Série(3) / Epizody(30)
Obsahy(3)
Nahlédněte v nekompromisně upřímné dramatu nominovaném na tři Zlaté glóby do moderního pracovního prostředí pohledem lidí, se kterými vstává celá Amerika. (Apple TV+)
Videa (6)
Recenze (103)
03/03 Uff. Tohle bylo vcelku silný kafé. V hlavní roli “me too”, společně s kariérismem, drzostí, přetvářkou to vše prozkoumáno skrze hlubokou sondu psychologicko-realistické podívané. To, že je Weinstein prase největšího kalibru, to všichni víme, taky se na něho už uvařila voda. Další “me too” kauzy zejména v českém prostředí zcela zlehčujeme. Některé právem, jiné neprávem. Toto ale není předmětem zkoumání seriálu. Ten poukazuje celou tuto kauzu optikou jak ženských obětí (ženy, které podlehly kariérně výše postaveným mužům), tak obětí mužských (muži, kteří se stali předmětem honu na čarodějnice). Záleží pouze na divákovi, kterou stranu si vybere. Hranice mezi těmito světy je zcela nezřetelná a mnohdy nepatrná. Mužské i ženské myšlení je odlišné, v zásadě se může stát, že oběti i predátoři můžou být v jedné kauze na obou stranách. Poslední díl první série byl opravdu adrenalinový, to už se mi u seriálu dlouho nestalo, těším se na další sérii. Nutno rovněž vynést nahoru i herecké výkony (a to ne pouze dvou ženských hereckých megastar), zejména mě však těší kvalitní a po psychologické stránce pečlivě zpracovaný scénář.. Vše výše zmíněné, ta slast a rozplývání ze seriálu s dokonale budovanou pointou, to vše patřilo 1 sérii. Nyní jsem dokoukal i tu druhou sérku. Rozčarování. Chaos. Nic nefunguje, zápletky jsou uměle poslepovány k sobě lepidlem jménem "koronavirus". Ta dynamika, sdělení, poselství první série je pryč. Nedokážu uvěřit, že něco tak skvělého nechali tvůrci zcela vyšumět. Takové rozčarování jsem zažil snad pouze u seriálu "Lost", když jsem dokoukal poslední, zcela zbytečný díl. Postava Mitche (tak psychologicky vykreslená v první sérii) v druhé sérii vedla od nikud nikam. Z rebelující Bradley s názorem se stala nevyrovnaná labilní blondýna, a jestliže Aniston byla původně zajímavá a mírně záporná postava, ve druhé sérii byla již pouze na pěst (ani herecky to Aniston neukočírovala). Zajímavě se začala prezentovat postava Coryho (ovšem ani zde to tvůrci nedokázali dotáhnout do konce). I Stella (Coryho korejská asistentka) by mohla rozehrát svou zajímavou postavu, jen kdyby dostala větší prostor. Vše ostatní zklamání. Budu dělat, že druhá série neexistuje. Kéžby. ()
U lidí co viděli Newsroom tohle začíná prostě v mínusu. Hlavně když se protne děj s reálnými událostmi, tak tohle srovnání opravdu bolí... Je to hrozně velkej a drahej projekt a i nejvíc vedlejší role zastávají herci, co by byli jinde součástí hlavního obsazení. Takže se na to dobře kouká a hlavně tam každý skvěle hraje. Hlavně jsem nevěděl, že umí Jennifer Anniston takhle dobře hrát, mám pocit že ani ona si toho nebyla vědomá. Největší démon je samozřejmě Billy Crudup, neuvěřitelnej výkon i se slabšími dialogy. Kdo mne trochu zklamal je Steve Carell, kterého prostě uctívám, ale tahle herecká poloha se sem nehodila, to byla prostě recyklace Michaela z Kanclu. Co musím ale pochválit je samotné vyznění hlavní aféry a #metoo. Je to tu na projekt s náběhem do dramedy zpracované lépe, než ve všech těch Bombshellech co se teď vyrojily. Neříkám, že jsem změnil názor, ale snad poprvé jsem měl pocit, že se aféra neodehrává ve vákuu, jsou tam i ostatní lidé, viník není 100% Hilter a oběť nesvéprávné přivázané jehňátko. Hlavně mi přijde že u PC problematiky Apple celkově víc přemýšlí a nedává to tam na sílu jako Netflix. Je to s výhradama, ale jsem příjemně překvapenej. 7/10 ()
Pomalu, ale nezastavitelně gradující koktejl manipulace, lží a her, které pokrývají ta nejsoučasnější témata od #MeToo, přes masové střelby, klimatické změny po sílu masmédií. Precizně natočené, sugestivní, dokonale zahrané (Billy Crudup předvádí životní roli a svou postavu si užívá, Mark Duplass je dokonale přesný, Reese Witherspoon uvěřitelně zapálená a Jennifer Aniston adekvátně nesympatická ve své snaze se zachránit). Jeden z top seriálů roku 2019. ()
Nic moc jsem od toho nečekal a podíval se na to hlavně kvůli Reese a Jennifer, ale je to špičkové hutné drama, výborně zpracovávávající téma MeToo. Skvělé postavy a herci, Crudup jako vysmátý Rory je aspoň na dva Oscary, Reese pravidelně přepínající z naštvané reportérky do štěněte taky super a Jennifer sice není Jessica Lange, ale její Rachel po přechodu tu taky sedí. ()
jestli bude Apple točit podobné série,pak bude Netflixu a HBO více než důstojným soupeřem prakticky od začátku.Morning show se rozjíždí celkem nevinně,ale postupem času začne nabírat na obrátkách a nakonec dojde k finále,které je jeden velký shitstorm a taková emocionální jízda až mě to samotného překvapilo.Nosným pilířem jsou v tomhle případě jednak herci (skvělá Jennifer Aniston,správně nejednoznačný Carell) a pak dobře napsaný scénář,který dokáže parádně budovat atmosféru a přitom nepůsobí nijak strojeně a uvěřitelné je tu každé gesto a každé slovo.I když si o celé aféře metoo myslím svoje a za mě přerostla do obludných rozměrů honu na čarodějnice,tady je to podáno natolik dobře,pochopitelně a nečernobíle,že když už seriál nevyvolá "pochopení",minimálně vyvolá diskuzi a to je dobře...80% + 10% za poslední díl,protože lepší finále série tu letos nebylo ()
Galerie (257)
Zajímavosti (8)
- Seriál byl inspirován knihou „Top of the Morning: Inside the Cutthroat World of Morning TV“, kterou napsal novinář Brian Stelter v roce 2013. (oli009)
- Jak Jennifer Aniston, tak Reese Witherspoon popřely, že by tento seriál zobrazoval příběh Matta Lauera, bývalého moderátora televizních zpráv, který byl obviněn z nevhodného sexuálního chování na pracovišti. (oli009)
- Za první dvě série činil plat Jennifer Aniston (Alex) a Reese Witherspoon (Bradley) 2 miliony amerických dolarů za epizodu a to pouze za jejich hraní v seriálu bez započtení jejich platů exekutivních producentek. (hansel97)
Reklama