Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    **

    Dám len 40%, ale aby sme si rozumeli: na filme je (relatívne) vidieť, že stál dosť veľa peňazí. Niektoré zábery na hrad alebo strašidelný les sú fajn. Naprieč celým príbehom sa nesie v rámci možností pôsobivá pochmúrna/ponurá jesenná atmosféra. Herci nedokážu strhnúť, ale nemôžem povedať, že by som niektorým z nich bol znechutený. Celkovo ma ale film skoro vôbec nezaujal, mnohé zábery (panoramatické zábery na skupinku postavičiek putujúcu po horskom masíve) boli skopírované z Pána prsteňov (dokedy ešte!) a počítačové triky bez života. Príbeh ma nebavil – scény, ktoré sa držia rozprávky ma nudili lebo som ich dobre poznal a „nové“ scény, ktoré v rozprávke neboli, ma nenadchli.(21.2.2017)

  • Segrestor
    **

    Vcelku lze uznat, že se tvůrci docela přiblížili zdařilému převodu z pohádky na fantasy, ale to je tak zhruba všechno, co jsem jako amatérský kritik schopen uznat. Pravdou je, že si zde pomáhají vším možným, co lze vysledovat v jiných fantasy a historických filmech a vlastně i pohádkách. Takové berličky jim ale ty nohy nakonec spíše podkopávají. Úplnou dorážkou, úplnou chybou, co film naprosto deklasuje, je jedna velká nelogičnost, totiž zrcadlo pravdy, které lže jako Paroubek v Otázkách Václava Moravce. 1. Tvrdí, že královna je nejkrásnější na světě, přitom ve filmu najdeme mnohem hezčí bytosti. 2. Pak najednou z ničeho nic tvrdí, že nejhezčí je Sněhurka, která záhadným způsobem zkrásněla přes noc, byť byla držena v izolaci, hladovění a vůbec krutých podmínkách, to za a) a za b) ta, kterou ztvárnila Kristen Stewart, jež vypadá jako nějaký ušatý kluk se zuby jak králíček, navíc, přátelé, přiznejme si to, mírně šilhá! A pakliže ještě vezmeme tělo obstarožní Charlize Theron jako takové za vzor středověké krásy, ten půlčík Sněhurka ji prostě nepřekoná ani v nejmenším. To zrcadlo nám zkrátka lže. A filmaři též, chtějí-li nám nakukat, že děcko, které je drženo ve středověku mnoho let v naprosté izolaci, že se dokáže přes noc adaptovat a bez úhony přežít v drsné přírodě a v kruté době. Neslýchané. Ale k čertu s tím. Je to přece fantasy, to asi znamená, že představivosti se meze nekladou a hledejme krásu a mystično i tam, kde není. Třeba je to tím, že je obdařena nějakou tou tajemnou životodárnou mocí, to prý i zlepšuje myšlení… Lovec a partička trpajzlíků je něco, čemu měli dát tvůrci větší prostor spíše, než té prázdné igelitce z Lidlu Kristen Stewartové. Totiž, ten lovec se celou dobu tváří, jakoby se té Stewartové úplně štítil (a já se mu nedivím), že je z ní celej hin zkrátka nelze jen tak zahrát, to by snad nezvládl ani Rudolf Huršínský.(11.10.2012)

  • Traffic
    ***

    To nejzajímavější se ve Sněhurce a lovci odehrává v rovině genderu. Skrze Ravennu (až příliš krásná Charlize Theron) film zdůrazňuje největší ženskou zbraň a zároveň její největší trauma: dokonalý vzhled a strach po zestárnutí (a ztracení ceny). Ravenna je představena jako věčná poutnice svádějící mocné muže, kteří jsou pak bezbranní v jejím náručí připraveni o svůj majetek a život, přičemž Královna si trvanlivost svého statusu samozřejmě zajišťuje systematickým likvidováním konkurence. Sněhurka se sice oproti klasické pohádce ocitá v emancipovanější roli, ale tato má nakonec podobu maskulinního jednání - Sněhurka se stává vojevůdkyní armády v asexuálním brnění a ztrácí jakékoli atributy ženskosti. Film tedy prezentuje falešné dilema mezi ultimátní vnějškovou krásou a mužskou dominancí v ženském podání, přičemž zdravé vyjádření feminní sexuality jako by neznal.(2.10.2012)

  • Faidra
    **

    Pokud by měla Kristen v roli Sněhurky podat přesvědčivý herecký výkon, musela by strávit v kómatu po požití otrávené malvice celý film. Pokud chtěli tvůrci milostný trojúhelník, neměli geometrickým pravidlům navzdory udělat všechny úhly tupé. A pokud bych to chtěla já prohlásit za filmovou loupež století, neměl by se psát teprve rok 2012, ale pokud se Mayové nesekli, se vzpomínkou na políčko po políčku vykradené scény z Nekonečného příběhu, Legendy a Princezny Mononoke to slavnostně prohlašuji.(29.6.2012)

  • flanker.27
    **

    Brát za klad, že jsem čekal daleko horší břečku nejde brát na druhou stranu za klad. Zcela upřímně: Kristen je přímo tragická jak co do vzhledu, tak do herectví, v čemž jí zdatně sekunduje většina pěšců na šachovnici s čestnou výjimkou Charlize Theron, která si u mě notně zachraňuje reputaci po svým výstupu v Prometheovi a je jednou z mála světlých stránek útoku temnoty na diváka. Pokusy o temný vyznění, osudovost a vůbec dospělost jdou do kytek díky ořezanému prostředí, postavám a vztahům. Dialogy jsou nejtragičtější ze všeho, tak nevěrohodný a nepasující věty aby člověk pohledal, a čím více to má vyznít osudově, citově nebo motivačně, tím hůř. I přes to, že film má relativně slušnou délku, která by dávala dostatečný prostor k rozvinutí děje, prostředí i charakterů, je do příběhu implementováno přehršel nelogických zkratek. Například přesně víme, v který vesnici se Sněguračka objeví a hledáme jí tak, že neobklíčíme neprodyšně vesnici a neprohledáváme, ale prostě to zapálíme a schválně co to udělá. O náboru lučištníků do temný armády ani nemluvě, dyk se jim tam může přihlásit každý princ bojující za svobodu. Sněguračka si opatří hřebíček přesně na čas, koníčka má náhodou připravenýho hezky u žumpičky a tak dále. Něco z toho by se dalo odpustit v pohádce (rozhodně ne všechno), ale tohle se tváří jakože hrozně vážně a dospěle. Akční stránka je tragická, nepřehledná a zkratkovitá, i když na druhou stranu oceňuju, že mi Sněguračku nakonec coby Conana the Barbariana nenutěj a její akční vložka se omezí víceméně na "holka s holkou". No ale to nejhorší. Kde je kurva romantika? Aspoň trochu? Ne, to neni potřeba, dneska máme velký holky, co si s trůnem věděj rady samy, jsou nezávislý a uklízet po trpaslících už je nikdo nemůže nutit. Kdyby aspoň tohle bylo jak má, snad bych se slitoval a třetí hvězdu přihodil. Ale jeden pusanec od Thora to nezachrání, člověk tam ani trochu necejtí něco jako vřelej cit, něco, co by mu způsobilo radost, že nám ta holka eště bude chvíli žít. Kdepak, jestli alternativní Sněhurka, tak v podání Ivana Mládka. Update: A též Tristana, za což velice děkuji uživatelce Jezinka.Jezinka.(27.6.2012)

  • - Postavy sedmi trpaslíku jsou pojmenovány podle římských císařů: Ceasar, Tiberius, Konstantine, Claudius, Hadrianus, Traianus a Nero. (Tendo)

  • - Hrad, v ktorom bola väznená Snehulienka (Kristen Stewart) bol celý počítačovo vygenerovaný na ostrove Gateholm. (Greenpeacak)

  • - Sněhurčino (Kristen Stewart) setkání s bílým jelenem s velkým parožím je odkaz na film Princezna Mononoke (1997), kde podobný jelen představuje Ducha lesa. Malé bílé víly/skřítci jsou pak velmi podobní kodymům z téhož filmu, jejichž přítomnost dokazovala, že les je zdravý. (Plamen_Ignis)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace