Režie:
Roman PolańskiScénář:
Roman PolańskiKamera:
William A. FrakerHudba:
Krzysztof KomedaHrají:
Mia Farrow, John Cassavetes, Ruth Gordon, Sidney Blackmer, Maurice Evans, Ralph Bellamy, Victoria Vetri, Charles Grodin, Tony Curtis, William Castle (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Jsou to jen hormony, anebo se temné síly opravdu chystají ovládnout svět? Novomanželé Rosemary a Guy Woodhouseovi (Mia Farrowová a John Cassavetes) se nastěhují do starého newyorského činžáku, i když je přítel Hutch (Maurice Evans) varuje před temnou historií domu. Působili zde okultisté a došlo tu k několika tragickým úmrtím. Woodhouseovi se seznámí se starými sousedy Castevetovými, kteří u nich začnou být častými hosty. Když Rosemary otěhotní, doporučují jí Castevetovi svého známého gynekologa. Od té doby však Rosemary začne trpět nevysvětlitelnými bolestmi a strachem. Od Castevetových jsou slyšet zvuky jako při duchařských seancích, někteří lidé včetně ostražitého Hutche záhadně onemocní nebo přímo umírají. Jsou to jen náhody, představy psychicky labilní rodičky anebo se proti Rosemary chystá nefalšované satanské spiknutí...? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (729)
Jeden z hororů u kterých by se dala atmosféra krájet (a to doslova), například na začátku hraje atmosférická ukolébavka, máte ji za milou a celkem roztomilou... a na konci, vás z ní skoro mrazí. Mia Farrow zde předvádí výkon hodný Oscara a Roman Polanski na režisérské stoličce nápodobně. Film pracuje s tématy paranoia vs. skutečnost což závěr, který kdyby býval končil v momentě kdy Rosemary nahlédne do kolébky a zakřičí, by měl hrubší dopad jak na mě, tak na většinu hodnotících. Ale i přes tohle, ve vás tenhle satanský horůrek nechá veliké množství otázek což mě nutí dát plný počet hvězdiček tak výbornému filmu jako je právě tenhle. ()
Výborný film Romana Polanskeho patrí spoločne s The Omen (1976) a The Exorcist (1973) ku vrcholu okultného filmového horroru. Sú to kultové diela, ktoré sa svojou kvalitou zapísali do dejín nie len horrorovej kinematografie. Každý z nich spracúva danú tému trocha z iného pohľadu, ale vo všetkých troch prípadoch ide o spoločnú podstatu. Prenikanie pekelných síl do nášho sveta. "Rosemary má dieťatko" je z tejto takzvanej Nesvätej Trojice asi najjemnejším zástupcom, ale silná horrorová atmosféra sa jej uprieť nedá. **** ()
Skvělé herecké výkony, hudba i režie, ale tu správnou atmosféru to chytá asi až v polovině, do té doby se jedná o vcelku obyčejné drama. Druhá půlka ale je bezkonkurenčně zobrazená paranoia (podobně jako v Nájemníkovi, Polanski tohle umí), kterou bohužel trochu zneuctívá příliš doslovný závěr, jenž sice sděluje myšlenku o vztahu matky k jejímu dítěti, no děje se tak za cenu ztráty dosavadní atmosféry. Celkově je ale Rosemary velmi povedená záležitost. Horror movie of the Year ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Polanski pomalu buduje atmosféru strachu v novém bytě a Mia Darrow herecky září v hlavní roli těhotné matky sužované temnými sny a podezřením. Boj bezbranné matky o záchranu dítěte a ztráta naděje je bravurním vyvrcholením filmu. Trailer: http://www.sms.cz/film/rosemary_ma_detatko/ukazka ()
Jedna z nejpovedenějších knižních adaptací, která kdy byla natočená... Sice byla knížka ještě o trochu víc napínavější, ale přestože (nebo možná právě proto), že jsem měla knihu v živé paměti (četla jsem jí asi měsíc před shlédnutím filmu) jsem mohla hodně srovnávat a opravdu film dopadl na jedničku (vlastně na pětku). Je sice velmi věrný předloze, ale rozhodně jí tupě nekopíruje, naopak vytváří oproti ní skvělou filmovou atmosféru, točící se kolem satanismu, ale naprosto jiným pohledem, než třeba "Omen". ()
Galerie (151)
Zajímavosti (65)
- Společně s filmy Hnus (1965) a Nájemník (1976) tvoří tento film Polanskiho volnou trilogii o hrůzách odehrávajících se v městských bytech. (Kulmon)
- Americký časopis Premiere zařadil plakát k filmu na 21. pozici v žebříčku nejlepších plakátů všech dob. (Terva)
- Práva na zfilmování románu získal William Castle. Robert Evans z Paramountu souhlasil, že dá projektu zelenou, pokud Castle nebude režírovat. Důvodem byla Castlova pověst režiséra laciných hororů. Bylo mu však umožněno, aby si ve filmu zahrál (muže u telefonní budky). (HellFire)
Reklama