poster

Millerova křižovatka

  • USA

    Miller's Crossing

  • Slovensko

    Millerova križovatka

Drama / Krimi / Thriller

USA, 1990, 115 min

Komentáře uživatelů k filmu (306)

  • kagemush
    *****

    Nebýt bratrů Coenů (a jim několika málo podobným),už bych ani pro záplavu všech těch Ordinací v úplně růžových zahradách,Prci prci prci prcimprcampr prci prcičkách a Vopravdu vopravdovejch blondýnách,nevěděl jaký to je,když je parádní gangstrerka trošku říznuta noirem.(aneb ať žije Hammett a jeho Skleněný klíč,a drsná škola -samozřejmě)(11.4.2009)

  • Douglas
    *****

    Ten film jsem viděl snad tisíckrát a pokaždé jej miluji víc a víc.(2.8.2004)

  • Matty
    ****

    Perfektně vybalancovaný kus poučené filmařiny. Primárně na dialozích postavená, přesto strhující podívaná, která rysy klasických gangsterek zdůrazňuje až do extrémů budících smích. Právo usadit se natrvalo ve vaši paměti si nejhlasitěji nárokuje nádherně „přestřelená“ akční scéna s Albertem Finneyem, k dokonalosti ji chybí jenom hláška „Hasta la Vista, Baby!“. V centru dění celého filmu příznačně stojí muž, jenž se vlastní aktivitou blýskne teprve během posledních minut. Do té doby je víceméně pasivně unášen osudem, který (v podobě klobouku) bere pevně do rukou až ve chvíli, kdy již nikomu „nenáleží“. Dvojsečnost této svobody zrcadlí hořké zakončení linie s pomyslným otco-synovským vztahem (Leo a Tom) – otec opouští syna, nikoliv naopak. Millerova křižovatka, kde se komplikovaně, byť přehledně proplétají životní cesty většiny postav, je místem, přes nějž musí každý párkrát za život projít. Bratři Coenovi jej ve své nejlepší tradici ukryli do filmu o zločinu a přidali své charakteristické ingredience: zvratky, divná jména, ječící tlouštíky, dialogy o ničem a (přitom) o všem. Jako jejich fanoušek jsem maximálně spokojen, ale máte-li chuť na „něco jako Kmotr“, poohlédněte se raději jinde. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, dzej dzej, ScarPoul, UncleG(26.6.2010)

  • Malarkey
    **

    S Coeny to mám těžký. Buď se mi jejich film hodně líbí nebo se mi pro změnu vůbec nelíbí a umírám u něj šílenou hrůzou. Takže pokaždý, když do něčeho jdu, je to strašnej risk a já nikdy nevím, jak to s tím filmem dopadne. Posledně jsem od nich viděl film Barton Fink a ten neměl chybu. Pak Opravdovou kuráž, která taky nebyla špatná. Mezitím období jako filmy Tahle země není pro starý, Bratříčku kde jsi, Fargo mi zase ukázala, že dokážou těžce otrávit náladu a roznuděnýho člověka dohnat prakticky k šílenství. Každopádně jsem to zkusil a teď už vím, že Millerovu křižovatku už nikdy nechci vidět. Nápad by byl, ale v tomhle případě jsem se sám sebe ptal, proč na to těch 110 minut koukám, co od toho pořád čekám.(5.10.2011)

  • Djkoma
    ***

    Coenovce nemám zrovna v lásce, ale jejich filmy mě často zlákají. Millerova křižovatka je tomu další ukázkou. Prostředí, který mě zajímá stejně jako kvalitní herecké obsazení. Co to může zkazit? Asi jen polo-nudný příběh, u kterého jsem neustále čekal, kdy se rozjede a předvedeme ty poutavou a oslavovanou filmovou krásu. Nic nepřišlo. V porovnání s nedávno viděným Public Enemies opravdové ztělesnění nudy, režijní obyčejnosti a celkového nedostatku poutavých/excelentních momentů. Takže další nadhodnocení Coenovci odškrtnuti... PS: u filmu je zapsán pouze Joel jako režisér a možná by bylo dobré, psát pouze "credited" režiséry... aspoň tady u bratrů.(5.12.2009)

  • T2
    ***

    Rozpočet $14miliónovTržby USA $5,080,409Tržby Celosvetovo $8,200,000║ herecky dobré, má to miestami dobrú dravosť, či dramatický nádych, niekedy to príde ale rozvláčne takže ako celok to až tak nedostane aj keď pár dobrých momentov sa tu nájde /60%/(29.11.2009)

  • Marigold
    *****

    Coenovic odpověď na mob movies se nese v duchu jemné nadsázky, pekelného slangu, vtipných citací, výstřední akce a precizní studie hlavní postavy: antihrdiny a losera, který ale dokáže ze své nevýhody udělat přednost a geniálně manipulovat s hlavními hráči v prohibičním ringu. Gabriel Byrne předvádí mistrovskou kreaci, ve které se noirová žoviálnost mísí s temnotou mysli zločince. Panoptikum postav tradičně oslňuje barvami, dikcí i zapamatovatelnými ksichty. Je v tom kus parodie, kus ironie a kus osudovosti. Ústřední hudební motiv shrnuje vše podstatné. Miller´s Crossing je precizní snímek, dokonale promyšlený a vygradovaný ve velkém stylu.(17.2.2009)

  • Renton
    ***

    Scénář: Joel Coen, Ethan Coen .. Zakruť praseti uchem a ono začne kvičet… Pozvolně vyprávěný, ukecaný gangsterský snímek, hodně těžící z prostředí a pravidel třicátých let. Gabriel Byrne je výborný stejně jako pestrá paleta sekundantů, jež se opírají o opravdu brilantní dialogy, které mají šmrnc i humorný náboj. Technické zpracování je také výborné, pomalé jízdy kamerou či stylová hudba. Co však bere body je zauzlování příběhu resp. příliš snadné a na efekt dělané rozvazování těchto překážek. Tady by si snímek zasloužil drobet více vyhrát s okolnostmi - na Miller's Crossing se totiž zatraceně dobře dívá a pár minut navíc by jistě prospělo. 70%.(12.11.2007)

  • Radek99
    ****

    Filmy bratrů Coenů se vyznačují dvěma nepopiratelnými přednostmi - tou první je výsostná stylovost, tak patrná právě v Millerově křižovatce, v níž ovšem není úplně jasná hranice, která dělí epigonství a skládání pocty danému žánru od jeho parodování. S tím souvisí i druhá přednost tvorby bratrského dua, a totiž ona všudypřítomná nadsázka (vyjma jednoho jediného případu, totiž jejich filmové adaptace románu Tahle země není pro starý, kde by jakékoliv i stopové množství nadsázky udusilo esenci díla). Pro znevažující rastr se Coeni v tomto případě nerozhodli náhodou - mnoho základních děl hard-boiled žánru má už ve svém původním DNA obsažen zveličující prvek, vždyť třeba romány Raymonda Chandlera jsou psány v duchu nepřehlédnutelné nadsázky. Za nadsázkyplnou lze tedy označit i Millerovu křižovatku. A ona se tu tak kloubí vícerozměrnost ducha dramatu - tragédie si podává ruku s komedií. A právě osudový rozměr (geniální metafora s klouboukem unášeným větrem, jen to je lidský život) navozují bratři Coenovi ve svých filmech tak umně a rádi (vzpomeňme, jak s Jeffem Dude Lebowskim povívají poryvy osudu...Tom Reagan je vlastně tak trochu Lebowského dvojník, také jen stoicky klidný mlčky pozoruje, kam ho to osud naviguje, zásadní rozhodnutí učiní až v samém závěru. A žánrových souvislostí by se mezi oběma snímky jistě našlo víc.). Složit poctu právě noir filmům se navíc ukázalo jako velmi vizionářské, neboť neonoir detektivky slaví dnes velkou renesanci a jejich boom předznamenalo mimo jiných i sofistikované úsilí bratří v triku...(9.4.2014)

  • Superpero
    *****

    Poměrně neznámý film (aspoň pro mne) a přitom je to hotový klenot. Skvělá mafiánská atmosféra a jedna naprosto dokonalá akční scéna, když Albert Finney jde s Thompsonem a má kamennej ksicht jak terminátor. Všichni herci byli perfektní, ale nejlepší byl podle mě John Polito aka Johnny Caspar.(16.9.2007)

  • Shadwell
    ****

    Strnulá, nadpozemsky vznešená gangsterka takřka divadelních rozměrů. Film zbavený všech filmových průvodičů. Gabriel Byrne je cynický a ve své roli glosátora soutěží s Nicholsonem z Čínské čtvrti. Gabriel Byrne je bezcitný lhář… a film je úplně stejný.(17.10.2007)

  • Fr
    ****

    ,,A PAK ZASE BUDEME PŘÁTELÉ“.... /// Tohle není Leone. Ani Coppola. Coenové na to jdou (nečekaně?) jinak. PŘÁTELSTVÍ JE STAV MYSLI… a přátel není nikdy dost. Jedni maj prachy, druhý moc a občas se někomu zachce vlízt na naše teplý místo…Dialogy. Dialogy. Dialogy. Poetická přestřelka za doprovodu Danny Boy .. inu, každej dělá co umí, někdo i kámoše podrazí. Dialogy, dialogy a dialogy. Gangsterka, která ctí pravidla žánru i Coenovic naturelu a ve který zdánlivě nejde o víc než o moc. SAMÁ LEŽ A ŽÁDNÝ SRDCE. Mafiánskej film s trochou intrik, za který by se nemuseli stydět ani na dvorku Ludvíka XVI. Jen nevím, jestli tahle mazaná hra není příliš scénáristicky a filmově překombinovaná. Byť přehledně a srozumitelně. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Potrpím si na precizní filmařinu. 2.) Mám slabost pro gangsterský soundtracky. 3.) Thx za titule ,,Luk&Iva“ a ,,ThooR13“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ *(14.9.2012)

  • B!shop
    *****

    Jedna z nejlepsich gangsterek, jaka kdy byla natocena. Coeni skvele spojili mafianskej film, spoustu vybornejch hlasek, cernej humor a jejich nezamenitelnej styl. To vse za nadherne hudby, se skvelym scenarem a hlavne s perfektnim hereckym obsazenim, z kteryho me nejvic zaujali Finney, Polito a Turturro. Jeden z mych nejoblibenejsich filmu od Coenu. A je tu pravdepodobne nejlepsi akce s Thompsonem, co jsem kdy videl.(6.3.2005)

  • movie
    ****

    90% Trošku altmanovského odéru v první půlce. Druhá je pak doslova výtečná. Scénu, kdy se partička italů chystá zabít Lea, který je ovšem v nečekané formě, nikdy nezapomenu. A spoustu typického coenovského humoru také ne.(20.5.2010)

  • RHK
    ****

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Skvěle napsaná i zrežírovaná drsná noir gangsterka od bratrů Coenů. Příběh chytrolínského mafiánského poradce Toma Reagana (elegantní Gabriel Byrne, věčně mlácený a věčně sbírající si svůj klobouk), který řeší neshody mezi třemi mafiány na vlastní pěst chladnokrevným podstrkováním nesprávných informací na správná místa. Styl 30. let byl dokonalý, kamera boží, scény nejen na Millerově křižovatce v lesích braly dech. "Tohle učím všechny svoje lidi. Nakonec ho vždycky musíš střelit do mozku." Trailer: http://www.sms.cz/film/millerova_krizovatka/ukazka(5.10.2009)

  • emma53
    ****

    Klasická retro gangsterka se vším všudy co k tomu patří. A když je to navíc okořeněné špetkou černého humoru a výborně ztvárněnou postavou Toma v podání Gabriela Byrnea věřte, že se nebudete nudit. A to nesmím zapomenout na hudbu, která nešla přeslechnout a o kterou se postaral Carer Burwell. Ale stejně jsem si asi měla předtím toho Hammetta přečíst. A pánové, nezapomeňte na to, že: "Neexistuje nic hloupějšího, než chlap, který honí svůj klobouk."(11.9.2012)

  • H34D
    *****

    Scenáristický briliant, který ač možná nedosahuje noblesnosti Kmotra, či stylovosti Mafiánů, se stále řadí mezi přední a navíc trochu pozapomenuté mafiánské snímky. Bratři Coenové si hrají s postavami, jsou detailní a nevyzpytatelní, nejde však o kdovíjak velkolepé, nebo nedej bože násilné zvraty, divák jen prostě nemůže odhadnout následujicí děj. Millerova křižovatka pěkně vystihuje atmosféru 30. let, je velice chytrá a hlavně bohatá na dialogy až do takové míry, že po jednom zhlédnutí snad ani nelze film plně vstřebat, proto kdo se o to aspoň pokusil, nemůže říct, že se nudil. 10/10(29.11.2008)

  • Shit
    *****

    Gabriel Byrne je skvělej herec a tady to zase prokázal, ty jeho drsný odpovědi byly fakt geniální a jak se snažil každýho ovlivňovat, mást a vést tam kam chtěl bylo tak skvěle natočený a zahraný, že bych mu snad taky uvěřil a taky nebyl žádnej tuctovej drsňák, kterej každýho zmlátí a obsolutně mu nevadí, že jde na jistou smrt a to tenhle film posunulo někam jinam než jsou ostatní podobný gangsterky. Akce tam sice moc neni, ale ta která tam je neni vůbec k zahození a někdy to je jak má ve správný gangsterce být dost brutální a to ten nedostaek akce dokonale vynahradilo(11.6.2005)

  • xxmartinxx
    *****

    Co mají Coeni s tím kloboukem? No každopádně jeden z jejich nejsilnějších zářezů. Hodně poctivá gangsterka, kde se bráchové nepředvádějí, namísto toho vyprávějí pořádný příběh.(29.7.2012)

  • Tuxedo
    ****

    Brilantně napsaná, zahraná a natočená gangsterka, která ani vteřinu nenudí. Nejlepší film od Coenů.(8.8.2006)

  • Gilmour93
    *****

    „Up is down, black is white.“ Zhruba po deseti letech jsem si znovu střihnul nikam nespěchající gangsterský klenot bratří Coenů, opírající se o velmi chytrý scénář a originálně vzdávající hold literárnímu směru Hard-Boiled School Dashiella Hammetta, jehož romány Rudá žeň a Skleněný klíč z přelomu dvacátých a třicátých let minulého století je Millerova křižovatka inspirována. Coenové přispěli svým nezaměnitelným rukopisem jako stvořeným pro žánr noir a navíc se mohli tradičně spolehnout na bezchybné výkony celého hereckého ansámblu. Boxovací pytel Byrne, stojící jako dopravní policajt ve středu Miller´s Crossing a manipulující dopravou všemi směry, Femme Fatale Harden, přesouvající sexuálními dovednostmi gangsterům mozky do jiných částí těla a hlavně naivní irské kápo Albert Finney, řádící s Thompsonem o bezedném zásobníku jako John Matrix. Mezi zajímavostí patří bezesporu to, že pro roli Eddieho Dána byl původně zamýšlen Peter Stormare (postava by se pochopitelně jmenovala The Swede), či pár vteřin trvající štěk Sama Raimiho (policejní pistolník před Sons of Erin Club). Vždycky se snažím vložit citát z filmu, který by nejlépe charakterizoval jeho podstatu, či můj vztah k němu, ale dnes bude ten význam přesně opačný: „If I never see him again, it would be soon enough..“(28.7.2009)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16