poster

Schindlerův seznam

  • USA

    Schindler's List

  • Slovensko

    Schindlerov zoznam

Drama / Historický / Životopisný

USA, 1993, 195 min

Předloha:

Thomas Keneally (kniha)

Scénář:

Steven Zaillian

Hudba:

John Williams

Hrají:

Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes, Caroline Goodall, Embeth Davidtz, Götz Otto, Mark Ivanir, Andrzej Seweryn, Friedrich von Thun, Paweł Deląg, Henryk Bista, Wojciech Klata, Hans-Jörg Assmann, Ludger Pistor, Jochen Nickel, Stanisław Brejdygant, Olaf Lubaszenko, Joachim Paul Assböck, Alexander Held, Agnieszka Wagner, Erwin Leder, Bettina Kupfer, Maja Ostaszewska, Elina Löwensohn, Jerzy Nowak, Maria Peszek, Miri Fabian, Branko Lustig, Tadeusz Bradecki, August Schmölzer, Alexander Strobele, Jonathan Sagall, Ben Talar, Ruth Farhi, Maciej Kozłowski, Tadeusz Huk, Piotr Polk, Eugeniusz Priwieziencew, Beata Paluch, Jan Jurewicz, Marian Glinka, Agnieszka Krukówna, Edward Linde-Lubaszenko, Piotr Cyrwus, Wiesław Komasa, Maciej Kowalewski, Tomasz Dedek, Krzysztof Litwin, Ryszard Radwański, Hans-Michael Rehberg, Radosław Krzyżowski, Sławomir Holland, Haymon Maria Buttinger, Artus Maria Matthiessen, Ezra Dagan, Geno Lechner, Rami Heuberger, Michael Schiller, Martin Semmelrogge, Wilhelm Manske, Thomas Morris, Razia Israeli, Norbert Weisser, Grzegorz Kwas, Marta Bizoń, Grzegorz Damiecki, Daniel Del-Ponte, Peter Flechtner
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RHK
    *****

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších válečných filmů (z doby po r. 1900) - 100 Greatest Post 1900 War Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Jeden ze 100 nejlepších životopisných filmů - 100 Greatest Biography Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Podle mne nejlepší a nejlidštější Spielbergův snímek s famózním výkonem Liama Neesona v roli Oskara Schindlera. Trailer zde: http://www.youtube.com/watch?v=TAH3RTRlCHY a emotivní konec filmu zde: http://www.youtube.com/watch?v=lPHvLtitxug&NR=1&feature=fvwp(2.1.2009)

  • TheDarKnig
    *****

    Pianista ve srovnání se Schindlers list působí opravdu bídně, proto se nikdy nebudu tyto dva filmy snažit srovnávat. To jen tak na úvod a s vědomí, že sem i Pianistovi dal 5. Ovšem Spielbergův opus magnum prostě už asi nic nikdy nepřekoná, alespon ne v tomto "žánru". Příběh je opravdu dechberoucí, scény spielbergovsky vypilované (nejvíc, když nepočítám proslovy a dialogy hlavních postav, zaujala noční scéna po vyklizení ghetta - opravdu mrazivě dokonalé) a jsem opravdu rád, že se jednoho z nejkrásnějších příběhů o skutečně skutečných lidech ujal on. A do hlavní role dal Neesona. Ten prostě Schindlera hraje famozně, jeho postava a charakteristický hlas, který dodává opravdu hodně charismatu mu v tom velmi pomáhají. Kingsleyho postava nemá hlavní slovo, avšak jeho výkon je stále jako vždy velmi slušný. A o Amonovi toho bylo napsáno už tolik, že jen souhlasně kývnu nad tím, že Fiennes tehdy měl dostat oscara. Film trvá slušnou dobu, ale uběhne velmi rychle a.... prostě mně to stále dokola dostává. Tolik emocí, procítěnosti a krásy v protikladu s hrůzami holocaustu se jen tak nevidí. Liamova závěrečná tečka se může zdát někomu sentimentální a přehnaná, ale alespon Spielbergova Schindlera sem si zamiloval, at už byl opravdu jakýkoliv. Krása(10.1.2011)

  • Gilmour93
    ****

    „Stop! Vy tam vzadu..! Ano, vy tam v tom šedém mundúru vedle plotu z ostnatého drátu. Zase jste se podíval do kamery, kolikrát vám to ještě budu muset říkat. Sjedeme to znovu!“ Zdá se vám to cynické? To já ne, to Spielberg.. Oceňuji sice, že svůj honorář označil za krvavé peníze a věnoval je Shoah Foundation, ale moudrý člověk o těch hrůzách mluví, čte, píše, přednáší, nicméně "filmařské hrátky" s tímto extrémně citlivým tématem by měl odmítnout, protože tehdy taky člověk nedostal žádnou šanci na nový "záběr". Nemůžu si pomoct, ale mně to přijde spíše jako neuctivé ždímání emocí prostřednictvím těch, co si tím peklem prošli. Nehledě na to, že po polovině lidí, co cítili po Schindlerově seznamu pohnutí, zůstalo na novinách kolečko od hrnku s kávou na článku o genocidě v Rwandě nebo Srebrenici.. Myslím si, že úplně nejlepší by bylo, kdyby takové filmy nemusely vůbec vzniknout. Kdyby filmovým produktům o hrozných důsledcích nebyla vůbec zavdána historická příčina a film by jen zůstal tím, čím má být - iluzí. Bohužel ale nežijeme v dokonalém světě.. Žijeme s csfd, takže zpět k filmu. Tady není Spielbergovi absolutně co vytknout, obecně mi vadí jen ten výše zmíněný výběr tématu a chci být stoprocentně přesvědčen, že v tomto případě rozhodně nešlo o chladný kalkul s diváckými city, ale spíše o nějaký vnitřní pocit režisérovi povinnosti nebo dluhu. Z Fiennese s pupkem od Guinnessu v roli Amona Götha mi bylo občas na zvracení, ale to je asi pro Ralpha to nejlepší vysvědčení.(26.6.2009)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Schindlerův seznam byl očividně od začátku zamýšlen jako filmový pomník obětem holocaustu a musím přiznat, že jeho výpověď na mě v rámci podobné kinematografie zapůsobila zatím nejvíce. Totéž ale nemohu říci o filmu jako celku, křivdil bych Polanskiho Pianistovi (Polanski oproti Spielbergovi dokonce ghetto na vlastní kůži okusil) nebo třeba Georgeově Hotelu Rwanda. Spielbergův opus se do diváka zakousne nejpozději ve scéně likvidace Krakovského ghetta, což je těžce sugestivní, nemilosrdně dlouhá momentka a taky nejsilnější zbraň filmu. Spielberg se nedopouští žádné exhibice ohledně brutality, přesto toho kamera ukáže dost a slabší povahy budou mít namále už v polovině tříhodinové stopáže. Všichni hlavní herečtí představitelé hrají výborně, škoda, že jim scénář nedopřál bohatší charakterové základy. Tedy, u Fiennessova nácka to příliš nevadí, u Kingsleyho Itzhaka Sterna také ne, ale u Schindlera samotného bych prokreslenější profil uvítal. Bez něj působí závěrečná slova o životech, jež mohly být ještě spaseny, bezmála jako vykonstruovaný tah na branku průměrného Hollywoodského dojáku. Totéž by se dalo říci o závěrečném pokládání kamenů na Schindlerův hrob, ale to by bylo tentokrát poněkud nevhodné...(27.12.2009)

  • Karlos80
    ***

    Film podle skutečných událostí ale jinak strašná limonáda, přetáhlá dojemná hollywoodská pohádka, bajka, uměle vytvořená legenda, která neměla se skutečnou historickou realitou vůbec nic společného...Skutečný život narozdíl od Schindlerova seznamu nebyl tak černobílý a titulní hrdina rozhodně nebyl takový lidumil-spasitel jak se o něm tradovalo..Film byl natočený podle Keneallyho (*1935) stejnojmenného bestselleru. Schindler v tomto románu zachraňuje život 1200 Židům. Steven Spielberg si knihu vybírá jako předlohu pro svůj filmový opus ? činí tak zřejmě s nejlepšími úmysly, dokonce věnuje svůj honorář pamětníkům holocaustu. A jelikož oba umělci (spisovatel i židovský filmař) jsou ve svých oborech machři, uchvacují miliardy lidí. Toto ožehavé téma a jeho zpracování, jako téměř povinná nutnost pro Spilberga něco podobného konečně už také natočit, vždycky už zabere. Bylo to jen z vypočítavosti? Spilbergovi to bylo často podsouváno, těžko říct..Rozčarování z filmu však u některých lidí na sebe nedalo dlouho čekat..Všem nezasvěceným, naivkům, hlupákům, stačí si přečíst něco se zápisků Emilie Schindler (1907 ? 2001), Schindlerovi manželky, Davida M. Croweho profesora historie nebo od Jitky Gruntovové (*1945) a především její knihu "Oskar Schindler, legenda a fakta". Obrázek si už jistě udělá každý z nás, tím však nechci tento film (především po historické stránce a co se týče fakt) jen shazovat, po filmařské stránce se jistě jedná o vyjímečné dílo. Půlmiliardový výdělek jistě mluví za vše! Zajímavé komentáře: Gemini, Jack.Pott, flanker.27.(14.5.2006)

  • - Ve scéně, kdy se snaží rodina ukrýt zlato ve vlastním těle a používá ke spolknutí chleba, je použit novodobý chléb. Tento tvar nebyl za dob 2. světové války používán, ani nebyla používána bílá mouka. Chléb byl v Polsku v době, do které je snímek zasazen, čtyřhranný a tmavší. (Satalin)

  • - Oskar Schindler (Liam Neeson) používal vo filme automobil Horch 951 Pullman-Cabriolet by Gläser, ale v knihe to bol Adler limousine. (Raccoon.city)

  • - Aby si Spielberg odlehčil náladu, pouštěl si po práci vždy Show Jerryho Seinfelda (od r. 1990). (GreatestFan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace