Reklama

Reklama

Čtyři renomovaní hollywoodští režiséři vyprávějí různé hororové či sci-fi příběhy a prozkoumávají tak prostor za hranicí reality ve své vlastní verzi klasických příběhů z kultovního seriálu Roda Serlinga.
 Čtyři hororové či sci-fi příběhy natočené čtyřmi slavnými režiséry, zpracované na motivy populární televizní série Roda Serlinga, navíc okořeněné vtipným prologem a epilogem. V prvním příběhu se setkáme s velkohubým byznysmanem, jenž z duše nenávidí židy, černochy i asiaty. Ten je jednoho večera nevysvětlitelným způsobem transportován zpět do roku 1940, kde je ve Francii pronásledován Nacisty. O deset let později se ocitá coby afro-američan uprostřed shromáždění Ku Klux Klanu a nakonec se objeví v šedesátých letech jako Vietnamec ve Vietnamu. Ve druhém příběhu přijíždí starý muž do domova důchodců a záhadně způsobí, že přání tamních obyvatel se stávají skutečností - pomocí nějakého podivného kouzla je reinkarnuje do jejich mladších já. Ve třetím příběhu mladá žena sveze záhadného desetiletého chlapce domů, ovšem uvízne s několika dalšími lidmi v alternativní realitě, kterou chlapec vytvořil ve své fantazii. Čtvrtý příběh sleduje cestujícího v letadle, který vidí podivné stvoření na křídle, jenž se snaží letadlo zničit. Nikdo mu však nevěří. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (68)

cariada 

všechny recenze uživatele

Předem to nejsou čtyři ,ale pět příběhů ten úvod v autě se dá rovněž považovat za jednu z povídek. To nejhezčí přichází hned na úvod, kdy rasista je vtržen všude tam, kde někoho předtím slovně napadl. Škoda, že tohle tvůrci nerozvynuli do celovečerní podoby to se mě moc zamlouvalo. Další v důchodáku bez nápadu a plná nudy. Pak s malým chlapcem co všechno může taky celkem šlo, ale už to bylo dost nedotažený. A na závěr scéna v letadle byla až moc pitomá, aby se dala brát vážně. Tak že jako celek slabý průměr. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Úvod s Danem Aykroydem a Albertem Brooksem vás krásně navnadí na další příběhy. Hned ten první (v režii Johna Landise, stejně jako prolog) je velmi příhodný. "Pravý" Američan v něm viní Židy, černochy a asijce z úpadku Ameriky a dostane se mu pořádné lekce. Dostane se totiž do různých časových dimenzí a zažije, jaké to je být utlačován. A dobře to pro něj nedopadne. Druhý segment režírovaný Stevenem Spielbergem se odehrává v domově důchodců, kde má každý skleslou náladu. Ale to se brzy změní. Nový rezident, pan Bloom, s sebou přinese nový život a všichni se na chvíli stanou opět dětmi. V třetím (a mém nejoblíbenějším) segmentu je poznat rukopis režiséra Gremlins, Joe Dantea. Mladá učitelka se stěhuje do města a hned první setkání s místními ji zavede do domu, kde není vše v pořádku. Tahle rodinka je zvláštní. George Miller dostal na starost režii čtvrtého segmentu, ve kterém se cestující v letadle ne a ne uklidnit a vypadá to, že vše hraje pro to, aby měl z letu pořádný strach. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Titul "Zóna súmraku" (Twilight Zone: The Movie) je kolekcia štyroch krátkych poviedok. Každú z nich natočil iný režisér. Prvý príbeh je z dielne Johna Landisa, druhý zrežíroval Steven Spielberg, pod tretím je podpísaný Joe Dante a posledná epizóda vznikla pod režisérskou taktovkou George Millera. Sú to zvučné mená, skúsení profesionáli, ktorí už mali niečo za sebou. Preto som očakával, že sa budem výborne baviť. Ale nezačalo sa to dobre. Úvodný epilóg bol zdĺhavý a otravný. Prvý príbeh o zarputilom rasistovi, ktorý sa zacyklil v čase, bola hlúposť. A ani nasledujúca story o omladnutých dôchodcoch ma veru neoslovila. Našťastie pri treťom príbehu o malom ukrutnom faganovi, čo vťahuje ľudí do svojho fantasmagorického sveta, som sa začal zabávať. No a na konečné tri hviezdičky to celé napokon vytiahla veľmi podarená štvrtá epizóda o nočnom lete plnom hrôzy. *** ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Přestože fragmenty povídkového filmu poskládali režisérři velkých jmen, ani jednomu se nepodařilo natočit nic, co by člověku uvízlo v paměti jako některé epizody původního seriálu. A to měli k dobru několik dekád a mnohem větší rozpočet. Pozornost si zaslouží snad jen prolog a poslední Millerova povídka, i když i ta by šla natočit zajímavěji. Repríza po letech byla zkrátka zklamáním. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct (a vlastně ani nechci), ale mně to k tomu Halloweenu fakt sedlo. Je sice pravda, že Spielbergova část z důchoďáku je sentimentální až na půdu a hodila by se spíš do televizního Věřte - nevěřte (případně Krajních mezí), ale ostatní povídky už spolehlivě plní roli, jakou byste od fantasy/hororové antologie čekali. Ta o rasové nesnášenlivosti je dokonale naučná a v závěru poměrně drsná, ta od Danteho je zase sympaticky ulítlá a obsahuje pěkné loutky. No a ta poslední, v níž "paranoidní" pasažér vyšiluje v letadle kvůli monstru na křídle, je zase hereckým koncertem Johna Lithgowa, a možná jí budete znát jako parodii v jednom z čarodějnických dílů Simpsonů. Zkrátka fajn bonbónek od známých tvůrců. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (9)

  • Film sa napriek tragédii podarilo dokončiť, ale tieň úmrtia troch ľudí nad ním zostal. Režisér John Landis celú udalosť prežíval najťažšie, keďže nešťastie sa stalo práve počas "jeho" príbehu. Psychicky sa zrútil, bral antidepresíva a celá udalosť sa negatívne podpísala na jeho kariére. (Zdroj: sme.sk)
  • Zmínka o poručíkovi Neidermeyerovi je odkazem na film Animal House (1978), který také režíroval John Landis. (Chatterer)
  • Ve filmu si zahrál malou roli i producent Frank Marshall. (Chatterer)

Reklama

Reklama