poster

Temná legenda 2

  • český

    Městská legenda - Poslední záběr

  • anglický

    Urban Legends: Final Cut

  • anglický

    Urban Legends - Final Cut

Horor / Thriller / Mysteriózní

Kanada / USA, 2000, 97 min

  • JohnnyD
    *

    Ukážka prečo degradovali 90s williamsonovské slashery a prakticky do štyroch rokov vymreli. Ten neustály whodoneit fetiš ich zabil. Miesto toho, aby film nadviazal na predošlý dej a budoval mytológiu, prichádza s novou zápletkou a novým vrahom. Ach áno zápletka. Nielen že je dementná predstava o tom, že na filmovej katedre skoro každý točí brakové horory, no v živote som nevidel dementnejší motív vraždenia ako tu. To by nedali do scenára ani tvorcovia To je vražda, napísala...(14.8.2011)

  • Hitman_47
    *

    No skvělé...s původním Urban Legend to nemá společného skoro vůbec nic (snad jen to, že hlavní hrdinka chce natočit absolventský film o Městských legendách) a ač je odhalení vraha celkem překvapivé...tak to posere pointa, která jako by z oka vypadla Vřískotu. Ale zase úplný závěr odehrávající se ve cvokhauzu vyvolá aspoň mírné pousmátí pro ty, kteří viděli jedničku.(8.8.2006)

  • dawe04
    *

    Narovinu. Urban Legends je tuctová vyvražďovačka, jež má s původní Městskou Legendou pramálo společného. V podstatě tam o žádné legendy nejde - film si jen vypůjčil název, snad aby vydělal více peněz. Začátek sice začíná slibně - vyoperování orgánů potenciální oběti působí dost děsivě i nechutně, leč poté se strach i nápad z filmu vytrácí. Je ovšem zajímavé sledovat Evu Mendesovou, jak se z pitomých rolí obětí v podřadných hororech vypracovala až do víceméně áčkových snímků (Training Day, Hitch).(10.4.2007)

  • SOLOM.
    **

    Ačkoliv jsem velkým příznivcem slasheru coby hororového subžánru, tak od konce 80 let nevzniklo příliš mnoho dobrých filmů, které by nedělali ostudu svým předchůdcům. Vřískot byl jednou z mála světlých výjimek a vlastně odstartoval novodobou vlnu všemožných teen vyvražďovaček. Jenže většina z nich se jen snažila přiživit na jeho slávě a navíc se jejich tvůrci neštítili prachsprostě vykrádat (okopírovat) některé scény, nebo v horším případě i skoro celou zápletku. No a série Urban Legend (s) je toho zdárným, či chcete-li smutným příkladem. Zvláště pak první dva díly. Již samotná jednička na mě příliš velký dojem neudělala, ale dvojka šla, co se kvality týče ještě mnohem níže. Když jsem si přečetl jméno režiséra John Ottman, nemohl jsem si ani zaboha vzpomenout, odkud já ho jen znám. No a při pohledu do jeho tvorby mi to bylo hned jasné. Tenhle chlapík patří mezi zkušené skladatele a svou hudbou ozdobil nejen známý film.... O to víc mě zklamalo, že jako režisér úplně propadl. Už dlouho jsem neviděl tak jalový slasher, který v sobě až na pár okamžiků neskrýval potřebnou atmosféru a napětí. Popravdě jsem se u sledování dvojky dost nudil. Navíc kromě úvodního mordu, nebyly ani následující vraždy moc zajímavé (o originalitě se nebudeme bavit vůbec). Většinou se vše podstatné odehrávalo klasicky mimo záběry kamer a kromě bolestných výkřiků obětí a trochu krve, nic pořádného neuvidíme. Režisér se sice snažil několikrát šokovat lacinými lekacími scénami a rádoby zvraty, ale tohle prostě nemělo šanci na větší úspěch.30%(3.5.2017)

  • Oktavianus
    **

    Nejlepší scéna přijde vlastně až po skončení filmu při titulcích - hitchcockovský závěr s cameem Rebeccy Gayheartové mě neskutečně nadchnul a pobavil, takže jsem se nakonec rozhodl jinak podprůměrnému slasheru přiřknout hvězdu navíc. Levnost filmu čišela z každé scény, k tomu donekonečna se opakující hlouposti z filmů o točení filmů (fakt to někomu přijde jako atraktivní prostředí? mně ne), vrah bez charismatu, některé vysloveně herecké omyly (Anthony Anderson? cože?) a kromě úvodní vraždičky inspirované urban legends s vyříznutou ledvinou vysloveně nenápadité (a i tahle scéna absolutně postrádá logiku - proč tam vlastně byla? proč by to vrah zatraceně dělal?). Je to lepší než drátem do oka, ale zase ne o moc.(1.4.2013)

  • - Ve filmu můžeme vidět na stole profesora Solomona (Hart Bochner) stát obrázek jeho rodičů. Ve skutečnosti se jedná o fotografii rodičů režiséra Johna Ottmana. (Avalon820)

  • - Sněhová bouře ve filmu byla skutečná a zcela neplánovaná. (Avalon820)

  • - Postava Vanessy (Eva Mendes) měla mít původně mnohem méně prostoru. Režisérovi Johnu Ottmanovi se ale líbila natolik, že jí nakonec ve scénáři věnoval pozornosti více. (Avalon820)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace