Režie:
Joe WrightScénář:
Tom StoppardKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Dario MarianelliHrají:
Keira Knightley, Jude Law, Aaron Taylor-Johnson, Kelly Macdonald, Matthew Macfadyen, Alexandra Roach, Domhnall Gleeson, Alicia Vikander, Emily Watson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Mladá a krásná Anna je manželkou vysoce postaveného carského úředníka Karenina, se kterým má syna. Je oddanou manželkou a milující matkou, žije poklidným, i když trochu nudným životem. Poté, co dostane dopis od svého záletného bratra Oblonského, ve kterém ji žádá, aby mu přijela pomoci zachránit manželství s Dolly, odjíždí Anna do Moskvy. Na cestě se seznámí s hraběnkou Vronskou, na kterou na nádraží čeká její syn, charismatický důstojník jezdectva. Anna se do něj bezhlavě zamiluje a stane se jeho milenkou. Vášnivá aféra vyvolá v petrohradské společnosti skandál. Karenin se zpočátku snaží zachovat dekorum, Anninu nevěru však bere jako obrovské osobní ponížení. Hrdá Anna je přesvědčená, že má právo svou lásku neskrývat, zachází stále dál a dál... (TV Nova)
(více)Videa (32)
Recenze (779)
Joe Wright natočil starý známý příběh Anny Kareniny úplně jinak, než jsem očekával. Vsadil na divadelní styl, neustále střídání scén a kulis a musím říct, že mi to trvalo víc, jak půl hodiny, než jsem si na tohle všechno zvykl. Poté už jsem se začal unášet příběhem o jedné lásce, které zdaleka ne všichni přáli jen to nejlepší. Keira byla oproti poslednímu " historickému" filmu Nebezpečná metoda velmi přesvědčivá a totéž lze určitě říct o jejím manželovi v podání Jude Lawa , z jehož suchopárnosti a chladu šel místy strach. Matthew ten hodně " zfotrovatěl " a přihodil i nějaké to kilo navíc. Co bych ještě zcela jistě pochválil, to byla výprava a kostýmy, které byly naprosto perfektní a celkem přispěly k převážně pozitivnímu dojmu, který na mě tenhle film zanechal. ()
Anna Karenina je jedno parádní divadlo. Wrightova múza Keira Knightley podává svůj obvyklý - výborný - výkon. Jude Law je v roli Karenina taktéž skvělý. Ale veškerou pozornost - zcela právem - na sebe strhává Aaron Johnson v roli důstojníka Alexeje Vronského. On Vronským žije. Marianelliho hudba možná trochu těžkopádná, ale určitě do filmu sedla. Na scénáři je dost znát, že jej psal dramatik - Tom Stoppard. A v neposlední řadě Wrightova režie dává snímku parádní opulentní nádech. Bravo! ()
První hodina je zcela uchvacující a vtahující. Druhá už jen čekání na vlak. Nevyrovnané co do dávkování nápadů i děje. A nemyslím se, že by to bylo mým přemlsáním. 3 a 1/2, zaokrouhleno zatím nahoru, protože Wright stále objevuje nové věci, tedy spíš věci nově působící. Opět bych tohohle režiséra nepřeceňoval - je to "jen" pěkné. Ale pěkně pěkné. ()
A tak ono to nakonec nebylo o té naší překladatelce... No ale nevadí, budeme tedy hodnotit historickou sondu do rozervaných srdcí ruských. Po jejím skončení jsem měl chuť smotat promítací plátno, obejmout ho a dát mu pusu, protože ta vizuální exhibice v prolínání všeho, co jen prolnout lze, ta byla na dvacet bodů z deseti. Především díky nápaditému provedení jsem měl pocit, že po dlouhé době sleduji něco víc než jen další frašku podepřenou o reálnou předlohu, za což jsem rád a milé Keiře posílám pusu na čelo, aby nebylo smutná z toho, jak tu o ní někteří mluví. ()
Oproti minuloročnom ubíjajúcom dvojapolhodinovom Vronského príbehu je Wrightova experimentálnejšia verzia priam balzamom na dušu. Bohužiaľ je to stále ten istý príbeh, čo má za následok, že ani nádherná a premyslená výtvarná stránka nedokáže prebiť predvídateľnosť scenára. Je to podobný syndróm, aký som cítil pri súčasnej Vražde v orient exprese. Wright je ale ako režisér kúzelník a herci nemohli byť obsadení lepšie. Tým sa ale dostávam aj k nietkorým negatívam, ako nevyťaženosť prítomnosti Emily Watson alebo aj Kelly Macdonald. No a chudák Serioža, ten je obeťou nielen svojich rodičov, ale aj filmových adaptácií. 70% ()
Galerie (151)
Zajímavosti (20)
- Herečka Susanne Lothar zemřela krátce po dokončení snímku. (Adam_Musil)
- Ve scéně, kde Anna (Keira Knightley) tančí na bále s Vronskym (Aaron Taylor-Johnson) a ostatní tanečníci zmizí, aby kamera znázornila, že mají oči jen pro sebe, je poukázáno na film Pýcha a předsudek (2005). I zde Keira Knightley coby Elisabeth Bennet prožívá stejnou scénu s Matthewem Macfadyenem, který si zahrál pana Darcyho a který v Anně Karenině (2012) hraje jejího bratra. (Mia...)
- Alicia Vikander vyhrála cenu pro nejlepší herecký objev za roli princezny Kitty na Mezinárodním filmovém festivalu v Hamptonu v USA 2013. (ellegrey)
Reklama