Kamera:
Asen ŠopovHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Pavla Beretová, Stanislav Majer, Karel Dobrý, Pavel Kříž, Štěpán Kozub, Lukáš Melník, Bořek Slezáček, Marek Taclík, Tomáš Bambušek, Roman Vojtek, Nela Boudová, Filip Čapka, Barbora Horčičková (více)VOD (1)
Epizody(13)
-
Krásné světlo (E01)
-
Kilometr pod zemí (E02)
-
Tichošlápek (E03)
-
Smrt v Tunisu (E04)
-
Pro nic za nic (E05)
-
17 vteřin (E06)
-
Rituál (E07)
-
Ohrožení (E08)
-
Kubelíkův případ (E09)
-
Kyselina (E10)
-
Všechny barvy léta (E11)
-
Konec tiskaře (E12)
-
Krvavý olej (E13)
Obsahy(1)
Hlavními postavami seriálu je dvojice zdánlivě velmi odlišných kriminalistů – Ema (Pavla Beretová) a Honza (Stanislav Majer). Ona je přímočará, racionální a soutěživá, on je výbušný, náladový a bere si vše osobně. Ema se rozhodne zúčastnit výběrového řízení na šéfa mordparty a k velkému údivu svých budoucích kolegů výběrové řízení vyhraje. Jediný vážný kandidát Honza je totiž vyšetřován za postřelení pachatele. Obtížná role matky a práce v oddělení vražd Emě připraví těžký začátek. Honza je jedním z těch, kteří novou šéfovou berou od začátku s rezervou. Nevadí mu, že ho přeskočil někdo jiný, ale že je to někdo, kdo na tu práci podle něj nemá. Během dalších případů se z nich stane dvojice, která se profesionálně doplňuje a postupně v sobě nachází dokonce možná víc než kolegiální náklonnost... Jednotlivé díly jsou inspirovány případy, které policie vyšetřovala na Ostravsku v průběhu několika uplynulých let. (Česká televize)
(více)Recenze (60)
Ostravská varianta je o stupeň lepší než ta předchozí plzeňská. Sešlo se tu i sympatičtější osazenstvo v čele s Pavlou Beretovou a občas jim to i dobře vzájemně fungovalo. Některé příběhy byly i zajímavé svým vyzněním, kdy na konci bylo divákovi až líto pachatele, který vlastně byl ke svému činu donucen bezvýchodnou situací. Většina ale byla spíše průměrnějších a našlo se i pár vyloženě zbytečných slabých dílů. A to je škoda. Stačilo by jen trochu víc zapracovat a mohl vzniknout sympatický kvalitní krimi seriál. Takhle je to jen velmi průměrné. ()
Diky bohu, dnes uz mohu rict, ze se jedna o prumerny cesky serial poslednich let. Uroven nasich serialu a zvlast tech kriminalnich se zvedla. Posledni dil ukazal, ze by to slo lepe treba uz od zacatku... Hodne nevyrovnany serial, treba zlocin v Karlove Studance mi prisel az detinsky. Potesila Beretova v hlavni roli, to je moc hezka herecka. Stejne tak Ostrava, ja myslim, ze krome jiz otupelych Prazanu, udela kazdemu mistnimu radost, kdyz vidi jit v serialu policajta stejnou cestou, jakou ja roky chodil treba na postu.-). ()
První díl jsem odpískal jako naprostou hovadinu, pak si ale jako kulisu pustil další a zjistil, že to je celkem snesitelné. Tedy na úroveň současné produkce detektivních seriálů ... Takže jsem dál sledoval jako oddychovku, bez velkých nároků a jako takové fungovalo. Pár případů dokonce i překvapilo vyústěním. Řemeslně dobře odvedená práce na všech úrovních, ale také nic, co by extrémně vybočovalo. ()
Zkurvení Čété čecháčci! To, že je Ostrava plná skvělých herců a oni si sem v rámci šetření nákladů natahají bandu pražských xichtů, aby se jim to prodražilo na ubytování a Sodexkách, přičemž Štěpo, nejtalentovanější našinec, který je do jednoho strčí do kapsy, tam hraje skoro celou dobu akorát tak kancelářský nábytek a parkové keře, je ještě jakž takž odpustitelné, protože kašpaři jsou vcelku sympatičtí a dokonce i hrají. Ale když ostravski organ, udajny ostravak jak cyp, pronese v přímém přenosu ke svému koorgánovi „Helééé, na týýý kauze se mně zdá něco fááákt podezřelýýýho …“ nebo vitkovicki morgoš vyplivne „výýýď, tak to, pyčo, vidím barevně a rozesílám poštou obálky s antraxem. I přes různé dialekty a přízvuky našich lůzrů a hnojů pořád existuje globální matrice spisovné češtiny, kterou ovšem kokotcentrický tvůrčí štáb zjevně pohrdal a dělal nám v Ostravě parodii na Případy cajzlovskýho voddělení! Tax tim fuckt běžte do pyče, buzeranti, anebo důrazně požaduji, aby v 55. řadě Kriminálky Invalidovna mluvil komisař Vosáhlo s inspektorkou Pražákovou minimálně takto: „Nečum na mě jak štajger do kurevni a dupej pendrekovať, pyčo, bo samo se to něvyřeši…“. A je to docela škoda. Až na to trestuhodné plýtvání Kozubem a nepochopitelné obsazení prkenného vychlastaného buzikálového džigola jako druhého našince je to jinak seroš zábavný, příjemně ubíhající a poměrně slušně napsaný, zdramatizovaný i porežírovaný. Hele, takže jako můj libovej patriotismus mi velí to jakoby kapku zdissit, páč mě z tý lyngvystyky jako fak místama vomejvalo, čyly hustě rymůvnu dvě a budu houpit, že to těm píčusům kucí vostravský teďkonc vrátěj ještě vostřejc! ()
Kdyby kriminálka Ostrava přišla před deseti lety, dal bych možná i pět hvězd, jenže dneska to je průměrná kriminálka, ke které se určitě nevrátím., nehledě na to, že některé díly jsou hooodně slabé. Silnou stránkou je určitě Ostrava a kvalitní ( mé oblíbené kromě Beretové ) obsazení, u kterého mne osobně překvapil maestro Kozub, který se v průběhu času stal z nejtrapnější postavy tou nejzajímavější. ()
Galerie (183)
Zajímavosti (34)
- Castingovou roli si v této epizodě střihl také pianista Melody Makers Ondřeje Havelky Miroslav Lacko. [Zdroj: fm.denik.cz] (me116)
- Scénka v závěru epizody, pád z motorky na kluzké dlažbě, nebyla ve scénáři. Jednalo se o skutečný pád a následnou improvizaci. Dle režiséra Hřebejka neměl pád naštěstí pro herce následky. (Van_Stajpen)
- Kromě Ostravy se natáčelo i v lázních Karlova Studánka, lázních Čeladná a dále pak v okolí Prahy, zejména na Kladensku. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (SONY_)
Reklama