VOD (1)
Série(3) / Epizody(30)
Obsahy(3)
Nahlédněte v nekompromisně upřímné dramatu nominovaném na tři Zlaté glóby do moderního pracovního prostředí pohledem lidí, se kterými vstává celá Amerika. (Apple TV+)
Videa (6)
Recenze (101)
Pilot odrazuje; rádoby sorkinovka "chodíme po pracovišti a kulometně mluvíme", postavy představují názory nikoli živoucí charaktery, celé to operuje s #MeToo tím nejlacinějším možným způsobem, stylizace "odvrácená tvář ranní show plné amerických úsměvů nad štěňátky" je vše jen ne sofistikovaná... Jenže pilot dělá seriálu medvědí službu, protože se tato vlajková loď Apple TV velmi záhy vyprofiluje v "Sunset Boulevard meets Damages", kde se na #MeToo nahlíží mnoha optikami a postavy ožívají. Předně to však začne fungovat jako intrikářské drama, které je taženo postavami a jejich konáním, nikoli deklamacemi. To vše navíc v atraktivním prostředí zpravodajského zákulisí, kde se přeci jen začne s dynamikou "načančané úsměvy pro ranní Ameriku versus vrážení si kudel do zad jakmile se vypíná kamera" pracovat sofistikovaně. Krásně chladné, pragmatické, loutkářské a skrze potlačované emoce vyhrocené. Škoda, že krom nepovedeného úvodu, má úvodní řada i nezdařilý závěr. Poslední dvě epizody to směřuje k jedné věci, aby se z ní vycouvalo na úkor výrazně horšího řešení "na poslední chvíli". Každopádně jako celek vynikající. Takhle nějak mohl dopadnout Newsroom, kdyby se Sorkinovi nerozpadl ve finální řadě kvůli idealismu a romantickým eskapádám pod rukama. A kdyby Sorkin byl více jako Beau Willimon. Druhá řada trpí na neochotu tvůrců odepsat staré postavy. A tak je násilím navracejí do centra dění "jako by se vlastně v první sérii nic neudálo". Hůře o to, že u nejedné z nich ani nevědí co si s nimi počít (především problém v dějové rovině z Itálie). Nikam se to neposunulo. A tak se řeší to samé, již jednou (vy)řešené. V jedné epizodě jsou vztahy/konflikty vyloženě telenovelidní, což je jinak seriálu nedůstojné. V neposlední řadě Covid hodil tvůrcům kládu pod nohy. Až na poslední dvě epizody nebyli schopni události kolem něj adekvátně adresovat (a museli, přeci jen je to zpravodajství); působí to spíše jako když do hotového scénáře jednotlivých dílů náhodně nacpali "jednu dvě zmínky, aby se neřeklo". Solidní série, než že ne, ale tak moc ve stínu první řady, že dojmy z ní jsou ve výsledku horší než jak dobrá sama o sobě je. | S1: 4/5 | S2: 3/5 | ()
Celou serii jsem byl pripraven dat 4 za kvalitu, Jennifer, Reese, zakulisi TV show, coz je samo o sobe zajimave. Ale musim dat 5 za finalni dil prvni serie! Je to odnoz od soap opery, ALE s perfektnim obsazenim, vynikajicimi vykony, budovani atmosfery, ale hlavne za aktualni problem ve svete (#metoo)! Grand finale je jedinecne! ()
Apple se pochlapil a přinesl super show vypilovanou po všech stránkách. Pokud vás bavil The Newsroom, tak Morning show nebude krok vedle. Pravda je, že by se tu k ruce sem tam hodil Aaron Sorkin, aby vypiloval pár dialogů a pár slabších momentů. Krom toho ale převládá jasná spokojenost. Výborná psychologie postav a většina dialogů, uvěřitelný pohnutky postav a témata, který jsou aktuální z Morning show dělají velmi atraktivní podívanou. Co mě zaujalo, je skvělá technická stránka - vzhledem k tomu, že tenhle typ seriálu stojí (a má stát) především na dialozích a hereckých výkonech, je sympatický, že si člověk může říct " jo tenhle záběr stál vážně za to" apod. Těším se na 2. sérii. ()
Studio 60 a Newsroom pre tuto dekadu s komplexne stvarnenou MeToo kauzou. Serialu by ale povestny Sorkin touch neuskodil, no i bez neho je Morning Show napinava a protivna presne tam, kde treba. Apple si tymto zabezpecil relevanciu a dufam, ze v dalsej originalnej tvorbe nepolavi. Nedajte sa odradit prvou epizodou, kde este nie je zrejme, ci sa z toho nevykluje Telerano: The Movie. S vynimkou dvoch casti je Morning Show paradne vygradovany serial s viacrozmernymi postavami, v ktorom sa tvorcom podarilo vyhnut SJW agitke a drzat sa v medziach zdraveho rozumu, co si zasluzi dvakrat podskrtnut. ()
Myslela jsem, že afektovaný styl amerického herectví, který ovládal 20. století, je už dávno historií. Tak tedy není. Stejně tak jako pokrytectví myšlenek, které tvůrci divákovi aranžují bez příloh na zlatý tác jako zoufale osamocený chod – hra na moudrou ironii, jež chytře prohlédne falešné záměry TV a zpravodajského byznysu a teď jim to tedy všem nandá. Ale jen tak po americku – šup s tím vším do seriálu, přisypat trochu špíny do kašičky, kterou si všichni navzájem vaříme, ale zase ne tolik, aby nás to ohrozilo na příjmech – zkrátka hlavně na tom něco vydělat, jak jinak. Nesympatické a neautentické postavy je v tak velkém množství těžké ustát. A všem někdo rozdupal bábovičky. Copak Reese Wihterspoon, té její hysterka sedí skvěle, ale je mi líto angažmá Jennifer Aniston, jejíhož herectví si jinak vážím. Už jen to odříkávání slov ve zběsilém rytmu typickém pro lidi ze zpravodajského šoubyznysu, jež – považte, ten děs – za celý svůj život nikdy a dobrovolně nevypadnou z vězení úspěchu, kterému zaprodali své já. Tak jsme si naplivali špínu na to, co děláme, a jedeme zase dál. Nebo se snad všechny ty herečky a herci vzdali svých honorářů a nemají s těmi špinavými nahrávacími a televizními společnostmi už nadále nic do činění? ()
Galerie (187)
Zajímavosti (8)
- V Austrálii byl seriál vysílán pod názvem Morning Wars, protože název The Morning Show nese již několik let existující skutečná ranní talk show vysílaná v Austrálii. (oli009)
- Logo The Morning Show je referencí na americkou společnost v oblasti infrastruktury a tunelů The Boring Company založenou Elonem Muskem. Logo má stejným způsobem sestavené slova na obrazu a druhé písmeno prostředního slova (O) je vyplněný kruh. (Script)
- V úvodu na konci znělky seriálu je na namísto klasického názvu The Morning Show uveden název The Morning Wars. (ssscream)
Reklama