Tvůrci:
Lena DunhamHudba:
Michael PennHrají:
Lena Dunham, Allison Williams, Jemima Kirke, Adam Driver, Zosia Mamet, Alex Karpovsky, Andrew Rannells, Peter Scolari, Becky Ann Baker, Chris O'Dowd (více)VOD (1)
Série(6) / Epizody(62)
Videa (93)
Recenze (143)
Oh bože, po přečtení prvních pár komentářů je mi blivno z toho, jak povrchní lidi jsou. To maj obéznější holky zakázáno hrát ve filmech nebo žít? Tohle je konečně upřímnej, nenafintěnej seriál - žádný modelky, žádnej super něžnej sex a dokonalý lásky, nebo super luxusní byty. Ale pravdivej pohled na to co lidi dělaj, jak žijou a jak se chovaj. Já se v tom teda nacházím. A žeru to. ()
Dlouho jsem nemohla přijít na chuť buclaté dívence s prsama o velikosti ničeho... Ale když člověk vyhnije do věku přezrálé pětadvacítky, kdy dvacítka už je dávno a třicítka se neúprosně blíží, tak vám začnou být ty shity odehrávajicí se v seriálu děsně blízko. Čekáte povýšení - dostanete padáka a to ve třiceti prý mají všichni skvěle rozjetou kariéru a vy v pětadvaceti začínáte od nuly. Bejvalej je nechutnej stalker, ale nakonec s ním zas skončí v posteli, protože je to jedinej týpek, co si o ni opře kolo... - blbej příklad, tohle zrovna fakt nechápu, na stalkera voláme poldy, nedáváme mu klíče od bytu ani mu nevoláme, aby vykopnul dveře, že jo... Sebeobrana pro ženy level 1 - vytaste nejsilnější zbraň - ohánějte se závazky (svatba, děti, společná hrobka..) a sledujte jak násilník zdrhá. Celkam chápu Jessu, protože má neuvěřitelně nespolehlivýho otce, taky jsem na matku už párkrát čekala až do zánětu močáku, protože západ slunce je málo romantickej. A ta nálepka nový Sex ve městě... Móda á la charita, mužské osazenstvo má do Davida Gandyho na míle daleko, sex tu je, ale jelikož je realistický, tak se na to moc nedá koukat,... Ve směs by to mohla být fakt děsná kravina, ale Lena Dunham má takový nadání pro hlášky, trapný situace a smysl pro sarkasmus, že dávám pět hvězd. Ačkoliv Adam Driver mě bude děsit v nočních můrách, hraje retarda a ještě je hnusnej. Ježiš, doufám, že to fakt jen hraje. Bléé. ()
Během asi patnácti dílů jsem viděl čtvero hlavních nehrdinek vystřídat desítky chlapů, aniž by projevily o jediného z nich opravdový zájem sahající dál než do ložnice a vygenerovat stovky neexistujících problémů, aniž by chtěly aspoň jeden z nich skutečně vyřešit. --- Tuhle mi kamarádka vyprávěla, jak se jí rozpadají vztahy. Hádejte, na co se dívala po večerech. ()
Hořce komediální série o čtyřech newyorských dvacátnicích, které si snaží najít práci, udržet vztah a zachovat duševní zdraví, je mnohem víc než jen zemitější verzí Sexu ve městě. Neuhýbavá generační výpověď vytěžuje estetiku a doříkává témata řady amerických indie filmů (nejen od Dunhamové). Girls ukazují, že důraz kladený na autenticitu výpovědi (jako v Louiem) nemusí být nutně vykoupen rezignací na obrazovou eleganci (jako v Louiem). ___ Seriál od prvních epizod upoutá pozornost jednoduchým, ale koherentním stylem s promyšleně komponovanými záběry, obezřetným využíváním detailů a nájezdů na tváře postav (vyprávění je převážně subjektivní, zpravidla vázané na hledisko některé z hrdinek, jejichž svět tím pádem prakticky neopouštíme), dokumentaristickým vytěžováním reálných (nejen) newyorských lokací a subverzivním užíváním žánrových konvencí. ___ Proti konvencím jde seriál i v reprezentaci žen. Nejsou to chodící stereotypy definované svou rolí přítelkyně, matky či manželky. Zosobňují to, čeho se ženám v zábavním průmyslu stále v dostatečné míře nedostává – komplexitu a různorodost. Občas činí hloupá rozhodnutí, chovají se sobecky, trpí různými neurózami. Zároveň jsou ironické, drzé, intelektuálně zvídavé a velmi sebevědomé. ___ Sázka na opravdovost se vzhledem k neochotě autorky dělat kvůli svým postavám dramaturgické ústupky neprojevuje pouze plasticitou charakterů a přesvědčivým vykreslením prostředí, ale i formální rozvolněností. Epizody, zpravidla vytěžující jedno prostředí nebo jeden motiv, nefungují jako semknuté skeče s postupnou gradací a výstižnou pointou. Často končí do prázdna. Namísto prudkých zvratů pracují s náznaky a jemnými posuny v charakterovém vývoji hrdinek. ___ S každou další řadou je zároveň znát, že Dunhamová jako režisérka zraje a více svůj rukopis uzpůsobuje současné televizní produkci. Ani obroušení ostrých hran ale Girls neproměnilo v seriál, který by se svým narcistními postavami soucítil a obhajoval jejich krátkozrakou nekritičnost. Brutální upřímnost seriálu naopak začala plnit zjevnější účel. Nejde již tak často o upřímnost pro upřímnost samu, ale o upřímnost sloužící příběhu a vývoji postav. ___ Uvědomuji si, že Girls jsou výrazně generační záležitostí a sám budu za pár let řešit něco jiného než přátelství a nepřátelství, důvěru a sebedůvěru, kariéru a sebevzdělávání, ale momentálně je považuji za nejužitečnější trenažér pro životní situace, které vás mohou potkat po vysoké. Svými pronikavými postřehy o vztazích na jedné straně nepříjemně pravdivý, na druhé neuvěřitelně vtipný. Pro holky i pro kluky. Pro ty, kdo s někým chodí i pro ty, kdo by s někým chodit chtěli. Po životě samotném jsou pro mne Girls v současnosti hned druhou nejlepší školou života. Podrobněji zde. 90% Zajímavé komentáře: DaViD´82, novoten, Brygmi, Havenohome, erased, Remedy ()
Pilot je vážně dost apatowskej, takže proč ne. Plus navíc konečně po dlouhé době seriál, který ukazuje také obyčejný lidi (čti obtloustlé dívky z New Yorku). Člověk by si po všech těch nablýskaných TV projektech, jež za sebou mají téměř dokonalý (záměrně, jistě) casting skoro myslel, že na Zemi neexistují jemu podobná individua! Prostě zajímavé a HBO zase skóruje. ()
Galerie (755)
Zajímavosti (8)
- Několikrát v seriálu zazní, že Marnie (Allison Williams) je podobná Audrey Gelman. Ta je ve skutečnosti nejlepší přítelkyně Leny Dunham, představitelky Hannah. (zuza99)
- V epizodě zazní úryvek písně „On The Floor“ od Jennifer Lopez ft. Pitbull. (noelcoward73)
- Jména čtyř hlavních postav Hannah Horvath (Lena Dunham) , Marnie Michaels (Allison Williams), Shoshanna Shapiro (Zosia Mamet) a Jessa Johansson (Jemima Kirke) jsou aliterační. (zuza99)
Reklama