Reklama

Reklama

Ach, ty vraždy!

(seriál)
všechny plakáty
TV spot 3
Česko, (2010–2012), 10 h 59 min (Minutáž: 87–100 min)

Režie:

Zdeněk Zelenka

Scénář:

Zdeněk Zelenka

Hrají:

Jiřina Bohdalová, Václav Jílek, František Němec, Filip Blažek, Jiří Schmitzer, Josef Dvořák, Jan Hrušínský, Viktor Preiss, Petr Kostka, Martin Kraus (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(7)

Doktorka Kalendová, advokátka v důchodu, často pomáhá svému vnukovi Kamilovi, nepříliš šikovnému policistovi, řešit vraždy. Nebojí se vyšetřovat v přestrojení, v čemž jí pomáhá i to, že je ochotnicí a má spoustu kostýmů. (Česká televize)

Videa (6)

TV spot 3

Recenze (133)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Gerontofilní kratochvíle (to by se odpustilo, páč ti starci mají pořád herdek energii) s absolutně senilním scénářem (což se neodpustí, protože to celé připomíná Agathu Christie po dvojité lobotomii). Chápu, že je třeba důchodcům vysvětlit, jak se z mobilu vyndává baterie, ale opravdu je jim nutné předkládat nesmyslně řídkou kaši v podobě detektivní zápletky, která je komplikovaná jako splachování záchodu? ()

brzozin odpad!

všechny recenze uživatele

Vlezlá Bohdalka, která si tu hraje na českou Marplovou. Jenže to nefunguje. Marplová je elegantní dáma, Bohdalka skřehotající bába, kterou nevím proč pořád obsazují do role nonšalantních dam (absolutně se to k ní nehodí). Navíc jezdí v nechutně předimenzovaným bouráku (asi to má ráda). Nechápu, proč je ten detektiv tak přitroublé poleno, nerozumím tomu, proč jsou ty vraždy tak dětinsky primitivní a vůbec nerozumím tomu, proč tohle někdo točí. Takové české To je vražda napsala. Minimálně jedno mají Bohdalka s Jessicou společné. Absolutně jsou mi nesympatické. ()

Reklama

Henry Morgan 

všechny recenze uživatele

DÍL 1: Je to možná slečna Marplová po česku a ačkoliv Bohdalovou nemám rád a obvykle málokterá česká detektivka stojí za dokoukání, tak tohle jsem dokoukal, bavil jsem se u toho. Myslím, že to Zelenka zvlád skvěle. Bylo to provedené velmi přesvědčivě, zábavně a přitom i s přesnou dávkou dramatičnosti a emocí. Líbilo se mi to, i když se záhadný vrah odkryl podivně náhle. DÍL 2: Školní prostředí, tajné poslání a mnoho dalšího zábavného. Je to poutavé a divácky zajímavé. Druhý díl nekulhá za prvním a v kvalitě ho skoro předčí. Ať si kdo chce co chce říká, je to dobré a zábavné, i přes to, že narozdíl od prvého dílu vrah byl znám, ale paradoxní bylo rozřešení. DÍL 3: Luxusní atmosféra sanatoria jako v detektivkách ze staré anglie. Bohdalová opět excelovala, ale role vražedkyně byla famozní a perfektně vymyšlená a psychologicky zvládnutá. Mladá psychopatka pozvedla ponurost atmosféry o velký kus. Vynikající díl. I kamera, barva, režie...všechno hrálo na stranu napětí, které zcela dokonale vygradovalo na samém konci i díky hudbě. Zatím zcela nepochybně úroveň graduje nebo eskaluje, chcete-li! DÍL 4: Tenhle díl byl bohužel slabší. 2-3 hvězdy. Nic moc. Herecky to samozřejmě bylo v pohodě, akorát by to mělo více stavět na ději a příběhu. V tomhle dílu bylo oboje ošizené a strohé. Jasně, že není každý den posvícení, ale když je to jen pětidílné, tak se mohli trochu zasnažit. Jsem zvědav na poslední díl. DÍL 5: Tak po tomhle díle musím uznat, že se celý pětidílný cyklus hodně povedl. Úžasná inspirace asi uchvátila tvůrce a poslední díl okořenili naprosto podivným, ujetým a invenčním vrahem, který nejen že byl naprosto mimo, ale i řemeslně zručný :D ! Skutečně krásná tečka za celým seriálem. Ono totiž když zazdíte někoho zaživa, tak tomu dodáte punc zvrhlosti. Počítám, že budou další díly a mohli by dál přitvrdit. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Námět i obsah a scénář šustí papírem žáků poškoláků. V momentech, v nichž si divák jakž takž téměř zvykne na to, že tu jsou alespoň některé příznaky místy zvládaného filmového řemesla, je knokautován násilně nakopnutým dějovým zvratem, který VRAŽDÁM propůjčuje ráz hodně nastavované a čím dál bezchutnější kaše. Samozřejmě bez diskuse je nezpochybnitelný herecký výkon fantasticky nestárnoucí první dámy Thálie Jiřiny Bohdalové, která se s očividným elánem a energií chopila své převlekové role; to samé veskrze platí o dalších skvělých hercích (Dvořák, Schmitzer, Preiss, Kostka, Štěpnička, Postránecký, Němec, Postlerová, vynikající Jiří Plachý a další). Říká se, že pršet nemusí, stačí, když kape. Ale co si počít, když se jazyk lepí na patro a v nedohlednu je i ta efemérní občasná kapička nápadu, záblesku, vtipu, vytržení z pouště stále bezbřežejší nudy? ()

maoc 

všechny recenze uživatele

Jako velmi nenáročná TV zábava ucházející. První díl šel. Druhý jsem neviděl. Třetí díl, pod jehož scénářem je podepsána nemožná Halina Pawlovská, je o řád horší než první. Herecké výkony snad všech postav kromě paní Bohdalové jsou nemožné, scénář je pitomý a překombinovaný, jednání postav nelogické, prkenné a melodramatické a humor je ze soudku "za každou cenu". Fraška. Toho blba, který prosadil bezmála stominutový formát, bych polil térem, vyválel v peří, pověsil na kandelábr a zapálil. Hodinová délka by šla ještě jakž takž udržet v koukatelné podobě, ale tohle, to je prostě, já nevím, takové slovo snad ani není. Napadají mne tři vzdáleně podobná: tragédie, onanie a armageddon. Čtvrtý díl, který jsem pozoroval už jen velmi letmo, byl snad ještě horší. Překombinovaná zápletka, kdy se z jelita vyšetřovatele stává během pár záběrů jakože bezmála eso, kterého si najme hoodně vysoko postavený lobbista, byla křečovitá jako úsměv finančního poradce, když jdete zrušit účet. Výsměch. Hodnocení pak musí jít zákonitě dolů. PS: Podrobnější koment, pod který se mohu podepsat, viz Radek99 ()

Galerie (223)

Zajímavosti (27)

  • Verš: „Žena je román darovaný muži, aby měl co číst. Žena je román v prvotřídní kůži, kterému sem tam chybí list,“ je z divadelní hry Jiřího Suchého „Žena ve středu“. (sator)
  • Natáčelo se v Mělníku, Řevnicích a Praze. (sator)
  • V páté epizodě policie včetně Kamila Kalendy (Václav Jílek) udělá razii do domu, kde by podle nich měla být vězněná doktorka Kalendová (Jiřina Bohdalová). Když akce skončí neúspěchem, odjížní Kalenda spolu s kolegy autem. Náhle se rozhodne, že u domu zůstane a bude jej sledovat. Vystoupí a přejde do svého auta, jež je připravené na vhodném místě, přestože by neměl tušit, že mise bude neúspěšná. Rovněž by bylo nelogické odjíždět s kolegy, pakliže měl k dispozici automobil. (dmk)

Reklama

Reklama