Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kleopatra
    ****

    Box mi je ukradený, nejsem fanoušek Aliho, přesto se mi Ali moc líbil a přikládám to právě Mannově režii, kterou tu tolik kritizujete. Maximálně mi vyhovovalo jak tempo, tak i fakt, že to není film o boxu, ale o člověku, který měl dar, notnou dávku sebedůvěry a píle, sociálního cítění, touhu po respektu .... na druhé straně v něm přetrvával jistý mindrák, náboženský zmatek, přelétavost. Tím, že Mann ukázal Aliho jako křehkou člověčí nádobu nikoli jako stroj, u mě zabodoval. A pak i Will Smith, Jamie Foxx a John Voight.(27.9.2006)

  • Expendable
    *****

    Je to nádherně natočený a zpracovaný film o jednom muslimském boxerovi. Který vždycky věděl, co chce od života a tvrdě se hnal kupředu. Ali vždycky věděl, že je nejlepší, ale sebevědomí mu rozhodně nechybělo a rád se jím pyšnil, což ovšem možná i odrovnalo většinu jeho soupeřů. Takové argumenty jaké Ali měl a jak všechny schazoval, bych spíš čekal od wrestlerů než od boxera. Ve filmu je též řešena otázka černochů žijících v Americe a jejich diskriminace. Mě se film velmi líbil, určitě doporučuji. 95%(2.3.2011)

  • Sobis87
    *****

    Žánr životopisného filmu patří v Hollywoodu mezi ty nejpředvídatelnější produkty, které představují především příležitost pro výraznou hereckou kreaci a šanci vyhrát nějakou tu zlatou sošku. K výraznější progresi v tomto žánru téměř nedochází, jen jsou opisovány ověřené šablony – vyobrazení stěžejních okamžiků hlavní postavy, skrze něž je před divákovým zrakem formován její charakter, žádné výrazné formální exhibice, které by mohly zastínit herectví, atd. Michael Mann by se v tomto ohledu se svým Alim dal považovat za menšího průkopníka – odvážného auteura, který stvořil značně progresivní dílo. Auteurem ho nazývám především proto, že nejenže se podílel na tvorbě scénáře, ale především do výsledné podoby snímku vtiskl svůj nezaměnitelný styl a člověk hned v prvních minutách pozná, na čí dílo se to dívá. _____ Ali má daleko do všech těch faktograficky nahuštěných životopisů, ve kterých je považováno za nutné pokrýt co největší plochu z hrdinova života. Mann se místo toho na několik minut zastaví ve vršení informací, aby divákovi nabídl čistě nenarativní exhibici dokreslující atmosféru momentu, vnitřní rozpoložení postavy – prostě dotváří a prohlubuje divákův niterný zážitek. Aliho rozpadající se první manželství je zdůrazněno skrze jednu či dvě scény, aby byl divák v obraze, poté následuje časový skok, divák je vyrozuměn o rozvodu a vyprávění přechází do další roviny. Toto úsporné (ale zároveň efektní a efektivní) dávkování informací paradoxně vede k vrstevnatějšímu pohledu na život slavného boxera – vedle roviny politické (přátelství s Malcolmem X, část v Africe), osobní (milostný život, otázka víry,…) a profesní tu je i ona rovina emotivní, ve které je Mann opravdu velmi pečlivý. V jednu chvíli sledujete pro vyprávění důležitý dialog, který formuje další osudy postavy, abyste se za pár minut mohli kochat narativně vyprázdněným dlouhým záběrem na Aliho projíždějícího metrem noční krajinou – právě v těchto momentech nejvíce vynikne Mannův rukopis – formální preciznost, podmanivá práce kamery, němé prožívání melancholie a výrazná náladotvorná hudební složka. ______ Někomu zvolený vypravěčský postup u Aliho nemusí být pochuti, avšak proti formální stránce díla nelze mít byť jedinou námitku. Zbožňuji onu pro Manna typickou melancholii nočních scén, kterou kouzlí skrze světelně citlivou optiku digitální kamery – ta se s filmy Collateral, Miami Vice a Veřejní nepřátelé ostatně stala pro něho typickým výrazovým prostředkem. V Collateral a částečně i v Miami Vice se noční město dokonce transformovalo – nadneseně řečeno – v dalšího protagonistu příběhu a už nepředstavuje jen pouhou kulisu. V oněch náladotvorných scénách utváří precizní vizuál spolu s již tradičně zvolenou hudbou vskutku hypnotický zážitek a Mann citlivou prací se světelnými zdroji sklouzává až do čistě lyrické roviny. Práce s širokoúhlým formátem a nízkým ohniskem lehce operativní ruční kamery dává tvůrcům možnost lepit se postavám tzv. až na krk, díky čemuž nepostrádají ani dialogy určitou dynamiku a jsou obdařeny skvostnou kompozicí (což ostatně platí o film jako celek). _______ Samostatnou kapitolu pak představují boxerské zápasy, v nichž se střídají zpomalené záběry s rychlým střihem a na jeden celek či polocelek připadá deset detailů, kdy kamera nervně krouží mezi boxerskými rukavicemi a krví a potem zbrocenými tvářemi. Jakmile se dva v ringu do sebe pustí, nemá divák chvilku na vydechnutí, díky výtečné práci s kamerou a střihem je jakoby v centru dění – jako rozhodčí pobíhající kolem zápasníků dávající si pozor, aby také jednu ránu neschytal. A najednou letmý prostřih na záběr z pohledu bitého. A poté další. Najednou zpomalovačka zdůrazňující sílu a tíhu rány, atd. Jako celek všechny tyto zápasy drží dokonale pohromadě a představují silný divácký zážitek. Vskutku nádhera. _____ Jako správný životopisný film i Ali představoval pro hlavního představitele nemalou výzvu. Will Smith pro roli slavného boxera přibral snad přes dvacet kilo svaloviny a bývalý floutek Fresh Prince v ringu opravdu budí ohromný respekt. Z fyzického hlediska musela být příprava na takovou roli neskutečně pracná a zaslouží si obdiv. Smith zde exceluje taktéž v rovině charakterního herectví a, i když to je v tomto žánru velké klišé, opravdu podává strhující výkon. ____Ali je film dvou persón – geniálního pokrokového filmaře Michaela Manna a perfektního herce Willa Smithe – a jako takový představuje žánrový vrchol. P.S.: Úvodní montážní sekvence, ve které se střídají momenty z Aliho tréninku, dětství, rozhovorů, z jazzového klubu a nočního běhu ulicí, je nejen z hlediska gradace přímo parádní.(1.11.2010)

  • Isherwood
    ***

    Mann se svázal okovy životopisného filmu, ze kterého na nás ale po celou dobu pomrkává jeden hulvátský rváč z italské čtvrti. Zatímco formálně je opět Mann sympaticky svůj (kamera, hudba), v dialozích a tempu mu chybí Scorseseho výbušnost a doba se odráží docela matně. Tematicky si toho film naložil opravdu hodně (osobní výpověď, sportovní drama, agitace za rasovou snášenlivost), aby nakonec nevyřešil nic ani na dvouapůlhodinové ploše. Krutě promarněná šance.(29.2.2008)

  • ed_wood
    *****

    Keď som to videl 1-krát, nudil som sa (3***). Keď som to videl už 2-krát, páčilo sa mi to oveľa viac (4****). No ale po treťom zhliadnutí sa mi to páčilo najviac (5*****). Výborný Will Smith a skvelá réžia Michaela Manna robia z Aliho jeden z najlepších životopisných filmov, aký som mal možnosť vidieť. Muhammad Ali je pre mňa asi najlepší športovec v histórii a určite si zaslúžil aj jeden skvelý film. Will Smith patrí k mojim obľúbencom a zahral to vynikajúco. Preto sa dosť čudujem, prečo som si genialitu tohto filmu nevšimol už 1-krát.(11.10.2007)

  • - James Toney, který ve filmu hraje Joe Fraziera, je ve skutečnosti také profesionální boxer. (Dawid199)

  • - Clay/Ali uvedl, že zlatou medaili z LOH 1960 v Římě zahodil do řeky poté, co ho odmítli obsloužit v restauraci pro bílé. (kwaicheng)

  • - Will Smith pôvodne 8 krát odmietol hrať rolu Aliho s tvrdením, že takáto osobnosť sa nedá vierohodne zobraziť. Až po tom, čo mu zavolal sám Muhammad Ali a poprosil ho, aby úlohu zobral, súhlasil. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace