Tvůrci:
Lena DunhamHudba:
Michael PennHrají:
Lena Dunham, Allison Williams, Jemima Kirke, Adam Driver, Zosia Mamet, Alex Karpovsky, Andrew Rannells, Peter Scolari, Becky Ann Baker, Chris O'Dowd (více)VOD (1)
Série(6) / Epizody(62)
Videa (93)
Recenze (143)
Méně komerční, o to přirozenější Sex ve městě pro pětadvacítky. Každá z holek má své kouzlo stejně jako nekonvenční, lehce podivínské dialogy a situace, do kterých se dostávají. Paráda! *** Jak jsem s Girls vyrostla, dostávaly mě ještě víc. Feminismus, body-positivity, rychlé skvěle napsané dialogy, nutnost znát popkulturu a trendy, aby se člověk chytal. A finále mě rozsekalo. Jakoby úplně jiné, než člověk čeká, ale když se zamyslí, o to krásnější a lidštější. Každá z postav je častěji než ne někdy na průplesk - ale nejsme všichni? *** Fantastické herecké výkony, prostě všech. Ale pro mě nejvíc Adam Driver a Andrew Rannells. ()
Tento seriál určitě vybočuje z normy, je chytrý, má zajímavé postavy, které jsou plastické a mají vlastní vývojový oblouk. Hlavní problém je postava Hany Horváthové - autorčino alterego -, která chce být "hlasem této generace" (v anglické slovní hře k k tomu dodá "nebo alespoň jedním z hlasů", což ilustruje autorčin sebeuvědomělý ostrovtip; v druhé sérii Hana pronese větu “I’m planning to expose all my vulnerabilities to the entire internet"). Kritiky byla pro své sebezaujetí dokonce přirovnaná k Philipu Rothovi (Howard Megdal, The Coffin Factory). Seriálu tedy nejde jenom vykreslení obrazu ze života party mladých lidí, ale i o jakousi přímou osobní výpověď, která mně zatím není úplně jasná, nebo mi některé její části připadají trochu jalové. Jinak ale mladé autorce - které navíc nedělá problémy ukázat v každém díle své dnešním estetickým ideálům propagovaných módními časopisy nepříliš konformní tělo - samozřejmě fandím.___ Seriál je forma obzvlášť vhodná k reflektování aktuálních společenských témat či morálních otázek. Největší hity z produkce HBO jako The Sopranos řeší klinickou depresi, stav současné klinické psychiatrie, hédonizmus let boomu kapitalismu "flexibilní akumulace", napětí mezi stavem, v němž se člověk nachází a jeho ideály, samotu, izolovanot; Oz řeší otázky okolo justičního systému založeném na předpokladu common law o nestrannosti soudců, rasismus; Odpočívej v pokoji boj malých podniků v oligopolním prostředí, The Wire řeší problémy vyloučených komunit... Dunnhamová se takovýchto témat nutně taky dotýká (pracovní trh a uplatnění vysokoškoláků v stagnující ekonomice), ale je to pohled přece jenom povrchnější a subjektivnější než ve zmíněných seriálech. Možná že více staromodního sociálního realismu by Girls prospěl. ()
S1+S2+S3. Začalo mě to bavit až u sedmýho dílu a až k tomu jsem se dostal jen díky tomu, že jsem se musel učit. Poznatky: postava Leny Dunham je největší kráva, kterou jsem kdy v seriálu(/dost možná i filmu) viděl, ale chápu, že je to dost možná účel (nicméně ten účel stále nechápu); Adam Driver je úžasný/skvělý/neskutečný (jak on, tak jeho postava); má to něco, něco, co má jen máloco - anebo mě to prostě jen baví. ()
O životě ze života. Chvíli to trvá, ale lidsky strhne a emocionálně nepustí. Od třetí řady nahoru v televizi dlouho nebylo nic tak uvěřitelného a tak citlivého. O vztazích, přátelství, sobectví, empatii, hledání sebe sama i hledání toho, koho milujeme, koho bychom milovat mohli a koho milovat chceme. Nejsilnější jsou Girls ve chvílích, které vybízí k sebereflexi. Drsné a nekompromisní. Protože jestli tenhle seriál umí o postavách něco vypovídat, je to zejména to, jak moc věří, že žijí pro někoho, zatímco myslí jen na sebe. Jakkoliv se dá úvahově sklouznout při sledování k tomu, že vztahy, ať už přátelské či ty milostné, nepřináší nic jiného než bolest, já jsem na konci každé série cítil ten nefalšovaný příslib naděje, že můžou vždycky nakonec být to nejkrásnější, co život nabízí. Bez kýče a bez obalu. Škola života pro ty citlivé z nás. ()
Na Sex ve městě jsem nikdy nekoukal, ba jsem na něj ani jakživ nezamrkal. Příslib teen verze už mě zlákal a nelituju. Girls se snažej bejt aktuální, uměj bejt trefný, nestyděj se, nebojej se. Pro mě jedině příjemný překvapení. A epizodky pro oblíbence Vanessu Ray a Chrise O'Dowda taky jenom potěšily. Edit k druhý sérii: Klidně jdu na plnej počet, tralalá. Ještě vytříbenější dialogy, Chris O'Dowd se vrátil a uchytil. Párádá! Edit k třetí sérii: Girls ubraly na samoúčelnym sexu a ještě přidaly na tý brutální sebeironii, jakou si už doteď mohly nechat patentovat. Proto zdvihejte hodnocení, hergot, zdvihejte!! (Jessa je učiněná bohyně a Marnie všechny válcuje v sympatiích.) --- Finále pátý série = vrchol televizní tvorby jara 2016? Demolice bytu takříkajíc ve jménu Hannah byla úsměvná a silně emotivní zároveň. Klan Kirke boduje. ()
Galerie (755)
Zajímavosti (8)
- Producent Judd Apatow se nechal slyšet, že by seriál mohl pomoci mužům lépe pochopit myšlení žen. (zuza99)
- Několikrát v seriálu zazní, že Marnie (Allison Williams) je podobná Audrey Gelman. Ta je ve skutečnosti nejlepší přítelkyně Leny Dunham, představitelky Hannah. (zuza99)
- Jména čtyř hlavních postav Hannah Horvath (Lena Dunham) , Marnie Michaels (Allison Williams), Shoshanna Shapiro (Zosia Mamet) a Jessa Johansson (Jemima Kirke) jsou aliterační. (zuza99)
Reklama