Reklama

Reklama

Oscar 2017

(TV pořad)
  • USA The 89th Annual Academy Awards (více)
Publicistický
USA, 2017, 209 min (Alternativní 90 min)

Režie:

Glenn Weiss

Scénář:

Billy Kimball, Jon Macks

Účinkují:

Jimmy Kimmel (moderátor), Javier Bardem, Leonardo DiCaprio, Jamie Dornan, Gael García Bernal, Dakota Johnson, Brie Larson, Kate McKinnon, (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Cena americké Akademie filmového umění a věd se udílí pravidelně od roku 1929. Slavnostní ceremoniál, který se každoročně koná v Dolby Theatre v Hollywoodu, bude poprvé uvádět moderátor, producent a komik Jimmy Kimmel. Z pražského studia diváky večerem provedou filmoví publicisté Tomáš Baldýnský, Saša Michailidis a František Fuka. Favoritem letošního 89. ročníku je filmový muzikál La La Land režiséra Damiena Chazella. Mezi dalšími nominovanými snímky jsou sci-fi Příchozí Denise VilleneuvaMoonlight Barryho JenkinseFences, jehož režie se ujal Denzel Washington, nebo drama Místo u moře Kennetha Lonergana. Šanci na ocenění hereckého výkonu mají také Casey Affleck, Denzel Washington, či Ryan Gosling mezi muži a Meryl Streep, Natalie Portman, nebo Emma Stone mezi ženami... V rámci slavnostního ceremoniálu živě zazní i pět nominovaných písní. Mezi interprety bude například Justin Timberlake s Can´t Stop the Feeling z filmu Trollové nebo po čtvrté nominovaný Sting s písní Empty Chair ze snímku Jim: The James Foley story. Ani v této kategorii nechybí nominace La La Landu, který je zastoupen hned dvěma písněmi – City of Stars a Audition (The Fools Who Dream). (Česká televize)

(více)

Recenze (95)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Od loňského rozčarování s Chrisem Rockem, který vynadal snad každému bílému ksichtu na téhle planetě jsme se přehoupsli do dalšího roku, abychom viděli, že akademici jsou zruční vlezdoprdelé. A aby tak uspokojili všechny, nacpali do roku 2016 tolik černých tváří, že prostě musel bejt někdo, aby onen výkon zvěčnil do podoby vyhrané oskarové nominace. A kdyby šlo v tomto ročníku jen o to, byl by tento ceremoniál ještě fajn. Takže postupně. Dát do nominací Fences je přesně to vlezdoprdelectví Denzelovi, o kterém mluvím. Nicméně uznávám, že Viola Oskara jako jediná černoška vyhrála naprosto oprávněně. Nerozumím ale filmu Moonlight, který vyhrál nejlepší film plus herce ve vedlejší roli. Osobně ho totiž vidím jako to nejhorší, co letošní Oskary nabídly. A ne jako jeden z nejhorších, ale jako opravdu ten nejhorší film, co měl jakoukoliv nominaci. A to je fakt divný. Na druhou stranu favorit La La Land posbíral taky dost nominací, kde hudba, Emma Stone a režisér vysloveně sedly. Škoda Ryana, protože ten si ho podle mě také zasloužil daleko víc, jak Casey Affleck. Podloudně jsem si ale říkal, že by přeci jen někdo z akademiků mohl překvapit a dát cenu někomu jinému než favoritovi. Třeba Jeff Bridges nebo Michael Shannon by si ocenění za svoje role vysloveně zasloužili. No jo, jenže co naplat. Akademici to letos vybrali takhle a kromě cen pro La La Land tu nebyl jediný výherce, který by mi vysloveně udělal radost a tak to musel alespoň zčásti zachraňovat Jimmy Kimmel, který měl sem tam opravdu dobré nápady a s autobusem a balónky to vysloveně zvládl. K tomu tenhle Oskar vtipem fakt nebyl špatnej. Závěrečný faux pas tomu vysloveně dodalo královskou korunu, ale co, i to se občas stane. Plus musím dodat, že český komentář na ČT2 letos super. Věcný a tak to má bejt. Díky. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Timberlakem slušně odstartovaný, ale ve výsledku spíše slabší ročník. Bez velkých překvapení (vyjma finálního faux pas), pamětihodných děkovaček nebo vtipů, které by tnuly opravdu hluboko. Kimmel dokázal pohotově reagovat na probíhající dění („Fake tans we love, but fake news...“ poté, co z pódia odešla bronzová Alicia Vikander, „Linus, we're so sorry about what happened in Sweden last week“ po děkovačce švédského kameramana), ale obligátní trolling Matta Damona si měl nechat do své talk show. Víc naopak mohl pogrilovat Trumpa, vůči němuž se neopomenul vymezit málokterý z oceněných. Když už tedy bylo leitmotivem večera anti-trumpovské boření zdí a sjednocování lidí různé rasy, pohlaví a třídní příslušnosti, přítomné i v děkovacích projevech tzv. social justice warriors, kteří chtěli akorát dát najevo, že stojí na té správné straně. Většina vtipů byla více či méně zdařilou variací na momenty z minulých ročníků (jídlo pro přítomné, interakce se sedícími celebritami), „nečekaná“ turistická exkurze byla sice milá, ale mohla být kratší. Stejně jako celý ceremoniál. ()

Reklama

Zeck 

všechny recenze uživatele

Před přenosem jsem si nepřál nic jiného než hlavní mužskou roli pro Afflecka a scénář pro Lonergana. "Místo u moře" zkrátka nemá v těchto dvou kategoriích konkurenci, která by se mu alespoň náznakem přiblížila. To se mi vyplnilo vrchovatě a přenos navíc příjemně ubíhal a především bavil, což byl šok, protože u předchozích ročníků se člověk doslova pronudil až do rána, aby mohl milostivě zhlédnout vítěze hlavní kategorie a konečně to vypnout. Když tentokrát před vyhlášením hlavní kategorie Kimmel zavtipkoval, že jsme přesně v polovině přenosu, vlastně by mi to vůbec nevadilo. Sám moderátor měl na kvalitě a zábavnosti pořadu největší zásluhy, především díky inovativním a zábavným nápadům a ač si neodpustil tisíckrát viděné špičkování s Damonem, zde to z nějakého důvodu opět zafungovalo. Stejně tak sarkasmus směrem k ostatním hercům, ačkoliv měl do ideálního Gervaise z Glóbů dost daleko. Posrané předávání poslední ceny, kdy dědek dostal špatnou obálku do ruky a pak to musel jít ještě sám trapně vysvětlovat špatně vyhlášeným vítězům a celému sálu (takže si všichni mysleli, že to posral on), tak v té chvíli mi bylo trapně snad úplně za všechny, ale na druhou stranu to perfektně podtrhlo zábavnost večera a ospravedlnilo fakt, že na to člověk od tak nekřesťanské hodiny čuměl až do konce. Mimochodem, Fuka-Baldýnský-Michailidis opět výborní. 80 % ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Letošní předávání oscarů bylo jiné než jsem kdy viděl, což bohužel není úplně dobře, ale začnu tím dobrým. Padání cukrovinek z nebe, věřím, že nenahraná návštěva turistů, vtipný a svěží moderátor, krásné ženy (Amy Adams, Charlize Theron ), hezké lala číslo. Poprvé jsou zcela na pochvalu i kluci ve studiu ČT, kteří se z většiny věnovali překládání a když už aplikovali vlastní invenci, byla přínosná a zajímavá. Překlady tweetů jsem jim fakt nezáviděl, takže to všechno je hodně dobrý. Bohužel tento ročník má i svůj velký černý stín a tím rozhodně není závěrečná fópa při vyhlašování i když trapas a amaterismus to je jistě slušný. To však není nic v porovnání se získaným nepříjemným pocitem, že tohle byla obyčejná fraška, že stačí aby černoši dostatečně křičeli a dostanou všechno. Co je na Moonlightu tak nadprůměrnýho, že ho činí nejlepším filmem roku ? Záběr, když 80% obrazové plochy zabírá voda? Zcelá opomenutá pasáž života, která je pro dospělý vývoj kluka naprosto zásadní ? Malé dítě formuje matka, zde si režisér netroufl na jedinou dramatickou scénu, ty dvě/tři minutovky + záverečná scéna, to snad nemůže myslet vážně. Vedení herců, kterým člověk nasype do huby kýbl slov namísto skutečně hraných scén. Kdepak Oscar, ale ustrašená odpověd na černošký řev o rasismu minulý rok. Mimochodem umíte si představit, že by letošní moderátor celý přenos urážel černý, tak jako minulý rok to převedl Rock na adresu bílých? A jestli je pravda, co říká kolegyně ELeanor05, tak černoši v Hollywoodu jsou zamindrakovaný rasisti až na půdu, opět jak píše kolegyně, zkuste si to představit opačně. Nejtrapnější Oscar v historii. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Do samého závěru nejlepší oscariáda, jakou jsem kdy viděl. Dvojice předávajících perfektně spárované, hluchá místa kompletně vymizela a moderátor střílí ostrými. Všechny Kimmelovy trademarky (od Guillerma přes strkanice s Mattem Damonem až po Mean Tweets) fungují dokonale, děkovačky se drží přesně mezi emocionálností a adekvátností a sošky dostávají zasloužení sympatičtí vítězové. Jenže pak přijde chvíle, kdy je tvůrcům jednoho z nejlepších filmů posledních let doslova vyrvána finální cena a je předána nejslabšímu nominovanému. A to nejen, že nechci už nikdy vidět, ale celý ultrapozitivní dojem z celého večera rázem hořkne. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (2)

  • Dvě minuty a 23 vteřin byl La La Land (2016) vítězem Oscara za nejlepší film. Děkovný proslov producentů ale museli přerušit, omluvit se, a vyhlásit skutečného vítěze; Moonlight (2016). Chybu provedl účetní PricewaterhouseCoopers. (Delock)

Reklama

Reklama