Tvůrci:
Bruce MillerHudba:
Adam TaylorHrají:
Elisabeth Moss, Alexis Bledel, O.T. Fagbenle, Joseph Fiennes, Max Minghella, Yvonne Strahovski, Samira Wiley, Amanda Brugel, Ever Carradine, Madeline Brewer (více)Série(6) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Adaptace klasického románu spisovatelky Margaret Atwood Příběh služebnice vypráví o životě v dystopickém Gileádu, totalitní společnosti na půdě někdejších Spojených států. Republika Gileád, která se potýká s ekologickými katastrofami a ztrátou lidské plodnosti, je ovládána zvráceným fundamentalistickým režimem, který militantně volá po "návratu k tradičním hodnotám". Jako jedna z mála žen, které jsou ještě plodné, je Offred služebnicí v rodině Velitele. Ženy z této kasty jsou nuceny k sexuálnímu otroctví v rámci posledního zoufalého pokusu znovu zalidnit svět. V této děsivé společnosti musí Offred obezřetně manévrovat mezi Veliteli, jejich krutými Manželkami, hospodyněmi Martami i ostatními Služebnicemi – z nichž všech kdokoli může být špiónem Gileádu – a to s jediným cílem: přežít a najít dceru, která jí byla odebrána. (HBO Europe)
(více)Videa (25)
Recenze (288)
Tak silné, že vám bude mráz běhat po zádech. Po příběhové, herecké i scénáristické stránce. Svět Gileady, kde ženy jsou poníženy na pouhé zvířata a stroje, bez vůle a hlasu. Svět, ke kterému se některé moderní americké zákony přibližují, čímž příběh June nabírá na aktuálnosti a děsivosti. Elizabeth Moss je absolutně fenomenální, Lepší herecký výkon jsem tento rok neviděla. Joseph Fiennes je pro tyhle zápornné role typický, ale musím říct, že role velitele mu neskutečně sedla. Je nutné zmínit, že většinu epizod režírovaly ženy(!!!) a ukazují, že jejich malý počet v dnešní TV je neomluvitelný. Bez diskuze zatím nejlepší nový seriál roku. Jen tak dál. ()
Margaret Atwoodová bezesporu stvořila zajímavý postapokalyptický svět, ve kterém jsou ženy (a to jak Služebnice, tak jim nadřazené Manželky) trestány za to, že se "tak hodně zaměřily na akademickou práci a profesionální ambice, že zapomněly na své skutečné poslání". Po zhlédnutí filmové adaptace z 90. let jsem se těšila na lepší propracování děsivé republiky Gileád a na lépe zahrané postavy. Obojího jsem se vlastně dočkala (i když mi pořád chybí skutečná ukázka proměny Spojených států v Gileád), hereckým výkonům skutečně nelze nic vytknout, ale mám se seriálem jeden zásadní problém, a to hlavní hrdinku. Pokud se mnohem více těším na osudy vedlejších charakterů - Janine, Emily, Moiry, dokonce i "záporačky" Sereny - než na další útrpné pohledy June/Offred, je to špatně. Neměla jsem potřebu okamžitě zapínat další epizodu, emocionálně mě žádná scéna nezasáhla (možná proto, že nejsem matka).. ()
Elizabeth mám hrozně ráda od dob Mad Men a Alexis, to je nezapomenutelná srdcovka Rory. Už díky tomu hodnotím velmi pozitivně. Dlouho jsem se na seriál nechtěla podívat, přišel mi jak ze středověku, ale že se bude jednat o dystopii z blízké budoucnosti, to mě hrozně mile překvapilo a celý koncept mi přijde až smutně uvěřitelný. Už aby vyšla 3. série a June se napodesátý konečně rozmyslela a vypadla odtamtud :D . Ta její schizofrenie a nerozhodnost (stejně jako u pár dalších postav) mě mírně štvala, ale jinak to byla skvělá podívaná, kterou jsem sfoukla jak svíčku. ()
“POTŘEBUJU PŘEŽÍT. KVŮLI NÍ…“ /// Tak až sem nás dostala antikoncepce a jiný sračky. K režimu, kterej… no to by stačilo, protože na postupný odhalování příběh hodně sází. Je to takový dost komorní holčičí povídání vo dystopický společnosti, ze kterýho nejsu moc odvázanej (i když třeba ty gestapácký metody… takže je to i komorně drsný). Problém nemám ani tak s tím, že se tyhle nehezký věci dějou ženám. Jen je asi nedokážu naplno procítit. Elisabeth Moss mi připadá divná, obyčejná, nepřitažlivá… prostě mě nechytá za srdce. Taky ty flashbacky z doby „normálu“ jsou vo ničem. Ukazujou normální život... Hmm… jako že ženský nebyly vždycky „jenom“ madrace. (?) Dystopickej svět je prostě vždycky pro někoho horší a pro někoho lepší. Lidský práva jsou nahrazený zákonama, který ve finále ti nejmocnější stejně nedodržujou. Dala by se o tom napsat úvaha na dvě strany, ale důležitější asi je, proč jsem dal 3*. Je to tak komorní…jako bych si knihu četl sám zalezlej v koutě. Většinou to bejvá klad, ale tady… Seriál vo píchání služebnejch. Bacha není to péčko, ale feministickej pohled na jakousi budoucnost, ze kterýho vychází ženskej citovej masakr. Když si myslím, že jako už se to rozběhne, tak zase nic. Zvrácený týrání ženský duše, který zákonitě musí zasáhnout ty podobně spřízněný. Snad se i já dočkám ve II. sérii, kdy „Offred“ přestane bejt „dívkou z krabičky". /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu, kterou napsala v roce 1985 Margaret Atwood, neznám. 2.) Držej mě doma na chov. 3.) Po znásilnění vždycky utvoříme kruh. 4) Thx za titule „Sizok a audit.cz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Distopie, kterou si sice a priori nedokážu příliš představit, přesto ale dokáže být mrazivě reálná. Stejně tak na ni naroubovaný příběh – někdy sice až příliš tlačí na pilu, v konečném důsledku, ale na nervy brnká parádně. Penny aka Elisabeth Moss aka Offred do toho všeho navíc zapadá na jedničku a člověk to prostě tak nějak prožívá s ní. Snad jen těch hipsta zpomalovaček by nemuselo být tolik. To jsou ale v konečném důsledku jen detaily, na třetí sérii se vážně těším. I don't need oranges. I just need to scream. ()
Galerie (2 125)
Photo © Hulu
Zajímavosti (21)
- Když jsou Serena (Yvonne Strahovski) a Fred (Joseph Fiennes) v kině při jejich rozhovoru, lze v pozadí slyšet klasickou titulní znělku společnosti MGM s řevem lva. Společnost MGM je spolu se streamovací službou Hulu výrobce seriálu. (MakiMaki)
- Kontrast k služobníčkam predstavuje moderný supermarket. Keďže je v Gileáde čítanie zakázané, písmená nahradili obrázky. Umelecké oddelenie vytvorilo viac ako 500 rôznych symbolov a štítkov. [Zdroj: Filmkult] (krasomama)
- Seriál byl natočen v Kanadě. (morgos)
Reklama