Režie:
Jaroslav DudekScénář:
Jaroslav DietlKamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Ladislav ŠtaidlHrají:
Jiří Krampol, Ladislav Frej st., Michal Pešek, Pavel Zedníček, Josef Abrhám, Svatopluk Skopal, Jan Faltýnek, Vlastimil Hašek, Vlastimil Zavřel (více)Epizody(15)
-
Aranžér (E01)
-
Milenec (E02)
-
Benjamínci (E03)
-
Včelař (E04)
-
Cyklista (E05)
-
Jupiter (E06)
-
Vedoucí partiové prodejny (E07)
-
Muž s punčochou (E08)
-
Kuchařinka (E09)
-
Majitel autoservisu (E10)
-
Autorka detektivních povídek (E11)
-
Exoti (E12)
-
Kasař (E13)
-
Narkomani (E14)
-
Valutová příhoda (E15)
Obsahy(2)
Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (Česká televize)
(více)Videa (13)
Recenze (302)
Ze zamýšleného projektu soustavně komentovat jednu každou epizodu zůstalo torzo čítající první tři a vracet se k tomu už nebudu. Budiž tedy alespoň poznamenáno, že překvapivě to je jeden z nejlepších viděných krimiseriálů. Často nechtěně zábavný (Narkomani nebo třeba Bartoška jako vekslák kunsthistorik), leckde dietlovsky přitažený za vlasy (Autorka detektivních povídek - ale on ten díl vlastně je jako taková detektivní povídka - proto je taky nečtu), na druhé straně nechybějí opravdu silné monenty (vyvrcholení konfrontace syn Kratěna - otec Sklenčka) a "Bezpečnost. Jste zatčen." nikdy nebylo vysloveno tak mazácky jako v skvostné scéně, v níž Hašek s mladým Peškem zatýká nebezpečného zločince, an jde s košem. Haškova postava por. Pekaře má vůbec potenciál kultovnosti a Frejův náčelník Břéťa vstoupil do lidové slovesnosti (ovšem prostřednictvím Krampolova "Břéťo"). Co do realističnosti kriminalistické práce se Pitaval dočkal překonání až v Případech prvního oddělení. Ve služební kanceláři (myslím, že náčelníkově) sem tam zahlédneme podobiznu F. E. Dzeržinského, podobně jako v jiných dobových kriminálkách, z čehož lze usoudit, že šlo o součást povinné výbavy tehdejších služeben SNB. V souvislosti s takřka nulovou mírou režimní propagandy v průběhu celého Pitavalu je nápadné, že divák si opravdu musí chtít všímat, aby si byl portrétu jednoho z nejvražednějších bolševiků a zakladatele Čeky (pozdější NKVD, pozdější KGB) vůbec vědom. K problematice oné nulové míry propagandy se blíže vyjadřuji v komentáři k 3. dílu. V seriálu o esenbácích z poč. 80. let je to věc opravdu povážlivá a básník Jiří Martínek je toho názoru, že ježto ideologii, propagandu a lživé převrácení moderní historie pokryl kovaný Major Zeman, nastupuje Pitaval s plněním úkolu udělat z esenbáků normální sympaťáky (podobně Marthos). Čehož se nemohl nikdo zhostit efektivněji Dietla. Čtěte: Marthos, Šandík, PollyJean, type_B. ()
Malý patlal je vlastně takový skanzen komunismu resp. tehdejší policie, která se jmenovala VB neboli Venca s Bohušem. No, a Venca s Bohušem řešili takové ty drobné přestupky, které opravdu nebyly tehdy tak hrozné jako třeba stalking, tunelování, podraz na zákaznících apod. Venca s Bohušem totiž věděli hovno o kriminalistice a tak furt někam telefonovali, jestli někde není jejich šéf, který umí psát, že by jim vlastně řekl, jak mají dále postupovat a o tom je celý seriál Malý patlal z velkého města. A kdyby nebylo pachatelů, kteří se ze samého strachu před vládnoucí garniturou nechodili radši sami udat, Venca s Bohušem by nic pořádně nevyšetřili. Jedna hvězda patří možnosti vidět některé mé oblíbené herce v komické roli a za udržování v bdělosti při nechtěném vzpomínání na onu šílenou dobu. ()
KDO SEDÍ V AUTĚ, JE NEVIDITELNÝ!!! PODEZŘELÉHO SLEDUJEME ZE VZDÁLENOSTI 5 METRÚ. VAŠE VEŘEJNÁ BEZPEČNOST Účastí Dietla je dáno to, že se vyprávějí uvěřitelné příběhy, ale všechno kolem je naprosto příšerné. Bolševická slátanina o těch "našich pracovitých kriminalistech, co nad námi bdí ve dne v noci". Zvláště Abrahamova postava a Frejova figura jsou neuvěřitelně odporné. ()
Seriál, jemuž jsem se léta vysmíval, nevědouc a nevěříc, že by ti špatně oháklí chlápci mohli být součástí kvalitní krimi. A ono jo! Je to dobře napsaný, dobře zahraný, výborně zrežírovaný- nemám s tím problém. Naopak- velice mě to zaujalo. A srovnání s Prvnim oddělením? Určitě spojené nádoby. Dříve a nyní, přístup jinak velmi podobný. ()
Líbí se mi, co je tu kolem znalců (viz pshimi). Všechno za komančů = lež a nic jiného. Tenhle seriál se snad nejvíc blíží reálnému vyšetřování a metodám, které se při něm používaly a používají. Jestli z dramatického hlediska pro některé více naivní ztrácí seriál na atraktivitě, tak aspoň nekecá a o věcech, které zobrazuje, něco ví (vynikne zvláště v porovnání s ptákovinami německé a americké produkce). A že se vyšetřují vykradené kasy v obchodech atd? Co myslíte, že tvoří většinu policejní práce? Ten, kdo si stěžuje, že je to banální, tak až mu v tramvaji partička nenechavců ukradne peněženku s výplatou, a on to půjde nahlásit, tak by bylo zadostiučiněním, kdyby mu policajt řekl "to je ale banální". Garantuju, že mu to v tu chvíli banální připadat nebude. Byl bych skutečně rád, kdyby se tu podobné věci neřešily skrze ideologii v současnosti převládající. A vůbec, některé komentáře jsou tak nekonečně pitomé, že dám klidně 5*. ()
Galerie (419)
Zajímavosti (91)
- Když poručík Libor Krejcárek (Jiří Krampol) dává dohromady světlo havarovaného vozu, činí tak tehdy často používaným acetonovým lepidlem Kanagon. Znali ho především ti, kdo lepili mapírové modely. (Robbi)
- Jupiter byl ukraden na zámku v Libochovicích. (sator)
Reklama