Reklama

Reklama

Život a doba soudce A. K. - Série 2

(série)
TV spot
Česko, 2017, 12 h 9 min (Minutáž: 56–57 min)

Scénář:

Zdeněk Zapletal

Kamera:

Jan Šuster

Hudba:

Michal Rataj

Hrají:

David Švehlík, Daniela Kolářová, Marek Daniel, Daniela Byrtusová, Čestmír Řanda ml., Gabriela Mikulková, Lenka Vlasáková, Ivan Lupták, Jaroslav Plesl, Jan Potměšil, Martin Havelka (více)
(další profese)

Epizody(13)

Obsahy(1)

Druhá řada seriálu Soudce A. K., na které se podíleli čtyři přední čeští režiséři, Robert Sedláček, Bohdan Sláma, Radim Špaček a Petr Marek, bude dynamičtější i napínavější. Nyní je totiž Adam Klos soudcem trestního práva u Městského soudu v Praze. Už nesoudí rodinné spory, ale ty největší zločince. Nejzávažnější trestné činy a problematické trestní kauzy. U nich se navíc tvůrci druhé řady originálního seriálu inspirovali ve většině případů skutečnými zločiny, které často ve své době vzbuzovaly velký zájem veřejnosti. „Jde o podobnost základního motivu, naše případy jsou fabulované fikce, ale postupy a rozhodnutí soudu by měly odrážet realitu," říká kreativní producent Jan Lekeš. I osobní život Adamovi přinesl zásadní změnu. Stará se o dceru, která mu zůstala po Lauře, a bydlí u matky, jež žila po smrti svého manžela a Adamova otce sama. „Narození dcery je pro Adama velmi silný moment. Je zaneprázdněn hledáním spravedlnosti a najednou přijdou velmi silné city k dceři, které jsou ještě posíleny tím, že je matka nezvěstná. Dcera v příběhu slouží jako takový protipól soudní síně," říká představitel hlavní role David Švehlík. Neméně podstatnou vedlejší linku příběhu pak tvoří Adamovi sousedi. Ve vedlejší vile se totiž dějí velmi zvláštní věci provokující jeho představivost, a když si začne dávat dohromady souvislosti, zatáhne nakonec do svých úvah i svého kamaráda Igora známého už z první série...
„Druhá řada seriálu bude o dost dynamičtější než první série," říká Jan Lekeš a pokračuje: „Soudní síň bude sice i nadále tvořit těžiště příběhů, ale nabídneme mnohem více exteriérů, akčních scén a ústřední kriminální případ budeme často sledovat i naživo, tak jak se odehrál. A hlavně, dopad trestních činů a Adamových rozhodnutí je mnohem fatálnější. Jak pro společnost, tak pro svědomí samotného soudce." V každé epizodě se divák nejprve dozví, co se skutečně v daném případu stalo. Má tak následně sám možnost sledovat, jakým způsobem je u soudního líčení věc všemi relativizována a zamlžována. Na jedné straně stojí státní zástupce rozebírající s policisty důkazy, návrh trestu či slabá místa obhajoby. Na druhé straně právníci s obžalovaným rekapitulují vlastní strategii a hledají trhliny v obžalobě. To vše pak vrcholí u soudu v čele s Adamem Klosem, kde začíná bitva, v níž vítězství nebo prohra mohou znamenat ztrátu svobody a naprostý existenční krach. „Zatímco dříve jsme viděli všechno výhradně z pohledu soudce, tak nyní se důležitým spoluhráčem stává i obžalovaný. Taky se více soustředíme na to, jak je konstruovaná obhajoba a jak obžaloba," prozrazuje režisér Robert Sedláček. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (19)

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Kde je hranice mezi hrdinstvím a zbabělostí? Ve špatném rozhodnutí?" / "To, jestli poškození patří nebo nepatří k hnutí skinheads, nijak nesouvisí s trestným činem." "Nesouvisí, ale s jeho podstatou ano. Bezradní, malí, zoufalí, hloupí, nešťastní, zaslepení, zpracovaní hledají program nebo terče pro svou nenávist. Nekonečný řetěz násilí: Romové, skini, katolíci, protestanti." / "Je lepší neodsoudit pachatele, než odsoudit nevinného." / "Ptám se jak uslintanej úchyl." / "Vinu a nevinu vymezujou správně položený otázky." ______ Druhá série na to naštěstí jde úplně jinak, takže nekonečný omílání téhož se naštěstí nekoná. Styl a koncept ale samozřejmě zůstává - to, v čem byla silná jednička, zůstává silná i dvojka, i když musim říct, že pro mě "královská disciplína" trestního práva vlastně ve výsledku nijak zajímavější než ta občansko-právni neni (čimž nechci hanět dvojku, ale vlastně vyzdvihnout jedničku, kde byli děj schopný držet na papírově mnohem míň zajímavejch případech). Dramatická linie kolem Daniela (Adamova kamaráda Igora) mě nakonec i celkem bavila, ale mnohem víc to na mě působilo jako nutnej tmel v jinak nesourodym systému "co díl, to případ" - a vlastně víc než nějaká přehnaná starost o Igorův osud (protože, co si budem povídat, vlastně si za to zaprvý moh sám, zadruhý z toho moh vycouvat i pozdějc, i když by už musel obětovat kariéru /ale to se mu nakonec stejně nevyhlo/, a zatřetí je to taky tak trochu kretén, žejo) mi přišlo nejzajímavější to, jak zprvu nenápadně a ve výsledku brutálně do toho z ničeho nic spadnul - a jak dřív, než se vůbec stačil rozkoukat, byl až po kolena v průseru. Stejně jako Signore mám ale rozporuplnej pocit z linie divnosousedů (co to teda mělo znamenat furt s tou helmou, třeba?!) a z nedořešený linie kolem Laury. Za mě je ale celkově druhá série za silný 3* nebo slabší 4* - pro mě to zůstává víc než zajímavym a pozoruhodnym seriálem, za kterej jsem rád, že existuje, ten tah je ale možná slabší než v první sérii (i když se to už aspoň narozdíl od s01 vyhejbá velkejm botám), a další věc je, že s velkym množstvim případů nutně přichází velká variabilita uvěřitelnosti jak epizodních herců, tak zábavnosti dílů jako takovejch. Líbil se mi třeba díl s rasismem (ukázanym ne jen na jedný, ale na obou stranách - s tim navíc, že spuštěčem kauzy nakonec ten cikán, pokud jsem se díval správně, vůbec bejt nemusel) nebo díl s údajnym znásilněnim, obrovsky mě bavili Patláci (včetně toho naprosto dokonalýho výrazu bavícího se soudce Klose), naopak takovej rozpačitej jsem byl z dílu s guru Járou a těma jeho ženskejma, který tam na mě působily jako ty dvě pindy z těch youtube virálvideí o druhym příchodu Krista do Kačenky, a obecně mě znechutil ten institut soudního senátu, o kterym jsem si jako právní laik naivně myslel, že my nic takovýho nemáme, že je to společně třeba s trestem smrti "výsadou" buranštějšího anglosaskýho práva - totiž ten institut, ve kterym dva joudové-důchodci bez jakýhokoli požadavku na vzdělání nebo jinou způsobilost maj stejný hlasovací právo jako soudce: To jako fakt? Naprosto nadšenej jsem ale z Plesla(!), dobrá byla i dcerka (Byrtusová) a krásně děsivá je státní zástupkyně Koldová (Mikulková). A skvělej je samozřejme předevšim Švehlík. WTF moments: Tak třeba prvoplánově (a nevysvětleně) divný sousedi včetně všech těch jejich nevysvětlenejch kratochvílí a nedotaženejch narážek atd. A to, že se nijak nevysvětlilo zmizení Laury, je hezký, ale nějak mě to nakonec vlastně nepřesdvědčilo - trochu se to tváří, jako kdyby si tvůrci nechávali prostor pro případnou další sérii, ale vzhledem k Adamově rezignaci nevim, jak by seriál měl vypadat. () (méně) (více)

melica 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ve druhé sérii mě zaujala luxusní obydlí, ať už vila Klosových, jejich mafiánských sousedů či bejváky boháčů, kteří skončili na lavici obžalovaných (hokejista Miller, developer Sekera). Interiéry plné skla a chromu, terasy s bazénem a skalka s okrasnou jukou jsou asi hrozně v módě, ale na mě působí sterilně a neútulně, bydlet bych v tom nechtěla. / Oproti 1. sérii se častěji vrací advokáti, holt trestní právo nedělá kde kdo. Advokát Fiala (Jaroslav Plesl) dostává zcela zasloužený prostor a vše vrcholí třešničkou v posledním díle. Nejraději mám postavu policisty Igora Kubiše (Marek Daniel). Z charakteristiky "Vypadá jako trouba, ale je to eso" nelze tu druhou polovinu o nic opřít: při jediné policejní akci, domovní prohlídce u hokejisty, nasekal Kubiš chyby a i jinak se chová, no, jako trouba. Ale nezkorumpovaný, živočišně a zábavně zahraný trouba. Soudce Klos proti první sérii trošku změnil účes, častěji ho vidíme se strništěm a na čtení si bere brýle. A běhat sám v noci v lese, to je u soudce trestních případů a otce-samoživitele malé holčičky opravdu kaskadérství. ()

Reklama

Signore 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Neuháraně První dojmy: a) Potěšilo: 1. Je to „karakter“, chová se (morálně-volně) konzistentně (i když nechápu, proč leze do cizích baráků, ve kterých jsou navíc na každém čtverečním centimetru kamery …). 2. Závěrečná rezignace tak představuje zcela logické (a potěšitelné) vyústění předchozího děje, nicméně 3. je otázkou, jak toto vše vlastně vnímat; Víme, že A.K. dělal svou práci dobře, ale už vlastně přesně nevíme, zda ho ta práce i bavila, a zda tedy ona rezignace je, či není skutečnou obětí … S tím pak souvisí i výtka (kterou by bylo možno směřovat vůči řekněme třetině dílů „Jistě, pane ministře“, tedy zda A.K. na beztrestnost svého přítele (nadto je otázka, jak moc toho na něho měli) nevsadil příliš mnoho (talár + kompromitující materiály proti spolužákovi, kterého zjevně neměl rád, a jenž zastává značně vysokou funkci). b) Nepotěšilo: 1. Drobnosti: kupř.: Fiala přichází ráno vítězoslavně se stížností proti usnesení o zahájení trestního stíhání (?), aniž by bylo zjevné, kde vzal (přes noc) nějaké podkladovém materiály (kupř. právě to usnesení, že:)). 2. Celá dějová linie s divnými sousedy mi přijde nadbytečná, a bez ní bych měl z druhé série určitě výrazně lepší pocit! 3. Že nevyřešili dějovou linku „Laura“ je sice na jedné straně dobře, na straně druhé se ale nabízí otázka, proč to v tom seriálu vlastně vůbec bylo; pokud totiž nebude další série (moc si nedokážu představit, jak by to dál mohlo mít v titulu „soudce“), nedává mi to celé smysl, a celé to působí jako nechtěný Godot. Celkové dojmy z posledního dílu jsou převážně pozitivní, bylo to napínavé a převážně i uvěřitelné. ()

fridge 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po geniální první sérii se autoři dopustili klasické chyby, jíž pokračování trpí, a to přeplácanosti. Zatímco původně byl důraz na samotné soudní případy a každý případ byl originální a originálně pojatý, nyní jsou všechny jak přes kopírák a naprosto přesně víte, co se stane už několik minut dopředu. V osobní rovině je rozjeto příliš mnoho linek, z nichž žádná nedostává dostatek prostoru, a některé jsou zcela zbytečné. Obrovské zklamání. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

VY POŘÁD S TÍM JÁGREM... Druhá řada jde na vyprávění jinak, do jisté míry obyčejněji a v podstatě se stejným účinkem, jako ta první. V civilním pojetí ve stylu "seznámení s případem - dokazování - vsuvka z Klosova soukromého života - pokračování soudu - různá skrytá fakta případu - pointa" (ne nutně v tomto pořadí) dokazuje, že není třeba všemožných kejklů, ale stačí realita, podpořená adekvátním dějem, herci a režiséry a na kvalitu je zaděláno. Vychází z naší reality, dotýká se každého z nás a druhá řada má i jako celek sympatický a překvapivý konec. 90%. ()

Galerie (270)

Zajímavosti (21)

  • Návrh na vzetí Igora Kubiše (Marek Daniel) do vazby, viditelný ve 42. minutě, obsahuje dvě chyby. „Vrchní státní zastupitelství pro Prahu 5“ neexistuje, šlo by buď o Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 5, nebo o Vrchní státní zastupitelství v Praze (a na uvedené adrese U Roháčových kasáren 1500 sídlí OSZ pro Prahu 6). Druhou chybou je rodné číslo Igora Kubiše se smyšleným posledním čtyřčíslím, takže je nelze dělit 11. (melica)

Reklama

Reklama