poster

Bojovník

  • USA

    Southpaw

  • Slovensko

    Bojovník

  • Austrálie

    Southpaw

  • Velká Británie

    Southpaw

Drama / Sportovní

USA / Hong Kong, 2015, 124 min

Komentáře uživatelů k filmu (654)

  • lillien
    ***

    Byla jsem zdejší uživatelskou hvězdou dotázána, proč jsem, kurva, ještě nenapsala koment k Bojovníkovi. Moje odpověď: Nevím, zatím se mi nechtělo, ono taky není moc o čem psát. Hezky natočený, koukatelný, ale ten scénář mi přišel dost béčkovej, prostě takovej Over the top 2015, tyhle filmy nepotřebujou komenty. Chvilku se tam člověk seznamuje s postavou, kolík pak něco posere, pak se nakopne, pak trénuje a pak vyhraje. Žádná velká mystika:). Tři a půl, ať nežeru.(23.9.2015)

  • verbal
    ****

    Rutinně natočená směska všemožných boxerských klišé a pouťových rodinných hodnot, plná velmi solidních otřesů prázdných lebečních dutin agresivních, vypatlaných lopat, která podobně jako Roky Brambora rozhodně nikterak neurazí. Naopak. Naprostým klenotem celého filmu je zhruba čtyřicátá minuta, kdy traumatizovaný trenér Les Bílober, sveřepě bojující se svými vnitřními démony, s vševědoucím pohledem retardované poloopice ukázal na svou pěst a krutohustě zamentoroval: „Box není o tom, co máš tady!“. Načež si zaťukal na hlavu: „Je to o tom, co máš tady! Box je úplně jako šachy!!!“. Ihned mi kdovíproč naskočila představa, jak vysolárkováný, pokérovaný portorikánský vymaštěnec v trenkách brutálně rozbíjí na charitativním šachovém turnaji mongoloidních dětí držku sýrově bílému Karpovovi ve špatně padnoucím obleku poté, co mu Anatolij dal ponižující mat druhým tahem, protože si náš milý, spravedlivě rozzlobený šachující rohovník patrně „yntelechtuálním omylem“ rozestavěl před otevřením pěšce do rohů a na kostce mu navíc ne a ne padnout šestka. Dusivý smích mě nepřešel až do konce filmu, tudíž tomu prostě musím přichechtat jednu nad průměr za prodloužení života. Nedá mi to vás závěrem ukrutně nepoučit, a tudíž se dnes loučím nezpochybnitelným moudrem roku, přesně dle výše uvedené obskurní logiky: „Astrofyzika je úplně jako kopání kanálů!“.(7.9.2015)

  • Matty
    ***

    Debutující scenárista Kurt Sutter dává originalitě hned v prvním kole tvrdé K.O. (Vše podstatné je vlastně prozrazeno již v úvodních titulcích, z nichž není těžké odtušit, že Whitakerovi připadne důležitější role než Rachel McAdams, pročež jen čekáte, kdy se objeví na scéně a zda doopravdy bude hrát tu roli, která by mu logicky měla připadnout.) Po úvodním dějovém zvratu, který je prozrazen v traileru, následuje učebnicový příběh o vykoupení a druhé šanci. Protagonista musí nejprve padnout na dno, aby se mohl znovu postavit na nohy, najít vnitřní rovnováhu a utkat se s antagonistou. Dílčí úspěchy ve sportovní linii jsou tlumeny neúspěchy v linii vztahové (odcizující se dcera), takže hrdina má stále co řešit a divák je stále „zaháčkován“. Od prvního Rockyho se Bojovník liší pouze tím, že vzestup boxera, který nebojuje o srdce své milé, ale o důvěru dcery, začíná až poté, co se z bohatého stane chudým. Jestli tím chtěl Sutter, jenž sám pochází z chudé rodiny, sdělit, že opravdoví boxeři nebojují kvůli slávě, ale z lásky ke sportu, není jednoznačné. Billy se totiž očividně nehodlá spokojit s tím, že by měl po zbytek života trénovat kluky z chudinských čtvrtí. Stejně málo kritický je film vůči sebedestruktivní povaze bojových sportů (nejen ve srovnání se Zuřícím býkem nebo nedávným Honem na lišku). Zápasy jsou sice díky reportážně dotěrné kameře a naturalistickému herectví Jakea Gyllenhaala nepříjemně kontaktní, ale ve výsledku přinášejí hlavně katarzi, nikoliv bolest. Aneb jednou bojovník, navždy bojovník. Plně chápu a uznávám existenci podobných sebeaktualizačních a sebepotvrzujících melodramat, zvlášť když nejsou urážlivě hloupá a řemeslně ani vypravěčsky jim nelze nic moc vytknout, zároveň si ale říkám, k čemu jinému je v dlouhodobější perspektivě dobrá další variace téhož tématu a téhož schématu, než k tomu, aby pár hercům vynesla nominaci na Oscara. Zvlášť u odměřeného Whitakera, který začíná hrát podobná zosobnění stáří a moudrosti jako Clint Eastwood (jehož Million Dollar Baby nabízí mnohem méně samoúčelný dějový zvrat), by mi ani nevadilo, kdyby nezůstalo jen u nominace. Gyllenhaal se o nějakou cenu chvílemi snaží až moc. Jako ostatně celý film. 60%(22.7.2015)

  • Malarkey
    **

    Nalákal mě Gyllenhaal, ale obával jsem se režiséra. Antoine Fuqua točí dobré filmy po technické stránce. Takže akce se většinou vysloveně podaří. Horší je to ale s emocemi, dialogy a celkově se všemi ostatními scénami, kde akce není. Takže s většinou filmu. To Antoine vysloveně nezvládá a v Bojovníkovi jsem myslel, že to nedokoukám a padnu za vlast. Tak brutálně nudnej a zbytečnej film jsem dlouho neviděl. Boxérských dramat jsme tu měli už požehnaně a snad každý bylo lepší, než právě Bojovník.(15.9.2015)

  • Enšpígl
    **

    Až se bude psát knížka 1001 filmů, které nemusíte vidět, tak Bojovník bude na první stránce.(22.7.2015)

  • T2
    **

    Rozpočet $30miliónovTržby USA $51,318,522Tržby Celosvetovo $69,779,509Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ režisér Antoine Fuqua a vážna téma je vždy dosť problém, toto nie je jeho parketa, on by mal ostať len pri svojich akčných bijákoch, tam mu to sedí, boxerský príbeh čo ponúka je len povrchne lízla látka, ktorá nič zvláštne okrem akejsi pachute neprináša, nesúrodí dej a zlý strih tomu o nič viac nepomáha, herecky sa tu tento krát ani až tak nenašiel v danej zdecimovanej úlohe Jake Gyllenhaal a to nie že by sa nesnažil ale keď to nejde tak to nejde, ten mal za posledné roky za sebou celkom vydarenú šnúru filmov, škoda tento krát to nevyšlo, v priamej konkurencii z inými tématickými filmami o boxe ktorých je už sakra moc tých vydarených, tento počin nemá šancu /videl v kine: 40%/(29.7.2015)

  • Radek99
    **

    Sentimentální boxerské drama rozředěné ,,rodinným" filmem, navíc plné schematismů a žánrových klišé dodávající filmu punc mimořádné nezáživnosti. Kdysi velmi kvalitní režisér Antoine Fuqua se s výzvou boxerského dramatu nepopasoval se ctí a po syrovosti jeho někdejšího kultovního Training Day už není ani památky. Hlavní problém je ovšem v doslova podpásovém výkonu debutujícího scénáristy Kurta Suttera, který umělecky zapadl do melodramatických mokřad a nechal v nich utopit sebe, příběh i diváky. Jediným světlým bodem je tak herecký výkon Jakea Gyllenhaala a hlavně přerod jeho fyzické stránky - zatímco ve Slídilovi zhubl kvůli roli psychopatického bulvárního novináře několik desítek kilo, pouhý rok poté disponuje skutečně úctyhodnou muskulaturou, na kterou je radost se podívat...připomíná tak třeba Edwarda Nortona před a při natáčení jeho legendárního Kultu hákového kříže...ta proměna vyzáblého kloučka v nabušeného boxera za pouhopouhý rok je neuvěřitelná...(24.5.2016)

  • DaViD´82
    ***

    Aneb když jsou herec a režisér každý na zcela jiné kvalitativní vlně. Zatímco Gyllenhaal "oscarově" hraje jak o život, tak Fuqua rutině točí prostě jen další spotřební verzi tisíckrát viděného boxerského echt béčkového melodramatu, ve kterém jsou snad veškerá žánrová klišé; akorát mnohdy v nefunkčním provedení. Také to má zvláštní tendenci uvadat, jelikož to začne tou zdaleka nejlepší scénou a pak už to jde od desíti k pěti; speciálně pak po pádu na dno, kdy se ke slovu dostává prozření těch pravých hodnot a návrat na výsluní. Je svým způsobem smutné, když úvodní zápas má drajv, energii i náboj a finální kde nic, tu nic. Drží to pohromadě jen díky Gyllenhaalovi, ale jak jsem již zmínil, tak tady jeho vynikající "rozervaný" výkon působí téměř až nepatřičně.(22.7.2015)

  • Superpero
    ***

    Gyllenhaal je super. Fakt jsem žral, když si nechal rozbíjet držku, aby se následně přepnul do berserkr módu a soupeře totálně zničil. Jenže pak to začne být podezřele dlouho smutné. Dcera, která ho celý film zbožňuje ho začne na povel scénáristy nesnášet a chovat se, jako fakt zlý dítě. Tvůrci jdou dokonce, tak daleko, že násilně přimíchají instantní zápletku o smrti malého černocha, z tělocvičny, kterého nám má být líto, když jsem ho předtím viděli asi minutu čistého času. Celé to směřuje k finálnímu fightu, na který jsem se moc těšil. A ten tvůrci odflákli. Totálně bez katarze a pocitu zadostiučinění. Což je průser. Chci říznou hudbu a zpomalený záběry na krvavý držky. Prostě kdyby si to ponechalo energii z úvodního zápasu bylo by to o mnoho lepší.(1.3.2016)

  • hirnlego
    **

    Vždycky je vtipný, když někdo dá peníze a režisérskou stoličku dítěti. Vlastně neni.(29.4.2017)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Weinstein Company // Počet premietajúcich kín v USA: 2,772 // Otvárací Víkend v USA: $16,701,294 //(5.11.2015)

  • Fr
    ****

    „MUSÍŠ ZŮSTAT V KLIDU, V KLIDU! TOHLE JE TVŮJ SVĚT. JE TU TVÁ DUŠE. BŮH TĚ SLEDUJE. TVÁ ŽENA TĚ SLEDUJE. JÁ TĚ SLEDUJU. TVÁ DCERA TĚ SLEDUJE. NENECH TOHO CHLAPA, ABY TĚ OVLÁDAL…“ /// Sonda do nitra boxera, kterej prodělává očistu duše. Tihle chlápci, bušící hodiny do pytle, nejsou žádní Ajnštajni a jejich život spíš než rozum, ovládaj emoce. Po Slídilovi tak Gyllenhaal znova předvádí koncert plnej emociálních výlevů a poruch chování. Film bych rozdělil na čtvrtiny. Ta třetí mě zklamala. Sice těží z mentorování Foresta Whitakera, ale trochu zbytečně příběh natahuje a zdržuje. Přesto je Fugua frajer. Z rutinního scénáře, kterej posílá boxera na cestu tam a zase zpátky stokrát viděným způsobem, vymačkal nejen parádního Gyllenhaala, ale hlavně pocity, kterým rozumím. Dokázal mě vtáhnout do děje a získat si vztah k postavám. Jasně, jsou lepší boxerský filmy, ale tenhle má Gyllenhaalovo charisma! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že zastavovat rány obličejem se jako obrana nepočítá. 2.) Na filmy koukám kvůli Gyllenhaalovi. A soundtracku. 3.) Thx za titule „SneakyT“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *(8.9.2015)

  • tron
    **

    Nesympatický Gyllenhaal hrajúci nesympatického hrdinu, ktorý hodinu po záverečných titulkoch určite začal drogovať. Nadchol ma iba Forest Whitaker a ešte pár drobností, inak ale bieda, vôbec sa mi to nepáčilo a skoro vôbec ma to nebavilo. Miestami to vyzerá až ako nechcená fraška (smrť istej postavy).(21.12.2016)

  • Slasher
    ****

    OK, sem tam deja vu a někde ten film skáče kde měl jít víc do hloubky, ale kdo jde pro přímočarý chlapácký Rocky-doják, nebudete zklamaní. Sympaťák Gyllenhaal zase ukazuje, jak elitním je hercem a ta opravdová boxerská příprava, kterou prošel, i odpovídá výsledku - SOUTHPAW táhne velkým dílem právě on, nasvaleně, krví, potem a silou, velmi fyzicky. Tohle není nic nového pod sluncem, ale poctivá srdcařina, inspirativní a mně se líbilo.(22.7.2015)

  • emma53
    ****

    Já to vnímala asi jak je to napsané v komentáři od Aarona. Tudíž bych se jen opakovala, ale za to, co předvedl Jake Gyllenhaal musím přihodit jednu hvězdu. Vážně někdy nechápu, co je herec pro svojí roli podstoupit a tady klobouk dolů. A ještě jedna malá bodka. Jak Jeremy Renner tak Bradley Cooper by rozhodně nebyli také špatnou volbou. Docela dobře si je v té roli dovedu představit.(8.2.2019)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Southpaw= Nová generace Rockyho! Neměl jsem příliš velká očekávání, ale film mě strhl svým dějem od začátku až do konce a počas sledování mě emočně ždímal jako pračka jak už dlouho nic. Příběhově film sice nepřináší nic zásadního do žánru, ale za to oscaru hodné herecké výkony, prudká emoční síla, slušné tempo, perfektní tréning za doprovodu Eminema a napínavý finální souboj přináší minimálně poctivou srdcařinu. Fandil jsem, brečel jsem, řval jsem jak už dlouho ne. Líbilo více než Warrior. 85%(6.9.2015)

  • H34D
    ***

    Jako první mě napadlo, k čemu svět potřebuje další boxerský film, navíc ve kterém nehraje Stallone? Ale to si asi jen Jake Gyllenhaal chtěl taky jednou střihnout roli boxera... A nutno podotknout, že se mu to docela podařilo. Problém je scénář v čele s všudypřítomným, otravně "emerickým" vyzněním. Na emoce se tlačí příliš a přitom např. způsob, jakým Billy přišel o ženu, patří mezi ty nejméně důvtipné. Taktéž opětovný vzestup Billyho nepůsobí úplně přirozeně (jakoby byl zkratkovitý). Ve srovnání s Creed nemá Southpaw mnoho, co nabídnout. 6/10(14.3.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Zastavuješ rány obličejem. To není obrana." Ale na druhou stranu je to atraktivní styl, který spolehlivě odstraní přebytečnou inteligenci z hlavy. A Eddie více než polovinu filmu dokazuje, že ve své hlavě nemá vůbec nic. Pro mě bylo poměrně velkým utrpením sledovat idiota, který padá z výšin jenom proto, že je cholerik a že si vychytrale vzal hypotéku na tři mistrovské pásy dopředu. A to klišé je poměrně strašné, protože to není jen klasické nahoru - dolů, ale přidává se k němu supermanská schopnost jeden den si jít zaběhat, druhý den se duševně vyrovnat, třetí den se naučit bránit a za šest týdnů ... to byste neuhodli.(6.1.2016)

  • Dadel
    ***

    V maximální míře kreativity, jaké byl distributor schopen, je český název filmu "Bojovník". Ale ono to sedí, protože podobně "kreativní" je celý film. Scénář pochází patrně z nějakého automatického generátoru, kam stačilo zadat základní proměnné jako vzhled hrdiny, věk jeho dítěte, místo konání závěrečného mače a v kterém kole dojde ke knock-outu, a pak zmáčknout "CREATE SCREENPLAY". Kdyby měli tvůrci dost koulí a kulturního rozhledu, aby aspoň místo rutinéra Hornera angažovali Southpaw, dal bych o hvězdičku víc:)(22.7.2015)

  • M.a.t.t.
    ****

    Je ťažké fandiť hrdinovi, ktorý v prvej polovici robí všetko preto, aby si vaše sympatie nezískal. Síce sa mu dejú nepríjemné veci, ale čo z toho, keď si za väčšinu vlastne môže sám. Lenže aj napriek tomu, že dejovo nejde o nič, čo by zásadne obohatilo tento žáner, si ma táto cesta za vykúpením nakoniec predsa len získala. Aj vďaka fantastickej kreácii Jaka Gyllenhaala, ku ktorému sa neskôr pridáva Forest Whitaker. V závere som cítil presne tie emócie, ktoré sa mali dostaviť a prípadné zaváhania sú nakoniec zabudnuté.(6.9.2015)

  • Morien
    **

    Že já a Antoine Fuqua kráčíme po jiných cestách je mi s každým dalším jeho filmem jasnější a jasnější, ale byla jsem zvědavá, jaká bude ta Sutterova filmová prvotina, protože jeho seriálovou práci z velké části miluji, ale taky trochu nenávidím. A ukázalo se, že Southpaw je na můj vkus až moc prvotina a jen velmi málo zajímavý film. Jakeova fyzičnost je opravdu krásně děsivá, ale mám dojem, že ani na prostoru dvou hodin nezvládl předvést uspokojivý duševní vývoj svojí postavy. Ale aspoň ještě desetkrát víc jsem byla zklamaná z napsání té dcery, protože veškeré změny jejího chování extrémně šustily papírem a příručkami o vypointovaném dramatickém psaní. Ona měla být druhá hlavní postava filmu, ale protože si chlapci z nějakého důvodu rozhodli přidat do rodinného psychologického dramatu ještě klasický předvídatelný sportovní film o ztroskotanci, co trénuje, aby se vrátil na výsluní, tak se vyloženě ztratila mezi balastem. Když chlapci při velkém finále stříhali do souboje statické záběry, jak s Naomie Harris děvče sedí v tmavé místnosti, kouká na televizi a vykřikuje: "Ne, ne, on mu ubližuje!", tak jsem se skoro styděla, jestli ji vážně nešlo namontovat do dění alespoň trochu lépe a organičtěji.(5.8.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33