Reklama

Reklama

Bruce Wayne (Ben Affleck) je odhodlaný postarat se o to, aby Supermanova (Henry Cavill) oběť nepřišla nazmar. V Lize spravedlnosti Zacka Snydera spojí síly s Dianou Prince (Gal Gadotová) a společně sestaví tým superhrdinů, jehož posláním je zachránit svět před blížící se hrozbou katastrofických rozměrů. Tento úkol je však mnohem obtížnější, než si Bruce představoval, neboť každý z nováčků čelí vlastním démonům, které musí porazit, aby mohli dát dohromady jedinečnou ligu superhrdinů. Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadotová), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) a Flash (Ezra Miller) doufají, že na záchranu planety před zloduchy jako jsou Steppenwolf, DeSaad a Darkseid ještě není příliš pozdě. (HBO GO)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (809)

DaliX 

všechny recenze uživatele

Ten víťazoslávny pocit za všetkých fanúšikov, bez ktorých by sme túto excelentnú komiksovku nemali, je niečo, čo som pri sledovaní filmu ešte nezažil. Zack Snyder pokračuje rozprávačským štýlom po vzore Man of Steel a Batman v Superman a v tomto filme je to posunuté z režijného hľadiska o niekoľko levelov vyššie. Zápletka samozrejme pripomína kinoverziu (tá ma v kine bavila, lebo bolo fajn vidieť DC postavy spolu na veľkom plátne) ale oproti tomuto pôsobí Whedon cut, ako nevydarená demoverzia, ktorá bola omylom vypustená. Je až neuveriteľné, že túto fantastickú verziu bolo nutné pretáčať. Už po dvoch hodinách pozerania som mal pocit absolútneho zážitku. Merítko Snyderovho filmu je obrovské, pôsobí to neskutočne epicky a veľkolepo, má to prepracovanú mytológiu a perfektne napísané postavy. Každá z nich má svoj príbeh, prechádza určitým vývojom. Batman - zakladateľ Ligy, oproti udalostiam v BvS pôsobí viac ľudsky, snaží sa napraviť chyby, ktorých sa v minulosti dopustil. Cyborg - srdce filmu, ako písali a mali pravdu. Cyborgov origin je aj možno jedna z najemotívnejśích scén z celého filmu (flashbacky, scény s otcom ale aj spoznávanie schopností). Wonder Woman - jej vývoj oproti iným postavám je upozadený, predpokladám, že aj z dôvodu predchádzajúcej WW sólovky. Scény s Cyborgom a Steppenwolfom patria k tomu najlepšiemu, pri rozprávaní príbehu o Motherboxoch nabehli zimomriavky, ako pri Návrate Kráľa. Flash - Barry je pohoďák,jeho postava slúži aj na odľahčenie, humorné vsuvky sú super, nepôsobia prehnane, ani sa nesnažia zámerne pôsobit ako paródia. Aquaman - vlk samotár, aspoň určitú časť filmu a neskutočný týpek (lepšie to napísať neviem). Fantastické prepojenie na nasledujúceho Aquamana len potvrdzuje, ako mal Snyder celý príbeh riadne premyslený. Superman - návrat vo veľkom štýle nemohol byť veľkolepejší, scéna vzlietnutia v novom obleku ma dojala k slzám. Steppenwolf - patrí k jedným z najlepších záporákov, akých som v komiksovke videl, jeho motivácia je jasná a keď sa chopí svojej elektrickej sekery, ide z neho strach. Akčné scény adrenalínové a vyboostené až nas úplné maximum, s fantastickou obrazovou estetikou, akú vie asi iba Zack Snyder (pri finálnej naháňačke s Batmobilom som ani nedýchal). Tým, čo sa to nepáči, budú zrejme sklamaní, ale fanúšikovia budú pri pozeraní v siedmom nebi. To všetko podtrhnuté fenomenálnou hudbou Junkieho XL, skvelým výberom pesničiek (hlavne doplnok pre motív WW nemá chybu ale aj scéna v ktorej Barry zachráni Iris) a celkovo je Zack Snyder's Justice League pre mňa najlepšia komiksová teamovka všetkých čias. Na záver sa chcem ešte raz zo srdca poďakovať všetkým fanúšikom, je obdivuhodné, čo sa im podarilo dokázať vytrvalosťou a odhodlaním, aj vrátane finančnej podpory prevencie proti samovraždám. Zack to zvládol na výbornú a priniesol komiksovku, akú sme tu v takomto rozsahu, čo do veľkoleposti a monumentálnosti ešte nemali. Toto sa zapíše do histórie kinematografie. A zostáva sa už len tešiť na #RestoreTheSnyderVerse. () (méně) (více)

Cival 

všechny recenze uživatele

Kdyby mi bylo dvanáct, nebo se psal rok 1997, vrněl bych blahem. Takhle je to klasická přepálená pozdní snyderovka. Instantně temná (všechny ty propriety v černé barvě od letadla přes záznamník až po koupelnu jsou funny) a myšlenkově infantilní ("Nyní můžeš ovládat všechny telekomunikační sítě pouhou myšlenkou!"), minimálně o hodinu přetáhnutá a jednak se strašně nedopečenými triky, ale i hodně kolísavými hereckými výstupy, kvůli kterým nemá půlka postav charisma. Sice rozhodně lepší tvar než Whedonova verze, ale Infinity War a Endgame jsou o level jinde. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

S křížkem po comicsovém funuse. Zneuznaný režisér odmítl dráždit režijní prostatu svého kolegy Josse Whedona a rozhodl se comicsovou káru opětovně rozjet a proměnit v čtyřhodinový kolos. A ta stopáž je fakt znát. V dobrém i zlém smyslu. Zack Snyder si dal repete, které je i svým způsobem zbytečné. Parta comicsových mimoňů je nadále směsicí povrchnosti i určité směšnosti. Jsme svědky zmrtvýchvstání Supermamlase a jeho vítání s občany jemu blízkými. Určitě nejnatahovanější sekvence z celého filmu. Wonder Whore parádně vystavuje nohy, takže kdykoliv tahle poletucha byla na scéně, tak spermie měly pohotovost. Bukman, který dával dohromady celou partu, byl snesitelný. Fleše bych nakopal do patřičných míst i s tím Cyberblbem, ti mě absolutně nezajímali. Aquaman byl v pohodě, akorát zapomněl sexuálně obtěžovat Amber Heard. Comicsová parta hic se vydržet dala v pohodě. Na odpálení sítnic byl záporák ze všech nejzápornější Steppilábuzna, který byl tak dětinsky naivní, až budil jen a pouze smích. To se fakt nedalo vydržet to jeho stupidní počínání. A ten jeho tragický vzhled, škoda slov. Akce je celkem jednolitá, extra momenty ani významné propady jsem nezaznamenal. Finální souboj neměl potřebný náboj. Snyder dialogy neumí, digitální šrumec mu jde podstatně lépe. Film je rozdělen do pěti částí, mimo jiné je v nich objasněna motivace účastníků, což je docela fajn. Zvláštní kapitolu tvoří epilog, co výsledný dojem poměrně tříští a v němž je k vidění Joker v podání Jareda Leta. A najednou jsem u příležitosti této sekvence šíleně zatoužil, kdyby se Bukman a Joker spolu utkali a ještě jim k tomu (se)kundovala Harley Quinn. Na to už pochopitelně nedošlo, a když tak o tom přemýšlím, vlastně tahle sekvence neměla nijaké zvláštní opodstatnění. Přikláním se k tomu, že filmu by výrazně prospělo být přinejmenším o hodinu kratší. Přiznávám se bez mučení - měl bych nemalé potíže film vidět opakovaně. Snyder prostě čtyři hodiny vydatně masturboval, načež vyčistil dostatečně své trubky a svůj výsledný výron hodil na diváka. Bombasticky přebujelé, hudebně vytuněné, vizuálně tmavé až hnusné. Účel zastaralého formátu 4:3 jsem nepochopil, patrně se jedná o jakýsi "sofistikovaný" odkaz na stránky comicsového sešitu. 7/10 ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Čtyři roky otravnýho kňourání a kňučení pubertálních fanboyů se přetavily ve čtyři hodiny dlouhou komiksárnu plnou digitálního bordelu a ošklivé stylizace, s hrdiny tak směšně trapnými, až se za ně člověk trochu stydí. Jediný štěstí, že si tu původní sračku (Whedon's cut) vlastně vůbec nepamatuju, takže jsem teď Snyderův sestřih mohl brát jako kompletně novej zážitek. A minimálně se musí uznat, že děj nemá nějaké zásadní vypravěčské mezery - na původní verzi mám právě jen vzpomínku, že to bylo šíleně uspěchané a (proto) nesmyslné. Snyderova verze vskutku uspěchaná není. Pro mě to ale stejně padá už na tom, že postavy nejsou ani trochu likeable, a že jakmile se přepne z reálných interiérů a exteriérů do akčních trikových sekvencí, začne se odehrávat vizuální estetickej holocaust. To se odminule nezměnilo. Nicméně - je pěkné lidem dělat radost, zvlášť v dnešní době, takže pokud Snyder's cut tenhle účel splní, tak nic proti tomu. Tipnul bych si ale, že 99 % lidí, kterým se to bude líbit, to ví už před projekcí. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Hodnotové soudy na adresu LIGY SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA dominují, ale já si dovolím takový nemít. Podstatnější, než jestli je to lepší ve srovnání s Whedonovou verzí, či jak si to stojí s ohledem na další superhrdinské týmovky, je pro mě to, že je to zajímavé dílo. Ne nutně s ohledem na produkční a distribuční historii, jelikož už dříve jsme se dočkali Donnerova sestřihu SUPERMANA II, protože Warneři využili obliby nových verzí a sílícího fyzického média DVD (a teď se to opakuje, akorát se streamovacími službami). Spíš s ohledem na žánr a jeho formální podobu._____ V některých recenzích se objevují přirovnání k PÁNOVI PRSTENŮ, jenže ta sedí leda s přihlédnutím k povrchním shodám ve vyprávění (mýtus hrdiny, topos cesty, začátek in medias res) a žánrovým překryvům (příklon k fantasy, tj. ustupování vyprávění do pozadí pro budování světa příběhu a mytologie). Adekvátnější by bylo přirovnání k NEBESKÉ BRÁNĚ, protože ta taktéž využila dobové popularity jednoho žánru k těžce manýristickému, v mnoha ohledech excesivnímu dílu. Čtyřhodinová (!) LIGA SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA je postprodukčně dokončený assembley cut, ke kterému bylo ještě dotočeno několik epilogů teasujíci možné věci příští (ok, i v tomhle je to jako PÁN PRSTENŮ - NÁVRAT KRÁLE měl taky nespočet epilogů, jenže ty uzavíraly předchozí vyprávění, že). První dvě hodiny v podstatě nevypráví (až na několik narativně integrovaných atrakcí, na jejichž konci sidekick budoucího hlavního záporáka získá jeden ze tří MacGuffinů). Jsou založeny na zastávkách ve vyprávění (podíváme se k této postavě, navštívíme tohle místo...), na zpomalení až zastavení obrazu - strnulosti obrazu jako obdobě ikoničnosti výjevů v komiksech, k čemuž dopomáhá po stranách užší výřez s na současné standardy netradičním formátem obrazu. Celé je to ale zvláštně arytmické, za což mohou delší záběry v dialozích i akci, s náhlými a rušivými prostřihy na detail a odskoky (do vzpomínek, do vizí, do odlišně pojaté temporality: zastavení, zpomalení). Tempo a rytmus jsou vůbec vychýlené, například první desetiminutovka je skoro beze slov, následně je upovídaná, aby po necelé půlhodině po sobě následovaly dvě atrakce; po půlhodinovém klimaxu zase dobře čtvrt hodina epilogů - a to členění do kapitol sice odpovídá výstavbě dlouhých hollywoodských děl, jenže ta takhle fakt nejsou organizována (osvětlení motivací a cílů i nutného pozadí až po hodině, jako kdybyste prolog ze SPOLEČENSTVA PRSTENU šoupli až po spytlíkování části party)._____ Nehodlám klást normativní nároky, jenom uvádím, v čem se to normám vzpírá. Nedá se přitom obrátit ani k žádné ze zavedených tradic žánru, protože tohle není ani odlehčenou žánrovou pastiší s psychologicky definovanými postavami jako marvelovky, ani nadlidské postavy nepřesazuje do skutečného světa a širších vztahů (politických, ekonomických, mediálních, náboženských...) a vazeb (rodinných, milostných) jako předchozí snyderovské dcčkovky, potažmo není ani campovým blbnutím jako postsnyderovské dcčkovky. Zatímco MUŽ Z OCELI byl o Supermanovi jakožto figuře spasitele, která se ocitla v dnešním světě, a BATMAN V SUPERMAN roli superhrdinů a vigilantů dále problematizoval, LIGA SPRAVEDLNOSTI je o superhrdinech jako novodobých bozích, mytických postavách větších než život, přičemž přítomnost běžného člověka či cokoliv lidského působí nepatřičně (Lois je redukována na jednu narativní funkci). Tohle je vskutku komiksový/superhrdinských film: o superhrdinech, nikoliv lidech a světu, s barokně přebujelou, na ikoničnosti a strnulých pózách založenou estetikou komiksů. Osobně preferuji, když se dílo vzpouzí normám a konvencím, ale činí tak systematicky (řada linií, motivů a cílů sbíhající se k Luthorovi v BATMAN V SUPERMAN), když je spojeno téma s formou (nechronologické vyprávění MUŽE Z OCELI korespondující s hledáním kristovské postavy v proměněném světě). I tak ale myslím, že by LIGU SPRAVEDLNOSTI měl každý a každá vidět. Už proto, že pro superhrdinské komiksy představuje to, co NEBESKÁ BRÁNA pro westerny či třetí KMOTR pro mafiánské opusy. () (méně) (více)

Galerie (34)

Zajímavosti (40)

  • Pro film bylo dotočeno pouze cca 5–10 minut nových záběrů z celé čtyřhodinové délky, muselo se však dodělat více jak 2 000 nových vizuálních efektů. Dotáčky trvaly 3 dny a dotáčely se 2 krátké scény. „Nejsou nijak rozsáhlé, zato jsou důležité. Vidět se s herci a s velkou částí původního štábu bylo super. Pracoval jsem s herci, které dobře znám a mám je rád, takže to byla velká zábava,“ uvedl Zack Snyder. (NiWi)
  • Zack Snyder v rozhovoru prozradil, že původně zamýšlel, aby se na konci filmu objevil i Green Lantern – John Stewart. Scénu dokonce natočil, studio však nechtělo, aby se Stewart ve filmu objevil, protože měli s postavou vlastní plány. Ještě předtím dokonce Snyder zvažoval, že by se ve filmu jako jiný Green Lantern, Hal Jordan, objevil Ryan Reynolds, který si tohoto hrdinů zahrál ve filmu Green Lantern (2011). (TwoFace)
  • Se stopáží 4 hodiny se jedná o nejdelší komiksový film všech dob. (Kukelnik)

Související novinky

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Reklama

Reklama