Reklama

Reklama

Ach, ty vraždy!

(seriál)
všechny plakáty
TV spot 4
Česko, (2010–2012), 10 h 59 min (Minutáž: 87–100 min)

Režie:

Zdeněk Zelenka

Scénář:

Zdeněk Zelenka

Hrají:

Jiřina Bohdalová, Václav Jílek, František Němec, Filip Blažek, Jiří Schmitzer, Josef Dvořák, Jan Hrušínský, Viktor Preiss, Petr Kostka, Martin Kraus (více)
(další profese)

Epizody(7)

Doktorka Kalendová, advokátka v důchodu, často pomáhá svému vnukovi Kamilovi, nepříliš šikovnému policistovi, řešit vraždy. Nebojí se vyšetřovat v přestrojení, v čemž jí pomáhá i to, že je ochotnicí a má spoustu kostýmů. (Česká televize)

Videa (6)

TV spot 4

Recenze (133)

maoc 

všechny recenze uživatele

Jako velmi nenáročná TV zábava ucházející. První díl šel. Druhý jsem neviděl. Třetí díl, pod jehož scénářem je podepsána nemožná Halina Pawlovská, je o řád horší než první. Herecké výkony snad všech postav kromě paní Bohdalové jsou nemožné, scénář je pitomý a překombinovaný, jednání postav nelogické, prkenné a melodramatické a humor je ze soudku "za každou cenu". Fraška. Toho blba, který prosadil bezmála stominutový formát, bych polil térem, vyválel v peří, pověsil na kandelábr a zapálil. Hodinová délka by šla ještě jakž takž udržet v koukatelné podobě, ale tohle, to je prostě, já nevím, takové slovo snad ani není. Napadají mne tři vzdáleně podobná: tragédie, onanie a armageddon. Čtvrtý díl, který jsem pozoroval už jen velmi letmo, byl snad ještě horší. Překombinovaná zápletka, kdy se z jelita vyšetřovatele stává během pár záběrů jakože bezmála eso, kterého si najme hoodně vysoko postavený lobbista, byla křečovitá jako úsměv finančního poradce, když jdete zrušit účet. Výsměch. Hodnocení pak musí jít zákonitě dolů. PS: Podrobnější koment, pod který se mohu podepsat, viz Radek99 ()

otík 

všechny recenze uživatele

Díly: 1. Zabijáci doktorky Kalendové - příjemná kriminálka, ve které Bohdalka jako dr. Kalendová pomáhá svému vnukovi Michalovi s pátráním po zadavateli vraždy a následné vraždy vlivné hlavy podsvětí. Do toho ještě příběh s dvěma bezdomovci, láskou a výpovědí v práci, 60 %. 2. Hřích profesora Sodomky - herecký koncert Preisse a Bohdalky. Velice dobře stavěný příběh, ve kterém se nejdříve stane nešťastná smrt studenta, kterou však zúčastněné strany ze svých důvodů kryjí. Bohdalka tak přijíždí jako profesorka na Gymnázium, aby svému vnukovi pomohla s pátráním, 80 %. 3. Tajná mise docentky Rybkové - hodně vykonstruovaný detektivní příběh s od začátku zjevným vrahem, zbytečně dlouhé, místy však příjemně komplikované. Bohdalka v sanatoriu pro tlusté pátrá po podrobnostech o Michalově přítelkyni a zároveň řeší smrt budoucí ženy majitele sanatoria, 60 %. 4. Smrt lobbisty Mansdorfa - strašně pomalý, nudný a nezajímavý díl, místy dokonce otravný. Na začátku je Michal vyhozen od policie, pak se stane podezřelým z vraždy vlivného lobisty a je nutno zapojit babičku, aby něco vypátrala a našla skutečného vraha. Směs náhodných a uboze vykonstruovaných skutečností. Špatný díl. Jediné dobré je, že Bohdalka líčí Postlerové scény z filmu Ucho, kde sama hrála, 20 %. 5. Vražda poštovní doručovatelky - tento díl se velmi povedl. Napínavý, místy i strašidelný, výborně scénáristicky i režisérně zvládnutý. Bohdalka pátrá po vraždě své kamarádky - poštovní doručovatelky, a tak sami bere na sebe oblek pošťačky a zaplétá se do událostí kolem ztracené výherkyně milionu korun, hrozného smradu v ulici a neustále štěkajícího psa. Michal nachází novou přítelkyni, bohužel měl zase špatný výběr. Ale aspoň se vrací k policii, 80 %. 6. Archiv Felixe Burgeta - dr. Kalendová se odjíždí léčit na venkov, místo ní se jede do Prahy její jednovaječné dvojče teta Stáňa. Samozřejmě se zaplete do procesu a vražd kolem dříve zavražděného a velmi vlivného Felixe Burgeta. Tetka ale spíše vše kazí a tak je načase zavolat do pátrání doktorku Kalendovou. Spíše vtipně laděný díl, který je zbytečně dlouhý, na druhou stranu je ale také docela příjemný. Oddychovka se třemi vraždami za 60 %. 7. Proces doktorky Kalendové - poslední díl pěkně a příjemně uzavírá celý cyklus. Kalendová přijme do svého bytu mladíka, kterému někdo zabil matku a nevlastního otce. Časem se však ukáže, že není vše, jak se na první pohled zdálo a že i první dojem může klamat, 60 %. Celkově jsem s cyklem spokojen, nemám s ním problém, jen v posledních dvou dílech natočených v roce 2012 už je vidět, že i Bohdalka stárne. PS: Poslední dva díly (Archiv Felixe Burgeta, Proces doktorky Kalendové) jsou na rozdíl od pěti předchozích dílů natočeny až v roce 2012. ()

Reklama

brzozin odpad!

všechny recenze uživatele

Vlezlá Bohdalka, která si tu hraje na českou Marplovou. Jenže to nefunguje. Marplová je elegantní dáma, Bohdalka skřehotající bába, kterou nevím proč pořád obsazují do role nonšalantních dam (absolutně se to k ní nehodí). Navíc jezdí v nechutně předimenzovaným bouráku (asi to má ráda). Nechápu, proč je ten detektiv tak přitroublé poleno, nerozumím tomu, proč jsou ty vraždy tak dětinsky primitivní a vůbec nerozumím tomu, proč tohle někdo točí. Takové české To je vražda napsala. Minimálně jedno mají Bohdalka s Jessicou společné. Absolutně jsou mi nesympatické. ()

mira007 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Taková česká Jessica Fletcherová v podání perfektní Jiřiny Bohdalové, jenže tenhle seriál je taková stará televizní škola, která s moderní filmařinou nemá co společného. Asi je to tím, že to je určené pro publikum v papučích 60+. Já jsem měl problémy některé díly vůbec dokoukat jak to bylo pomalé, líné, předvídatelné aby to pochopili všichni a ten laskavý humor mi jako něco vtipného nepřišlo. Je to asi tím, že jsem minimálně o 30 mladší než cílové publikum. ()

Agatha 

všechny recenze uživatele

Tento cyklus byl záměrně natáčen s určitou dávkou nadsázky a já tak k němu taky přistupoval. Během sledování jsem se pak nedivil, proč se určité postavy chovali tak jak se chovali a proč se něco událo tak jak se událo. Kdo nadsázku a ironii nepochopil, škoda mluvit. Ale i v záhlaví je možné se dočíst, že se jedná o krimi komedii a ne o drama podle skutečné události. Ale i mně pár věcí lezlo na nervy, především odhalení pachatele hned na začátku, myslím že čeští diváci jako věrní kriminálkaři (v televizi v podstatě nic jiného není) by unesli větší zátěž na mozek a odhalení pachatele až na konci (jako např. v Poirotovi nebo Marplové) by bylo daleko atraktivnější a záživnější. Ono se to ale lehce řekne, ale napsat něco alespoň vzdáleně příbuzného s genialitou závěrečného rozuzlení v podání Agathy Christie, je věc druhá. A Zdeněk Zelenka a většina dalších na to prostě nemá, proto zvolil snadnější a bohužel méně napínavou cestu. V tom případě měl ale také zvolit kratší a únosnější stopáž, což by jen prospělo. A ještě musím napsat, že mě vytáčela ta přemíra telefonování a focení atd. Obzvlášť ve 4. epizodě jsem měl dojem, že hlavní roli měl mobil:-) Z hlediska filmařského je to natočené bezchybně, kamera, střih, zvuk, hudba - bez námitek a z hlediska televizního nadstandard. Herecký ansábl našich předních herců v čele s královnou je úctyhodný a hezky se na to dívá. Však kdy pak si takový Kostka, Němec, Štěpnička i samotná Bohdalová zahráli v pěti celovečerních filmech? Dále si na své přišli Viktor Preiss, Josef Dvořák, Jiří Plachý ad. Samozřejmě k dokonalosti tomu chybí dost, chtělo by to větší spád, vychytanější scénář, méně křečovitosti atd. Ale která z našich televizí dokáže vytvořit něco takového? Já oceňuji nápad a energii s jakou se tento cyklus vytvořil a další 2 díly se tvoří. Jak se lze dočíst i většina diváků dala raději přednost této neobjevné starofilmařině před objevenými a posléze zase zapomenutými zjevy v talentových estrádách. Objektivně bych hodnotil třemi *, ale za Jiřinku 1 přidávám. Za nejvíce povedené díly považuji Hřích profesora Sodomky a Vraždu poštovní doručovatelky. ()

Galerie (223)

Zajímavosti (27)

  • Verš: „Žena je román darovaný muži, aby měl co číst. Žena je román v prvotřídní kůži, kterému sem tam chybí list,“ je z divadelní hry Jiřího Suchého „Žena ve středu“. (sator)
  • V čase 1:27:20 je slyšet, že datum 17. července, které ve větě říká plukovník Zdeněk Drtina (František Němec), bylo dodabováno později, jelikož plukovníkův hlas zní v tu chvíli jinak než při ostatních slovech ve větě. (David7)
  • V čase 1:28:48, když otec Filipa (David Prachař) dává Filipovi (Martin Kraus) facku, lze při zpomalení záběrů vidět, že otec jen napřáhl ruku a Filipova obličeje se nedotkl. (David7)

Reklama

Reklama