Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
Tohle že je Joss Whedon? Dollhouse nemá ani špetku kouzla, které proslavilo Firefly, Angela nebo Buffy, přemožitelku upírů. Epizody se zřídka vynoří z bažiny průměrnosti, vtípky jsou většinou ploché, pokračující zápletka unylá a Eliza Dushku v hlavní roli hraje příšerně. První série si nové díly nezasloužila. Druhá série začíná naprosto fádně, s dalšími díly se ale kvalita děje začíná lepšit. S blížícím se závěrem seriálu se konečně začne něco dít a posledních pět epizod se dokonce může pochlubit i pozvolna rostoucím napětím. Závěr sice zůstává neuspokojivý, díky druhé řadě si Whedonův seriál přesto aspoň částečně spravil pověst. Bonusový Epitaph Two navazuje na post apokalyptickou vizi nastíněnou ve speciálním díle Epitaph One a i když vypadá lacině, je stejně zábavný a povedený. ()
V rámci Whedona opravdu velké zklamání. Hlavní příběhová linie je i přes solidní potencilál dost slabá a jednotlivé epizodky mají po příběhové stránce tak úroveň odpoledních seriálů na nově. Casting je opravdu příšerný. Postavy jdou od "nevadí mi"(Ballard, Topher) až po "Neuvěřitelně mě štvou, kdykoliv se objeví(DeWitt,Sierra) a to mi přijde jako dost na houby škála. Řekl bych, že ani hlavní představitelka není ta pravá pro svou roli. Některé momenty vyloženě nezvládá. Vzhledem k tomu, jak rád mám Firefly, jak moc mě potěšil Dr.Horrible's sing-along blog a jak moc jsem se tudíž těšil na další Whedonovo dílko, jsem z toho celkem smutný. // Po skouknutí celé serie musím hvězdu přihodit. Kvalita šla opravdu nahoru a poslední díly jsou dokonalé. V podstatě v okamžiku, kdy se na scéně objevil Alan Tudyk(Který hraje opravdu výborně), jsem se nemohl odtrhnout od obrazovky. Mrzí mě, že se neukázal už dřív. Celá hlavní linie měla přijít dřív, protože takhle s tímto ratingem bych se moc divil, kdyby přišla druhá serie. A to je škoda. // Nakonec druhá serie byla. Opět slabý rozjezd, opět silný závěr. // Nejoblíbenější postava: Alpha // 1.serie: 70% // 2.serie: 70% ()
TV/// Obsazení 8/10 Děj 6/10 Hudba 6/10 Efekty 7/10/// +Eliza Dushku(Pach krve), Summer Glau(Terminátor: Příběh...), Reed Diamond(Cestovatel), Tahmoh Penikett(Battlestar Galactica) a hodně dalších zajímavých tváří, někdy atmosféra a pár zajímavějších dílů, námět -naprosto nevyužitý potenciál!!! často nudné díly, nebo epizody o ničem potácející se v kruhu postav, často nevíte kdo na čí straně stojí/// Nejlepší byly zhruba první tři díly a potom závěrečný z první a druhé řady. Ty první díly mi velmi připomněly seriál Chameleon. I zde dokázal hlavní hrdina vykonávat jakoukoliv profesi a stát se kýmkoliv chtěl. I zmíněný seriál byl později hodně zamotaný, ale nechápu proč u seriálu Dollhouse tvůrci nezkoušeli první 2, 3 řady postavu Echo k různým misím, ale naopak hned ve čtvrté části začali drbat do Společnosti, do jejího vedení apd. Celý zbytek seriálu pak byl jen o tom, kdo je vlastně ten špatnej, ale stejně se pořád nedařilo vyhrát a bylo to stále dokola. Poslední díl první řady byl vůbec nejlepší. Byla to taková postapokalyptická část o tom jak to vše může skončit. V tu chvíli jsem zbystřil a začal se neuvěřitelně těšit na druhou řadu. Jenže ouha, druhá řada se nesla v duchu té první a až poslední díl tuto loutkovou taškařici nějak uzavíral. Mohl to být suprovej seriál, ale jsem z něho spíš otráven a divím se, že jsem to nezapíchnul hned na začátku. Kdybych to jen věděl./// Celkem 65%/// ()
Pět let čekání na nový Jossův opus se vyplatilo, přestože jsem k němu zpočátku přistupoval veskrze kriticky. Dollhouse je na poli seriálů mimořádným zjevením a dosavadním Whedonovým nejambicioznějším, nejrafinovanějším, nejchladnějším a bezesporu nejvyzrálejším počinem. Pro běžného diváka však bude Dollhouse nejspíše těžce stravitelnou pochutinou. Seriál jde proti všem zaběhnutým klišé a seriálovým konceptům (hlavní hrdinka nemá po většinu seriálu vlastní osobnost atd.). Dollhouse je v těchto ohledech jedinečný a nemá konkurenci. Whedon stvořil auru takového tajemna, za které by se nemusel stydět ani Lost, servíruje nám šokující dějové zvraty (které by záviděl i Alias) a všechno je tu chladné a "nedořečené" (a zároveň neustále chytré). K prvním epizodám jsem sice přistupoval skepticky a "missions of the week" (stand- alone epizody) mě nechávaly chladnými, nicméně druhá polovina série vrcholící vynikajícím finále mi vytřela zrak (epilog Epitaph One z budoucnosti snad ještě víc). O poznání temnější a filozofičtější druhá série nabere od páté epizody neuvěřitelné tempo, děj až do konci za přibývající anarchie a chaosu, jež neodvratně směřují k apokalyptickému konci graduje. Dochází tak na precizní lámání charakterů (z nichž má většina svou psychologickou hloubku) rukou v ruce se zajímavou dějovou linií o postupném zneužívání technologie Rossumem. Bohužel nám z důvodů ukončení seriálu studiem Fox nebylo umožněno se dozvědět za jakých okolností vlastně k apokalypse došlo (mnoho vedlejších dějových linií uspokojivě uzavřeno nebylo, osudy mnoha postav neznáme), nicméně Jossem vynucené vynikající finále působí uzavřeně a nesmírně emotivně (poslední scéna je symbolickou tečkou za celým seriálem). ()
Mohl to být zázrak, mohlo to být temně depresivní nebo psychologicky propracované, ale je to jen zajímavý experiment s emocemi diváka k bezcharakterní postavě. Od čtvrté epizody to docela jde, od šesté až do konce vznikající. Potenciál Dollhousu v počátečních dílech je tak nevyužitý a casting tak mdlý, že se divím, že Fox Whedona nestopl... Druhá série kvalitativně kopíruje první. Jak mě to ze začátku nebavilo, tak mě teď mrzí, že toho neuvidím víc. ()
Galerie (372)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (10)
- Společnost stojící za „výrobou“ dollhouse se jmenuje Rossum. Jedná se o odkaz na Karla Čapka a jeho slavné R.U.R. (Rossum's Universal Robots). (TomikZlesa)
- Všechny jména Actives užívaná v Dollhouse jsou převzata z fonetícké abecedy NATO - Alpha, Echo, Sierra, November, Victor. (TomikZlesa)
- Námět na seriál vymysleli Joss Whedon a Eliza Dushku na společném obědě. (hellstruck)
Reklama