Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aluska88
    ****

    Tak zjišťuji, že z tvorby bratrů Scottových mě oslovuje více tvorba Tonyho Scotta. Samozřejmě, Ridleyho snímky jsou na vysoké úrovni, excelentně zpracované, obsahově i s potřebným vizuálem, ale... často mi v nich chybí to "Něco." To něco, kdy bych mohla říct něco jako "páni, tak to byl vážně nářez!", nebo bych měla pocit, že jsem právě zhlédla strhující dílo s výkony, které mě dokázaly "vypleskat." Nějak mi v Americkém gangsterovi chyběla hloubka, ztvárnění celého příběhu na mě působilo docela chladně, s odstupem. Je to skvěle natočený film, i zahraný, nebylo zde jediné místo, kde bych měla pocit nudy. Vše je propracované, scénář výborný, samotné scény působivé a efektní. Jen to "něco..." Je zajímavé, že film může mít všechno k tomu, aby byl téměř dokonalým, může se Vám i líbit, a přesto máte dojem, že mu něco chybí.(28.11.2011)

  • Lynn
    ****

    Téměř ihned po sobě jsem zhlédla dva filmy popisující svět mafie - Americký gangster a Východní přísliby. Každý ten film je úplně jiný, takže srovnání je dost těžké. Ale i když se mi nejnovější filmeček Ridleyho Scotta moc líbil, hlubší dopad ve mně zanechaly Cronenbergovy Východní přísliby. Ačkoli je totiž Americký gangster ve všech ohledech mistrovské dílo starého pardála, nečiší z něho taková autenticita jako z Východních příslibů - Gangster je až moc dokonalý, až moc čistý, je filmový. Naproti tomu Přísliby vás protáhnou tou nejhorší stokou mafie. Takže díky Ridley za Tvých 157 úžasných minut v kině, ale natočil si i o chloupeček lepší fláky ;o)(24.2.2008)

  • Matty
    *****

    Filmařsky precizní sloučení rise-to-power gangsterky a stylového krimi procedurálu. Zatímco do Lucasova soukromí nahlížíme od začátku, Robertsův osobní život pouze zdržuje vyšetřování a vyprávění. Scott suverénně kombinuje styly a témata filmů, které byly ve Státech v dané době v kurzu (blaxploitation, realistické krimi jako Serpico, Drsný Harry, Francouzská spojka) a zároveň nás provádí dějinami gangsterského žánru od jeho prvopočátků. Na to, jak je film dlouhý a málo akční (zvlášť v režisérském sestřihu, faktograficky ještě výrazně hutnějším než kinoverze), je zároveň překvapivě svižný, neboť nás nepřetržitě zásobuje novými informacemi a informace již známé zasazuje do širších souvislostí. Právě díky neustále upozorňování na dobový kontext a existenci mnohem rozsáhlejší sítě je tohle koncentrovaně odvyprávěné, nezjednodušující drama nejen o jednom ctižádostivém mafiánovi a jednom zarputilém poldovi, ale o Americe jako takové. Takhle se má učit dějepis. 90% Zajímavé komentáře: kleopatra, Renton, Marius, mm13, Texas, Crawler-D(11.11.2007)

  • Gilmour93
    ****

    „Success. It's got enemies. You can be successful and have enemies or you can be unsuccessful and have friends.“ Vzestup a pád podnikatele, kterému se povedlo výběrem vhodné komodity (na ulici je u heroinu vždycky větší marže, než u hot dogů) a razantním zkrácením dodavatelského řetězce několik let úspěšně odebírat teplo produkované kotly inferna drogové závislosti. Údajně z 99% Hollywood, zbylé procento skutečný svět zla Franka Lucase, ale kdo by tu latentní glorifikaci zločince řešil, když Scott rozjíždí svou lokomotivu z bodu nula až do nejvyšších obrátek (zaujalo začlenění dobových historických událostí i cílevědomá režie bez zbytečného exhibování, což zároveň přineslo i tolik diskutovaný nedostatek žánrové originality). Až budu chtít jednou rozjet drogový byznys, následující filmové zkušenosti mi budou nápomocny: 1.) Nezačínej na Karlovarsku, mravenci a náčelník Vinklář tam nesou smrt, 2.) bez ohledu na ochránce přírody nechoď v kožichách z činčily na zápas boxu a když už tam v něm si, sedni si někam dozadu, 3.) když tě dostanou, všechny napráskej..(12.5.2014)

  • ORIN
    *****

    Frank Lucas (70s) - biggest heroin kingpin... Frank Lucas (since 90s) - retired drug dealer... Strhující podívaná, kterou je nesmírně zajímavé sledovat z pohledu vývoje postav, zejména té hlavní, která jako by se poučila z přešlapů svých filmových předchůdců (nabízí se srovnání se Scarface nebo Heat) a její pád není tak úplně smrtelný. P.S.: Film mi opět potvrdil, že sedmdesátá léta měla naprosto jedinečný styl a atmosféru, naproti tomu léta devadesátá neměla styl žádný.(3.4.2011)

  • - Pietro Scalia získal cenu Satellite za nejlepší střih. (Terva)

  • - Brian Gazer, který film produkoval, se s Frankem Lucasem seznámil už před více než 30 lety. Navštěvoval ho dokonce pravidelně ve vězení. (youtoo18)

  • - Jeden z policistů – černoch z nové protidrogové jednotky - má na levém rameni vytetovaný znak Wu-Tang Clanu s RZA z pozdější doby. (Pepy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace