Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Jestli to Nolanovi aspol. vyjde a vypointují první sezonu do něčeho většího, než překombinovaného/žádného finále, tak tu 5* určitě dám. Zatím je to vizuálně velice uhlazené a tváří se to hrozně hluboce... právem? // Třetí sezona jasně ukazuje, kam chce seriál směřovat a Westworld se mění na Futureworld. Bude to sedět všem? Těžko. Vynikající produkční design, výprava a kontrola nad prakticky každým detailem (který vytváří záměrně umělý svět působící jako z naskriptovaných videoher - vždyť se zaměřte na důležité scény, jak z ní mizí okolní NPC a jak funguje scénář - benzínka, atd.). Závěrečný díl má svoje velký ale, ale potitulková scéna vše převálcuje. ()
Je nesnadné psát o 1. sezóně Westworldu jako o zklamání (protože HBO), nicméně i takové dojmy si lze z letošní seriálové produkce největší kabelovky odnést. V na první pohled sympatickém kříženci sci-fi a westernu sice jsou vidět prachy a solidní technické zázemí, prvoplánovitě přestřelený a naivní příběh o lidské bestialitě a emoční chladnokrevnosti už mi ale takovou radost nedělal. Neplést si prosím s neschopností pochopit veškeré dějové nuance a nosnou dramatickou kostru: poslední část se povedla a nemálo puclíků zapadlo na ty správná místa. Jen mi prostě v každé epizodě děsně vadilo koukat se na něco, co je schválně scénáristickým dnem, u kterého by se měl sarkasmu a ironie znalý divák bavit. Nebavil. Naopak trpěl u dementního chování postav, přiznaně umělých dějových berliček, a také kvůli načančané nesmrtelnosti všech zúčastněných charakterů. A právě tahle poslední výtka mi zdaleka nejvíce bránila v registrování jakýchkoli empatií ke komukoliv, koho jsem za těch víc jak 10 hodin na podzim v bedně sledoval. ()
Ten rozkol, když se Vám spojí žánr, který máte nejraději (sci-fi z budoucnosti) a žánr, který máte rádi nejméně (western)... První série a hlavně její úvodní díly jsou luxus (aby ne za 40k na den), to nejlepší z Humans a Detroit: Become Human zasazeno do Red Dead světa v reálných podmínkách. Roboti prozřeli a stejně jako já při pohledu na občanku zažívají existenční krizi. Ale čím víc se natahuje stopáž a ubývá smyček, tím menší je to zábava. Což naplno vyznívá hned se začátkem druhé série, kde se celých devět epizod hraje s čím dál méně uvěřitelnými zvraty westernový Terminátor. Jediný díl, který to celé zachraňuje je S02E08, poetická cesta životy androidího indiána. Třetí série nuž upadá úplně, po super rozletu, kdy jsem byla nadšená, že jsem po dlouhé době narazila na kousek, co mě nadchl hned v prvních minutách, mi Westworld připadá s každým dalším dílem vlažnější a vlažnější. Ale třeba je to jen chyba v mém programu. S01 70%; S02 50%, S03 30% ()
S01e01 Rozhodně velmi slibný začátek. Takový výpravnější, mírně zvrácenější a futurističtější Dollhouse. Mám jisté pochybnosti o tom, kolik charismatu má James Marsden a zda to dokáže obstojně tahat, ale dokud tam budou ti ostatní v čele s Hopkinsem a Harrisem a rozkošnou Wood, problémy v tomto ohledu jistě nebudou. Pilot každopádně dá docela dost otázek a sice nečekám prozatím žádné zázraky od toho, jak originálně se to vše vyvine, protože nastíněná zápletka mi přijde sice vtahující a dobře napsaná, ale v současnosti je již docela dobře známá z mnoha předchozích děl, nicméně jestli by mě někdo mohl vývojem děje překvapit, tak je to asi Nolan (Na druhou stranu, tohle téma je stále ve sci-fi tvorbě jedno z nejzajímavějších). Ale půjde samozřejmě také o celkový způsob vyprávění, dávkování informací a otázek, atmosféru a gradaci. A posledních 10 minut a vlastně celkový průběh pilotu ukázal, že v tomto by problémy být neměly. Velmi znepokojivý potenciál zábavního parku vyždímat co nejdůkladněji, prosím. 9/10 ()
Pro mě osobně neskutečně obtížně hodnotitelný kousek. Nolanovina je tu nasáklá skrz naskrz a proti tomu nemívám nikdy výčitky. Pro mě je důležitý, jestli se dokážu naladit na notu tvůrci, aby mě vzal za ruku, potáhl, ukázal mi každou atrakci a ke konci mi koupil perníkový srdíčko a já byl bez sebe. To se nestalo. Westworld má vše, co by kvalitní biják na poli serošů měl mít: Spoustu peněz, skvělý nápad, výborné herce, vyzdvihnu promyšlený scénář, úchvatné exteriéry Utahu. Děj je patřičně mysteriozní, zažijeme sem tam i akci, ale celou dobu budeme napjatí jak guma od gatí a odpovědi nám budou ládovány rovnou kamionem až na konec. A já sám jsem byl překvapený, jak jsem byl onym závěrem nepřekvapený, což není nejlepší resumé. Co mě nejvíc zarazilo, byl fakt, že celá ta manéž, časové posuny a vůbec obrovské kličky scénáristů k docílení zmatení anebo svedení diváka (pokud byl na stopě), mě nechala vyloženě naštvaného. Základní idea, ta maličká a hlavní pointa, je strašně natahovaná (bohužel, sem tam si i zívnete), je na ní nalepeno spoustu vaty (zato inteligentní vaty) a celkově mi přišlo, že si tvůrci hrajou na strašně chytrý a je bolestivé, když je to takhle okaté. Po lahodném a velkolepém finále jsem trochu zvědavý, jak se to bude dál vyvíjet, protože to sklouzává do úplně jiných vod, takže mrknu i na pokračování..ale uhranut jsem rozhodně nebyl. ()
Galerie (654)
Zajímavosti (71)
- Těsně před filmováním své poslední scény v druhé řadě seriálu se herec Jimmi Simpson dozvěděl, že jeho pes, kterého měl 16 let, bude muset být utracen. Lisa Joy, jedna z autorů seriálu, se postarala o to, aby byly jeho scény dotočeny včas, a herec se tak stihl se svým psem rozloučit. Domluvila mu dokonce specialistu, který přišel psa uspat přímo k Simpsonovi domů. (pusheen)
- Úvodnú titulkovú sekvenciu má na svedomí produkčné štúdio ELASTIC, ktoré pre HBO vytvorilo titulkové sekvencie aj k seriálom Game of Thrones (2011) či Rome (2005). (ZedsDead)
- V této epizodě zazní klavirní melodie „The Entertainer“ od skladatele Scotta Joplina. (Epistemolog)
Reklama