Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    *****

    „Vždy som mal o teba starosť, Fredo.“ Jeden z minima filmov v histórii kinematografie, ktorý je prequelom a sequelom zároveň. Úchvatný, 200-minútový gangsterský epos. Kým Michael (Al Pacino) starne a sleduje zradu (manželka Diane Keaton) i vernosť (plešivejúci consigliori Tom Hagen Roberta Duvalla) a preberá otcove gestá, mimiku a hlas, v minulosti sledujeme vzostup jeho otca (Robert De Niro v podstate hrajúci Marlona Branda – táto „rovina z minulosti“ je podrobne popísaná v Puzovej knihe, ale čo sa filmov týka, dostala sa až do dvojky). KRSTNÝ OTEC II, ktorý prišiel dva roky po jednotke, býva často pokladaný za jedno z najlepších pokračovaní (aj keď Randy Meeks si o tom myslel svoje) a aj jeho strhujúco režíroval F.F. Coppola, ktorý dostal od štúdia (na rozdiel od v dosť komplikovaných podmienkach vznikajúcej jednotky) voľné ruky. Vytvoril vďaka tomu surové, mrazivé a na 11 Oscarov nominované klasické (veľ?)dielo o ponukách, aké sa neodmietajú. Škoda, že Brando sa odmietol vrátiť do záverečnej scény; zasa raz na rozbroje medzi hercom a štúdiom doplatili nevinní diváci. Ale tak už to v živote chodí.(24.3.2009)

  • Gilmour93
    ****

    „This is the business we´ve chosen.“ Rodina, moc, loajalita, tahání za nitky a všudypřítomná smrt aneb Coppola pokračuje v precizní filmařině, byť se z jeho díla s honosnou výpravou kamsi vytratily potřebné emoce a střihači učinil nabídku, kterou nelze odmítnout („Jdi domů, chlapče, nebudu tě potřebovat.“). Naštěstí však filmařský štětec Maria Puza vše vynahradil nabitou poslední půlhodinou, kde především don Pacino exceluje (u scény s oznámením interrupce vypadají jeho oči jak Etna vteřinu před výbuchem), aby jako z vlaku mávající loutka voděná od dětství otcem trpce přemítal, jak vše, po čem toužil, získal, ale při tom toho ještě více ztratil. Mimochodem, teď už chápu, proč Vít Bárta z naší Cosa Pubblico Nostra nosí ten šátek kolem krku, ale tam veškeré chtění o podobnost s Michaelem Corleonem končí. A nebo se mýlím..?(30.5.2011)

  • Lima
    *****

    Prvním dílem vydělal Coppola těžký prachy a na "dvojce" je to znát. Rozmáchlá výprava, stovky stovky komparzistů, ale někam se vytratily emoce. Zejména v první půli je dějová linie s Michaelem Corleonem poměrně nezajímavá. Naopak vzpomínky na Vita Corleona jsou působivé, je požitek sledovat tehdy ještě málo známého De Nira. Všechny mé výčitky vzaly za své závěrečnou třetinou a emočně vypjatým koncem. Nezapomenutelný je poslední záběr na tvář Michaela Corleoneho, na muže obtěžkaného tíživým svědomím s vráskami pod očima a šedivějícími vlasy, na muže, který získal moc, ale ztratil lásku.(19.10.2003)

  • Madison
    ****

    Geniálne pokračovanie kultovej gangsterky, ktorá sa odvíja hneď v dvoch zaujímavých líniách, pričom na pár ťažko zrozumiteľných scenáristických vychytávok - nemala som to potešenie dočkať sa hlbšieho knižného objasňovania - je to znovu perfektný zásah do rozmachu organizovaného zločinu s hercami najvyššieho kalibru a úžasnou atmosférou. Na neuveriteľnú dĺžku je to chytré, neľútostné, chvíľami kruté a s prepracovanými charaktermi. Jednotka ma oslovila trošku viac, pretože mi v dvojke chýbala charizma Marlona Branda, ale len meno takého režiséra ako je Francis Ford Coppola, zaručovalo skvelé pokračovanie tejto mafiánskej ságy.(24.4.2010)

  • ClintEastwood
    *****

    Kmotra ll, si tentokrát Coppola rozdělil do dvou časových rovin. Jedna volně navazuje na původní snímek, druhá sleduje příběh Vita Corleoneho, ještě před tím, než se stal hlavou rodiny. V jedné září Pacino, ve druhé senzační De Niro (tu mám o něco radši) a obě jako celek tvoří nezapomenutelný film. Opravdu mistrovské dílo!(25.11.2018)

  • - Když si mladý Vito Corleone (Robert De Niro) a Clemenza (Bruno Kirby) jdou koupit zbraně, kupují je od člověka jménem Augustino Coppola (Romano Pianti), který měl syna Carmine (Thomas Mars). Tyto postavy dodal do scénáře režisér, inspiroval ho jeho otec a dědeček, který se prodejem zbraní skutečně živil. (don corleone)

  • - Tržby v USA za první víkend: 244 000 USD. Náklady na výrobu: 13 mil. USD. (Steew)

  • - Natáčelo se od 1. října 1973 do 19. června 1974 v Itálii, Dominikánské republice, Kalifornii, Miami, New Yorku a D.C. (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace