poster

Schindlerův seznam

  • USA

    Schindler's List

  • Slovensko

    Schindlerov zoznam

Drama / Historický / Životopisný

USA, 1993, 195 min

Předloha:

Thomas Keneally (kniha)

Scénář:

Steven Zaillian

Hudba:

John Williams

Hrají:

Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes, Caroline Goodall, Embeth Davidtz, Götz Otto, Mark Ivanir, Andrzej Seweryn, Friedrich von Thun, Paweł Deląg, Henryk Bista, Wojciech Klata, Hans-Jörg Assmann, Ludger Pistor, Jochen Nickel, Stanisław Brejdygant, Olaf Lubaszenko, Joachim Paul Assböck, Alexander Held, Agnieszka Wagner, Erwin Leder, Bettina Kupfer, Maja Ostaszewska, Elina Löwensohn, Jerzy Nowak, Maria Peszek, Miri Fabian, Branko Lustig, Tadeusz Bradecki, August Schmölzer, Alexander Strobele, Jonathan Sagall, Ben Talar, Ruth Farhi, Maciej Kozłowski, Tadeusz Huk, Piotr Polk, Eugeniusz Priwieziencew, Beata Paluch, Jan Jurewicz, Marian Glinka, Agnieszka Krukówna, Edward Linde-Lubaszenko, Piotr Cyrwus, Wiesław Komasa, Maciej Kowalewski, Tomasz Dedek, Krzysztof Litwin, Ryszard Radwański, Hans-Michael Rehberg, Radosław Krzyżowski, Sławomir Holland, Haymon Maria Buttinger, Artus Maria Matthiessen, Ezra Dagan, Geno Lechner, Rami Heuberger, Michael Schiller, Martin Semmelrogge, Wilhelm Manske, Thomas Morris, Razia Israeli, Norbert Weisser, Grzegorz Kwas, Marta Bizoń, Grzegorz Damięcki, Daniel Del-Ponte, Peter Flechtner, Adam Siemion, Dieter Witting, Georges Kern
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    *****

    Pánové Spielberg, Neeson, Kingsley a hlavně Fiennes, který stvořil jednoho z nejlepších filmových hajzlů co jsem kdy měl možnost vidět. Skvělý syrový film. Asi nejlepší co jsem od Spelberga viděl. Zvlášť se mi tam líbily různé režijní vychytávky jako mistrně sestříhaná scéna s oslavou u Schindlera a mezitim Fieness mlátí tu svoji služku, a nebo skvělej nápad s holčičkou v červenejch šatech, takovéhle kombinování barev jsem od té doby viděl až v Sin City.(31.12.2005)

  • Madison
    *****

    Znižovať tomuto filmu hodnotenie len preto, že si - Spielberg udalosti trošičku prikrášlil a dodal im svojský pohľad, Schindlerovi čoby (vraj) nacistickej svini prilepšil charakter a Amona Goetheho, ktorý vôbec podľa niektorých užívateľov nebol až taký ,,zlý", vykreslil ako najväčšiu (nevynímajúc Hitlera) pseudohumanistickú beštiu - nepovažujem za adekvátne argumenty. Spielberg sa narodil preto, aby natočil toto výnimočné posolstvo, aby si 21.storočie aspoň približne vedelo predstaviť hrôzu rasovej nadradenosti. O to tu predsa ide - a toto bol najlepší spôsob, akým to Spielberg mohol ukázať. Áno, je to emocionálne, ale bavilo by tu snáď niekoho dívať sa vyše troch hodín na film bez srdca? O tom pochybujem. Williamsov soundtrack je nebesky povznášajúci, v depresívnych čiernych farbách bol nápad s dievčatkom v červených šatách priam vynikajúci a maličkým pripodobnením ľudskej krutosti a celkovo je filmársky tak zručne odprezentovaný, že nejde nepriasť blahom. Čo tam po emočných perličkách (strieľanie Goetheho v trenkách na väzňov, Schindlerov plač k záveru), keď tento film sprostredkoval to najdôležitejšie, čo mal - následky stroskotania ľudskej morálky a ducha. Film, na ktorý sa zle pozerá, pretože je ťažké uveriť, čoho sú ľudia schopní.(9.1.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Sterne, pokud tato továrna kdy vyrobí nábojnici skutečně vhodnou k střelbě, budu hrubě nespokojen." Sledovat tříhodinové černobílé drámo takřka bez známek jakéhokoli odlehčení, tak to skutečně není nic pro mne. Zvlášť, když to celé pojednává o týpkovi spokojeném s levnou pracovní silou, kterého se Spielberg rozhodl, v rámci nekompromisního tažení za Oscarem, obléct do oděvu svatého.(19.7.2011)

  • TheDarKnig
    *****

    Pianista ve srovnání se Schindlers list působí opravdu bídně, proto se nikdy nebudu tyto dva filmy snažit srovnávat. To jen tak na úvod a s vědomí, že sem i Pianistovi dal 5. Ovšem Spielbergův opus magnum prostě už asi nic nikdy nepřekoná, alespon ne v tomto "žánru". Příběh je opravdu dechberoucí, scény spielbergovsky vypilované (nejvíc, když nepočítám proslovy a dialogy hlavních postav, zaujala noční scéna po vyklizení ghetta - opravdu mrazivě dokonalé) a jsem opravdu rád, že se jednoho z nejkrásnějších příběhů o skutečně skutečných lidech ujal on. A do hlavní role dal Neesona. Ten prostě Schindlera hraje famozně, jeho postava a charakteristický hlas, který dodává opravdu hodně charismatu mu v tom velmi pomáhají. Kingsleyho postava nemá hlavní slovo, avšak jeho výkon je stále jako vždy velmi slušný. A o Amonovi toho bylo napsáno už tolik, že jen souhlasně kývnu nad tím, že Fiennes tehdy měl dostat oscara. Film trvá slušnou dobu, ale uběhne velmi rychle a.... prostě mně to stále dokola dostává. Tolik emocí, procítěnosti a krásy v protikladu s hrůzami holocaustu se jen tak nevidí. Liamova závěrečná tečka se může zdát někomu sentimentální a přehnaná, ale alespon Spielbergova Schindlera sem si zamiloval, at už byl opravdu jakýkoliv. Krása(10.1.2011)

  • Eddard
    *****

    Režie špičková. Scénář vyvažuje emocionální, morální i příběhovou linii na jedničku. Herecké výkony skvělé. Spielbergův diamant, jediný jeho film, kterého si bezezbytku vážím, i když i zde samozřejmě cítím jakýsi trošku umělý ústupek šťastnému konci a morálnímu poselství, ale v tomto případě rád přimhouřím očko. Je mi docela jedno jestli Oskar Schindler opravdu byl takový neskutečný lidumil, jestli jím byl zčásti, či jinak, jestli měl pro svůj čin úplně jiné důvody, nebo zda se jedná jak píše Pohrobek o pohádku. Spielberg ve svém Seznamu živí hlavně ten IDEÁL muže, který si uvědomí svou možnost zabránit strašlivému zlu a uvědoměním si této možnosti ji přetaví v morální kategorickou povinnost. A tohle poselství komunikuje bezezbytku skvěle. Filmu samozřejmě ohromně pomáhá Neesonovo charizma, Fiennesova démoničnost a Kingsleyho skromný minimalistický výkon... Celý film hýří hromadou formálních vychytávek, které podtrhují hrůzu vyprávěného příběhu. Dva příklady:1) Vyklizení gheta - SS komanda masakrují Židy, kteří se schovali v ghettu, jeden nacista sedne během akce za klavír a začne hrát Mozarta (!). Za jeho zády vidíme jenom záblesky střelby. Záběr z kamery snímající ghetto z kopce - v oknech po celém městě se v krátkých intervalech rozsvěcují a zhasínají okna. 2) Celý film je černobílý. Najednou nám však Spielberg ukazuje malou roztomilou holčičku v červeném kabátku. Během dvou minut se objeví asi v pěti scénách. Zhruba po půl hodině vidí Schindler jak kolem něj projíždí kára vezoucí zastřelené Židy ke kremaci. Jedno z dětí na sobě má zablácený červený kabátek. Že by chtěl Spielberg upozornit nato, že černobílých dokumentech nevnímáme lidi jako jednotlivce a stačí tak málo jako zvýraznění barvy oblečení, aby nám jich bylo líto? VELIKÉ DÍLO! 90%(7.7.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace