Režie:
Jaroslav HanušScénář:
Jan MíkaKamera:
Jan OstenHudba:
Miroslav KořínekHrají:
Tomáš Töpfer, Kateřina Macháčková, Kateřina Kaira Hrachovcová, Petr Hradil, Jiřina Jirásková, Pavel Soukup, Jana Synková, Lenka Termerová (více)Série(2) / Epizody(52)
Obsahy(1)
V seriálu se potkáme s početnou rodinou Králových, s babičkou (v neodolatelném podání J. Jiráskové), doktorem Králem (T. Töpfer), jeho ženou, profesorkou gymnázia (K. Macháčková), dcerou Simonou (K. Hrachovcová) a synem Otakarem (P. Rajchert). Hlavní osu seriálu tvoří osudy rodiny žijící v menším českém městě. Budeme sledovat jejich snahu o výměnu bytu, radost nad nečekaným dědictvím i smutek nad ztrátou zámku, získání nové ordinace, problémy se zamilovaným synem, nezdárným studentem, i dcerou, která by se ráda stala novinářkou… (Česká televize)
(více)Recenze (170)
Toto je z těch "dnešních nových" seriálů ten jeden z lepších. Docela poutavé putování osudem jedné rodiny a jejího okolí. [7/1O] ()
Hříchy televizního mládí aneb jedna velká expozice města, jeho obyvatel a majestatních průjezdu Škody Favorit za doprovodu stejně majestátní hudby, kterou ČT produkovala v předpotopních dobách, tedy dříve než někdo z vedení přišel na to, že lehčí je vykrádat. Ale slzičky opravdu ne.... ()
Nemám nic proti českým seriálům, ale tenhle mě prostě ničím neoslovil. A žádný z těch 52 dílů (ano, viděl jsem všechny) neukázal nic překvapivého, nového nebo nečekaného. Celkově ani ne průměr. Zajímavé komentáře: Tsunami_X, ostre_pero ()
Ještě mám v živé paměti, jak ČT tehdy jásala "Našli jsme nového Dietla!" Postupem času se můj názor na oba změnil, Jan Míka se tímhle seriálem víceméně vyčerpal (jeho pozdější snahy o zobrazení různých lidských charakterů v Náměstíčku, Návsi a Příkopech se smrskly spíše na hledání nějaké aspoň trošku smysluplné pointy), tady však neustoupilo vyprávění snaze o podléhání módním trendům a vyplatilo se. Tradiční, studiový seriál? No proč ne, spolu se zdravým odstupem a téměř absolutním sympaťákem MUDr. Králem (občas křičí, protože chlapi jsou holt ješitní, ale vždy mu dojde, co je jeho povinnost a koho má nejvíc rád) a s vědomím slabší třetí série, kdy se už děj poněkud drobil a zpracovával použité zápletky znova, mi to vychází na poctivých 90% a mnoho dalších repríz. Jenom přidám malý vzkaz Tsunamimu_X: ta majestátní hudba, to mají být ty etudy pro klavír a housle od Miroslava Kořínka? To snad ne! :-) ()
Teda nevím. Dle mě se ani tady žádný zázrak nekoná a počáteční 4* kvalita seriálu postupně klesá. Ale Töpfer to celé naštěstí drží na celkové obstojné úrovní.. ()
Smutná veřejnoprávní zastávka na cestě od Nemocnice na kraji města k Ordinaci v růžové zahradě. ()
Přesně "roční" seriál o osudech rodiny Králových a první z řady dlouhodobějších porevuločních seriálů. Nejen vzhledem ke "kvalitě" těch zbylých i jasný vítěz, byť je to takový jednooký král mezi slepými. ()
Hlavní kladnou stránkou tu, jak jasně ukázal čas, jsou životné postavy, které zastínily někdy trochu překonstruovaný příběh i další nevyvarovatelné slabiny rané televizní tvorby. Když tak trochu bilancuji a porovnávám se současnou seriálovou produkcí všech českých televizí, nemohu, než se sklonit před tímto seriálem, který si jako jeden z mála zaslouží, aby byl občas reprízován. Myslím si pak, že každá doba si tady ještě něco koukatelného najde. ()
Původně mělo být všechno jinak. Marii Královou měla hrát Dagmar Veškrnová a doktora Krále Jiří Bartoška (brrr). Dílů mělo být původně obligátních třináct a název "Život na zámku" byl míněn ironicky (hrdinové žijí v ulici Na Zámku). V průběhu natáčení už ovšem Jan Míka psal další pokračování (ze skutečného zámku, o který museli hrdinové kvůli poklesu sledovanosti zase přijít), a ve výsledku to dělá dvaapadesát dílů. Poslední série, orientovaná zejména na Vydru a Kasanovou, už sice není to pravé ořechové, ale ze sympatií k celku hodnotím pěti. ()
Tenhle seriál mě docela minul. ()
"Život na zámku" sa pohybuje niekde na pomedzí tých dnešných lacných, nekonečných seriálov, ktoré bežia prakticky na všetkých programoch a starých, televíznych produkcií, v ktorých sa dal obdivovať aj herecký kumšt. Je tam už hodne cítiť tú rýchlu ihlu súčastných scénaristov, ale zároveň je v tom aj kus podctivého herectva. Je to však hodne nevyvážená porcia. Popri plejáde výborných českých hercov a herečiek je tam žiaľ aj množstvo nie zrovna talentovaných ľudí, ktorí viditeľne nestačia svojim skúsenejším kolegom. Celé je to také akési rozpačité, ale nie úplne špatné. ** ()
Moje mladistvá pravidelná dávka emocí; narozdíl od špíny na konkurenční televizi ale měla hlavu a patu a nebyla trapná. ()
Musim rict ze tento serial se mi nesmirne libil - tema sice neobvykle, ale scenaristicky perfektne zvladnute a T.Topfer hraje asi sviji nejlepsi TV roli. ()
Čím víc vidím kvalitu nových seriálů, tím více tento seriál oceňuji a mám chuť mu dát plné hodnocení! Líbil se mi už tehdy, když běžel v televizi, ale dnes jej považuji za nedosažitelnou metu dnešních seriálů. (Existuje jen málo, pramálo výjimek.) ()
Ukrutná sračka, natažená do milionu dílů, kde hrají pouze nesympatičtí herci v nesympatických rolích. Rádoby poutavé osudy vypatlaných buranů, zde popsané jako hledání nového životního stylu, přeci jen občas vytvoří vtipnou situaci, kdy jeden debil mučí druhého a my se aspoň můžeme smát. Jinak shit ()
K Životu na zámku mám jednu poznámku - už to nikdy nebude takové, jako tenkrát... ()
50% - Jeden z kategorie těch sledovatelných televizních počinů... ()
Raději bych se ze svého dětství vrátil ke Strážcům vesmíru než k tomuto. Fakt že aktuální televizní produkci si to dává ke svačině na tom mnoho nezmění. ()
Tvůrci Hanuš s Míkem se pokusili navázat na tradici velkých a úspěšných českých seriálů, které před revolucí patřily k nedílné součásti večerního televizního vysílání. Podařilo se jim to. Divácký ohlas byl značný, i když seriál trpěl po režijní i scenáristické stránce křečovitostí, kterou se nepodařilo úplně odbourat ani v následující řadě. Vsadilo se do té doby na málo prověřené herecké obsazení, kdy se vedle zkušených herců objevili také začátečníci, kteří si nevedli nijak špatně. Příběhová stránka v mnohém připomínala rukopis Jaroslava Dietla, ale rozpracovat postavy tak, jak to uměl on, se nepodařilo s takovým přehledem. Někteří herci je navíc hráli zpočátku docela křečovitě, než se dostali do rytmu rolí, které je provázely po další pětiletku. Osudy rodiny Králů jsou však seriálem, který řadím k tomu lepšímu, co se v naší porevoluční seriálové tvorbě objevilo. A je třeba jej ocenit stále víc, když je to v současnosti přímo seriálová mizérie. 60% ()
TV-seriál. | Průměr všech zhlédnutých epizod: 55% (2*) | ()
Reklama