Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    *****

    Marlon Brando - (Don Vito Corleone) +++ Al Pacino - (Michael Corleone) +++ James Caan - (Santino ´Sonny´ Corleone) +++ Robert Duvall - (Tom Hagen) +++ Diane Keaton - (Kay Adams) +++ Talia Shire - (Connie Corleone Rizzi) +++ Hudba: Nino Rota ___________ Tento film som videl naposledy asi pred 15-timi rokmi a vtedy som filmy vnimal trosku inak, preto bolo mojou povinnostou si pozriet toto majstrovske dielo opät. Teraz uz chapem, preco je tento film tak ocenovany a patri medzi najkvalitnejsi spomedzi mafianskych filmov. Myslim ze k hercom ako Marlon Brando alebo Al Pacino sa ani nemusim vyjadrovat, su to proste herecke legendy. Aj James Caan alebo Robert Duvall su skveli. Pri tomto filme som si obcas spomenul na komediu PROBER SI TO (1999), kde si akoze "consigliera" zahral Billy Crystal, ktory stihol kvoli tomuto slovu vyfackat Joea Viterelliho, pricom v Krstnom otcovi bolo hned na zaciatku aj pekne vysvetlene, kto to ten consigliere vlastne je a co je jeho ulohou. Nadherna a slavna hudba z Krstneho otca zacala az vo chvili, ked sa Al Pacino schovaval na Sicilii. Dnes sme uz vdaka obrovskemu poctu akcnych filmov na brutalne sceny zvyknuti, ale v 70-tych rokoch to museli byt urcite sokujuce a velmi drasticke sceny, ako napriklad strelba na Jamesa Caana. Genialna je aj scena krstenia a sucasne zabijania pri organovej hudbe, pricom krstene dieta bolo cerstvo narodenou dcerou rezisera Francisa Forda Coppolu Sofia. Teraz sa tesim na druhu cast, na ktoru som uz taktiez zabudol................. 10.10.2008(26.9.2006)

  • dobytek
    ***

    Zase tady vidim hodnocení přes 90% a nestačim se divit. Téměř 3-hodinová stopáž je sice varovnej signál, ale od filmu, kterej je v hodnocení na IMDB dokonce na 1. místě, jsem teda nečekal, že to bude až taková nuda. A obávám se, že i kdyby se vystříhaly všechny ty scény, kde banda Italů žere špagety a chlastá víno a další nudný pasáže, tak to stejně Scorseseho Mafiánům nebude sahat ani po kotníky. Kmotr je akorát další kultovní film, kterej mě nechal naprosto chladnym a na další díly ani nemam moc chuť.(3.6.2007)

  • Morien
    ***

    (1001) Film jsem viděla několikrát v domnění, že se na něj dívám poprvé. Mezi jednotlivými promítání jsem vždy zapomněla, že už jsem to viděla, a uvědomila jsem si to až někdy ke konci, umrtvena procesem sledování. Vlastně se tomu ani nedivím, protože jsem postupem času dospěla k tomu, že mafiánské filmy nejsou pro mě. Většinou jsou o penězích, moci a strachu ze smrti, což mě nezajímá. Postupem času jsem se naučila ocenit Alovu démonicky děsivou proměnu, která ale tkví pouze v čím dál víc vyprázdněné krutosti jeho pohledu. Na plátně ze všech individuálních postav tráví asi nejvíc času, ale přesto se k němu film/scénář/Coppola nechová jako k hlavní postavě. Mám problém s tím, že na to, jak je film celkově doslovný, tak v jeho psychologii dělá mlčenlivé skoky přes spoustu důležitých kroků, možná i důležitějších než ty, které jsou vidět. Brando mě zase tolik nehypnotizuje, jiné jeho spontánnější polohy mám raději. John Cazale se vyskytuje všeho všudy asi ve čtyřech scénách a kromě pozvání děvek na pokoj neudělá nic, z toho jsem byla zklamaná. S Diane Keaton se zametá jako s koštětem, což má souvislost s násilím páchaném na Pacinově lince. Takže bych kolem a kolem byla raději za sevřenější formát než pokus o epickou fresku. A záměrně/rouhačsky jsem použila slovo pokus, ano.(14.1.2013)

  • sud
    *****

    Po pravdě řečeno, měl jsem dost velký strach z toho, že mne bude "Kmotr" nudit. S tříhodinovýma stopážema sice problémy nemám, ale když jsem četl o tom, že by se příběh dal shrnout do tří vět a první půlhodina je akorát svatba, zmocnily se mne obavy. Teď mohu říct, chvála bohu, zbytečně! "Kmotr" je totiž jeden z nemnoha filmů, které bych mohl sledovat celou věčnost. Přes svých 170 minut nemá jedinou nudnou chvilku a neustále dokáže něčím překvapit a zaujmout. První půlhodinu se sice odbývá svatba, je ovšem prostříhaná s návštěvami zvaných i právě zrovna celkem nezvaných hostů dona Corleona. A příběh by se možná dal shrnout do tří vět, ovšem za podpory nádherných obrázků a silných dialogů výtečně napsaných postav v podání jedněch z nejlepších herců, to člověku ani nepřijde. Marlon Brando na svoji životní roli čekal dlouho. I kdyby se ve všech svých "předkmotrovských" i "pokmotrovských" rolích mohl přetrhnout, u většiny diváků bude navždy don Vito Corleone, hlava rodiny, kterému respekt přímo sálá z očí. Al Pacino ještě celkem chlapecky naivní přerůstá v druhé polovině v předobraz svého otce, čili přesně v to, čemu se do té doby vyhýbal. James Caan opravdu působí jako největší bouchač a ranař rodiny, muž, v jehož blízkosti se člověk může cíti bezpečně (pokud na něho nezaútočí :-)). Robert Duvall se ukázal coby elegantní a uhlazený Tom Hagen zřejmě také v životní roli a Diane Keaton je prostě k sežrání. Díky nádhernému vyprávěcímu tempu a (svým způsobem) sympatickým postavám jsem se dokázal přenést do období, kdy byla válka na spadnutí, fandit celé rodině a hnusným krysám Carlovi a Turkovi přát co nejbídnější konec. Závěrečná pointa je elegantně jednoduchá a právě ve své jednoduchosti o to údernější. "Kmotr" vtrhl do Hollywoodské kinematografie jako uragán a zapříčinil, že film už nebyl takový jako dřív. Dodnes můžeme filmovou epochu dělit jako na tu před "Kmotrem" a po "Kmotrovi". 100%.(17.3.2009)

  • FlyBoy
    *****

    Majstrovské dielo. Kto miluje mafiánsku tematiku tak ako ja, myslím že sa zhodneme ak napíšem, že ide o jeden z najlepších snímkov všetkých čias v tomto žánri. Všetko do detailu precízne spracované, veľmi presvedčivé a bohužiaľ pre niektorých ťažko pochopiteľné. Tradície, zvyky a neľútostné pravidlá obklopujú tento svet zo všetkých strán. Udržanie si postavenia a cesta za mocou nie je ľahká. Zradca nemá nárok. Excelentnú dvojicu Marlon Brando/Al Pacino na vysokej úrovni dopĺňajú aj ostatní herci. Nezabudnuteľné-film, ktorý sa (aj so svojimi "bratmi") stal klasikou a je pre mňa nesmrteľný.(6.2.2009)

  • - Roli Kay Adams odmítla Ali MacGraw. (Epistemolog)

  • - Väčšina recenzií na film bola pozitívna. Niektorí kritici mu však vyčítali nadmernú dĺžku a Stanley Kaufman z The New Republic dokonca prehlásil: Brandovi vypchali líca pudingom a začiernili mu zuby. Rozpráva zachrípnutým hlasom a strnulo sa pohybuje. Toto oslavujú ako úžasné herectvo. Aký herec, taký film, kľúčovým pojmom je inflácia.“ (Dado)

  • - Jako mafiánské sídlo Vita Coleoneho (Marlon Brando) posloužila kamenná vila s pěti ložnicemi a čtyřmi koupelnami postavená v roce 1930 na newyorském Staten Islandu. Majitelé s natáčením souhlasili za novou střechu. Od listopadu 2014 byla nemovitost k prodeji za 2,9 miliónů dolarů (cca 71,6 mil. Kč), majitelé však nakonec nabídku stáhli. (peetriss)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace