Seriál AFÉRA zkoumá citové a psychologické důsledky mimomanželského vztahu Noaha Sollowaye a Alison Lockhartové, kteří se potkají v letovisku Montauk na Long Islandu. Noah je newyorský učitel a absolvent Williams College, který jednu knihu vydal a s obtížemi se snaží napsat další. Je šťastně ženatý a má čtyři děti, ale nenávidí svou závislost na bohatém tchánovi. Alison je mladá servírka, která se po náhlé smrti dítěte snaží dát znovu dohromady svůj život i manželství. Provokativní drama se odvíjí zvlášť z Noahova a Alisonina úhlu pohledu a k vyprávění příběhu používá subjektivně ovlivněné vzpomínky obou postav.(HBO Europe)
The Affair sleduje milenecký vzťah Noaha Sollowaya a Alison Bailey po ich stretnutí v malom prímorskom mestečku Montauk na Long Islande. Noah (Dominic West) pracuje v New Yorku ako učiteľ. Okrem toho je tiež spisovateľom; vyšla mu jedna kniha a teraz sa snaží o napísanie druhej. Je šťastne ženatým otcom štyroch detí, avšak ostáva odkázaný na bohatého svokra, ktorého nemá zrovna v láske. Alison (Ruth Wilson) je mladá čašníčka, ktorá sa snaží dať si dokopy svoj život aj manželstvo po tom, ako prišla tragicky o svojho syna. Keď sa ona a Noah stretnú, pokušenie na seba nenechá dlho čakať... Príbeh je rozprávaný oddelene z pohľadu Noaha a Alison.(nirvana91)
Dopracovala som sa k tomuto seriálu vďaka mojej obľúbenej herečke Ruth Wilson a musím napísať hneď na začiatku,že rozhodne idem sledovať aj ďalej. Prvý diel bol veľmi zaujímavý a sľubný, rozprávaný z dvoch rozdielnych uhlov pohľadu, trochu pripomínajúci úvod seriálu True detectiv, ale bez filozofických úvah. Som zvedavá ako tento príbeh rozvinú ďalej...(14.10.2014)
„Velký americký román" o problémech dospělých formou vyspělého seriálu, který dělá tolik věcí tak moc dobře, že těch několik málo věcí, které zase až tak dobře nedělá, bije do očí o to více. Předně je to zpočátku na jedno brdo (každý z úvodního tria dílů je sice sám o sobě skvělý, ale dohromady jsou tak stejné, až jsou takřka k nerozeznání a v důsledku toho kolovrátkové) a poté i onen "rašamon" přístup nespolehlivého vypravěče, který je tu spolu s postavami alfou i omegou všeho. Pracuje se s ním v zásadě neskonale rafinovaně, promyšleně do sebemenších detailů i přehledně, ale místy přeci jen i lacině. Jedna věc je, že každý sebe sama vidí vždy lépe než jak ho vidí ostatní a že si pamatuje události jinak, něco si přibarví, upraví, zapomene či zatají, ale zde jsou ty pohledy nejednou tak prvoplánově odlišné (a to i s ohledem na možnost, že oba záměrně ve všem podstatném lžou, aby odvedli pozornost), protože příliš okatě cpané divákovi do ksichtu. Paradoxně tak bývají zajímavější linie těch dvou, když nejsou spolu a ty neustálé „rozpory“ jejich verzí neodvádějí pozornost. A poté zádrhel největší; bizarní rozhodnutí udělat z živoucí reklamy na půvab zrzek a nositelky nejvíce sexy britského přízvuku Ruth Wilson obarvenou brunetu s tuctovým americkým dialektem, grrr... Ovšem jinak je to kromobyčejně dobře zahraná narativně hravá temná intimní vztahovka, která je bezkonkurenční, když je plně soustředěna čistě na postavy a dialogy. A naopak poněkud skřípe, když se snaží o budování "vychytralé" zápletky. Každopádně to má náboj i nápad a ani v aktuální tsunami kvalitních seriálů se to neztratí. | S1: 4/5 |(5.1.2015)
Ve skutečnosti dost jednoduchý až banální příběh manželských nevěr se zasutou a nezřetelnou kriminální zápletkou provázený spoustou nudných a stále se opakujících sexuálních scén. V závěru pak dochází v překotném spěchu k několika pointám. Nicméně profesně po všech stránkách od scénáře až po herce perfektně zvládnutý seriál. Další série lepší té první, zejména poslední dvě získávají jak na hloubce, tak na vynalézavosti.(2.9.2017)
1. SÉRIE (60 %): Námět se jeví dost slibně a seriál má určitě i svoje momenty, ale celkový dojem určitě není konzistentní. Ne každá dějová linka působí autenticky a výslech z policejní stanice vyloženě ruší budovanou atmosféru. Pomalé tempo by mi ani nevadilo, ale emoce jsem z této řady prostě spíš necítil. Zkusil jsem i první půlku druhé řady, ale táhne se to v podobném duchu, takže ve sledování už nepokračuju.(7.12.2020)
Výborně, tady totiž vzniká něco velkýho. Pilot se celkem nápadně maskuje za True Detective bez vražd (?), buranů a okultismu, míchnutej Modern Family bez mockumentary stylingu a Jayovic famílie, a já si troufám tvrdit, že se nám tu rýsuje dramatická špička podzimu.(13.10.2014)
evulienka3
Dopracovala som sa k tomuto seriálu vďaka mojej obľúbenej herečke Ruth Wilson a musím napísať hneď na začiatku,že rozhodne idem sledovať aj ďalej. Prvý diel bol veľmi zaujímavý a sľubný, rozprávaný z dvoch rozdielnych uhlov pohľadu, trochu pripomínajúci úvod seriálu True detectiv, ale bez filozofických úvah. Som zvedavá ako tento príbeh rozvinú ďalej...(14.10.2014)
DaViD´82
„Velký americký román" o problémech dospělých formou vyspělého seriálu, který dělá tolik věcí tak moc dobře, že těch několik málo věcí, které zase až tak dobře nedělá, bije do očí o to více. Předně je to zpočátku na jedno brdo (každý z úvodního tria dílů je sice sám o sobě skvělý, ale dohromady jsou tak stejné, až jsou takřka k nerozeznání a v důsledku toho kolovrátkové) a poté i onen "rašamon" přístup nespolehlivého vypravěče, který je tu spolu s postavami alfou i omegou všeho. Pracuje se s ním v zásadě neskonale rafinovaně, promyšleně do sebemenších detailů i přehledně, ale místy přeci jen i lacině. Jedna věc je, že každý sebe sama vidí vždy lépe než jak ho vidí ostatní a že si pamatuje události jinak, něco si přibarví, upraví, zapomene či zatají, ale zde jsou ty pohledy nejednou tak prvoplánově odlišné (a to i s ohledem na možnost, že oba záměrně ve všem podstatném lžou, aby odvedli pozornost), protože příliš okatě cpané divákovi do ksichtu. Paradoxně tak bývají zajímavější linie těch dvou, když nejsou spolu a ty neustálé „rozpory“ jejich verzí neodvádějí pozornost. A poté zádrhel největší; bizarní rozhodnutí udělat z živoucí reklamy na půvab zrzek a nositelky nejvíce sexy britského přízvuku Ruth Wilson obarvenou brunetu s tuctovým americkým dialektem, grrr... Ovšem jinak je to kromobyčejně dobře zahraná narativně hravá temná intimní vztahovka, která je bezkonkurenční, když je plně soustředěna čistě na postavy a dialogy. A naopak poněkud skřípe, když se snaží o budování "vychytralé" zápletky. Každopádně to má náboj i nápad a ani v aktuální tsunami kvalitních seriálů se to neztratí. | S1: 4/5 |(5.1.2015)
Aky
Ve skutečnosti dost jednoduchý až banální příběh manželských nevěr se zasutou a nezřetelnou kriminální zápletkou provázený spoustou nudných a stále se opakujících sexuálních scén. V závěru pak dochází v překotném spěchu k několika pointám. Nicméně profesně po všech stránkách od scénáře až po herce perfektně zvládnutý seriál. Další série lepší té první, zejména poslední dvě získávají jak na hloubce, tak na vynalézavosti.(2.9.2017)
Handle
1. SÉRIE (60 %): Námět se jeví dost slibně a seriál má určitě i svoje momenty, ale celkový dojem určitě není konzistentní. Ne každá dějová linka působí autenticky a výslech z policejní stanice vyloženě ruší budovanou atmosféru. Pomalé tempo by mi ani nevadilo, ale emoce jsem z této řady prostě spíš necítil. Zkusil jsem i první půlku druhé řady, ale táhne se to v podobném duchu, takže ve sledování už nepokračuju.(7.12.2020)
Davies182
Výborně, tady totiž vzniká něco velkýho. Pilot se celkem nápadně maskuje za True Detective bez vražd (?), buranů a okultismu, míchnutej Modern Family bez mockumentary stylingu a Jayovic famílie, a já si troufám tvrdit, že se nám tu rýsuje dramatická špička podzimu.(13.10.2014)