepasující věty aby člověk pohledal, a čím více to má vyznít osudově, citově nebo motivačně, tím hůř. I přes to, že film má relativně slušnou délku, která by dávala dostatečný prostor k rozvinutí děje, prostředí i charakterů, je do příběhu implementováno přehršel nelogických zkratek. Například přesně víme, v který vesnici se Sněguračka objeví a hledáme jí tak, že neobklíčíme neprodyšně vesnici a neprohledáváme, ale prostě to zapálíme a schválně co to udělá. O náboru lučištníků do temný armády ani nemluvě, dyk se jim tam může přihlásit každý princ bojující za svobodu. Sněguračka si opatří hřebíček přesně na čas, koníčka má náhodou připravenýho hezky u žumpičky a tak dále. Něco z toho by se dalo odpustit v pohádce (rozhodně ne všechno), ale tohle se tváří jakože hrozně vážně a dospěle. Akční stránka je tragická, nepřehledná a zkratkovitá, i když na druhou stranu oceňuju, že mi Sněguračku nakonec coby Conana the Barbariana nenutěj a její akční vložka se omezí víceméně na "holka s holkou". No ale to nejhorší. Kde je kurva romantika? Aspoň trochu? Ne, to neni potřeba, dneska máme velký holky, co si s trůnem věděj rady samy, jsou nezávislý a uklízet po trpaslících už je nikdo nemůže nutit. Kdyby aspoň tohle bylo jak má, snad bych se slitoval a třetí hvězdu přihodil. Ale jeden pusanec od Thora to nezachrání, člověk tam ani trochu necejtí něco jako vřelej cit, něco, co by mu způsobilo radost, že nám ta holka eště bude chvíli žít. Kdepak, jestli alternativní Sněhurka, tak v podání Ivana Mládka. Update: A též Tristana, za což velice děkuji uživatelce Jezinka.Jezinka.(27.6.2012)

  • Gilmour93
    ***

    Kdy si současní autoři fantasy filmů uvědomí, že ke kvalitě (úspěchu se to bohužel netýká) není zapotřebí milión digitálních efektů, kopírování úspěšného či hvězdy z pochybných romancí, kterým jde hraní jak upírovi chytání bronzu v soláriu, nýbrž prostinká to věc zvaná Příběh.. Po proslovu Sněhurky z Arku k poddaným jsem utřel studený pot z čela a až k samému konci čekal jak na trní, komu bude patřit její srdce, klín i pokladnice. A ejhle! V této čarokrásné planosti šlo o milostný kosočtverec (ano, přesně ten, co si myslíte) a anemická princezna ve skutečnosti miluje bílého jelena, co mu z hlavy roste osika, neb pohled na něj jevil se láskou nejvíce naplněn. Ona zoofilie přece není tak hrozná a když se líbají mrtví, je pak dovoleno cokoliv. Ostatně, kdo ví, co jiného s ní Lovec dělal, když tam nebyla kamera.. Jinak krajně nesouhlasím s obviňováním zrcadla, že nemá vkus, že vlivem přehnané konzumace čističe Okena vidí rozmazaně či že by mělo navštívit očního lékaře. Vždyť ten gong z Indiana Jonese a Chrámu zkázy, co se při verdiktu mění na T-1000, nehodnotil krásu pouze vizuální, ale i tu nejdůležitější, po které se co svět světem stojí nejvíce prahne a touží - krásu vnitřní. Cha! A teď tu o Perníkové chaloupce…(16.10.2012)

  • - Spoiler: Ve scéně, kdy Sněhurka (Kristen Stewart) prchá lesem, je možné slyšet jako jeden ze zvuků i řev Vetřelce, známého ze stejnojmenného hororu. (Mandalorian)

  • - Dvouruční sekera, respektive sekeromotyka, kterou používá lovec (Chris Hemsworth), je dolabra, ženijní nástroj římských legionářů. Stejnou zbraň používá postava Mordreda (Jason Done) ve dvoudílném filmu Merlin (1998).
    (von_Kukuck)

  • - Jedná se o jednu z mála filmových verzí pohádky, kde nebyli do rolí trpaslíků obsazeni herci malého vzrůstu, nýbrž bylo využito speciální trikové techniky, díky níž se zdají herci mnohem menší než ve skutečnosti. Film si kvůli tomuto vysloužil vlnu kritiky ze strany malých lidí, jako je i herec Warwick Davis, který se nechal veřejně slyšet, že to je stejné, jako kdyby do rolí postav tmavé pleti přebarvovali bílé herce načerno. (Ajka1)