Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
První série vynikající, druhá mi trochu pila krev tím, že už byla klasicky na pokračování... Jak jsem zjistil, tak na seriály, které dávají každou chvíli cliffhangery, nejsem zrovna stavěný... Každopádně konec to všechno vylepšil, přístup Anny DeWittové k Topherovi v obou epilozích byl nádherný. Každopádně mě trochu děsí vědomí, že u Firefly se možná také schylovalo k něčemu podobnému... Anyway - 75%.... ()
Joss Whedon sa po upírskej tematike a vesmírnej soap-opere vrhol na nový televízny projekt ale navzdory vysokým očakávaniám spojeným so silným námetom priniesol niečo odlišné ako zrejme väčšina čakala. Napriek tomu sa určite nedá hovoriť o sklamaní, po sľubnom rozjazde síce dejová línia dočasne zvoľní ale neskôr sa zaradia vyššie obrátky a príbeh razom dostáva ešte zaujímavejšie kontúry ako v začiatkoch. Samotné epizódne misie aj napriek výnimkám patria pritom k tomu slabšiemu čo seriál ponúka ale zaujímavo načrtnuté postavy s často prekvapujúcim pozadím, ktoré si nejde neobľúbiť a veľmi sľubne sa vyvíjajúca mytológia naznačujúca veľký potenciál, utvrdzuje v tom, že Dollhouse si zaslúži šancu na viac ako pár dielov. Zmlsaná divácka obec túžiaca po neustálom tempe, či humore z neho odviazaná spočiatku možno nebude ale jeho druhá polovica už môže aj ju zaujať ďaleko viac. Anarchia smerujúca pomaly k apokalyptickej budúcnosti je totiž presne tak znepokojivá ako len byť može a divácky zážitok neustále rastie. A naviac to finále je dokonalé. ()
Pět let čekání na nový Jossův opus se vyplatilo, přestože jsem k němu zpočátku přistupoval veskrze kriticky. Dollhouse je na poli seriálů mimořádným zjevením a dosavadním Whedonovým nejambicioznějším, nejrafinovanějším, nejchladnějším a bezesporu nejvyzrálejším počinem. Pro běžného diváka však bude Dollhouse nejspíše těžce stravitelnou pochutinou. Seriál jde proti všem zaběhnutým klišé a seriálovým konceptům (hlavní hrdinka nemá po většinu seriálu vlastní osobnost atd.). Dollhouse je v těchto ohledech jedinečný a nemá konkurenci. Whedon stvořil auru takového tajemna, za které by se nemusel stydět ani Lost, servíruje nám šokující dějové zvraty (které by záviděl i Alias) a všechno je tu chladné a "nedořečené" (a zároveň neustále chytré). K prvním epizodám jsem sice přistupoval skepticky a "missions of the week" (stand- alone epizody) mě nechávaly chladnými, nicméně druhá polovina série vrcholící vynikajícím finále mi vytřela zrak (epilog Epitaph One z budoucnosti snad ještě víc). O poznání temnější a filozofičtější druhá série nabere od páté epizody neuvěřitelné tempo, děj až do konci za přibývající anarchie a chaosu, jež neodvratně směřují k apokalyptickému konci graduje. Dochází tak na precizní lámání charakterů (z nichž má většina svou psychologickou hloubku) rukou v ruce se zajímavou dějovou linií o postupném zneužívání technologie Rossumem. Bohužel nám z důvodů ukončení seriálu studiem Fox nebylo umožněno se dozvědět za jakých okolností vlastně k apokalypse došlo (mnoho vedlejších dějových linií uspokojivě uzavřeno nebylo, osudy mnoha postav neznáme), nicméně Jossem vynucené vynikající finále působí uzavřeně a nesmírně emotivně (poslední scéna je symbolickou tečkou za celým seriálem). ()
Dollhouse má velký potenciál, ale v první řadě se ho rozhodně nepodařilo naplnit. Výběr herců je dobrý, ale žádnou postavu jsem si nedokázal oblíbit. Celou dobu kvůli tomu tak trochu doufám, že se objeví Alpha, všechny je zabije a přijde je nahradit posádka z Firefly. Humor se tu téměř nenajde, příběh je až na pár vyjímek dost epizodní, přičemž tyto příběhy silně nudí a jednoznačně se ukázalo, jak moc zaostávají za těmi, které se naplno věnují celkovému příběhu. To ale moc nemění na tom, že i v těch nejlepších chvílích není Dollhouse žádné terno a nastoluje otázku, jestli si vůbec 2. sérii, která možná nevznikne, zaslouží. Je tu i spousta dalších věcí, se kterými se nedokážu smířit a o kterých pochybuji, že by se v další řadě zlepšili. Například vyústění některých situací bývá až neskutečně předvídatelné a chování postav občas dost nesmyslné. Celkově 60% a jsem hodně zvědavý na další krok FOXu. ()
Hodně dobrý seriál který patří k tomu nejzajímavějšímu co těd v USA vzniklo! Tím to seriálem Joss Whedon jen potvrdil že patří k nejlepším seriáloví tvůrcům současnosti, první epizody jsou sice slabší ale i tak dost dobré ale po tom co přijde v druhé půlce první řady musím jednoznačně říct že Dollhouse je jednoduše skvělá záležitost! Dokonale napsané postavy patří jen k jednomu z kladů seriálu. Eliza Dushku i přes podle mě neopodstatněnou kritiku odvádí velice slušný výkon a ostatní jí dokonale doplňují a někdy i překonávají což ale není její chyba, spíše je to záměr v některých chvílích dát více prostoru vedlejším postavám což jistě není na škodu. Joss Whedon opět vytvořil kompaktní a strhující svět ve kterém má vše svůj důvod což se naplno ukáže až v druhé sérii. Kdyby se to tak to rozjelo už od začátku, Dollhouse by jistě pokračoval dál, potenciál nato má obrovský! ()
Galerie (372)
Zajímavosti (10)
- Joss Whedon měl pro seriál plán na pět sérií, dokonce si během tvorby pro sebe črtal vývoj hlavních postav. Kvůli zrušení v průběhu druhé série tak základy tohoto vývoje musely být upraveny na plochu několika epizod. (novoten)
- Námět na seriál vymysleli Joss Whedon a Eliza Dushku na společném obědě. (hellstruck)
- S rolí seriálové doktorky Claire Saundersové bylo spojováno i jméno kanadské herečky Kathleen Robertsonové. (Conspi)
Reklama